xristianorthodoxipisti.blogspot.gr
ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes
«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)
«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Το μνημόσυνο του ονόματος του επισκόπου από κληρικ...
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Το μνημόσυνο του ονόματος του επισκόπου από κληρικ...: Το μνημόσυνο του ονόματος του επισκόπου από κληρικό και η συμμετοχή των πιστών στα τελούμενα υπ’ αυτών μυστήρια υποδηλώνει την...
Το μνημόσυνο του ονόματος του επισκόπου από κληρικό και η συμμετοχή των πιστών στα τελούμενα υπ’ αυτών μυστήρια υποδηλώνει την μεταξύ τους «κοινωνία».
Το μνημόσυνο του ονόματος του επισκόπου από κληρικό και η συμμετοχή
των πιστών στα τελούμενα υπ’ αυτών
μυστήρια
υποδηλώνει την μεταξύ τους «κοινωνία».
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Τί εἶναι ὁ οἰκουμενισμός. Αἱ διάφοροι μορφαί του κ...
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Τί εἶναι ὁ οἰκουμενισμός. Αἱ διάφοροι μορφαί του κ...: Τί εἶναι ὁ οἰκουμενισμός. Αἱ διάφοροι μορφαί του καὶ ἡ ἐπικινδυνότης αὐτοῦ. Mακαριστοῦ μοναχοῦ Κωνσταντίνου Καβαρνοῦ, Καθηγητοῦ Πανεπιστη...
Τί εἶναι ὁ οἰκουμενισμός. Αἱ διάφοροι μορφαί του καὶ ἡ ἐπικινδυνότης αὐτοῦ. Mακαριστοῦ μοναχοῦ Κωνσταντίνου Καβαρνοῦ, Καθηγητοῦ Πανεπιστημίου
Τί εἶναι ὁ οἰκουμενισμός. Αἱ διάφοροι μορφαί του καὶ ἡ ἐπικινδυνότης
αὐτοῦ. Mακαριστοῦ μοναχοῦ Κωνσταντίνου Καβαρνοῦ, Καθηγητοῦ Πανεπιστημίου
Τί εἶναι ὁ οἰκουμενισμός. Αἱ διάφοροι μορφαί του καὶ ἡ ἐπικινδυνότης
αὐτοῦ
Mακαριστοῦ μοναχοῦ Κωνσταντίνου Καβαρνοῦ, Καθηγητοῦ
Πανεπιστημίου
Ὠρισμένοι εὐσεβεῖς χριστιανοί, οἱ ὁποῖοι δέν ἔχουν ἐντρυφήσει
εἰς τό θέμα τῶν χριστιανικῶν αἱρέσεων (Παπισμός, Προτεσταντισμός κ.λπ) ἀδυνατοῦν
νά κατανοήσουν τά ὅσα γράφομεν εἰς τόν «Ο.Τ.» περί τῆς ἐπικινδυνότητος τῆς παναιρέσεως
τοῦ οἰκουμενισμοῦ. Διά τήν κατανόησιν τοῦ ὅρου καί τῆς ἐπικινδυνότητος τοῦ Οἰκουμενισμοῦ,
παραθέτομεν κατωτέρω ἕν κεφάλαιον ἀπό τό βιβλίον «Μελέτη περί τοῦ Οἰκουμενισμοῦ»
τοῦ μακαριστοῦ Καθηγητοῦ Κωνσταντίνου Καβαρνοῦ, τό ὁποῖον ἐξεδόθη ὑπό τοῦ «Ὀρθοδόξου
Τύπου» ἐν ἔτει 1997. Τό κεφάλαιον αὐτό ἔχει ὡς ἀκολούθως:
«Πρός ἕνα ὁρισμόν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
᾿Επέστησα τὴν προσοχήν σας εἰς τὸ γραπτὸν ὑλικὸν περὶ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
ποὺ ἔχω ἤδη θέσει εἰς τὴν διάθεσιν τοῦ γενικοῦ ἀναγνωστικοῦ κοινοῦ. Τώρα θὰ ἐκθέσω
τὰς σκέψεις μου ἐπὶ τοῦ σπουδαίου αὐτοῦ θέματος εἰς νέαν, ἀναδιοργανωμένην μορφήν.
᾿Αρχίζω μὲ μίαν προσπάθειαν νὰ διασαφηνίσω τὸν ὅρον “Οἰκουμενισμός”. ῾Η λέξις αὐτὴ
προέρχεται ἐκ τῆς λέξεως “οἰκουμένη”. ῾Η ρίζα τῆς λέξεως αὐτῆς εἶναι ὁ “οἶκος”.
“Οἰκουμένη” σημαίνει ὁλόκληρον τὴν κατωκημένην γῆν. Τεκμήρια αὐτῆς τῆς κατοικήσεως
εἶναι οἱ “οἶκοι”. Αὐταὶ αἱ λέξεις· “Οἶκος” καὶ “οἰκουμένη” εὑρίσκονται εἰς τὸ Εὐαγγέλιον,
εἰς τὰς Πράξεις τῶν ᾿Αποστόλων, εἰς τὰς ᾿Επιστολὰς τοῦ ᾿Αποστόλου Παύλου, καὶ εἰς
τὸ βιβλίον τῆς ᾿Αποκαλύψεως.
Οὕτως, εἰς τὸ κατὰ Ματθαῖον Εὐαγγέλιον ὁ Χριστὸς λέγει εἰς
τοὺς μαθητάς Του· “Καὶ κηρυχθήσεται τοῦτο τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Βασιλείας ἐν ὅλῃ τῇ
οἰκουμένῃ, εἰς μαρτυρίαν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι, καὶ τότε ἥξει τὸ τέλος” (κδ´, 14).
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Αφελείς ερωτήσεις ενός άσχετου , πρός κάθε σχετ...
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Αφελείς ερωτήσεις ενός άσχετου , πρός κάθε σχετ...: Αφελείς ερωτήσεις ενός άσχετου , πρός κάθε σχετικό θεολόγο , κληρικό η λαϊκό! ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΝΟΣ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΝΕΟΗΜ...
Αφελείς ερωτήσεις ενός άσχετου , πρός κάθε σχετικό θεολόγο , κληρικό η λαϊκό! ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΝΟΣ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΝΕΟΗΜΕΡΟΓΗΤΟΥ
Αφελείς ερωτήσεις ενός άσχετου , πρός κάθε σχετικό θεολόγο , κληρικό η λαϊκό!
ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΝΟΣ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΝΕΟΗΜΕΡΟΓΗΤΟΥ ΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΠΙΣΤΗΣ . ΚΑΙ ΠΩΣ ΟΤΑΝ ΤΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΕΙΣΧΩΡΙΣΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΟΝ ΜΕΤΑΒΑΛΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΟΡΓΑΝΟ ΤΩΝ ΜΑΣΩΝΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ! Η ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ
Η «κανονική εκκλησιαστική οδός»
Είναι αλήθεια, Σεβασμιότατε, ότι από διετίας περίπου έπαυσα το μνημόσυνο του ονόματός σας ως επισκόπου στις ιερουργίες που τελώ. Την ενέργειά μου αυτή την χαρακτηρίζετε ως διολίσθηση «της κανονικής εκκλησιαστικής οδού». Ποιά όμως είναι αυτή η «κανονική εκκλησιαστική οδός»;
Δεν προτίθεμαι να κάνω σε σας μαθήματα θεολογίας. Είμαι βέβαιος, ότι τα θέματα αυτά τα γνωρίζετε πολύ καλύτερα από μένα. Παρόλο όμως τον σεβασμό και την εκτίμηση που τρέφω στο πρόσωπό σας, θα μου επιτρέψετε να διευκρινίσω, ότι η οδός, κατά το λόγο του Κυρίου, είναι ο ίδιος ο Χριστός, ο οποίος είπε «εγώ ειμί η οδός, η ζωή και η αλήθεια...». Υπό την έννοια αυτή ο Χριστός είναι η σωτηρία μας. Χωρίς τον Χριστό κανένας δεν πρόκειται να σωθή.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας διδάσκουν ότι η σωτηρία του ανθρώπου είναι αποτέλεσμα δύο παραγόντων, της ορθής Πίστεως και του ορθού βίου. Εάν λείψουν αυτοί οι δύο παράγοντες, ή ένας από αυτούς, δεν σώζεται ο άνθρωπος. Η ορθή Πίστη οριοθετείται από την ακρίβειά της στην «άπαξ παραδοθείσα τοις αγίοις Πίστι» (Ιούδα 3), και από την μη «κοινωνία» με αιρετικούς ποιμένες. Δεν αρκεί δηλ. να έχει ένας πιστός ορθόδοξο φρόνημα, αλλά πρέπει και ο επίσκοπός του, που μνημονεύεται στο ναό, που εκκλησιάζεται ο πιστός, να είναι ο ίδιος ορθόδοξος, γιατί αλλιώς «μολύνεται», και ό,τι είναι ο επίσκοπός του, γίνεται και αυτός.
Δεν προτίθεμαι να κάνω σε σας μαθήματα θεολογίας. Είμαι βέβαιος, ότι τα θέματα αυτά τα γνωρίζετε πολύ καλύτερα από μένα. Παρόλο όμως τον σεβασμό και την εκτίμηση που τρέφω στο πρόσωπό σας, θα μου επιτρέψετε να διευκρινίσω, ότι η οδός, κατά το λόγο του Κυρίου, είναι ο ίδιος ο Χριστός, ο οποίος είπε «εγώ ειμί η οδός, η ζωή και η αλήθεια...». Υπό την έννοια αυτή ο Χριστός είναι η σωτηρία μας. Χωρίς τον Χριστό κανένας δεν πρόκειται να σωθή.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας διδάσκουν ότι η σωτηρία του ανθρώπου είναι αποτέλεσμα δύο παραγόντων, της ορθής Πίστεως και του ορθού βίου. Εάν λείψουν αυτοί οι δύο παράγοντες, ή ένας από αυτούς, δεν σώζεται ο άνθρωπος. Η ορθή Πίστη οριοθετείται από την ακρίβειά της στην «άπαξ παραδοθείσα τοις αγίοις Πίστι» (Ιούδα 3), και από την μη «κοινωνία» με αιρετικούς ποιμένες. Δεν αρκεί δηλ. να έχει ένας πιστός ορθόδοξο φρόνημα, αλλά πρέπει και ο επίσκοπός του, που μνημονεύεται στο ναό, που εκκλησιάζεται ο πιστός, να είναι ο ίδιος ορθόδοξος, γιατί αλλιώς «μολύνεται», και ό,τι είναι ο επίσκοπός του, γίνεται και αυτός.
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΤΟΥΣ 1974 ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΝ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΑΓΙΑΝ ...
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΤΟΥΣ 1974 ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΝ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΑΓΙΑΝ ...: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΤΟΥΣ 1974 ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΝ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΔΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΟΙ ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΣ ΣΑΤΑΝΟΚΙΝΗΤ...
Η ΕΝ ΕΤΕΙ 1981 ΔΗΛΩΣΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠ. ΚΙΤΙΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ
Η ΕΝ ΕΤΕΙ 1981 ΔΗΛΩΣΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠ. ΚΙΤΙΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ
ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΥΠΡΟΥ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΙΤΙΟΥ Γ.Ο.Χ.
᾿Εν ᾿Αθήναις τῇ 29-8-1981
ΠΡΟΣ
τήν ῾Ιεράν Σύνοδον τῆς ῾Ιεραρχίας τῆς ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος
Σεβασμιώτατοι καί ῞Αγιοι ἀδελφοί
᾿Επειδή πάντοτε ἐπιθυμοῦσα τήν εἰρήνην καί τήν ἐνότητα τῆς ᾿Εκκλησίας
τοῦ Χριστοῦ, πολύ δέ περισσότερον τήν ἑνότητα τοῦ σώματος τῶν ᾿Επισκόπων Αὐτῆς,
ἐπειδή οὔτε ἄχρι τοῦ νῦν ἡ τοιαύτη ἐπιθυμία μου ἠλλοιώθη, καί ἐπειδή τελευταίως
παρατηρεῖται κάποια διαφοροποίησις εἰς τάς σχέσεις ὑμῶν ὡς ῾Ιεραρχῶν τῆς ᾿Εκκλησίας
Γ.Ο.Χ.῾Ελλάδος καί ἐμοῦ ὡς ᾿Επισκόπου τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας τῆς Κύπρου,
ἔναντι αὐτῶν πού παλαιότερον μᾶς συνέδεον καί μᾶς ἥνωνον πνευματικῶς καί αὕτη, ὡς
μοῦ ἐδηλώσατε εἰς τήν συνεδρίασιν τῆς ῾Ιεραρχίας τῆς 18 καί 19 καί 20 Αὐγούστου
1981, προεκλήθη ἐκ τῶν δημοσιευμάτων μου κατά τά τελευταῖα ἔτη, καί εἰδικώτερον
μετά τό ἔτος 1977.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΤΟΥΣ 1974 ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΝ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΤΟΥΣ 1974ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΝ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ
ΔΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΟΙ ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΣ ΣΑΤΑΝΟΚΙΝΗΤΟΙ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΙ -ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΙ ΤΟΥ ΑΠΟΘΑΝΟΝΤΟΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ <<ΠΑΙΔΙΟΥ>>ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕ Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟ 1974ΕΑΝ ΟΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΙ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΤΗΣ Ι.Σ. ΤΟ 1974
ΤΟΤΕ , ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΥΡΗΞΟΥΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ Ι.Σ. ΤΟΥ 1974 ΔΙΟΤΙ ΠΡΕΣΒΕΥΑΝ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΕ ΑΥΤΩΝ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΙΚΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ ΠΡΩΗΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΑΙ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ 1974 ΜΕ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ!
ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟ 1999
http://www.egoch.org/greek/CAL/1999/1999 r.pdf
Αφελείς ερωτήσεις ενός άσχετου , πρός κάθε σχετικό θεολόγο , κληρικό η λαϊκό!
Αφελείς ερωτήσεις ενός άσχετου , πρός κάθε σχετικό θεολόγο , κληρικό η λαϊκό!
Επειδή τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύ συζήτηση περί
του οικουμενισμού , και πολλοί κληρικοί
και θεολόγοι μιλούν
κατά του οικουμενισμού , και τον θεωρούν
–όπως και είναι- αίρεση , προτρέποντας την αποτοίχιση
από την εκκλησία
. Ως μια λύση διαμαρτυρίας?? Ως μια ενέργεια
ομολογιακή , δια να μην
μολυνθούν από την αίρεση??
Κάποιοι δε εξ αυτών έχουν ίδει αποτοιχιστεί
, επίσκοπος Αρτέμιος ,ιερομόναχος ?? μοναχός?? Τρικαμηνάς και αρκετοί άλλοι.
Θέλω να κάνω μερικές
αφελείς ερωτήσεις
προς αυτούς , και προς
κάθε αντιοικουμενιστή κληρικό
και λαϊκό!
1ον. Πότε μια
θεωρία , η ένα πιστεύω θεωρείται
αίρεση ?
2ον. Πως και από
ποια
στιγμή και μετά θεωρούμε
τελεσίδικα κάποιον η κάποια θεωρία
σαν αιρετικό ?
3ον. Από πια χρονική στιγμή
και μετά η αιρετική
θεωρία είναι καταδικαστέα ?? όταν εμφανιστεί
η μετά από κάποιο
χρονικό διάστημα??
4ον. Ο οικουμενισμός είναι καινούργια αίρεση
και πρέπει να καταδικαστεί από οικουμενική σύνοδο
, ή είναι ίδει καταδικασμένα
τα
διάφορα πιστεύω του από παλαιότερες συνόδους ?
5ον από πότε
από ποιον και γιατί , ο
οικουμενισμός κηρύχθηκε αίρεση ??
6ον . Το παγκόσμιο συμβούλιο
των εκκλησιών είναι , η
όχι ο εκφραστείς
, καθοδηγητής και διδάσκαλος
του οικουμενισμού ??
7ον. οι ορθόδοξες
εκκλησίες , πατριαρχεία , αυτοκέφαλες
, είναι μέλει του παγκοσμίου συμβουλίου
των εκκλησιών και από
πότε ??
8ον. Η εκκλησία του Χριστού , δεν σκίζεται
ούτε κομματιάζεται , αλλά παραμένει
ενωμένη σε ένα σώμα , της στρατευόμενης
και θριαμβέουσας εκκλησίας
με κεφαλή τον προαιώνιο Θεό , Ιησού
Χριστό , είναι έτσι
ή όχι ??
9ον. Πόσοι
άνθρωποι χρειάζονται για
να αποτελέσουν την στρατευόμενη εκκλησία
του Χριστού?
10ον. Όταν ένα από
τα
μέλλει της εκκλησίας
, είτε άτομο
, είτε ομάδα (εκκλησία) κηρύξει κατεγνωσμένη
αίρεση , τότε τι γίνεται ?? τους ανέχεται
η Ορθόδοξος Εκκλησία
?? ή τους αποβάλει
σαν σάπια και μολυσμένα μέλει, Κόβοντας κάθε επικοινωνία με αυτούς??
11ον. Εάν το σύνολο
,η κάποια από τα
μέλει , της στρατευόμενης
εκκλησίας επί της γης <<μολυνθούν>> λόγο αποδοχής
αιρετικών δοξασιών , τότε τι γίνεται ??παραμένουν ενωμένα με το σώμα της εκκλησίας
του
Θεού , Κοινωνώντας με τους υπολοίπους μη μολυσμένους χριστιανούς , ή μέσω της
κοινωνίας επικοινωνίας
μολύνουν και τους υπόλοιπους,
άσχετα αν δεν
αποδέχονται τις αιρετικές
θεωρίες τους ??
Ένας άσχετος ,
που θέλει να γίνει σχετικός , και να
μάθει την αλήθεια!
Αν κάποιος απαντήσει παρακαλώ να απαντήσει σε μία, μία στίς ερωτήσεις και όχι γενικά και αόριστα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)