ΟΙ "ΠΕΡΙ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ" ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΛΟΓΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ
Θα μπορούσα να αναφέρω και περισσότερα επιχειρήματα για να
αποδείξω ότι η δύναμη της απάτης μπορεί να χρησιμοποιηθή και για καλό σκοπό,
μάλιστα δε ότι δεν πρέπει καν απάτη να καλείται αυτή η πράξη, αλλά οικονομία
θαυμαστή. Όμως, επειδή τα προλεχθέντα είναι ικανά να στηρίξουν τον συλλογισμό
αυτόν, θεωρώ φορτικό και επαχθές να επιμηκύνω περισσότερο τον λόγο μου. Εναπόκειται
σε σένα πλέον να αποδείξης ότι δεν χρησιμοποίησα την απάτη αυτή προς όφελός
σου.
Ο ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ απάντησε σ᾿ αυτά, λέγοντας, Και ποιο υπήρξε το
κέρδος που είχα από αυτή την οικονομία, ή σοφία, ή όπως σου αρέσει να την
αποκαλής, για να πεισθώ ότι δεν απατήθηκα από εσένα;
α. Η ιερωσύνη είναι μεγίστη απόδειξη της αγάπης προς τον
Χριστό.