xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΟΙ "ΠΕΡΙ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ" ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΛΟΓΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ


ΟΙ "ΠΕΡΙ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ" ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΛΟΓΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ


Θα μπορούσα να αναφέρω και περισσότερα επιχειρήματα για να αποδείξω ότι η δύναμη της απάτης μπορεί να χρησιμοποιηθή και για καλό σκοπό, μάλιστα δε ότι δεν πρέπει καν απάτη να καλείται αυτή η πράξη, αλλά οικονομία θαυμαστή. Όμως, επειδή τα προλεχθέντα είναι ικανά να στηρίξουν τον συλλογισμό αυτόν, θεωρώ φορτικό και επαχθές να επιμηκύνω περισσότερο τον λόγο μου. Εναπόκειται σε σένα πλέον να αποδείξης ότι δεν χρησιμοποίησα την απάτη αυτή προς όφελός σου.

Ο ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ απάντησε σ᾿ αυτά, λέγοντας, Και ποιο υπήρξε το κέρδος που είχα από αυτή την οικονομία, ή σοφία, ή όπως σου αρέσει να την αποκαλής, για να πεισθώ ότι δεν απατήθηκα από εσένα;

α. Η ιερωσύνη είναι μεγίστη απόδειξη της αγάπης προς τον Χριστό.

Του Αγίου ΙΣΑΑΚ του Σύρου Όταν ο Θεός θελήσει να φέρει τον άνθρωπο σε μεγάλη στενοχώρια


Του Αγίου ΙΣΑΑΚ του Σύρου
Όταν ο Θεός θελήσει να φέρει τον άνθρωπο σε μεγάλη στενοχώρια, ώστε να μετανοήσει και να εκζητήσει το έλεός του, παραχωρεί να εμπέσει στη μικροψυχία. Και αυτή γεννά την ισχυρή δύναμη της αμέλειας, η οποία τον κάνει και γεύεται τον ψυχικό πνιγμό, που είναι μια γεύση της κόλασης. Απ΄αυτό, χτυπά τον άνθρωπο, μετά, το πνεύμα της φρενοβλαβείας, από το οποίο πηγάζουν ατέλειωτοι πειρασμοί, όπως η σύγχυση, ο θυμός, η βλασφημία, η γκρίνια και η μεμψιμοιρία, οι χαλασμένοι λογισμοί, η μετάβαση από τόπο σε τόπο, γιατί πουθενά δε βρίσκει ανάπαυση, και τα όμοια. Αν με ρωτήσεις ποια είναι η αιτία για όλα αυτά, σου απαντώ: Η αμέλειά σου, γιατί δε φρόντισες να βρεις τη γιατρειά τους. Η γιατρειά όλων αυτών είναι μία, και μʼ αυτή ο άνθρωπος βρίσκει αμέσως στην ψυχή του την παρηγοριά που ποθεί. Και ποια λοιπόν είναι η αυτή γιατρειά; Είναι η ταπεινοφροσύνη της καρδιάς. Χωρίς αυτήν είναι αδύνατο να χαλάσεις το φράχτη των πειρασμών, απεναντίας μάλιστα βρίσκεις ότι οι πειρασμοί είναι ισχυρότεροι και σε εξουθενώνουν. 

Παράδεισος η Εκκλησία. Του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.


Παράδεισος η Εκκλησία.Του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.