xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΟΙ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!!!!

ΟΙ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!!!!


ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΦΡΙΚΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΙ ΗΡΩΕΣ! ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ <<ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ>> ΕΔΩΣΕ ΜΟΝΑΧΑ ΠΡΟΔΟΤΕΣ , ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ , ΚΑΙ ΥΠΕΤΑΞΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΕ ΞΕΝΟΥΣ ΔΥΝΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΠΟΥ ΒΑΣΑΝΙΖΑΝ ΜΟΝΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ , ΟΙ ΝΕΟΙ ΔΥΝΑΣΤΕΣ , ΑΓΓΛΟΣΑΞΩΝΕΣ , ΒΑΥΑΡΟΙ , ΜΕΣΑ ΣΕ 200 ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΩΡΘΩΣΗ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΝΤΗΣΗ ΑΒΟΥΛΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΨΥΧΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ , ΧΩΡΙΣ ΙΧΝΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΝΔΟΞΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ , ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΠΙΘΙΚΑΚΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΜΙΘΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΚΦΙΛΟ ΒΙΟ ΤΩΝ ΔΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΦΛΟΜΟΣΗ ΜΕ ΤΑ <<ΚΑΘΡΕΠΤΑΚΙΑ >>ΤΟΥ ΔΗΘΕΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ ! ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΟΧΛΟΥ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΟ ΑΧΑΛΙΝΩΤΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΥΧΟ ΣΕΞ, ΑΘΩΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΣΧΡΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΙΑΣ , ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ????ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟ ΚΟΣΜΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΥΛΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΚΑΤΗΝΤΗΣΕ ΚΡΕΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ!! ΑΓΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ-ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ- ΕΝΑΝΤΙ ΚΑΘΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΟ , ΚΑΙ ΘΕΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΓΩ ! ΞΕΡΙΖΩΜΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΗΡΩΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΑΠΟ ΑΝΑΞΙΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΠΟΙΜΕΝΑΣ , ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ , ΚΑΙ ΨΕΥΤΟ-ΓΕΡΟΝΤΑΔΕΣ, ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΞΕΡΙΖΟΜΑ ΚΑΘΕ ΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΔΟΞΟ ΕΛΛΗΝ-ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ!!!!!!

Τι ειχε "δει"ο Αγιος Κοσμας ο Αιτωλος σχετικα με την απελευθερωση του Γενους μας !

Ὅπως εἶχε καταντήσει τὸ Γένος στὰ χρόνια του δὲν χρειαζόταν λευτεριά! Σκληρὸς ὁ λόγος ἀλλὰ ἀληθινὸς .Ἔλεγε αὐτὸς ὁ μεγάλος Γέροντας τῆς Ὀρθοδοξίας ὅτι <<καὶ ἄν μας ἔδινε κάποιος δῶρο τὴν λευτεριὰ πάλι θὰ τὴν χάναμε διότι ἔχουμε ἀνάγκη πρῶτα ἀπὸ τὴν ἐλευθερία ποὺ χαρίζει στὴν ἀνθρωπότητα ὁ Χριστὸς ὁ Μέγας καὶ Αἰώνιος Ἐλευθερωτὴς καὶ μετὰ ἀκολουθεῖ ἡ ἐθνικὴ ἐλευθερία>

Ὁ σκλαβωμένος λαὸς λοιπὸν χρειαζόταν τὸ φωτισμὸ ,τὴ χάρη , τὴν ἐλευθερία τοῦ πνεύματος . Νὰ νιώσει τί εἶχε, τί ἔχασε, τί τοῦ πρέπει, γιὰ νὰ μπορέσει ὄχι μόνο ν΄ἀποκτήση λευτεριὰ ,ἀλλὰ καὶ νὰ τὴν διατήρηση καὶ νὰ τὴν ἀξιοποίηση.
Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς κατάλαβε καλὰ τί λείπει ἀπὸ αὐτὸ τὸ Γένος ποὺ ἦταν ταγμένο γιὰ μία μεγάλη ἀποστολὴ στὸν κόσμο.Γὶ αὐτὸ δὲν σκέφτηκε ἐπανάσταση καὶ Φιλικὴ Ἐταιρια ἀλλὰ πὼς νὰ τὸ βοηθήσει ν’ἀναγεννηθῆ πνευματικὰ ,νὰ ἐλευθερωθῆ ἀπὸ τὴν ἠθική,κοινωνικὴ καὶ πνευματικὴ σκλαβιὰ του , νὰ βρῇ τὴν ἀνθρωπιὰ καὶ τὸν Θεὸ καὶ ὕστερα σὰν ἀναπόφευκτο ἀποτέλεσμα θ’ἀποκτοῦσε καὶ τὴν λεβεντιὰ του καὶ τὴν ἐθνικὴ λευτεριά!!!

Γὶ αὐτὸ καὶ ἐμεῖς ἂς ἀκούσουμε αὐτὸν τὸν Ἅγιο πού μας <φωνάζει> ἀπὸ τὰ <βάθη> τῶν χρόνων καὶ μᾶς δείχνει τὸν τρόπο ποὺ χρειαζόμαστε γιὰ νὰ ἐλευθερωθοῦμε σὰν Ἔθνος καὶ μᾶς λέει <γνωσεσθε τὴν ἀλήθεια καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμας > διότι εἶναι ὁ <δικός> μᾶς Ἅγιος εἶναι ὁ Πατροκοσμας εἶναι ὁ Ἐθναπόστολος τοῦ Γένους μας!!!

Πατρός Γεωργίου Μεταλληνού: «Οι Διάλογοι χωρίς Προσωπείον»


Πατρός Γεωργίου Μεταλληνού: «Οι Διάλογοι χωρίς Προσωπείον»

(Περιοδικό Παρακαταθήκη, Ιούλιος - Αύγουστος 2002)
Είναι κοινή διαπίστωση, ότι οι Διάλογοι, διαχριστιανικοί και διαθρησκειακοί, γίνονται στις ημέρες μας όλο και πιο συχνοί. Και το μεν Οικουμενικό Πατριαρχείο συνεχίζει και εντατικοποιεί την παλαιά σχετική τακτική του, το συναγωνίζεται όμως και η Εκκλησία της Ελλάδος, ρίχνοντας το βάρος κυρίως προς δύο κατευθύνσεις: τις επαφές με το Βατικανό και τον Παπισμό αφ’ ενός, αλλά και τις διαθρησκειακές συναντήσεις αφ’ ετέρου. Και το μεν Οικουμενικό Πατριαρχείο ακολουθεί την χαραγμένη από τον Πατριάρχη Αθηναγόρα (†1972) πορεία, χωρίς δυνατότητα πλέον αυτοκριτικής και αυτοελέγχου, η δε Εκκλησία της Ελλάδος, στις διοικητικές δομές της και παρά τις συνεχείς αντιδράσεις της πλειονοψηφίας του Κλήρου και του ευσεβούς Λαού, τείνει να υπερβή το Πατριαρχικό Κέντρο σε πρωτοβουλίες, με ρυθμούς συνεχώς επιταχυνομένους, που δίκαια προβληματίζουν, διότι αθετούν σκανδαλωδώς την γνωστή από το παρελθόν τακτική της συνετής αυτοσυγκρατήσεως, που εφήρμοζαν οι Αρχιεπίσκοποί μας, από τον Χρυσόστομο Β´ (†1968) μέχρι και τον Σεραφείμ (†1998). Και το ερώτημα είναι αμείλικτο: Διατί;

Κρείσσον γαρ επαινετών πολεμον ΛΟΓΟΣ 41': ΠΕΡΙ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΕΚΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΝΟΣ ΣΥΜΒΕΒΗΚΟΤΟΣ ΓΙΝΟΜΕΝΩΝ


Κρείσσον γαρ επαινετών πολεμον
ΛΟΓΟΣ 41': ΠΕΡΙ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΕΚΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΝΟΣ ΣΥΜΒΕΒΗΚΟΤΟΣ ΓΙΝΟΜΕΝΩΝ

Έστιν αμαρτία από ασθενείας γινομένη, εις ην ακουσίως ο άνθρωπος ανθέλκεται, και έστιν αμαρτία εκουσίως γινομένη και από αγνοίας, συμβαίνει δε πάλιν από της διαμονής και της εν τω κακω έξεως. Ούτοι δε πάντες οι τρόποι και τα είδη των αμαρτιών, ει και πάντες άξιοι μομφής εισίν, άλλ' ούν ευρίσκεται κατά σύγκρισιν την προς εκδίκησιν εις μεί­ζων του έτερου.

Και τινος μεν η μέμψις μεγίστη και μετά κόπου προσδέχεται τούτου η μετάνοια, τινός δε εγγύτερα εστίν η αμαρτία της συγχωρήσεως. Και ώσπερ ο Αδάμ και η Εύα και ο όφις, πάντες μεν έδέξαντο παρά Θεού της αμαρτίας την αμοιβήν, διαφορά δε πολλή την κατάραν εκληρώσαντο, ούτω και εν τοις υιοίς αυτών, εκάστω κατά την πρόθεσιν αυτού και τον πόθον τον εις την αμαρτίαν, ούτω και το σφοδρόν της κολάσεως. Εάν δε τις μη βουλόμενος μεν ακολουθήσαι τη αμαρτία, υπό δε της αμελείας της εις την αρετήν ανθέλκεται προς εκείνην, εκ του μη σχολάσαι ταύτη, ει και βαρύ εστίν αύτω συνείναι τη αμαρτία, άλλ' ούν η κόλασις αυτού επιβαρής. Εάν δε συμβή τινι επιμελουμένω της αρετής πειρασθήναι εν τινι πλημμελήματα όμως το έλεος εγγύς εστί του καθαρισμού αυτού αδιστάκτως.

Ὅσιος Συμεών ὁ νέος Θεολόγος – Περί Θεολογίας


Ὅσιος Συμεών ὁ νέος Θεολόγος – Περί Θεολογίας

                                   
    Στις 12 Οκτωβρίου η Ορθόδοξος Εκκλησία εορτάζει τήν μνήμη του οσίου καί θεοφόρου πατρός ημών Συμεώνος του νέου Θεολόγου.
    Ο όσιος Συμεών ήκμασε στά τέλη του 10ου καί στίς αρχές του 11ου αιω. στήν Κων/λη. Γεννήθηκε τό 957 καί κοιμήθηκε τό 1035. Ήταν ηγούμενος της  Ιεράς Μονής του Στουδίου.
    Γιατί, όμως, ονομάσθηκε «νέος θεολόγος»; Ονομάσθηκε από τούς μαθητές του «νέος» γιά νά ξεχωρίζει από τούς παλαιούς θεολόγους˙ τόν άγιο Ιωάννη τόν Θεολόγο καί τόν άγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο.
    Όπως είναι γνωστό η Ορθόδοξος Εκκλησία έδωσε τόν τίτλο «θεολόγος» καί αναγνωρίζει μόνο τρεις αγίους ως «θεολόγους»˙ τόν άγιο Ιωάννη τόν Θεολόγο, τόν άγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο καί τόν  όσιο Συμεώνα τόν νέο Θεολόγο.