xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΤΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ .

ΤΑ  ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ  ΤΩΝ  ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ  ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΩΝ  ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΩΝ  ΤΟΥ  ΧΡΙΣΟΣΤΟΜΟΥ  ΤΖΑΝΗ  ΚΑΙ  ΤΩΝ  ΣΥΝ  ΑΥΤΩ .

ΤΙΤ. 3,10           ΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΜΕΤΑ ΜΙΑΝ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑΝ ΝΟΥΘΕΣΙΑΝ ΠΑΡΑΙΤΟΥ,
 ΤΙΤ. 3,11           ΕΙΔΩΣ ΟΤΙ ΕΞΕΣΤΡΑΠΤΑΙ Ο ΤΟΙΟΥΤΟΣ ΚΑΙ ΑΜΑΡΤΑΝΕΙ ΩΝ ΑΥΤΟΚΑΤΑΚΡΙΤΟΣ. 





ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν. ΜΑΤΘ.5.37 Η Β' ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


 ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν. ΜΑΤΘ.5.37

Η  Β' ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 
ΠΟΥ  ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΤΑ  ΑΙΡΕΤΙΚΑ  ΦΡΟΝΗΜΑΤΑ  ΤΩΝ  ΝΕΟ-ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΩΝ ,  ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ  ΑΠΕΣΥΡΑΝ  ΤΗΝ  ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΙΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΑΝ <ΑΙΡΕΤΙΚΗ> ΟΙ  ΚΑΘΑΙΡΕΘΕΝΤΕΣ  ΥΠΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ  ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΩΗΝ  ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ  ΚΑΙ  ΚΛΗΡΙΚΟΙ  : ΠΡΩΗΝ  ΑΘΗΝΩΝ  ΑΝΔΡΕΑΣ  ΠΡΩΗΝ  ΠΕΙΡΑΙΩΣ  ΝΙΚΟΛΑΟΣ  ΠΡΩΝ  ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ  ΠΑΧΩΜΙΟΣ  ΚΑΙ  Ο ΑΡΧ.  ΚΥΡΙΚΟΣ  ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ !


Το χρέος των πνευματικών ποιμένων.


Το χρέος των πνευματικών ποιμένων.
''Eίμαι αχόρταγος, δεν θέλω λίγοι να σωθούν, αλλά όλοι''. 
Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης.


«Με αυτούς τους τέσσερες τρόπους , που είπαμε, έχουν χρέος όλοι γενικά οι Χριστιανοί να βοηθούν στην σωτηρία του αδελφού τους, όπως τους παραγγέλλει ο θείος Απόστολος λέγοντας: ‘’Γι’ αυτό να ενισχύετε και να βοηθήτε ο ένας τον άλλο, όπως άλλωστε και κάνετε’’· εξαιρετικά όμως και εντελώς ιδιαίτερα οφείλουν με τους τέσσερες αυτούς τρόπους να βοηθούν στη διόρθωση των αμαρτωλών οι πνευματικοί ποιμένες και ηγούμενοι του λαού, οι οποίοι είναι οι άγιοι Πατριάρχες και Αρχιερείς και Ιερείς και Πνευματικοί Πατέρες και Διδάσκαλοι του θείου Ευαγγελίου και Καθηγούμενοι των ιερών μοναστηριών. Διότι σε αυτούς δόθηκε από τον Κύριο η εξουσία και η επιμέλεια το να οικοδομούν και να καταφυτεύουν τις ψυχές του ποιμνίου, που τους έχουν εμπιστευτεί, όπως είναι γραμμένο στον Ιερεμία: ‘’Πρόσεξε· από σήμερα θα έχεις την εξουσία στα έθνη και στα βασίλεια να ξεριζώνεις και να γκρεμίζεις, να καταστρέφεις και να ερημώνεις, να κτίζεις και να φυτεύεις’’. Και αυτοί κυρίως πρέπει να αγρυπνούν για τη σωτηρία του λαού, διότι θα δώσουν λόγο γι’ αυτό την ημέρα της Κρίσεως, όπως λέει ο Παύλος: ‘’Να ακολουθείτε πιστά και να υπακούετε στους εκκλησιαστικούς σας ηγέτες. Διότι αυτοί αγρυπνούν για την σωτηρία σας, επειδή θα δώσουν λόγο στον Θεό’’.

Η δε γυνή ίνα φοβήται τον άνδρα! Αγ. Νεκτάριος Πενταπόλεως


Η δε γυνή ίνα φοβήται τον άνδρα! Αγ. Νεκτάριος Πενταπόλεως


θεολογικός σχολιασμός στο Εφεσ. 5, 33

Αγίου Νεκταρίου, Μητροπολίτου Πενταπόλεως, Αθήνα 1902

Περί του τις η αληθής ερμηνεία

Αφού ο Απόστολος Παύλος εγνώρισε τοις Εφεσίοις τον μυστικόν χαρακτήρα του γάμου και εδίδαξεν αυτούς ότι ο Γάμος είνε μέγα μυστήριον και έδειξε την αναλογίαν του δεσμού του γάμου προς την ένωσιν του Χριστού μετά της Εκκλησίας, και έταξε τον άνδρα, ίνα, κατά την Αγίαν Γραφήν, ήνε κεφαλή της γυναικός, καθ' ην αναλογίαν ο Χριστός είνε κεφαλήν της Εκκλησίας, και εδίδαξεν ότι ο τε ανήρ και η γυνή επίσης κατά την Αγίαν Γραφήν εισίν εν σώμα και εν πνεύμα ως μέλη του σώματος της Εκκλησίας, ήτις είνε σώμα Χριστού, του αγαπήσαντος ημάς ως οικείαν εαυτού σάρκα, συνιστά καθ' ένα έκαστον των ανδρών ούτω να αγαπά την εαυτού γυναίκα, ως ο Χριστός ηγάπησε την Εκκλησίαν.