xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ

ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΠΙΣΤΕΩΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ  ΔΟΓΜΑΤΟΣ  ΤΗΣ  ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ  ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΕΙΣ ΤΗΝ  ΣΤΡΑΤΕΥΟΜΕΝΗΝ  ΜΙΑΝ , ΑΓΙΑΝ , ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ , ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ , ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΤΟΥ  ΘΕΟΥ  ΕΚΚΛΗΣΙΑ 

ΤΟ ημερολογιακόν ζήτημα , ένα σχίζμα στην Εκκλησία...

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: ΤΟ ημερολογιακόν ζήτημα , ένα σχίζμα στην Εκκλησία...: ΤΟ ημερολογιακόν ζήτημα , ένα σχίζμα στην Εκκλησία που επι 90 χρόνια διαιρεί τους πιστούς , Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ,  και η αποτοίχιση των πιστών ...

Υπεραγία Θεοτόκε «Χαῖρε, ἡ πόλις τοῦ Παμβασιλέως»

 Υπεραγία Θεοτόκε «Χαῖρε, ἡ πόλις τοῦ Παμβασιλέως»  


Ἄστρον δια σου ἀνέτειλεν, ἁγνή ἐξ Ἰακώβ ὁ Χριστός, ὁ ποιήσας τήν σελήνην καί τόν ἥλιον, εἰς ἀρχάς καί εἰς φαύσιν, τῆς νυκτός καί ἠμέρας˙ ὅν ἐκδυσώπει τήν ἐμήν καταφωτίσαι ψυχήν.

Ὡς ὑπέρ νοῦν σου τό θαῦμα, τῆς λοχείας Θεονύμφευτε˙ Θεόν γάρ τίκτεις ἀσπόρως, τόν κατέχοντα τά πάντα χειρί˙ δια τοῦτο πάντες βοώμέν σοί τό χαῖρε, εἰς πάντας τούς αἰῶνας.

Νέον ὡς βρέφος τεκοῦσα, ἐπ' ἐσχάτων τόν πρό πάντων Θεόν, καταγηράσαντα ἤδη, τοῖς πολλοῖς με ἀτοπήμασι, νεοποίησόν μέ, τον σόν ὑπερυψούντα, τόκον εἰς πάντας τούς αἰῶνας.

Τόν ἐκ Πατρός πρό αἰώνων, γεννηθέντα Υἱόν καί Θεόν, καί ἐπ' ἐσχάτων τῶν χρόνων, σαρκωθέντα ἐκ Παρθένου Μητρός, ἱερεῖς ὑμνεῖτε, λαός ὑπερυψοῦτε, εἰς πάντας τούς αἰῶνας . 

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥ << ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ >>

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥ  << ΔΥΝΑΜΕΙ  ΚΑΙ  ΕΝΕΡΓΕΙΑ  >>  ΣΕ  ΣΧΕΣΗ  ΜΕ ΤΟ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟ  ΣΧΙΖΜΑ , ΠΟΙΑ  Η  ΕΝΝΟΙΑ  ΚΑΙ  Η  ΧΡΗΣΙΣ  ΑΥΤΟΥ  ΚΑΙ  ΠΕΡΙ  ΤΩΝ  ΧΕΙΡΟΤΟΝΕΙΩΝ  ΤΟΥ 1948  ΥΠΟ  ΤΟΥ  ΑΕΙΜΗΣΤΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ  ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ  ΜΑΤΘΑΙΟΥ  ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ 
“ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν”(Λκ.6, 37)

Ἁγίου Συμεῶν τοῦ νέου Θεολόγου λόγοι .

 Ἁγίου  Συμεῶν τοῦ  νέου Θεολόγου λόγοι .

Λόγος  Α'

Α. Ποία εἶναι ἡ παράβασις  τοῦ Ἀδάμ ;

Β. Καί  πῶς  ἀπό  τήν  παράβασιν  αὐτοῦ  ἔγιναν ὅλοι οἱ  ἄνθρωποι  φθαρτοί  , καί θνητοί . 

Γ.  Καί  πῶς  ὁ ἐλεήμων  ,  καί  φιλάνθρωπος  Θεός  μέ  τήν  ἔνσαρκον τοῦ  οἰκονομίαν  ἐλευθέρωσε  τό  ἀνθρώπινον  γένος  ἀπό  τήν  φθοράν  , καί  ἀπό τόν  θάνατο .

Δ. Καί  ποῖον  εἶναι  τό μυστήριον τοῦ Σταυροῦ  , καί τῆς  τριημέρου  ταφῆς  τοῦ Κυρίου , τοῦ Θεοῦ , καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ .

Λόγος  Β' .

Α . Ὅτι  ἡ  φύσις  τῶν  ἀνθρώπων  δια  τῆς  ἐναθρωπήσεως  τοῦ  Υἱοῦ καί  Λόγου τοῦ Θεοῦ  ἔρχεται  πάλιν  εἰς τό εὔ  εἶναι  , ἤγουν  εἰς  ἐκείνην τήν  καλήν  , καί  θείαν  κατάστασιν ὅπου  εἶχε , πρίν τῆς  παραβάσεως τοῦ Ἀδάμ.

Β . Καί  περί  φυσικοῦ  νόμου , καί  γραπτοῦ ,  καί  πνευματικοῦ .

Γ. Καί ποιός εἶναι  ὁ  τρόπος  , μέ  τόν  ὁποῖον ἠμπορεῖ  τινας νά  ἔλθη  εἰς  τό  εὖ εἶναι .

Δ . Καί μέ  ποῖα  ἔργα  δυνάμεθα  νά  ἐμβοῦμεν εἰς  τήν  βασιλείαν τῶν  οὐρανῶν .

Η αίρεση και οι επιπτώσεις της , τα μυστήρια των αιρετικών και η στάση των Αγίων έναντι των αιρέσεων


Η αίρεση και οι επιπτώσεις της , τα μυστήρια των αιρετικών και η στάση των Αγίων έναντι των αιρέσεων , ένα επίκαιρο   άρθρο με αφορμή την αντίχριστη παν-αίρεση του 20ου αιώνος τον οικουμενισμό( μεγαλύτερη και φοβερότερη αίρεση όλων των αιώνων διότι είναι η θρησκεία του αντιχρίστου ) που κατατρώγει  τις ψυχές των ανθρώπων οδηγώντας τες στην απώλεια της ψυχής τους και στην αιώνια κόλαση .  

ΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥ ΩΦΕΛΙΜΟΣ ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΟΥ Νικηφόρου Θεοτόκη

 ΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥ ΩΦΕΛΙΜΟΣ ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΕΩΣ  ΤΟΥ  Νικηφόρου Θεοτόκη

 Πιστεύεις; Μείζω τούτων ὄψει. (Ἰω. α´ 51) 

 

ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΣ σήμερον, ὦ χριστοφόροι λαοί, ἡ ἁγιωτάτη τῶν ὀρθοδόξων Ἐκκλησία πνευματέμφορον ὅρον τῆς ἁγίας οἰκουμενικῆς ἑβδόμης Συνόδου, καί τοὺς μὲν εὐσεβεῖς, καὶ ὀρθοδόξους μακαρίζοντας, τοὺς δὲ ἀπίστους καὶ κακοδόξους ἀναθεματίζοντας, ὑπέρμετρον τὴν ἐπιθυμίαν διὰ τὸν περὶ πίστεως λόγον εἰς τὴν καρδίαν τοῦ καθενὸς ἐγείρει, καὶ ἐξυπνᾷ. Ἀκούοντες σήμερον τόσους μακαρισμοὺς εἰς τοὺς πιστούς, τόσα ἀναθέματα εἰς τοὺς ἀπίστους, ὅλοι, φαίνεταί μου, πὼς ἐπιθυμᾶτε νὰ ἀκούσετε τί εἶναι, καὶ πῶς ἔλαβε τὸ εἶναι, καὶ ἐπάνω εἰς ποῖες ἀρχὲς θεμελιώνεται, καὶ μὲ ποῖον τρόπον παρασταίνεται, καὶ μὲ ποῖες ἀπόδειξες ἀποδείχνεται ἡ πίστις ὁποὺ πιστεύομεν.