ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝΑΘΡΩΠΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΗΜΑΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΑΥΤΟΥ
Ἰδοὺ καιρὸς ἤγγικε τῆς σωτηρίας ἡμῶν, εὐτρεπίζου Σπήλαιον, ἡ Παρθένος ἐγγίζει τοῦ τεκεῖν, Σπήλαιον εὐτρεπίζου· ἡ Ἀμνὰς γὰρ ἥκει, ἔμβρυον φέρουσα Χριστόν. ἰδοὺ γὰρ ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ καὶ Πατρός, πρόεισι τεχθῆναι ἐκ Κόρης ἀπειράνδρου, Ἀκούσατε ὄρη καὶ βουνοί, καὶ τὰ περίχωρα τῆς, Ἰουδαίας, ὅτι ἔρχεται Χριστός, ἵνα σώσῃ, ὃν ἔπλασεν ἄνθρωπον, ὡς φιλάνθρωποςxristianorthodoxipisti.blogspot.gr
ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes
«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)
«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)
Ἰδοὺ καιρὸς ἤγγικε τῆς σωτηρίας ἡμῶν, διά τούτο , ΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝΑΘΡΩΠΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΕΑΝ Η ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΜΕΧΡΙ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΣΥΓΚΛΗΣΕΩΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ( ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ)
Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ
Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ
«πᾶς ὁ παραβαίνων καί μή μένων ἐν τῇ διδαχῇ τοῦ Χριστοῦ
Θεόν οὐκ ἔχει» . ( Β΄ Ἰωάν. 9 )
"Έως θανάτου αγωνίσου υπέρ τής
αληθείας , και Κύριος ο Θεός σου πολεμήσει υπέρ σού...'' . (
Σοφ. Σειράχ )
ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ
ΤΟ ημερολογιακόν ζήτημα , ένα σχίζμα στην Εκκλησία...
Υπεραγία Θεοτόκε «Χαῖρε, ἡ πόλις τοῦ Παμβασιλέως»
Υπεραγία Θεοτόκε «Χαῖρε, ἡ πόλις τοῦ Παμβασιλέως»
Ἄστρον δια σου ἀνέτειλεν, ἁγνή ἐξ Ἰακώβ ὁ Χριστός, ὁ ποιήσας τήν σελήνην καί τόν ἥλιον, εἰς ἀρχάς καί εἰς φαύσιν, τῆς νυκτός καί ἠμέρας˙ ὅν ἐκδυσώπει τήν ἐμήν καταφωτίσαι ψυχήν.
Ὡς
ὑπέρ νοῦν σου τό θαῦμα, τῆς λοχείας Θεονύμφευτε˙ Θεόν
γάρ τίκτεις ἀσπόρως, τόν κατέχοντα τά πάντα χειρί˙ δια τοῦτο πάντες
βοώμέν σοί τό χαῖρε, εἰς πάντας τούς αἰῶνας.
Νέον
ὡς βρέφος τεκοῦσα, ἐπ' ἐσχάτων τόν πρό πάντων Θεόν,
καταγηράσαντα ἤδη, τοῖς πολλοῖς με ἀτοπήμασι, νεοποίησόν μέ, τον σόν ὑπερυψούντα,
τόκον εἰς πάντας τούς αἰῶνας.
Τόν ἐκ Πατρός πρό αἰώνων, γεννηθέντα Υἱόν καί Θεόν, καί ἐπ' ἐσχάτων τῶν χρόνων, σαρκωθέντα ἐκ Παρθένου Μητρός, ἱερεῖς ὑμνεῖτε, λαός ὑπερυψοῦτε, εἰς πάντας τούς αἰῶνας .
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥ << ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ >>
Ἁγίου Συμεῶν τοῦ νέου Θεολόγου λόγοι .
Ἁγίου Συμεῶν τοῦ νέου Θεολόγου λόγοι .
Λόγος Α'
Α. Ποία εἶναι ἡ παράβασις τοῦ Ἀδάμ ;
Β. Καί πῶς ἀπό τήν
παράβασιν αὐτοῦ ἔγιναν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι
φθαρτοί , καί θνητοί .
Γ. Καί πῶς ὁ ἐλεήμων
, καί φιλάνθρωπος
Θεός μέ τήν ἔνσαρκον
τοῦ οἰκονομίαν ἐλευθέρωσε
τό ἀνθρώπινον γένος ἀπό τήν
φθοράν , καί ἀπό τόν
θάνατο .
Δ. Καί ποῖον
εἶναι τό μυστήριον τοῦ Σταυροῦ , καί τῆς
τριημέρου ταφῆς τοῦ Κυρίου , τοῦ Θεοῦ , καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ
Χριστοῦ .
Λόγος Β' .
Α . Ὅτι ἡ
φύσις τῶν ἀνθρώπων
δια τῆς ἐναθρωπήσεως
τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ ἔρχεται
πάλιν εἰς τό εὔ εἶναι
, ἤγουν εἰς ἐκείνην τήν
καλήν , καί θείαν
κατάστασιν ὅπου εἶχε , πρίν τῆς παραβάσεως τοῦ Ἀδάμ.
Β . Καί περί
φυσικοῦ νόμου , καί γραπτοῦ ,
καί πνευματικοῦ .
Γ. Καί ποιός εἶναι ὁ
τρόπος , μέ τόν ὁποῖον
ἠμπορεῖ τινας νά ἔλθη εἰς τό εὖ
εἶναι .
Δ . Καί μέ ποῖα ἔργα δυνάμεθα
νά ἐμβοῦμεν εἰς τήν
βασιλείαν τῶν οὐρανῶν .
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ Περί τῆς ὑπαρξεως προϋπάρξεως καί προελεύσεως τῆς Ἐκκλησιας τοῦ Θεου
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Περί τῆς ὑπαρξεως προϋπάρξεως καί προελεύσεως τῆς Ἐκκλησιας τοῦ Θεου