xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ KAI ΟΣΟΙ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΘΕΤΟΥΝ ΟΝΤΩΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ  KAI ΟΣΟΙ ΤΟΥΣ  ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΘΕΤΟΥΝ   ΟΝΤΩΣ  ΕΑΥΤΟΥΣ ΕΚΤΟΣ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΛΑΓΗΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΣΟΝΟΥΣ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥΣ  ΚΑΙ  ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ  ΗΓΕΤΕΣ  ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΟΣ 
«Ὅσοι δὲν εἶναι τῆς ἀληθείας ,δὲν εἶναι οὔτε τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας»
                                                Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς

Πανηγυρικός εις την Κοίμησιν της Θεοτόκου.


Πανηγυρικός εις την Κοίμησιν της Θεοτόκου.
«Που απήλθεν ο αδελφιδός σου η καλή εν γυναιξίν;» (Άσμα Ασμάτων)          
(Toυ Μακαρίου Σκορδύλη ή Κωφού)  

ΤΟ ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΟ ΔΟΓΜΑ Ἡ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ

 ΤΟ ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΟ ΔΟΓΜΑ  Ἡ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ - Η σημασία τῆς ἄρνησης τοῦ ὅρου: "Θεοτόκος"<Η ἄρνηση τῶν Νεστοριανὼν>Ο ὅρος "Θεοτόκος" εἶναι ὅρος ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΟΤΑΤΟΣ!!! Ἡ ΥΨΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΣΤΗ ΘΕΟΤΟΚΟ ΜΑΡΙΑ Ἡ ΜΕΣΙΤΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ , Ἡ ΜΕΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ


Βαβαὶ τῶν σῶν μυστηρίων ἁγνή! τοῦ Ὑψίστου θρόνος, ἀνεδείχθης Δέσποινα, καὶ γῆθεν πρὸς οὐρανόν, μετέστης σήμερον. Ἡ δόξα σου εὐπρεπής, θεοφεγγέσιν ἐκλάμπουσα χάρισι, Παρθένοι σὺν τῇ Μητρὶ τοῦ Βασιλέως πρὸς ὕψος ἐπάρθητε. Κεχαριτωμένη χαῖρε, μετὰ σοῦ ὁ Κύριος, ὁ παρέχων τῷ κόσμῳ, διὰ σοῦ τὸ μέγα ἔλεος.

Λόγος στὴν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου (Ἁγίου Θεοδώρου του Στουδίτη)

Λόγος στὴν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου (Ἁγίου Θεοδώρου του Στουδίτη) 
Ἡ τῶν οὐρανῶν ὑψηλοτέρα ὑπάρχουσα, καὶ τῶν Χερουβὶμ ἐνδοξοτέρα, καὶ πάσης κτίσεως τιμιωτέρα, ἡ δι' ὑπερβάλλουσαν καθαρότητα, τῆς ἀϊδίου οὐσίας δοχεῖον γεγενημένη, ἐν ταῖς τοῦ Υἱοῦ χερσί, σήμερον τὴν παναγίαν παρατίθεται ψυχήν, καὶ σὺν αὐτῇ πληροῦται τὰ σύμπαντα χαρᾶς, καὶ ἡμῖν δωρεῖται τὸ μέγα ἔλεος.

Ὑπεράγαθε Δέσποινα Θεοτόκε, ἐπάκουσον τῆς οἰκτρᾶς μου δεήσεως καὶ μὴ καταισχύνης ΕΥΧΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ (Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά)

Ὑπεράγαθε Δέσποινα Θεοτόκε, ἐπάκουσον τῆς οἰκτρᾶς μου δεήσεως 
καὶ μὴ καταισχύνης μὲ ἀπὸ τῆς προσδοκίας μου, ἡ μετὰ Θεὸν ἐλπὶς πάντων τῶν περάτων τῆς γῆς. 



Τὸν βρασμὸν τῆς σαρκὸς μοῦ κατάσβεσον. Τὸν ἐν τῇ ψυχῇ μοῦ ἀγριότατον κλύδωνα κατεύνασον. 
Τὸν πικρὸν θυμὸν καταπράϋνον. Τὸν τῦφον καὶ τὴν ἀλαζονείαν τῆς ματαίας οἰήσεως 
ἐκ τοῦ νοὸς μοῦ ἀφάνισον. 
Τὰς νυκτερινὰς φαντασίας τῶν πονηρῶν πνευμάτων καὶ τὰς μεθημερινὰς τῶν ἀκαθάρτων ἐννοιῶν προσβολὰς ἐκ τῆς καρδίας μοῦ μείωσον. 
Παίδευσόν με τὴν γλῶσσαν λαλεῖν τὰ συμφέροντα. 

Ἐγκώμιον εἰς τὴν Παναγίαν Θεοτόκον :Τοῦ ἐν ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Ἐπιφανίου Κύπρου ἐπισκόπου πόλεως Κωνσταντίας, τῆς Κυπριωνήσου

Ἐγκώμιον εἰς τὴν Παναγίαν Θεοτόκον Τοῦ ἐν ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Ἐπιφανίου Κύπρου ἐπισκόπου πόλεως Κωνσταντίας, τῆς Κυπριωνήσου

Τὰς ἐκλαμπούσας μαρμαρυγὰς τῆς Θεοτόκου ἀκτῖνας φοβερὰς καὶ ἀκαταλήπτους δυνάμεις, οὐρανοῦ καὶ γῆς οἰκουμένης μυστήριον, θαῦμα, ἱλαστήριον φράσας ὁ τάλας ἐγώ, εἰς ἀκριβεστέραν ἔννοιαν ὁ τῆς καρδίας μου ἔνδον σκιρτήσας λογισμὸς βαθείας μνήμης, καὶ ὑψηλοτάτης θεωρίας πειρώμενος φέρειν τὸ θαῦμα, τρόμος καὶ φόβος πολὺς καὶ δεινὸς συνέσχε με, ὦ ἀγαπητοί. Ἡ γὰρ μνήμη τῆς φρικτῆς θεωρίας, ἔντρομον τὴν ψυχήν μου, καὶ φρικώδη τὴν καρδίαν ἐνέγκασα οὐ μετρίως ἐτιμώρησεν, ἀλλὰ δυνατῶς ἐβασάνισεν. Ἐπιπλήττει γάρ μου τὸν νοῦν, τῆς μεγίστης θεωρίας ἡ μνήμη, ὡς ἀκαταλήπτου μυστηρίου, τὸ λέγειν οὐκ ἰσχύουσα.

ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ Τὸ Πρόσωπο τῆς Θεοτόκου στὴν Προτεσταντικὴ Θεολογία

 ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Τὸ Πρόσωπο τῆς Θεοτόκου στὴν Προτεσταντικὴ Θεολογία

Καὶ ὅμως μέχρι τὸν ΙΖ' αἰῶνα οἱ προτεστάντες πίστευαν στὸ Ἀειπάρθενο!

Πρέσβ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου (M.Th.)Περιοδ. «Κοινωνία», Ἀπρίλιος-Ιούνιος 2002

 


ΤΟ νὰ θελήσει κάποιος νὰ παρουσιάσει το πῶς ἀντιμετώπισε τὴν Θεοτόκο ἡ προτεσταντικὴ θεολογία, σὲ ὅλα τὰ στάδια ἐξέλιξης τοῦ Προτεσταντισμοῦ, ἀναμφιβόλως ξεφεύγει ἀπὸ τὰ πλαίσια ἑνὸς ἄρθρου καὶ χρειάζεται συγγραφὴ ὀγκώδους βιβλίου.

Ἡ δική μας ὅμως ἐδῶ σύντομη ἱστορικοδογματικὴ ἀναφορὰ ἔχει ὡς σκοπό, νὰ παρουσιάσει τὸν ἐκτροχιασμὸ τῆς προτεσταντικῆς θεολογίας ἀπὸ τὴν Πίστη τῆς Ἐκκλησίας,