xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

To άχαρο μαγγανοπήγαδο της Νέας Εποχής

To άχαρο μαγγανοπήγαδο της Νέας Εποχής



Η Ολιστική θεώρηση των πραγμάτων
To άχαρο μαγγανοπήγαδο της Νέας Εποχής


Η «ολιστική θεώρηση του κόσμου» είναι μια θεωρία που πιστεύει ότι υπάρχει ένας απρόσωπος θεός, ο οποίος είναι μια παγκόσμια δύναμη ή ενέργεια, που ταυτίζεται με το σύμπαν. Τα πάντα είναι εκδήλωση αυτής της απόλυτης ενέργειας. Δεν υπάρχει διάκριση ουσίας ανάμεσα στον θεό και στον άνθρωπο. Άρα... κάποιος από μας μπορεί να αναδείξει τον εαυτό του Θεό...! Μήπως και οι πρωτόπλαστοι το ίδιο δεν ήθελαν να γίνουν;



Θεμελιώδες δόγμα της Νέας Εποχής είναι ο ΟΛΙΣΜΟΣ. Τι σημαίνει «Ολισμός»; Τι σημαίνει «ολιστική θεώρηση του κόσμου»; Ας πάρουμε οδηγό μας έναν από τους αποστόλους της Νέας Εποχής τον Fritjof Capra. Το 1982 ο Capra έβγαλε ένα βιβλίο με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Σημείο στροφής. Θεμέλιοι λίθοι για μια νέα όψη του κόσμου». Εκεί μεταξύ των άλλων λέει τα εξής:


«Η σοβαρότητα και η παγκόσμια έκταση της σημερινής κρίσης δείχνει πως, κατά πάσα πιθανότητα, ο πλανήτης μας έφτασε σε ένα σημείο στροφής. Μιας στροφής, που θα οδηγήσει σε μια αλλαγή χωρίς προηγούμενο. Και για να καταλάβουμε αυτήν την παγκόσμια αλλαγή, χρειάζεται να ξεθεμελιώσουμε τον παλιό τρόπο σκέψης μας, να γκρεμίσουμε τις παλιές αξίες και να τα δούμε όλα με καινούργιο μάτι. Με το μάτι του ολισμού». Ας δούμε, όμως, ποιές είναι οι αρχές του ολισμού και σε τί διαφέρουν από την ορθόδοξη πίστη μας, για να κατανοήσουμε με μια απλή σύγκριση την διαφορετικότητά μας. Ας δώσουμε προσοχή στην Ορθόδοξη θεώρηση που δεν αποτελεί επιτυχία της ανθρώπινης διανόησης, αλλά αποκάλυψη της Χάριτος του Θεού μας σε αυτούς που γνώρισαν τον Θεό!



ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ
[Αποτέλεσμα Διανοητικών θεωριών πλάνης]


ΘΕΙΑ ΟΥΣΙΑ
- Δεν υπάρχει προσωπικός Θεός, αλλά είναι απρόσωπος και αυτός ο “Θεός” σε εισαγωγικά σε κάθε ομάδα έχει διαφορετικό όνομα. Άλλος τον λέει «Παγκόσμιο Συμπαντικό Πνεύμα» άλλος μία “Συμπαντική ενέργεια”, άλλος “Υπέρτατο όν”, άλλος “Κοσμική Υπερσυνειδητότητα”, άλλος τον λέει “Εαυτό” με κεφαλαίο “Ε”. Ο καθένας τον λέει όπως θέλει.
- Στην ολιστική θεώρηση ο Θεός και ο κόσμος ουσιαστικά ταυτίζονται, αφού τα πάντα είναι «Θεός». Όλα τα όντα του ορατού και του αοράτου κόσμου είναι προβολές της θείας Ουσίας. Η μορφή αυτή μας θυμίζει τον Πανθεϊσμό.
- Δεν υπάρχει διάκριση θείας ουσίας και θείων ενεργειών.


ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
- Αφού λοιπόν δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στην ουσία και στις ενέργειες του Θεού, αφού τα πάντα προήλθαν δια “προβολής” ή “εκροής” της θείας ουσίας, άρα η δημιουργία είναι αποτέλεσμα ανάγκης.
- Με αυτή την έννοια η δημιουργία είναι αποτέλεσμα ανάγκης, αποτελεί “πτώση του Θεού”, θυσία του Θεού” όπως οι ίδιοι οι εκπρόσωποι λένε. Συνέβη λοιπόν η δημιουργία χωρίς τη θέληση του Θεού. Άρα ο Θεός ζημιώθηκε, μειώθηκε με τη δημιουργία του κόσμου, αφού έγινε κάτι χωρίς την ελεύθερη θέληση του Θεού. [Τονίζουμε πάλι ότι δεν υπάρχει προσωπικός Θεός στην ολιστική θεώρηση].


ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ
- Αφού ο Θεός υπήρχε πάντοτε άρα και ο κόσμος υπήρχε πάντοτε. Δεν υπήρχε και δεν υπάρχει αρχή και τέλος. Η δημιουργία δεν άρχισε και δεν θα τελειώσει ποτέ. Έχουμε μία κυκλική πορεία του σύμπαντος.


ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΩΡΗΣΗ
[Αποτέλεσμα της γνώσης των Αγίων]


ΘΕΙΑ ΟΥΣΙΑ
- Στην Ορθοδοξία υπάρχει Θεός προσωπικός, και αυτός είναι ο Πατέρας, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα. Ένας Θεός με τρία πρόσωπα. Από αυτά τα πρόσωπα ο Υιός έγινε άνθρωπος ήρθε στη γη και αποτέλεσε τον θεάνθρωπο Ιησού Χριστό από την Ναζαρέτ.
- Στην Ορθοδοξία άλλη είναι η ουσία του Θεού - δημιουργού και άλλη η ουσία του κόσμου – κτίσματος. Δεν είναι δυνατόν να προσεγγίσουμε την ουσία του Θεού, αφού είμαστε πλάσματά του, αλλά μπορούμε με την “Θεία Χάρη” να μετέχουμε στις ενέργειες του Θεού.
- Ο Θεός είναι απρόσιτος κατά την ουσία Του και αποκαλύπτεται με τις ενέργειές Του.


ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
- Ο Θεός, η Αγία Τριάδα, δημιουργεί τον κόσμο, για να κάνει και άλλους κοινωνούς της δόξας Του και της αγαθότητάς Του. Η δημιουργία είναι καρπός της αγάπης και της ελευθερίας του Θεού. Θέλει ο Θεός να μετέχουν οι άνθρωποι σ’ αυτή Του την αγαπητική σχέση.


ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ
- Ο άναρχος, ο άχρονος και προαιώνιος Θεός υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει πάντοτε. Ο ίδιος ο Θεός δημιούργησε τον χρόνο και μέσα στον χρόνο δημιούργησε τον κόσμο.
- Ο κόσμος και το σύμπαν έχουν αρχή, δεν είναι αιώνιοι, και η ιστορία πορεύεται με ευθύγραμμη πορεία.



Μία παραστατική εικόνα του ολισμού χρησιμοποιεί ο ιδρυτής του «Καφέ Σχολείου» Κώστας Φωτεινός. Ο εν λόγω απόστολος της Νέας Εποχής, πολύ σωστά κατάλαβε ότι, όσο πιο νωρίς μυηθεί κανείς στην ολιστική θεώρηση του κόσμου, τόσο πιο καλά μαθαίνει το μάθημα, και γι' αυτό έφτιαξε δικό του σχολείο στο οποίο διδάσκει αποκρυφισμό από το νηπιαγωγείο. Ο Φωτεινός λοιπόν χρησιμοποίει την εξής εικόνα: «Ο κόσμος, λέει, το σύμπαν, είναι ένα τεράστιο μπαλόνι γεμάτο ενεργειακή ροή. Άυλη, ανεξάντλητη, αιώνια ενεργειακή ροή. . . Από την ενεργειακή ροή δημιουργούνται όλα τα όντα του σύμπαντος από τους γαλαξίες μέχρι τις πέτρες, τα ζώα και τους ανθρώπους. Και σ' αυτήν την ενεργειακή ροή ξαναγυρίζουν όλα, το καθένα με την σειρά του, όταν ολοκληρώσουν τον κύκλο της ύπαρξής τους».


Με άλλα λόγια, όλα γυρίζουν σε ένα άχαρο μαγγανοπήγαδο, χωρίς κανένα νόημα και χωρίς κανένα σκοπό. Εν παρενθέσει, ας επιτραπεί να παρατηρήσουμε ότι σήμερα δεν είναι απαραίτητο να πάνε τα παιδιά μας στο Καφέ Σχολειό του Φωτεινού για να μυηθούν στον ολισμό από νωρίς, και να μάθουν για το μαγγανοπήγαδο που αναφέραμε. Πλείστα των τηλεοπτικών προγραμμάτων της λεγόμενης παιδικής ζώνης εισάγουν τα παιδιά μας στον «θαυμαστό κόσμο» της Νέας Εποχής.


Δεν είναι ασύνηθες να ακούσει κανείς παιδιά, που παίζοντας μαλώνουν και το ένα λέει στο άλλο: «Πρόσεξε γιατί εγώ σε προηγούμενη ζωή μου ήμουν λύκος». Και το άλλο απαντάει: «Κι εγώ ήμουν αρκούδα». [Οπότε πρέπει να παρέμβουμε ώστε οι καρμικές σχέσεις των παιδιών να μην τα οδηγήσουν σε αιματοχυσία... Εξ’ άλλου τα παιδιά δεν θα φταίνε σε τίποτε. Το κάρμα τους θα φταίει! (αστείο)].


Τέλος, δεν επεκτεινόμαστε εδώ στις περί κάρμα και μετενσαρκώσεως θεωρίες. Τονίζουμε μόνο ότι το θεμέλιο αυτών των δοξασιών είναι η ολιστική κοσμολογία.


ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ
Αν θέλαμε να μιλήσουμε κριτικά για την θεώρηση αυτή θα λέγαμε ότι είναι μία άλλη έκδοση της γνωστής μας πανθρησκείας της Νέας Εποχής, η οποία σε καμμία των περιπτώσεων δεν μπορεί να γίνει δεκτή αφού προσκρούει σε βασικά δόγματα της Ορθόδοξης θεολογίας. Επίσης να γίνει κατανοητό ότι σήμερα στην 3η χιλιετία που διανύουμε υπάρχουν πολλές τέτοιες δοξασίες, θεωρίες, θρησκείες, ακόμα και προγράμματα γυμναστικής ή αδυνατίσματος (βλ. Γιόγκα, Πιλάτες κ.λπ.) οι οποίες εκ πρώτης όψεως δεν φαίνονται να είναι αντίθετες με την Ορθόδοξη πίστη γιατί χρησιμοποιούν λέξεις, φράσεις, κείμενα διφορούμενα έτσι ώστε ο ανύποπτος να μην καταλάβει ότι πρόκειται για ανατολική, μυστικιστική, δεισιδαιμονική θρησκεία σε light έκδοση. Με αυτόν τον τρόπο δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό τι πονηρό παίζεται. Προσοχή φίλοι μου.


Προσοχή γιατί πολλές παιδικές εκπομπές της τηλεόρασης οδηγούν τα παιδιά στην πανθρησκεία της "Νέας Εποχής".


Πηγή: Διασκευή του άρθρου «ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ», υπό Αρχιμ. π. Βαρνάβα Λαμπρόπουλου περιοδικό Διάλογος, τ.27, Ιαν-Μαρτ. 2002

--------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου