xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ!


Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ!
ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΑΝΙΣΜΟ
Εδώ και τρία περίπου χρόνια είχα ασπαστεί την αρειανική εκδοχή του Ιησού Χριστού και είχα απορρίψει την παραδοσιακή θέση της Τριάδας και της θεότητας του Χριστού ως μη βιβλικές. Επειδή έβρισκα πολλά εδάφια να φαίνεται ότι συγκρούονται με το τριαδικό δόγμα, η έρευνά μου με οδήγησε στο συμπέρασμα ότι ο Ιησούς δεν είναι Θεός και ότι μόνο ο Πατέρας είναι Θεός και ο μόνος αληθινός Θεός. Γι’ αυτό δημοσίευσα και το άρθρο κατά της θεότητας του Χριστού στο τεύχος Νο10. ΄Ημουν απόλυτα πεπεισμένος ότι είχα δίκαιο. Όμως ο Θεός έκανε ένα έργο στη καρδιά μου, ώσπου κατάλαβα τα κενά του Αρειανισμού καθώς και τις αντιφάσεις του σε σύγκριση με την βιβλική διδασκαλία. Θα δείτε σε αυτό το άρθρο, τους λόγους για τους οποίους εγκατέλειψα τον Αρειανισμό.

Είναι ο Ιησούς ΧΡΙΣΤΟΣ ένας κατώτερος Θεός;
Οι σύγχρονοι οπαδοί του Αρείου ισχυρίζονται ότι ο Ιησούς αποκαλείται θεός στη Βίβλο, αλλά δεν είναι ο αληθινός Θεός. Λένε ότι είναι ο Ιησούς θεός με μια κατώτερη έννοια κι έτσι δεν είναι ίσος με τον Πατέρα. Ουσιαστικά δηλαδή πιστεύουν στην ύπαρξη πολλών θεών. Πιστεύουν ότι ο Πατέρας είναι ο Μεγάλος Θεός και ότι ο Ιησούς είναι ένας δεύτερος, αλλά μικρότερος θεός. Ας εξετάσουμε αν πράγματι έχουν δίκαιο σε αυτό τον ισχυρισμό. Αν πιστεύουμε ειλικρινά στην Βίβλο, θα πρέπει να είμαστε πρόθυμοι να δεχτούμε ότι μας φανερώσει, ακόμη κι αν χρειαστεί να αναθεωρήσουμε τις θεολογικές μας απόψεις.
Ο Ιησούς ΧΡΙΣΤΟΣ είναι ο αναλλοίωτος Δημιουργός
Στην προς Εβραίους επιστολή 1:8 διαβάζουμε: «Για τον Υιό, όμως, λέει: ‘Ο θρόνος σου, ω Θεέ, είναι στον αιώνα του αιώνα, σκήπτρο ευθύτητας είναι το σκήπτρο της βασιλείας σου’». Ο Ιησούς αποκαλείται Θεός, ο οποίος έχει αιώνια βασιλεία. Ο ίδιος ο Πατέρας μάλιστα αποκαλεί τον Χριστό Θεό, διότι αυτός είναι που μιλάει σε όλο το πρώτο κεφάλαιο (εδάφια 5-6). Αν ο Θεός Πατήρ αποκαλεί τον Ιησού Θεό, ποιοι είμαστε εμείς που θα τολμήσουμε να το αρνηθούμε; Και συνεχίζει στα εδάφια 10-12: «Κι ‘Εσύ, Κύριε, καταρχάς, θεμελίωσες τη γη, και οι ουρανοί είναι έργα των χεριών σου. Αυτοί θα απολεστούν, εσύ όμως παραμένεις, και όλοι θα παλιώσουν σαν ιμάτιο, και θα τους τυλίξεις σαν περικάλυμμα, και θα αλλαχτούν. Εσύ όμως, είσαι ο ίδιος, και τα χρόνια σου δεν θα εκλείψουν’». Αυτή η περικοπή είναι απόσπασμα του Ψαλμού 102:25-27. Ο Ψαλμός είναι μία προσευχή προς τον Γιαχβέ, τον αληθινό Θεό του Ισραήλ. Και όμως, δι’ Αγίου Πνεύματος ο απόστολος Παύλος ταυτίζει τον Γιαχβέ, τον Δημιουργό των πάντων, με τον Κύριο Ιησού Χριστό! Ο Χριστός είναι ο Κύριος, ο Γιαχβέ που δημιούργησε τα πάντα και αν και όλα θα χαλάσουν κάποια μέρα, Αυτός είναι αιώνιος και αναλλοίωτος! Ο Λόγος του Θεού δεν ψεύδεται! Τα εδάφια αυτά δείχνουν ότι ο Ιησούς δεν είναι ένας υποδεέστερος Θεός, αλλά είναι αληθινός Θεός, και Δημιουργός όπως ο Θεός Πατήρ. Ο Ιησούς είναι ό,τι Θεός είναι ο Θεός για τον οποίο μιλάει ο Ψαλμωδός!
Δεύτερο τεκμήριο της θεότητας του Χριστού
Ας δούμε άλλο ένα σημείο από την ακόλουθη περικοπή της Βίβλου: «Γι’ αυτό, λέει: ‘Αφού ανέβηκε σε ύψος, αιχμαλώτισε αιχμαλωσία, και έδωσε χαρίσματα στους ανθρώπους’. Και το τι ανέβηκε, τι είναι, παρά ότι και κατέβηκε πρώτα στα κατώτερα μέρη της γης; Αυτός που κατέβηκε, αυτός είναι που και ανέβηκε πιο πάνω από όλους τους ουρανούς, για να γεμίσει με πληρότητα τα πάντα» (Εφεσίους 4:8-10). Εδώ ο απ.Παύλος μιλάει για τον Ιησού Χριστό, και σ’ αυτόν εφαρμόζει τον Ψαλμό 68:18, στον οποίο διαβάζουμε: «Ανέβηκες σε ύψος, αιχμαλώτισες αιχμαλωσία, πήρες χαρίσματα για τους ανθρώπους, ακόμα μάλιστα και για τους απειθείς, για να κατοικείς ανάμεσά τους, Κύριε Θεέ». Παρακαλώ σκεφθείτε: Ο Ψαλμωδός μιλάει για έναν κατώτερο θεό ή για τον αληθινό Θεό; Είναι σαφές ότι μιλάει για τον Έναν και μόνο αληθινό Θεό, που λάτρευε ο λαός Ισραήλ. Ο απόστολος Παύλος δηλαδή υποστηρίζει ότι ο Χριστός είναι ο Κύριος ο Θεός των Ψαλμών του Δαβίδ! Γιατί μόνον ο Χριστός είναι που κατέβηκε κι έπειτα ανέβηκε πάνω από όλους τους ουρανούς!
Ο Ιησούς ο Κύριος των Δυνάμεων που είδε ο Ησαίας!
Ένα άλλο σημείο που θα εξετάσουμε είναι κάτι που περιγράφει ο Ησαΐας στο 6ο κεφάλαιο και εδάφια 1-10: «Κατά τον χρόνο που πέθανε ο βασιλιάς Οζίας, είδα τον Κύριο να κάθεται επάνω σε έναν θρόνο ψηλό και υπερυψωμένο, και το κράσπεδο γέμισε τον ναό….Τότε είπα: Ω ταλαίπωρος εγώ! Επειδή χάθηκα, για τον λόγο ότι είμαι άνθρωπος με ακάθαρτα χείλη, επειδή τα μάτια μου είδαν τον Βασιλιά, τον Κύριο των δυνάμεων». Ποιανού την δόξα είδε ο Ησαΐας; Αναμφισβήτητα είδε την δόξα του Βασιλιά του Ισραήλ, του Γιαχβέ, που είναι ο μόνος αληθινός Θεός. Κανείς άλλος δεν μπορεί να είναι ο Κύριος των Δυνάμεων. Ας πάμε στο Κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο για μια πρόσθετη αποκάλυψη: «Κι ενώ [ο Ιησούς] έκανε τόσα θαύματα μπροστά τους, δεν πίστευαν σ’ αυτόν. Για να εκπληρωθεί ο λόγος του προφήτη Ησαΐα που είπε: ‘Κύριε, ποιος πίστεψε στο κήρυγμά μας; Και ο βραχίονας του Κυρίου σε ποιον αποκαλύφθηκε;’. Γι’ αυτό δεν μπορούσαν να πιστεύουν, επειδή ο Ησαΐας είπε πάλι: ‘Τύφλωσε τα μάτια τους, και σκλήρυνε την καρδιά τους, για να μην δουν με τα μάτια, και καταλάβουν με την καρδιά, και επιστρέψουν, και τους γιατρέψω’. Αυτά είπε ο Ησαΐας, όταν είδε τη δόξα του, και μίλησε γι’ αυτόν. Αλλ’ όμως, και από τους άρχοντες πολλοί πίστεψαν σ’ αυτόν» ( Ιωάννης 12:37-42). Ο Ιωάννης λέει καθαρά ότι ο Κύριος των Δυνάμεων που είδε ο Ησαΐας, ήταν ο Ιησούς Χριστός! Του Ιησού την δόξα είδε, και γι’ αυτόν μίλησε ο προφήτης! Δεν μπορεί να υπάρξει παρανόηση ποιανού την δόξα είδε ο Ησαΐας, διότι στα εδάφια που προηγούνται και έπονται, η λέξη «αυτόν» αναφέρεται στον Ιησού (δες εδάφια 37,42). Ιδιαίτερα το εδάφιο 42 που λέει ότι «πολλοί πίστεψαν σ’ αυτόν», είναι ο ίδιος του οποίου την δόξα είδε ο Ησαΐας στο αμέσως προηγούμενο εδάφιο 41! Ακόμη αυτά που είπε ο Ησαΐας στα εδάφια 39-40, ειπώθηκαν τότε που ο προφήτης είδε τον Κύριο των δυνάμεων (Ησαΐας 6: 9-10)! Και έπειτα έχει το συγκλονιστικό «Αυτά είπε ο Ησαΐας, όταν είδε τη δόξα του, και μίλησε γι’ Αυτόν»! Τα συμφραζόμενα υποστηρίζουν ότι ο Ησαΐας είδε τον Ιησού στον θρόνο της δόξας Του, ως τον Γιαχβέ , Βασιλιά και Κύριο των δυνάμεων!
Ο Ιησούς ο Πρώτος και ο ΄Εσχατος!
΄Ενας από τους σημαντικότερους χαρακτηρισμούς του Γιαχβέ, του αληθινού Θεού στο βιβλίο του προφήτη Ησαΐα είναι ο «Πρώτος και ο ΄Εσχατος». Μάλιστα ο Λόγος του Θεού διακηρύττει ότι υπάρχει ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΣΧΑΤΟΣ! Διαβάζουμε στο εδάφιο Ησαΐας 44:6: «΄Ετσι λέει ο Κύριος, ο Βασιλιάς του Ισραήλ, και ο Λυτρωτής του, ο Κύριος των δυνάμεων: Εγώ είμαι ο πρώτος, κι εγώ ο έσχατος ∙ κι εκτός από μένα Θεός δεν υπάρχει». Ότι μόνον Αυτός, ο αληθινός Θεός είναι ο πρώτος και ο έσχατος, το επιβεβαιώνει και στο εδάφιο Ησαΐας 48:12: « ΄Ακουσέ με, Ιακώβ, και Ισραήλ, τον οποίο εγώ κάλεσα· εγώ είμαι ο ίδιος· εγώ είμαι ο πρώτος και ο έσχατος». Αυτός που είναι ο αληθινός Θεός, ο Θεός του Ισραήλ, αυτός είναι ο Πρώτος και ο Έσχατος. Αυτός είναι που έχει τον πρώτο λόγο σε όλα τα πράγματα, όπως και τον τελευταίο. Πηγαίνοντας στην Καινή Διαθήκη, διαπιστώνουμε το καταπληκτικό, ο Ιησούς να οικειοποιείται τον τίτλο αυτό για τον εαυτό του! Ο Ιησούς «τολμά» και ισχυρίζεται πως Αυτός είναι ο Πρώτος και ο ΄Εσχατος! Διαβάζουμε στην Αποκάλυψη 1:17-18: «Κι όταν τον είδα [τον Ιησού], έπεσα κοντά στα πόδια του σαν νεκρός· και έβαλε επάνω μου το δεξί του χέρι, λέγοντας: Μη φοβάσαι· εγώ είμαι ο πρώτος και ο έσχατος, κι αυτός που ζει, και έγινα νεκρός· και να, είμαι ζωντανός στους αιώνες των αιώνων· αμήν· κι έχω τα κλειδιά του άδη και του θανάτου». Ακόμη το ίδιο λέει και στην Αποκάλυψη 2:8 : «Αυτά λέει ο πρώτος και ο έσχατος, που έγινε νεκρός και έζησε»! Ο Ιησούς θα βλασφημούσε αν διεκδικούσε την ιδιότητα αυτή για τον εαυτό του, χωρίς να είναι πράγματι αληθινός Θεός!!! Μόνον ο Θεός είναι ο Πρώτος και ο Έσχατος, όπως είδαμε. Και δεν υπάρχει Θεός εκτός από αυτόν! Κι όμως, ο Ιησούς ΔΕΝ είναι άλλος Θεός, αφού είναι ο Πρώτος και ο Έσχατος, που είναι ο ΜΟΝΟΣ αληθινός Θεός!! Ο θείος αυτός τίτλος αποδεικνύει περίτρανα και πέρα από κάθε αμφιβολία, ότι ο Ιησούς είναι αληθινός Θεός, ο Πρώτος και ο Έσχατος, εκτός του οποίου δεν υπάρχει άλλος Θεός!! Αυτό δείχνει ακόμη την ισότητά του με τον Πατέρα, αφού μοιράζεται μαζί Του, τις ίδιες αποκλειστικές θείες ιδιότητες. Ιδιότητες που κανένα κτίσμα δεν κατέχει!!
Ο Ιησούς είναι αυτός που ερευνά νεφρούς και καρδιές!
Μία από τις κύριες ιδιότητες του Θεού, είναι η καρδιογνωσία. Διαβάζουμε στην Παλαιά Διαθήκη τον βασιλιά Σολομώντα, να προσεύχεται προς τον Θεό: «..εισάκουσε από τον ουρανό, τον τόπο της κατοίκησής σου, και συγχώρεσε, και δώσε σε κάθε έναν σύμφωνα με όλους τους δρόμους του, όπως γνωρίζεις την καρδιά του, επειδή εσύ, μόνος εσύ, γνωρίζεις τις καρδιές των ανθρώπων» (Β’ Χρονικών 6:30). ΜΟΝΟΝ ο Θεός, ο αληθινός Θεός μπορεί να γνωρίζει τι υπάρχει στην καρδιά του κάθε ανθρώπου. ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ! Σε άλλο σημείο η Αγία Γραφή λέει ότι «εσύ, ο δίκαιος Θεός, [είναι] που εξετάζεις καρδιές και νεφρά» (Ψαλμοί 7:9). Και αλλού: «Εγώ ο Κύριος [εβραϊκό: Γιαχβέ ή Ιεχωβά[1][1] [1]] εξετάζω την καρδιά, δοκιμάζω τα νεφρά, για να δώσω στον κάθε έναν σύμφωνα με τους δρόμους του, σύμφωνα με τον καρπό των έργων του» (Ιερεμίας 17:10). Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι ο Θεός είναι ο μόνος που μπορεί –επειδή είναι Θεός- να ερευνά νεφρά και καρδιά. Ερχόμενοι στην Καινή Διαθήκη βλέπουμε την συγκλονιστική αποκάλυψη που κάνει ο Κύριος Ιησούς: «Αυτά λέει ο Υιός του Θεού…Και όλες οι εκκλησίες θα γνωρίσουν ότι, εγώ είμαι που ερευνώ νεφρά και καρδιές· και θα δώσω σε κάθε έναν σύμφωνα με τα έργα σας» (Αποκάλυψη 2:18,23). Ο Ιησούς που είναι η απόλυτη Αλήθεια, διακηρύττει ότι Αυτός είναι ο Ερευνών Νεφρούς και Καρδίες! Και γι’ αυτό το λόγο, θα δώσει στον καθένα σύμφωνα με τα έργα του! Αυτή είναι η διακήρυξη που έκανε ο Γιαχβέ στην Παλαιά Διαθήκη! Ο Ιησούς κατέχει την ιδιότητα της Καρδιογνωσίας που μόνο ο Θεός κατέχει! Δείτε και Ιωάννης 2:24-25. ΄Αρα ο Ιησούς είναι Θεός αληθινός, κι όχι υποδεέστερος!
Ο Ιησούς ο Κύριος που αγιάζουμε και η Πέτρα προσκόμματος
Στην Παλαιά Διαθήκη διαβάζουμε: «Μη πείτε: Συνωμοσία, για κάθετί που αυτός ο λαός θα πει:Συνωμοσία· και το φόβο του μη φοβηθείτε, ούτε να τρομάξετε. Τον Κύριο[2] των δυνάμεων, αυτόν αγιάστε·κι αυτός ας είναι φόβος σας, κι αυτός ας είναι ο τρόμος σας. Και θα είναι για αγιαστήριο· θα είναι, όμως, για πέτρα προσκόμματος και για βράχο πτώσης στους δύο οίκους Ισραήλ· για παγίδα και για βρόχους στους κατοίκους της Ιερουσαλήμ. Και πολλοί θα προσκόψουν επάνω σε αυτά, και θα πέσουν, και θα συντριφτούν, και θα παγιδευτούν, και θα πιαστούν» (Ησαΐας 8:12-15). Εδώ ο θεόπνευστος συγγραφέας ζητά να αγιάσουμε τον Γιαχβέ, τον αληθινό Θεό στην ζωή μας και στη καρδιά μας και να μην φοβηθούμε τους ανθρώπους. Στην Καινή Διαθήκη ο απόστολος Πέτρος εφαρμόζει το εδάφιο αυτό στον Ιησού Χριστό: «Και το φόβο τους μην τον φοβηθείτε μήτε να ταραχθείτε. Αλλά τον Κύριο τον Χριστό, αγιάστε μέσα στις καρδιές σας» (Α’ Πέτρου 3:14-15, Κριτικό Κείμενο, Μεταγλώττιση ‘ΒΙΒΛΟΣ’). Συνεπώς ο απόστολος Πέτρος θεωρούσε ίσο τον Ιησού με τον Πατέρα, και Θεό, όπως τον Πατέρα!! Αλλιώς πώς θα τολμούσε να εφαρμόζει εδάφια που μιλάνε για τον Γιαχβέ, στον Ιησού, αν ο Ιησούς δεν ήταν αληθινός Θεός, αλλά ένα υποδεέστερο πλάσμα;
Ακόμα και το δεύτερο τμήμα της περικοπής του Ησαΐα (εδάφια 14-15), εφαρμόστηκε στον Ιησού Χριστό!!! Στον Λουκά διαβάζουμε τα λόγια του Συμεών για το βρέφος Ιησού: «Να, αυτός έχει οριστεί για πτώση και ανύψωση πολλών μέσα στον Ισραήλ, και για σημείο αντιλεγόμενο» (Λουκάς 2:34). Κι ο απόστολος Πέτρος όπως πριν, έτσι και αυτή την περικοπή του Ησαΐα την εφαρμόζει στον Κύριο Ιησού: «Στον οποίον καθώς προσέρχεστε, σαν σε μια ζωντανή πέτρα, αποδοκιμασμένη μεν από τους ανθρώπους, στον Θεό όμως εκλεκτή, πολύτιμη....σ’ αυτούς που απειθούν, η ‘πέτρα που αποδοκίμασαν εκείνοι που οικοδομούν, αυτή έγινε ακρογωνιαία πέτρα’, και ‘πέτρα προσκόμματος, και πέτρα σκανδάλου’» (Α’ Πέτρου 2:4,7). Είναι καθαρό ότι για τον απόστολο Πέτρο, ο Γιαχβέ που έγινε πέτρα προσκόμματος στον λαό Ισραήλ, είναι ο Ιησούς Χριστός!! Στο πρόσωπο του Κυρίου Ιησού, εκπληρώθηκε η προφητεία αυτή. Τούτο αποδεικνύει ότι ο Ιησούς είναι Θεός, ο αληθινός Θεός που υπήρχε στην Παλαιά Διαθήκη!!!
Ο Ιησούς είναι ο αληθινός Θεός!
Συχνά, επιχειρηματολογούν οι Αρειανοί ότι ο Ιησούς είναι κάποιος ‘θεός’, αλλά όχι Ο ΘΕΟΣ (με το οριστικό άρθρο)[3]. ΄Εμμεσα παραδέχονται ότι αν ο Ιησούς αποκαλούνταν στην Γραφή ‘Θεός’ με το οριστικό άρθρο, τότε ο Ιησούς θα ήταν αληθινός Θεός κι όχι κάποιος υποδεέστερος μικρός ‘θεός’. Κι όμως η Αγία Γραφή κάνει ακριβώς αυτό!!! Κι όχι μόνο σε μία, αλλά τουλάχιστον σε τρεις περιπτώσεις!!
Στο εδάφιο Τίτος 2:13-14 διαβάζουμε: «Προσμένοντας τη μακαρία ελπίδα, και την επιφάνεια της δόξας του μεγάλου Θεού και Σωτήρα μας Ιησού Χριστού, ο οποίος έδωσε τον εαυτό του για χάρη μας, για να μας λυτρώσει από κάθε ανομία, και να μας καθαρίσει για τον εαυτό του λαό εκλεκτό, ζηλωτή καλών έργων». Στο εδάφιο αυτό ο Ιησούς όχι μόνο αποκαλείται Θεός με το οριστικό άρθρο μπροστά, αλλά αποκαλείται και «ο μεγάλος Θεός»!!! Δηλαδή κονιορτοποιεί τον ισχυρισμό όσων λένε ότι ο Ιησούς είναι ένας….μικρός ‘θεός’!! Επειδή αυτό το εδάφιο είναι αντίθετο με την θεολογία τους, πολλοί Αρειανοί ισχυρίζονται ότι ο ‘μεγάλος Θεός’ είναι ο Πατέρας και ο ‘Σωτήρας’ είναι ο Ιησούς! Η δομή όμως της φράσης απορρίπτει αυτόν τον ισχυρισμό:
1.Στην επιστολή του Τίτου, η φράση ‘ο Σωτήρας μας’ αναφέρεται 6 φορές και το εδάφιο αυτό είναι το ΜΟΝΟ που χάνει το οριστικό άρθρο (δες 1:3-4,2:10,13, 3:4,6). Γιατί; Αφού το άρθρο μπαίνει μπροστά από την φράση ‘ο μεγάλος Θεός’, καλύπτει και την φράση ‘Σωτήρας μας’. ΄Αρα αναφέρεται στο ίδιο πρόσωπο, τον Ιησού Χριστό!
2.Ο απόστολος Παύλος πάντα χρησιμοποιεί τον όρο ‘επιφάνεια’ μόνο σε σχέση με την έλευση (πρώτη ή δεύτερη) του Ιησού Χριστού (Β’ Θεσσαλ. 2:8, Α’ Τιμ.6:14, Β’ Τιμ.1:10, 4:1,8). Και το εδάφιο μιλάει ότι προσμένουμε την μακαρία ελπίδα και επιφάνεια του Μεγάλου Θεού, Ιησού Χριστού!
3.Το εδάφιο αυτό είναι παράλληλο με το Β’ Σαμουήλ 7:21-23: «Γι’ αυτό είσαι μέγας, Κύριε Θεέ….Και ποιο άλλο έθνος επάνω στη γη είναι όπως ο λαός σου Ισραήλ, που ο Θεός ήρθε να τον εξαγοράσει για δικό του λαό, και για να τον κάνει ονομαστό, και να ενεργήσει για χάρη μας μεγάλα πράγματα και θαυμαστά, για χάρη της γης σου, μπροστά στο λαό σου, που λύτρωσες για τον εαυτό σου από την Αίγυπτο, από τα έθνη και από τους θεούς τους;». Στον Τίτο ο Ιησούς είναι ο μεγάλος Θεός που έδωσε τον εαυτό του για χάρη μας, για να μας λυτρώσει από κάθε ανομία, και να μας καθαρίσει για τον εαυτό του λαό εκλεκτό, ζηλωτή καλών έργων. Ο Ιησούς είναι ο Μεγάλος Θεός, ο Γιαχβέ που λύτρωσε τον δικό Του λαό, τον Νέο Ισραήλ!
Στο εδάφιο Β Πέτρου 1:1 διαβάζουμε: «Ο Συμεών Πέτρος, δούλος και απόστολος του Ιησού Χριστού, προς όσους έλαχαν μαζί μας ισότιμη πίστη στη δικαιοσύνη του Θεού μας και Σωτήρα, Ιησού Χριστού». Μία ακόμη θαρραλέα διακήρυξη του Ιησού ως του Θεού μας, με το οριστικό άρθρο μπροστά! Ο Ιησούς είναι ταυτόχρονα και Θεός και Σωτήρας. Μερικοί προσπαθούν να αρνηθούνε την αλήθεια αυτή, λέγοντας ότι το επόμενο εδάφιο («Ας πληθύνει σε σας χάρη και ειρήνη διαμέσου της επίγνωσης του Θεού, και του Ιησού του Κυρίου μας») διασαφηνίζει το εδάφιο 1, δείχνοντας ότι ο Ιησούς δεν είναι Θεός. Αν όμως το εδάφιο 2 έλεγε ή εννοούσε ότι ο Ιησούς δεν είναι Θεός, τότε δεν θα διασαφήνιζε το εδάφιο 1 αλλά θα το ΑΝΤΙΤΙΘΟΝΤΑΝ! Απλά στο εδάφιο 2 διευκρινίζει, ότι όχι μόνο ο Ιησούς είναι Θεός, αλλά και είναι άλλο πρόσωπο από τον Θεό, τον Πατέρα.
Απόδειξη ότι η φράση «του Θεού μας και Σωτήρα, Ιησού Χριστού» αναφέρεται όλη στον Κύριό μας είναι:
1.Η παράλληλη και όμοια δομημένη φράση του Πέτρου «του Κυρίου μας και Σωτήρα Ιησού Χριστού» (Β’ Πέτρου 1:11, 2:20, 3:18) που αφορά ένα κι όχι δύο πρόσωπα: τον Ιησού Χριστό.
2.Η Επιστολή όπως άνοιξε με την θεότητα του Χριστού, αντίστοιχα κλείνει με δοξολογία προς τον Ιησού: «Αυξάνεστε δε στη χάρη και στη γνώση του Κυρίου μας και Σωτήρα, του Ιησού Χριστού. Σ’ αυτόν ας είναι η δόξα και τώρα και στην ημέρα του αιώνα. Αμήν» (3:18).
Ερχόμαστε στην τρίτη μαρτυρία για την διακήρυξη του Χριστού ως Θεού με το οριστικό άρθρο μπροστά: «Και ο Θωμάς αποκρίθηκε, και είπε σ’ αυτόν: Ο Κύριός μου και ο Θεός μου. Ο Ιησούς λέει σ’ αυτόν: Θωμά, επειδή με είδες, πίστεψες· μακάριοι όσοι δεν είδαν, και πίστεψαν» (Ιωάννης 20:28-29). Αυτό το εδάφιο έχει γίνει ένα απροσπέλαστο εμπόδιο για τους αρνητές της θεότητας του Ιησού. Η συνήθης τακτική τους είναι με βάση κάποια προηγούμενα ή επόμενα εδάφια, να αρνηθούν αυτό που λέει το εδάφιο 28, ότι ο Ιησούς είναι Θεός[4]! Όμως η υπεκφυγή δεν είναι ερμηνεία ! Όχι μόνο ο Θωμάς αποκάλεσε «ο Κύριός μου και ο Θεός μου» τον Ιησού Χριστό[5], αλλά και την διακήρυξή του, δεν την απόρριψε ο Ιησούς ως…βλασφημία ή λανθασμένη παρόρμηση του μαθητή του! Αντιθέτως την αποδέχτηκε χωρίς καμιά διαμαρτυρία ή διόρθωση!
Κι όχι μόνο αυτό: ο Θωμάς τον αποκάλεσε όχι απλά «Θεό» ή «ο Θεός», τον αποκάλεσε «ο Κύριός μου και ο Θεός μου»! Αναγνώρισε τον Ιησού ως τον δικό του Θεό! Κάτι που θα ήταν ειδωλολατρία αν ο Ιησούς δεν είναι αληθινός Θεός, όπως ισχυρίζονται οι Αρειανοί.
Ο Ιησούς δέχεται λατρεία
Ο Ιησούς μας διδάσκει: «Δεδομένου ότι, ο Πατέρας ούτε κρίνει κανέναν, αλλά στον Υιό έδωσε όλη την κρίση, για να τιμούν ΟΛΟΙ τον Υιό, όπως τιμούν τον Πατέρα. Εκείνος που δεν τιμάει τον Υιό δεν τιμάει τον Πατέρα που τον απέστειλε» (Ιωάννης 5:22-23). Ούτε λίγο, ούτε πολύ, ο Ιησούς ζητάει ΙΣΗ ΤΙΜΗ με τον Πατέρα. Μάλιστα όποιος αρνείται να δώσει αυτή την ΙΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΑΞΙΑ στον Ιησού, αρνείται την τιμή στον Πατέρα!
Και ας δούμε τώρα μια άλλη καταπληκτική περικοπή στην Καινή Διαθήκη: «Και είδα, και άκουσα μια φωνή από πολλούς αγγέλους, ολόγυρα από τον θρόνο και από τα ζώα και από τους πρεσβυτέρους· και ο αριθμός τους ήταν μυριάδες μυριάδων, και χιλιάδες χιλιάδων, λέγοντας με δυνατή φωνή: Το σφαγμένο Αρνίο είναι άξιο να πάρει τη δύναμη και πλούτο και σοφία και ισχύ και τιμή και δόξα και ευλογία. Και κάθε κτίσμα που είναι μέσα στον ουρανό, κι επάνω στη γη, και από κάτω από τη γη, και όσα είναι μέσα στη θάλασσα, και όλα όσα είναι μέσα σ’ αυτά, άκουσα ότι έλεγαν: Σ’ αυτόν που κάθεται στον θρόνο και στο Αρνίο, ας είναι η ευλογία και η τιμή και η δόξα και η κυριαρχική εξουσία στους αιώνες των αιώνων» (Αποκάλυψη 5:11-13). Σ’ αυτή την καταπληκτική περικοπή, βλέπουμε τα εξής:
1.Ο Ιησούς δέχεται λατρεία ΙΣΗ με τον Πατέρα. Συγκρίνεται το 5:12 με τα 4:11 και 7:12.
2.Την λατρεία αυτή την αποδίδει στον Ιησού ΟΛΗ η κτίση! Προσέξτε το εδάφιο 5:13, ότι περιλαμβάνει κάθε κτίσμα στον ουρανό, στη γη ή την θάλασσα! ΄Αρα ο Ιησούς ΔΕΝ είναι κτίσμα, αφού ΟΛΑ τα κτίσματα λατρεύουν Αυτόν!
3.Η λατρεία σε ένα κτίσμα είναι ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑ και απαγορεύεται από την Αγία Γραφή: «Τον Κύριο τον Θεό σου θα προσκυνήσεις και μονάχα αυτόν θα λατρεύσεις» (Ματθ. 4:10). Και : «Εγώ είμαι ο Κύριος· αυτό είναι το όνομά μου· και δεν θα δώσω τη δόξα μου σε άλλον» (Ησαΐας 42:8). Κι όμως ο Πατέρας ζητάει από όλα τα πλάσματα να λατρεύσουν τον Ιησού! Ούτε άγγελος είναι ο Ιησούς, διότι «και όταν πάλι, εισαγάγει [ο Πατέρας] τον πρωτότοκο στην οικουμένη, λέει: ‘Ας προσκυνήσουν σ’ αυτόν ΟΛΟΙ οι άγγελοι του Θεού’» (Εβραίους 1:6)!! Συνεπώς ο Ιησούς πρέπει να είναι αληθινός Θεός, για να μπορεί να δέχεται την λατρεία όλης της κτίσης.
Μονοθεϊσμός ή Πολυθεϊσμός;
Η Αγία Γραφή είναι σαφής όταν υποστηρίζει ότι υπάρχει ΜΟΝΟ ένας Θεός: «Εγώ είμαι ο Κύριος, και δεν υπάρχει άλλος. Θεός εκτός από μένα δεν υπάρχει» (Ησαΐας 45:5). Επίσης: «Δείτε, τώρα, ότι εγώ, εγώ είμαι, και δεν υπάρχει Θεός εκτός από μένα» (Δευτ.32:39). Οι άλλοι θεοί είναι ψεύτικοι θεοί, μη όντες θεοί: «Αλλά τότε μεν, μη γνωρίζοντας τον Θεό, υπηρετήσατε ως δούλοι στους θεούς που από την φύση τους δεν είναι θεοί» (Γαλάτες 4:8). Είναι «οι λεγόμενοι θεοί» (Α’ Κορ.8:5), «οι μη θεοί» (Β’ Χρον.13:9). «Επειδή όλοι οι θεοί των εθνών είναι είδωλα» (Ψαλμ.96:5). Τελικά «ξέρουμε ότι το είδωλο δεν είναι τίποτε μέσα στον κόσμο, και ότι δεν υπάρχει κανένας άλλος Θεός παρά μονάχα ΕΝΑΣ» (Α’ Κορ.8:4). Ο αληθινός Θεός είναι ο μόνος ΘΕΟΣ που υπάρχει! Μονοθεϊσμός είναι η αναγνώριση της ύπαρξης μόνο ενός Θεού. Αν αναγνωρίζει κανείς την ύπαρξη πολλών θεών, εκ των οποίων απλώς διαλέγει να λατρεύει τον έναν από αυτούς, αυτό δεν είναι μονοθεϊσμός, αλλά πολυθεϊσμός! Η Βίβλος όμως υποστηρίζει τον Μονοθεϊσμό!
Ο Ιησούς είτε είναι αληθινός Θεός, είτε ψεύτικος θεός! Μέση λύση δεν υπάρχει. Τα πιο πάνω εδάφια είναι σαφή όταν λένε ότι δεν υπάρχει κανείς δεύτερος ή τρίτος κλπ Θεός. Ο Ιησούς δεν μπορεί να είναι ένας δεύτερος Θεός που δημιουργήθηκε έπειτα από τον αληθινό Θεό, όπως πιστεύουν οι Αρειανοί: «Εσείς είστε μάρτυρές μου, λέει ο Κύριος, και ο δούλος μου, που έκλεξα, για να μάθετε και να πιστέψετε σε μένα, και να εννοήσετε ότι εγώ ο ίδιος είμαι·πριν από μένα άλλος Θεός δεν υπήρξε, ούτε ύστερα από μένα θα υπάρχει» (Ησαίας 43:10). 'Αρα ο Ιησούς δεν είναι ένας άλλος θεός, που φτιάχτηκε αργότερα!! Κανένας άλλος θεός δεν φτιάχτηκε αργότερα!
Είναι ενδιαφέρον πως προσπαθούν να διαστρεβλώσουν το εδάφιο οι Αρειανοί: «Κανένα από τα ειδωλολατρικά έθνη…[δεν] θα φτιάξουν στο μέλλον κάποιον πραγματικό, ζωντανό θεό…Αλλ’ αυτό δεν σημαίνει ότι ο Ιεχωβά δεν έκανε ποτέ να υπάρξει κάποιος που να αναφέρεται κατάλληλα σαν θεός» (Πώς να συζητάτε λογικά από τις Γραφές, σελ.402). Στο εδάφιο όμως μιλάει απόλυτα ο Ιεχωβά και λέει και προβλέπει ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ άλλος Θεός, ανεξάρτητα της πηγής! ΄Αλλωστε η δήλωση ότι δεν υπάρχει κανείς άλλος Θεός επαναλαμβάνεται και στη Καινή Διαθήκη (Α’ Κορ.8:4), έπειτα από την εμφάνιση του Ιησού! ΄Αρα στο μεταξύ διάστημα, πράγματι κανείς δεν έφτιαξε άλλον Θεό, ούτε τα έθνη, ούτε ο Ιεχωβά! Συνεπώς λοιπόν, οι Αρειανοί στην πραγματικότητα είναι πολυθεϊστές, αφού πιστεύουν ότι υπάρχει περισσότερο από ένας Θεός! Κι έρχονται σε κατάφωρη αντίθεση με την βιβλική διδασκαλία ότι υπάρχει μόνο ΄Ενας αληθινός Θεός.
Πρέπει να αποφασίσεις: Είναι ο Ιησούς αληθινός Θεός ή ένας ψεύτικος θεός; «Ξέρουμε , όμως, ότι ο Υιός του Θεού ήρθε, και μας έδωσε νόηση για να γνωρίζουμε τον αληθινό και είμαστε μέσα στον αληθινό, στον Υιό του, τον Ιησού Χριστό· αυτός είναι ο αληθινός Θεός, και η αιώνια ζωή» (Α’ Ιωάννου 5:20). Αν δέχεσαι ότι ο Ιησούς είναι αληθινός εκ φύσεως Θεός, πιστεύεις στον βιβλικό Μονοθεϊσμό. Αν όμως για σένα ο Ιησούς είναι ένας δευτερεύων θεός, τότε πιστεύεις σε μια μορφή πολυθεϊσμού, που καταδικάζει η Αγία Γραφή (Ησαίας 45:22).
Ο Ιησούς σε καλεί!
Ο Ιησούς μας καλεί σε μια προσωπική σχέση μαζί του: «Εγώ είμαι ο δρόμος, η αλήθεια και η ζωή· κανένας δεν έρχεται στον Πατέρα, παρά μόνον διαμέσου εμού» (Ιωάννης 14:6). Αν θέλεις την αλήθεια, αν θέλεις την Ζωή, στρέψου στον Ιησού Χριστό! Ο Ιησούς είναι η Πηγή της Ζωής! ΄Ακου την πρόσκλησή του: «Αν κάποιος διψάει, ας έρχεται σε μένα, κι ας πίνει. ΄Οποιος πιστεύει σε μένα όπως λέει η γραφή, ποτάμια από ζωντανό νερό θα ρεύσουν από την κοιλιά του» (Ιωάννης 7:37-38). Και από το βάρος των αμαρτιών σου, ο Ιησούς μπορεί και θέλει να σε ελευθερώσει: «Αν λοιπόν, ο Υιός σας ελευθερώσει, θα είστε πραγματικά ελεύθεροι» (Ιωάννης 8:36). Αν προσπαθείς χρόνια ολόκληρα να υπακούσεις στην Αγία Γραφή, μάθε ότι είναι αδύνατον χωρίς να στραφείς στον Χριστό. Εκείνος είπε: «Εγώ είμαι η άμπελος, εσείς τα κλήματα. Εκείνος που μένει ενωμένος μαζί μου, κι εγώ μαζί του, αυτός φέρνει πολύ καρπό· επειδή, χωρίς εμένα δεν μπορείτε να κάνετε τίποτε» (Ιωάννης 15:5). Ο Ιησούς είναι το ΚΛΕΙΔΙ για μια άφθονη ζωή!
Επίσης η πίστη στον Ιησού, είναι ουσιώδης για την σωτηρία μας και την αιώνια ζωή: «Αυτός που πιστεύει στον Υιό έχει αιώνια ζωή. Εκείνος όμως που απειθεί στον Υιό, δεν θα δει ζωή, αλλά η οργή του Θεού μένει πάνω του» (Ιωάννης 3:36). Η Αγία Γραφή δεν μας καλεί να έχουμε μια πίστη περί του Χριστού, αλλά στον Ιησού! Είναι πολύ διαφορετικό το ένα από το άλλο! Το κόστος του να έχεις μία πίστη περί Ιησού, αντί να έχεις μια πίστη προς τον Ιησού, είναι η Αιώνια Ζωή! Μια αποδοχή θεολογικών ιδεών περί Ιησού, δεν σώζει, είναι μια νεκρή πίστη αν δεν πάρεις απόφαση να Τον εμπιστευθείς! Πίστη στον Ιησού, σημαίνει εμπιστοσύνη στον Ιησού. Να τον εμπιστευθείς σαν τον Κύριό σου και να τον ακολουθείς (Ιωάννης 10:27-28, Ρωμ.10:9). Ο Ιησούς είναι ζωντανός και σήμερα (Ματθ.28:20). Από το τι είπε ο Ιησούς στον Παύλο, πρόσεξε τι θα αποκτήσεις αν αλλάξεις, από το να έχεις μια πίστη περί Ιησού, σε μια πίστη ΣΤΟΝ Ιησού: «Σε διάλεξα από τον λαό και τα έθνη, στα οποία τώρα σε στέλνω, για να ανοίξεις τα μάτια τους, ώστε να επιστρέψουν από το σκοτάδι στο φως, και από την εξουσία του σατανά στον Θεό, για να πάρουν άφεση αμαρτιών, και κληρονομιά ανάμεσα στους αγιασμένους, διαμέσου της πίστης ΣΕ ΜΕΝΑ» (Πράξεις 26:17-18). Οι Αρειανοί κατά κανόνα, αποφεύγουν μια προσωπική σχέση με τον Ιησού[6], διότι θεωρούν ότι είναι κτίσμα, κι ότι επικοινωνία πρέπει να έχουμε μόνο με τον Θεό Πατέρα. Όμως η Γραφή μας καλεί να ΠΑΜΕ στον Ιησού με πίστη και εμπιστοσύνη. Μας καλεί να έχουμε μια προσωπική σχέση με Εκείνον. Αλλιώς δεν θα έχουμε Ζωή: «Ο Θεός έδωσε σε μας αιώνια ζωή, κι αυτή η ζωή είναι μέσα στον Υιό του. Εκείνος που έχει τον Υιό, έχει τη ζωή εκείνος που δεν έχει τον Υιό του Θεού, τη ζωή δεν έχει» ( Α΄ Ιωάννου 5:11-12).
Καλή είναι η γνώση της Αγίας Γραφής. Όμως η γνώση από μόνη της δεν αρκεί να σε σώσει! Αν δεν στραφείς προς τον Ιησού Χριστό, ματαιοπονείς. Πρόσεξε τι είπε ο Ιησούς σε κάποιους θρησκευόμενους της εποχής του: «Ερευνάτε τις γραφές, επειδή εσείς νομίζετε ότι μέσα σ’ αυτές έχετε αιώνια ζωή∙ κι εκείνες είναι που δίνουν μαρτυρία για μένα.΄Όμως, δεν θέλετε να έρθετε ΣΕ ΜΕΝΑ, για να έχετε ζωή» (Ιωάννης 5:39-40). Αυτοί νόμιζαν ότι είχαν γνώση της Αγίας Γραφής, αλλά δεν θέλανε να στραφούν στον Ιησού. Οι θρησκευτικές τους προκαταλείψεις και ιδέες τους εμπόδιζαν. Κι επειδή δεν θέλανε να στραφούν στον Ιησού για να λάβουν Ζωή, έμειναν χωρίς Αιώνια Ζωή. Μην αφήσεις το ίδιο να συμβεί με σένα. Ο Ιησούς το είπε ξεκάθαρα, ότι δεν πρόκειται να λάβεις ζωή, αν δεν έλθεις σε Αυτόν! Στρέψου στον Ιησού με μετάνοια και πίστη! Είναι ο μόνος τρόπος για να λάβεις ζωή, αιώνια ζωή!
΄Ελα τώρα στον Ιησού! Ακολούθησέ Τον σαν τον Σωτήρα σου, τον Κύριό σου και τον Θεό σου (Ιωάν.20:28)!
Μανώλης Καλομοίρης
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
  • ·         Ο ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΦΥΣΕΙ ΩΝ ΘΕΟΣ-Κ.ΛΕΝΗ
  • ·         THE GODHEAD- WITNESS INC. REPORT
  • ·         THE DEITY OF CHRIST- WITNESS INC. REPORT
  • ·         SHARP’S RULE AND ANTITRINITARIAN THEOLOGIES- ROBERT BOWMAN.
  • ·         THE TRINITY AND JESUS CHRIST-RANDALL WATTERS

[2]Εβραϊκό: Γιαχβέ ή Ιεχωβά (Δες Μετάφραση Νέου Κόσμου-ΜΝΚ).
[5] Προσέξτε ότι αυτά είπε ο Θωμάς «σ’ αυτόν», δηλ. τον Ιησού, κι όχι π.χ. στον Θεό Πατέρα και στον Ιησού!!
[6] Βλ.Σκοπιά 15-12-94 σελ.23 «Θα πρέπει να προσεύχεστε στον Ιησού;». Η απάντηση του άρθρου είναι όχι.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου