xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Η παρερμηνεία του παλαιοδιαθηκικού μηνύματος στο θρησκευτικό και φιλοσοφικό σύστημα της Καμπαλά εξ επόψεως Ορθοδόξου Θεολογίας Εισήγηση στην ΛΓ’ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων διά θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας. (2/11/2023)

 Η παρερμηνεία του παλαιοδιαθηκικού μηνύματος στο θρησκευτικό και φιλοσοφικό σύστημα της Καμπαλά εξ επόψεως Ορθοδόξου Θεολογίας

Εισήγηση στην ΛΓ’ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων διά θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας. (2/11/2023)

Αρχιμ. Θεόφιλος Λεμοντζής, Δρ. Θεολογίας


Όταν οι εμπνευστές του συγχρόνου αποκρυφισμού όπως ο  μάγος Ελιφάς Λεβί και η ιδρύτρια της θεοσοφίας Μπλαβάτσκυ, διατείνονταν ότι η Καμπαλά αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο  των θρησκευτικών τους συστημάτων1 αυτό οδηγούσε στην εξής λογική παραδοξότητα και εύλογη απορία: εφόσον ο ιουδαϊκός μυστικισμός της Καμπαλά  αποδέχεται και ερμηνεύει την Παλαιά Διαθήκη, όπου καταδικάζεται η  ειδωλολατρία και η μαγεία, πως είναι δυνατόν να αποτελεί σημείο αναφοράς των σύγχρονων αποκρυφιστικών συστημάτων;2  

Περὶ ὑπομονῆς, καὶ περὶ συντελείας τοῦ αἰῶνος τούτου, καὶ δευτέρας παρουσίας . Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου .

Περὶ ὑπομονῆς, καὶ περὶ συντελείας τοῦ αἰῶνος τούτου, καὶ δευτέρας παρουσίας, ἀδιαδόχου τε τῶν δικαίων βασιλείας, καὶ ἀτελευτήτου τῶν ἁμαρτωλῶν κολάσεως· ὑπόθεσίς τε ἐξομολογήσεως, καὶ πρὸς τὴν τῶν θείων Γραφῶν μελέτην προτροπὴ, τίνες τε αἱ μεθοδεῖαι τοῦ Ἐχθροῦ, καὶ τί τὸ τῆς ἡσυχίας ὠφέλιμον.  Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου .

Λαμπρὸς ὁ βίος τῶν δικαίων·
πῶς δὲ λαμπρύνεται, ἀλλ' ἢ διὰ τῆς ὑπομονῆς;
Ταύτην κτησάμενος ἀγάπησον, ὦ ἀδελφὲ,
ὡς τῆς ἀνδρείας μητέρα·
ὁ μὲν γὰρ ψαλμὸς παραινεῖ λέγων·
Ὑπόμεινον τὸν Κύριον, καὶ φύλαξον τὴν ὁδὸν αὐτοῦ.
Ὁ δὲ Παῦλος ὅπως κτήσῃ τὴν ἀρετὴν, λέγει·
Ἡ θλῖψις ὑπομονὴν κατεργάζεται.
Ταύτην μετερχόμενος, εὑρήσεις τὴν πηγὴν τῶν ἀγαθῶν, τὴν ἐλπίδα·
Ἡ δὲ ἐλπὶς οὐ καταισχύνεται.
Ὑποτάγηθι τοίνυν τῷ Κυρίῳ, καὶ ἱκέτευσον αὐτῷ, καὶ εὑρήσεις ἐκ τούτου τὸ, καὶ δῴη σοι τὰ αἰτήματα τῆς καρδίας σου.
Τί τούτου μακαριώτερον, τοῦ κεκτῆσθαι βασιλέως τοιούτου ἀκοὴν εὐμενῆ;
τίς οὐ θελήσει ἀνεῳγμένην ἔχειν καὶ ὑπακούουσαν τοῦ κριτοῦ τὴν ἀκοήν;
Ἐργάτης τυγχάνεις τῆς ἀρετῆς, ἀδελφέ·
ἐμισθώσατό σε Χριστὸς εἰς τὸν ἀμπελῶνα αὐτοῦ·
ὡς καιρὸν ἔχεις, ἐργάζου τὸ ἀγαθόν.

Κατηχητικός λόγος (15ος) πάνι ωφέλημος τοις πάσι του Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων εις τον Ερχόμενον εν δόξη κρίναι ζώντας και νεκρούς, ου της βασιλείας ουκ έσται τέλος. (Και περί Αντιχρίστου)

 Κατηχητικός λόγος (15ος) πάνι ωφέλημος  τοις  πάσι του Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων εις τον Ερχόμενον εν δόξη κρίναι ζώντας και νεκρούς, ου της βασιλείας ουκ έσται τέλος. (Και περί Αντιχρίστου)


15. Κατήχησις πεντεκαιδεκάτη φωτιζομένων, ἐν Ἱεροσολύμοις σχεδιασθεῖσα εἰς τὸ καὶ ἐρχόμενον ἐν δόξῃ κρῖναι ζῶντας καὶ νεκρούς, οὗ τῆς βασιλείας οὐκ ἔσται τέλος. Καὶ περὶ τοῦ Ἀντιχρίστου. Καὶ ἀνάγνωσις ἐκ τοῦ ∆ανιήλ(Δανιήλ 7 9-14)· ἐθεώρουν ἕως οὗ θρόνοι ἐτέθησαν καὶ Παλαιὸς ἡμερῶν ἐκάθητο. Καὶ ἑξῆς· ἐθεώρουν ἐν ὁράματι τῆς νυκτός, καὶ ἰδοὺ μετὰ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ ὡς Υἱὸς ἀνθρώπου ἐρχόμενος. 

Πιστεύεις ότι είσαι ορθόδοξος Χριστιανός και ανήκεις στην Εκκλησία του Θεού ? εάν ακολουθείς την Ελληνική κρατική εκκλησια του νέου ημερολογίου ή κάποιους δεκατρειμερίτες του παλαιού πρέπει να μελετήσεις το κάτωθι κείμενο ,που αφορά την σωτηρία της ψυχής σου .

Η ΑΝΤΙΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ, ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΙΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ 1924

Πιστεύεις ότι είσαι  ορθόδοξος  Χριστιανός  και ανήκεις  στην  Εκκλησία  του  Θεού ?  εάν  ακολουθείς  την  Ελληνική  κρατική  εκκλησια  του  νέου  ημερολογίου ή  κάποιους  δεκατρειμερίτες  του  παλαιού  πρέπει  να  μελετήσεις  το  κάτωθι  κείμενο ,που αφορά  την  σωτηρία  της  ψυχής  σου .


Ο αιώνας  του αντίχριστου  οικουμενισμού , και  η  Εκκλησία  του  Θεανθρώπου Ιησού  Χριστού !!  Από αρθρο του π. θεόδωρου Ζήση

Ο γλυκύς και πράος Ιησούς, ο φίλος των πορνών και των τελωνών, ο άρχων της ειρήνης και της αγάπης, επήρε το φραγγέλιο και εξεδίωξε από το ναό αυτούς που τον είχαν μεταβάλει σε κερδοσκοπική επιχείρηση, όπως διέστρεψε ο πάπας τον πνευματικό χαρακτήρα της Εκκλησίας σε κοσμική και οικονομική δύναμη με τράπεζες και παγκόσμια κυριαρχία.

Ὁμιλία εἰς το «Καθώς θέλετε ἵνα ποιώσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καί ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοίς» (Ἁγ. Γρηγόριος Παλαμάς)Κυριακή Β' Λουκά: στ΄ 31-36

 Ὁμιλία εἰς το «Καθώς θέλετε ἵνα ποιώσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καί ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοίς» (Ἁγ. Γρηγόριος Παλαμάς)Κυριακή Β' Λουκά: στ΄ 31-36

Τό Εὐαγγέλιο Τῆς Κυριακῆς 


Καί καθώς θέλετε ἵνα ποιώσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καί ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοίς ὁμοίως. Καί εἰ ἀγαπάτε τους ἀγαπῶντας ὑμᾶς, ποία ὑμῖν χάρις ἐστί; Καί γάρ οἱ ἁμαρτωλοί τους ἀγαπῶντας αὐτούς ἀγαπώσι. Καί ἐάν ἀγαθοποιῆτε τους ἀγαθοποιούντας ὑμᾶς, ποία ὑμῖν χάρις ἐστί; Καί γάρ οἱ ἁμαρτωλοί τό αὐτό ποιούσι. Καί ἐάν δανείζητε παρ΄ ὤν ἐλπίζετε ἀπολαβείν, ποία ὑμῖν χάρις ἐστί; Καί γάρ ἁμαρτωλοί ἁμαρτωλοῖς δανείζουσιν ἵνα ἀπολάβωσι τά ἴσα. Πλήν ἀγαπάτε τούς ἐχθρούς ὑμῶν καί ἀγαθοποιεῖτε καί δανείζετε μηδέν ἀπελπίζοντες, καί ἔσται ὁ μισθός ὑμῶν πολύς, καί ἔσεσθε υἱοί ὑψίστου, ὅτι αὐτός χρηστός ἐστίν ἐπί τούς ἀχαρίστους και πονηρούς. Γίνεσθε οὗν οἰκτίρμονες, καθώς καί ὁ πατήρ ὑμῶν οἰκτίρμων ἐστί.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΛΟΓΟΣ ΚΑΤΑ ΕΙΔΩΛΩΝ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΧΡΟΝΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.

 ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ

ΛΟΓΟΣ ΚΑΤΑ ΕΙΔΩΛΩΝ  ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΧΡΟΝΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.

Τό πρῶτο μέρος ὁ ἅγιος Ἀθανάσιος καταγγέλει τό ψέμα τῆς εἰδωλολατρείας. Στό δεύτερο μέρος τοῦ λόγου περιγράφει τήν ὁδό τῆς ἀνύψωσης πρός τήν ἀληθινή γνώση τοῦ Θεοῦ καί Λόγου μέ τήν ἐνόραση καί τή θεώρηση τοῦ ἐξωτερικοῦ κόσμου μέσα στήν ἁρμονία καί ὡραιότητά του.

 Εἰσαγωγή -Περίληψη

ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ Η ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ? Ἰωνάς καί Νινευίτες (Ὅσιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος)

ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ  Η  ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ? Ἰωνάς καί Νινευίτες (Ὅσιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος)
Ἐνας συγκλονιστικός λόγος τοῦ κατανυκτικότατου ὁσίου Ἐφραίμ του Σύρου. Ἕνας λόγος μέ καυτή ἐπικαιρότητα, μιά καί ὁλόκληρη ἡ ἀνθρωπότητα ζεί σήμερα στήν κατάσταση τῆς Νινευή: Σέ κατάσταση ἀνταρσίας ἀπέναντι στό Θεό καί τό νόμο Τοῦ... Ἄς ξυπνήσουμε ὅλοι οἱ σύγχρονοι Νινευΐτες ἀπό τήν πνευματική μας νάρκη καί ἄς ἑτοιμαστοῦμε».

Γνωστή στούς περισσότερους εἶναι ἡ ἱστορία τοῦ προφήτη Ἰωνά΄ γνωστή καί χαριτωμένη καί διδακτική. Γιά τόν προφήτη, ἐκτός ἀπό τό ἐπεισόδιο πού περιγράφεται στό ὁμώνυμο βιβλίο τῆς Παλαιάς Διαθήκης, τίποτε ἄλλο δέν γνωρίζουμε, παρά μόνο ὅτι ἦταν γιός τοῦ Ἀμαθεῖ, ἀπό τή φυλή Ζαβουλῶν, καί ἔζησε τόν 8ο αἰώνα π.Χ. Σύμφωνα μέ τό βιβλίο, ὁ Ἰωνάς παίρνει ἀπό τό Θεό ἐντολή νά πάει στή Νινευή, τή μεγάλη πρωτεύουσα τοῦ ἀσσυριακοῦ κράτους, καί νά κηρύξει μετάνοια στούς κατοίκους της.