xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Αποκρίσεις προς αιρετικούς

Αποκρίσεις προς αιρετικούς

Αποκρίσεις προς αιρετικούς
Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου
«Φαύλος βίος, πονηρά δόγματα»
Η μητέρα μου όταν αναφερόταν στην εκκλησία γενικά και ειδικότερα στις γιορτές, στη νηστεία, στα μνημόσυνα επαναλάμβανε πάντα τα ίδια λόγια: » έτσι τα βρήκαμε «, χωρίς να αισθάνεται την ανάγκη να πει τίποτε περισσότερο. Η απάντηση αυτή ήταν απόλυτα πειστική γι΄ αυτήν. Εννοούσε πως σε ό,τι αφορά την Πίστη , πρέπει να τηρούμε με θρησκευτική ευλάβεια όσα παραλάβαμε από τους προγενέστερους , χωρίς να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε τίποτε . Αυτή είναι η ουσία της Ορθόδοξης Παράδοσης για τη μητέρα μου.

Αγαπητοί φίλοι ΓΟΧ ,οι ακολουθούντες τας συνόδους των φλωρινοσεραφειμικών φερόμενων ως αρχ/κων ΚΑΛΙΝΝΙΚΟΥ, ΜΑΚΑΡΙΟΥ, και πολλών άλλων , μελετήστε και διαπιστώστε τον εμπαιγμό και την ανορθόδοξων τακτική των επισκόπων σας και διαπιστώσατε ότι δεν ανήκετέ στην ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ αλλά σε ένα σωματείο που καπηλεύεται τον αιματοβαμμένο τίτλο ΓΝΗΣΙΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ και αναλογισθείτε που σας οδηγούν!!!

Αγαπητοί φίλοι ΓΟΧ ,οι ακολουθούντες τας συνόδους των φλωρινοσεραφειμικών  φερόμενων ως αρχ/κων  ΚΑΛΙΝΝΙΚΟΥ, ΜΑΚΑΡΙΟΥ, και πολλών άλλων , μελετήστε και διαπιστώστε  τον εμπαιγμό και την ανορθόδοξων τακτική των επισκόπων σας και  διαπιστώσατε ότι δεν ανήκετέ στην ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ αλλά σε ένα σωματείο που καπηλεύεται τον αιματοβαμμένο τίτλο ΓΝΗΣΙΟΙ  ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ και αναλογισθείτε που σας οδηγούν!!!




Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΙΚΑΓΟΥ ΚΑΙ ΝΤΙΤΡΟΪΤ ΣΑΡΑΦΕΙΜ ΟΜΟΛΟΓΗ ,ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΑΝΙΑΣ ΤΟΥ ΑΚΚΑΚΙΟΥ ΠΑΠΑ, ΤΗΝ ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΛΩΡΙΝΟΣΕΡΑΦΕΙΜΗΚΩΝ ΨΕΥΔΟ ΓΟΧ

Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΙΚΑΓΟΥ ΚΑΙ ΝΤΙΤΡΟΪΤ ΣΑΡΑΦΕΙΜ ΟΜΟΛΟΓΗ ,ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΑΝΙΑΣ ΤΟΥ ΑΚΚΑΚΙΟΥ ΠΑΠΑ, ΤΗΝ ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΛΩΡΙΝΟΣΕΡΑΦΕΙΜΗΚΩΝ ΨΕΥΔΟ ΓΟΧ


Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟ ΓΟΧ ΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ, ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ , ΚΑΤΩΤΕΡΟ Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΙΩΝΕΣΚΟΥ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΑΡΝΗΤΕ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΟΤΙ ΣΥΜΜΕΤΕΊΧΕ ΣΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΚΚΑΚΙΟΥ ΠΑΠΑ ΣΤΑ ΓΑΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟ ΓΟΧ ΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ, ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ , ΚΑΤΩΤΕΡΟ Η ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΙΩΝΕΣΚΟΥ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΑΡΝΗΤΕ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΟΤΙ ΣΥΜΜΕΤΕΊΧΕ ΣΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΚΚΑΚΙΟΥ ΠΑΠΑ ΣΤΑ ΓΑΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ


Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά: Ομιλία προτρεπτική προς νηστεία (όπου γίνεται σύντομος λόγος και περί της γενέσεως του κόσμου

Αγίου Γρηγορίου του  Παλαμά: Ομιλία προτρεπτική προς νηστεία (όπου γίνεται σύντομος λόγος και περί της γενέσεως του κόσμου




1. Πολυμήχανος καν πολυτροπώτατος για την κακία, μάλλον δε παμμήχανος είναι ο νοητός όφις, ο πρωταίτιος του κακού. Έχει τα μέσα να εμποδίσει την αγαθή πρόθεσή μας και πράξη, μόλις αρχίζει. Κι αν δεν μπορέσει να την εμποδίσει στην αρχή, γνωρίζει άλλες μηχανές, με τις οποίες την αχρηστεύει όταν ευρίσκεται σ' ενέργεια· κι αν δεν μπορέσει να την αχρηστεύσει, όταν τελείται κάπου στη μέση, πάλι γνωρίζει άλλα σοφίσματα και άλλους τρόπους για να την αφανίσει όταν τελειωθεί και να την καταστήσει ανωφελή, μάλλον δε και επιζήμια για όσους δεν προσέχουν πολύ.
Και πρώτα μεν υποδεικνύει το επίπονο και δυσκατόρθωτο της αρετής, ώστε με αυτό να μας εμβάλει ραθυμία και ανελπισία, με την σκέψη ότι επιχειρούμε δύσκολα και αδύνατα, κι έτσι ότι δεν θα μπορέσωμε να φέρωμε σε έργο την πρόθεση· προσέτι δε γεννά στους αγωνιζομένους και απιστία στα υπεσχημένα από τον Θεό βραβεία.

ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ

ΚΑΙ Ο  ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ

Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος: Συμβουλές σε νιόπαντρη γυναίκα

Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος: Συμβουλές σε νιόπαντρη γυναίκα


Κόρη μου, στους γάμους σου εγώ ο πνευματικός σου πατέρας, ο Γρηγόριος, σου κάνω δώρο τούτο το ποίημα. Και είναι ό,τι καλλίτερο η συμβουλή του πατέρα.

Άκου λοιπόν Ολυμπιάδα μου (συμβουλές από τον άγιο Γρηγόριο θεολόγο) :

1. Ξέρω ότι θέλεις να είσαι πραγματική χριστιανή. Και μια πραγματική χριστιανή πρέπει όχι μόνο να είναι, αλλά και να φαίνεται. Γι αυτό, σε παρακαλώ, να προσέξης την εξωτερική σου εμφάνιση. Να είσαι απλή. Το χρυσάφι, δεμένο σε πολύτιμες πέτρες, δεν στολίζει γυναίκες σαν και σένα. Πολύ περισσότερο το βάψιμο. Δεν ταιριάζει στο πρόσωπό σου, την εικόνα του Θεού, να την παραποιής και να την αλλάζης, μόνο και μόνο για να αρέσης. Ξέρε το ότι αυτό είναι φιλαρέσκεια και να μένης απλή στην εμφάνιση. Τα βαρύτιμα και πολυτελή φορέματα, ας τα φορούν εκείνες, που δεν επιθυμούν ανώτερη ζωή, που δεν ξέρουν τι θα πη πνευματική ακτινοβολία.

ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΙΝ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ *Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης

 ΕΙΣ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΙΝ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ *Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης

Σκέψου, αγαπητέ μου, ότι όπως είναι συναρμολογημένος απ' όλα τα κτίσματα αυτός ο αισθητός απέραντος κόσμος, έτσι ακόμη είναι καμωμένος ένας άλλος κόσμος νοητός που αποτελείται από αμαρτωλούς, του οποίου τα στοιχεία είναι οι τρεις διεστραμμένοι έρωτες, που αναφέρει ο Θεολόγος Ιωάννης: δηλ. α) ο έρωτας των ηδονών, β) ο έρωτας του πλούτου και γ) ο έρωτας της δόξας. "Παν εν τω κό­σμω η επιθυμία της σαρκός και η επιθυμία των οφθαλμών και η αλαζονεία του βίου" (Α' Ιω. 2,16)1.

Αυτός ο πονηρός κόσμος που αντίκειται στο σκοπό του Θεού και εξουσιάζεται από τον εωσφόρο (ο οποίος γι' αυτό και ονομάζεται κοσμοκράτορας) είναι εκείνος ο μεγάλος εχθρός, τον οποίο ο σαρκωθείς Λόγος του Θεού και Πατρός, αφού γεννήθηκε στη γη, ήρθε για να πολεμήσει πρώτα με το παράδειγμά του το σιωπηλό, και μετά, στον κατάλληλο καιρό, με τον λόγο και τη διδασκαλία του.