xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Επιτρέπεται οι Λαϊκοί να αναμειγνύονται στα θέματα της Πίστεως ελέγχοντας ακόμη και επισκόπους; παραδείγματα Αγίων

Επιτρέπεται οι Λαϊκοί να αναμειγνύονται στα θέματα της Πίστεως ελέγχοντας ακόμη και επισκόπους; παραδείγματα Αγίων

Εισαγωγή
       Μπορούν οι λαΐκοί, τα μέλη της Εκκλησίας που δεν έχουν την Ιερωσύνη, να ασχολούνται με θέματα Πίστεως; Δύνανται οι λαΐκοί, παρ' όλο που δεν έχουν κανένα αξίωμα μυστηριακής διακονίας στην Εκκλησία, να ελέγξουν Επισκόπους, όταν εκείνοι παρεκτρέπονται από την αλήθεια; Είναι δικαιολογημένοι όσοι πίσω από τους Ιερείς και τους Πνευματικούς τους Πατέρες τηρούν στάση αδιαφορίας, όταν παραχαράσσονται το κήρυγμα και η Πίστη της Εκκλησίας, επειδή παρομοίως και οι Προεστώτες και Πνευματικοί τους Πατέρες, «αφού έπαθαν κάτι ανθρώπινο» δεν μαρτυρούν και δεν ομολογούν την αλήθεια της Ορθοδοξίας;

Όχι μόνον οι αιρετικοί, αλλά και οι σχισματικοί στερούνται της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος

Όχι μόνον οι αιρετικοί, αλλά και οι σχισματικοί στερούνται της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος


Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης, Καθηγ. της Ι. Μονής Οσίου Γρηγορίου, Αγίου Όρους

Η παράδοσις της Εκκλησίας, ως αποτυπούται εις τους ι. Κανόνας, κατενόησε πάντοτε την αίρεσιν και το σχίσμα ως φρικτά και αποτρόπαια μέσα, δι’ ων ο εχθρός της σωτηρίας επιχειρεί «μερίζειν το του Χριστού σώμα» δια να ματαιώση την σωτηρίαν του ανθρώπου.[01]

Οι Πατέρες της Εκκλησίας, επόμενοι τη διδασκαλία της Καινής Διαθήκης και ιδία του Απ. Παύλου και του Ευαγγελιστού Ιωάννου, οι οποίοι καταδικάζουν την αίρεσιν μετά σφοδρότητος, ουδεμίαν εδέχοντο συμφιλίωσιν ή συνύπαρξιν με την αίρεσιν, αρνούμενοι να ίδουν αυτήν υπό το πρίσμα του σχετικισμού και σκεπτικισμού, ως ατυχή αλλά πάντως ευγενή και νόμιμον προσπάθειαν ερμηνείας της χριστιανικής αληθείας. 

Περὶ τοῦ πόθου τοῦ κόσμου - Ασκητικά - Οσίος Ισαάκ ο Σύρος

Περὶ τοῦ πόθου τοῦ κόσμου - Ασκητικά - Οσίος Ισαάκ ο Σύρος

Περὶ τοῦ πόθου τοῦ κόσμου.

Ἀληθῶς εἶπεν ὁ Κύριος, ὅτι δὲν δύναταί τις μετὰ τοῦ πόθου τοῦ κόσμου ν' ἀποκτήσῃ καὶ τὴν ἀγάπην τοῦ Θεοῦ, οὔτε μετὰ τῆς συναναστροφῆς τοῦ κόσμου ν' ἀποκτήσῃ καὶ τὴν συναναστροφὴν τοῦ Θεοῦ, οὔτε μετὰ τῆς φροντίδος τοῦ κόσμου δύναται νὰ ἔχῃ καὶ τὴν φροντίδα τοῦ Θεοῦ.
Ὅταν ἀφήσωμεν τὰ ἔργα τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ διὰ τὴν κενοδοξίαν τῶν ἀνθρώπων, ἢ πολλάκις καὶ διὰ τὴν ἔνδειαν τῶν ἀναγκαίων χρειῶν τοῦ σώματος, τότε πολλοὶ ἐξ ὑμῶν ἐκκλίνουσιν εἰς πολλὰ σφάλματα, οἵτινες ὑπεσχέθησαν νὰ ἐργάζωνται τὰ ἔργα τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν, καὶ δὲν ἐνθυμοῦνται τὴν ὑπόσχεσιν τοῦ Κυρίου, εἰπόντος, ὅτι ἐὰν καταβάλλητε πᾶσαν ὑμῶν τὴν φροντίδα διὰ τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν, δὲν θέλω σᾶς ὑστερήσει τῶν ἀναγκαίων χρειῶν τοῦ σώματος• διότι δὲν θέλω ἀφήσει ὑμᾶς νὰ φροντίζητε περὶ αὐτῶν.

ΤΟ ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΘΑΙΡΕΙ ΤΟΝ ΠΡ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

ΤΟ ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΘΑΙΡΕΙ ΤΟΝ ΠΡ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ


ΕΑΝ Η ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΤΟΤΕ ΤΙ???ο οποίον επεκαλείτο σοφιστικώς ως πλάνος πολιτικός ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης και οι διάδοχοι του απο τπ 1936 και εντεύθεν !!


ΕΑΝ Η ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ  ΜΕΧΡΙ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΣΥΓΚΛΗΣΕΩΣ  ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ , ΒΑΣΕΙ  ΤΟΥ - ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΟΥΧΙ  ΕΝΕΡΓΕΙΑ -ΤΟΤΕ ΤΙ??? το οποίον επεκαλείτο σοφιστικώς ως πλάνος πολιτικός ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης και οι διάδοχοι του απο τπ 1936 και εντεύθεν !!

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΑΙ !

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΑΙ !
Γιατί  ακολουθούμε  το παλαιό  ημερολόγιο ?  είμαστε  ημερολάτρες  όπως  μας  κατηγορούν ?    Ή ακολουθούμε  τις  εντολές  της  Εκκλησίας  ?  Γιατί  μεταξύ  των παλαιοημερολογητών  υπάρχουν  σχίσματα ?? Είναι  θέματα  εξουσίας και πρωτοκαθεδρίας  ή  είναι  θέματα πίστεως ? Τι είναι  το  <<δυνάμει  και  ουχί  ενεργεία>>?  Γιατί  η Εκκλησία  των  Γ.Ο.Χ.  δεν  επικοινωνεί  με  το άγιο όρος  και τα πατριαρχεία  που ακολουθούν  το νέο  ημερολόγιο?? 


ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΕΣ  ΘΕΣΕΙΣ  ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ  ΤΩΝ  ΓΝΗΣΙΩΝ  ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ  ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ    ΓΙΑ  ΤΑ  ΩΣ ΑΝΩ  ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 


Why I Am an Old Calendarist

Why I Am an Old Calendarist


‘They who audaciously changed the church calendar in our days, assuredly did not take into account the gravity (of the anathemas), and for the sake of astronomy they paid no heed at all to the venerable tradition and spirit of the Church; and though occupying themselves with ecclesiastical matters, they used science only as a pretense to conceal the innovating inclinations that possessed them’.  - Patriarch Christopher of Leontopolis1939 –1966*



Ορθόδοξον εφόδιον κατά του ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ , και όσων παλαιοημερολογιτών δεκατριμεριτών , πιστεύουν ότι η εκκλησία του νέου ημερολογίου είναι -δυνάμει και ουχι ενεργεία σχισματική- , έχουσα μυστήρια και σωστική χάρι! Όπως επίσης και κατά των αποτοιχισμένων νεοημερολογιτών που περιμένουν ματαίως μια -πανορθόδοξο- σύνοδο οικουμενιστών η οποία θα καταδικάσει τον οικουμενισμό!!!

Ορθόδοξον  εφόδιον  κατά  του  ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ,  και όσων παλαιοημερολογιτών δεκατριμεριτών , πιστεύουν ότι  η εκκλησία  του νέου ημερολογίου  είναι  -δυνάμει και ουχι ενεργεία σχισματική- , έχουσα  μυστήρια  και σωστική  χάρι! Όπως επίσης  και  κατά  των  αποτοιχισμένων  νεοημερολογιτών  που  περιμένουν  ματαίως  μια -πανορθόδοξο- σύνοδο  οικουμενιστών  η οποία  θα καταδικάσει  τον οικουμενισμό!!!


Η ΝΕΑ «ΕΚΚΛΗΣΙΑ» ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!Εσύ όμως λαέ του θεού, πρόσεξε!!!!!!!!!!


Η ΝΕΑ «ΕΚΚΛΗΣΙΑ» ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!Εσύ όμως λαέ του θεού, πρόσεξε !!!!


Εσύ όμως λαέ του θεού, πρόσεξε ,πρόσεξε μην φύγεις από την εκκλησία , και πας στους παλαιοημερολογίτες , είναι φανατικοί ,ζηλωτές , σχισματικοί , εσύ λαέ κάτσε στην εκκλησία σου , και περίμενε την μεγάλη σύνοδο που θα κάνουν οι οικουμενιστές μαζί με τους παπικούς , για να καταδικάσουν τον οικουμενισμό !!!!!!!!!
Εσύ λαέ του θεού , μην ακούς τους φανατικούς παλαιοημερολογίτης , μην ακούς τους αγίους της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ , που λένε , φεύγετε από τους αιρετικούς επισκόπους ως από όφεως , και , τον πάπα να καταράστε διότι είναι ο αντίχριστος , εέ, το πολύ πολύ αποτοιχίσου , για να δείξεις και λίγο αγωνιστικό φρόνημα , αλλά πρόσεχε μην φύγεις από την μάνδρα και χάσεις την ψυχή σου!!
Οι σοφοί πατέρες σου: Πειραιώς σεραφείμ, ζήσης, παισιος,πορφύριος,τρυκαμηνάς ,κ.α.
Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί…όφεις, γεννήματα εχιδνών! πως φύγητε από της κρίσεως της γεέννης; Ματθ.Α. 1-38
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Κεφ. 1, στίχοι: 8 "ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω. 9 ὡς προειρήκαμεν, καὶ ἄρτι πάλιν λέγω· εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ' ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω.
"Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Ουδέν ωφελεί βίος ορθός δογμάτων διεστραμμένων» (ΕΠΕ 23, 492 - 494)".
"Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: ΤΟ «ΜΗ ΚΡΙΝΕΤΕ, ΙΝΑ ΜΗ ΚΡΙΘΕΙΤΕ, ΠΕΡΙ ΒΙΟΥ ΕΣΤΙΝ, ΟΥ ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΕΩΣ» (P.G. 63, 231-232)".
Ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής
«Ο Θεός εκλεξάμενος, εξήγειρεν Αποστόλους, και Προφήτας, και Διδασκάλους, προς τον καταρτισμόν των αγίων. Ο δε διάβολος, ψευδαποστόλους και ψευδοπροφήτας, και ψευδοδιδασκάλους κατά της ευσεβείας εκλεξάμενος εξήγειρεν, ώστε τον παλαιόν πολεμηθήναι νόμον και τον ευαγγελικόν. Ψευδαποστόλους δε, και ψευδοπροφήτας και ψευδοδιδασκάλους μόνους νοώ τους αιρετικούς. ων οι λόγοι και οι λογισμοί διεστραμμένοι εισίν. Ώσπερ ουν ο τους αληθείς Αποστόλους και Προφήτας, και Διδασκάλους δεχόμενος, Θεόν δέχεται. ούτως και ο τους ψευδαποστόλους, και ψευδοπροφήτας, και ψευδοδιδασκάλους δεχόμενος, τον διάβολον δέχεται» (βλ. Μαξίμου Ομολογητού, Περί των πραχθέντων εν τη πρώτη αυτού εξορία, ήτοι εν Βιζύη, παρ.Ι΄, P.G. 90, 144D – 145A.)
«Διηγεῖται ὁ θεῖος Εἰρηναῖος (βιβλ. γ´, κεφ. γ´), ἐξ ἀκοῆς τοῦ ἱεροῦ Πολυκάρπου, ὅτι ὑπάγοντας ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης εἰς ἕνα λουτρὸν ἐν Ἐφέσῳ μίαν ἡμέραν διὰ νὰ λουσθῇ, ὡς ἤκουσεν ὅτι μέσα ἦτον Κήρινθος ὁ Αἱρεσιάρχης καὶ ἐλούετο, ἐξεπήδησεν εὐθὺς ὁ τοῦ Κυρίου μαθητής, καὶ φεύγωμεν (ἔκραξε) φεύγωμεν, μήποτε συμπέσῃ τὸ βαλανεῖον ἐπάνω μας ἔνδον γὰρ Κήρινθος, ὁ τῆς ἀληθείας ἐχθρός.