«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)
Έλεγαν για τον αββά Σεραπίωνα, ότι η ζωή του ήταν σαν ενός
πουλιού.
Δεν απόκτησε ποτέ κανένα πράγμα του κόσμου αυτού ούτε έμεινε
σε κελί, αλλά τυλιγμένος ένα σεντόνι και κρατώντας ένα μικρό Ευαγγέλιο
τριγυρνούσε έtσι σαν να μην είχε σώμα.
Πολλές φορές τον έβρισκαν να κάθεται στον δρόμο έξω από ένα
χωριό και να κλαίει γοερά και τον ρωτούσαν:
Ο Θεός δεν είναι αντικείμενο να τον εξετάσουμε σε
κάποιο εργαστήριο επιστημονικά. Έτσι, δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για
αποδείξεις περί ύπαρξης ή ανυπαρξίας του Θεού, παρά μόνο για λογικές σκέψεις
περί Αυτού. Αν και αυτά είναι ζητήματα έξω από την ανθρώπινη εμπειρία, παρόλα
αυτά οι άνθρωποι ζητούν να βρουν μια λογική αιτία πίστης στη θεότητα.
Ο άνθρωπος ως σκεπτόμενο πρόσωπο, δεν μπορεί να νοήσει τον
εαυτό του και να συλλάβει το νόημα του κόσμου έξω και ανεξάρτητα από την ιδέα
του Θεού. Αισθάνεται ότι δεν είναι ον αυθύπαρκτο και το περί Θεού ερώτημα είναι
καίριο, πού θέτει μόνον ο λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος. Η άλογη κτίση δεν έχει
τέτοιου είδους ευαισθησίες και δε διατυπώνει παρόμοια ερωτήματα, ούτε έχει
ανάλογους προβληματισμούς. Μόνον ο άνθρωπος ρωτά, γιατί είναι η λογική «εικόνα»
του Θεού.
Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΚΟΙΜΙΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ ΔΑΛΑΜΑΝΑΡΑ ΑΡΓΟΥΣ ! Ο ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΤΡΕΧΕΙ ΝΥΧΘΗΜΕΡΟΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΙΣΗ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ! ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΑΛΛΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙΣΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!
ΣΗΜΕΙΩΣΗ "ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ": ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΟ ΑΥΤΟ ΆΡΘΡΟ-ΚΑΤΑΠΕΛΤΗ ΤΟΥ ΡΩΣΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΥ π. ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚ.
Αυτόν τον Οκτώβριο (σ. Κ.Σ. το άρθρο γράφτηκε τον Οκτώβριο του 2012) συμπληρώνονται 430 χρόνια από την εισαγωγή του Γρηγοριανού ημερολογίου. Το ημερολόγιο αυτόεισήχθη στιςρωμαιοκαθολικές χώρεςαπό τον Πάπα ΓρηγόριοΙΓ΄στις 4 Οκτωβρίου1582καιείχε ως στόχο νααντικαταστήσει τοπαραδοσιακόΙουλιανό ημερολόγιο. Έτσι, γιατους Ρωμαιοκαθολικούςτο 1582, την ημέρατης Πέμπτης, 4 Οκτωβρίου, την διαδέχθηκε όχι η Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου, αλλά ηΠαρασκευή, 15 Οκτωβρίου. Ο ΔιάκονοςVladimirVasilikεξηγείτη σημασίατης εκδήλωσηςγιατονχριστιανικό κόσμοκαι τονίζει την ανάγκηγια τους Ορθοδόξουςνα διατηρήσουντο Ιουλιανό(παλαιό) ημερολόγιο.
Εδώ και τρία
περίπου χρόνια είχα ασπαστεί την αρειανική εκδοχή του Ιησού Χριστού και είχα
απορρίψει την παραδοσιακή θέση της Τριάδας και της θεότητας του Χριστού ως μη
βιβλικές. Επειδή έβρισκα πολλά εδάφια να φαίνεται ότι συγκρούονται με το
τριαδικό δόγμα, η έρευνά μου με οδήγησε στο συμπέρασμα ότι ο Ιησούς δεν είναι
Θεός και ότι μόνο ο Πατέρας είναι Θεός και ο μόνος αληθινός Θεός. Γι’ αυτό
δημοσίευσα και το άρθρο κατά της θεότητας του Χριστού στο τεύχος Νο10. ΄Ημουν
απόλυτα πεπεισμένος ότι είχα δίκαιο. Όμως ο Θεός έκανε ένα έργο στη καρδιά μου,
ώσπου κατάλαβα τα κενά του Αρειανισμού καθώς και τις αντιφάσεις του σε σύγκριση
με την βιβλική διδασκαλία. Θα δείτε σε αυτό το άρθρο, τους λόγους για τους
οποίους εγκατέλειψα τον Αρειανισμό.
Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ, είναι
ένα πρόσωπο που έχει γίνει σημείο αντιλεγόμενο στην σύγχρονη κοινωνία μας.
Πλήθος απόψεων υπάρχουν, όσα και τα βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει γι' αυτόν απ'
τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα. Ο αριθμός των βιβλίων που έχουν γραφτεί για τον
Ιησού σύμφωνα με κάποιον υπολογισμό ξεπερνούν τα 2000! Όμως ποιος είναι ο
Ιησούς; Είναι μήπως ένας καλοφτιαγμένος μύθος ή
ένα ιστορικό πρόσωπο; Υπήρξε ένας κοινωνικός επαναστάτης, ένας
θρησκευτικός ριζοσπάστης ή κάποιος που απλά ίδρυσε μια καινούργια θρησκεία; Τι
μαρτυρούν οι υπάρχουσες αρχαίες ιστορικές πηγές; Τι δείχνουν τα Ευαγγέλια;
Οι Αντιχαλκηδόνιοι δεν ήσαν και δεν είναι Ορθόδοξοι -
Απάντησις εις μελέτην του π. Ιωάννου Ρωμανίδου υποστηρίζοντος την αντίθετον
άποψιν
Γράφτηκε από Αρχιμανδρίτης π. Γεώργιος Καψάνης Τρίτη, 20 Αυγούστου 2013
Ό Πρωτοπρεσβύτερος Καθηγητής π. Ιωάννης Ρωμανίδης
εδημοσίευσεν άρθρον με τίτλον «Μία φύσις του Θεού Λόγου σεσαρκωμένη.
Ό άγιος Κύριλλος και ή Δ' Οικουμενική Συνοδος»1. Κεντρική
ιδέα του συγγραφέως είναι ότι οι Ορθόδοξοι και οι Αντιχαλκηδόνιοι έχομεν κατ'
ουσίαν την ιδίαν Χριστολογικήν πίστιν αν και διαφοροποιούμεθα εις την
διατύπωσιν του δόγματος, εις το περιεχόμενον όμως ταυτιζόμεθα. Γράφει
συμπερασματικώς: «οι δύο παραδόσεις επιβίωσαν στις περιπλοκότατες της ιστορίας,
ενώ διατήρησαν στην ουσία την ίδια Ορθόδοξη πίστι. Το κείμενο μας καλεί στην ανίχνευσι
μέσα στην Ιστορία, της κοινής ενοράσεως της πίστεως και του δόγματος, πού δεν
ήταν δυνατόν να διαστρεβλωθεί από τις τραγωδίες των Ιστορικών εξελίξεων»2.