Εἰς τὴν φωτοφόρον καὶ ἁγίαν ἀνάστασιν τοῦ Κυρίου - Γρηγορίου ἐπισκόπου Νύσσης
Εὐλόγητος ὁ Θεός.
Εὐφημήσωμεν
σήμερον τὸν μονογενῆ Θεὸν,
Τὸν τῶν οὐρανίων
γεννήτορα,
Τὸν τῶν κρυφίων
λαγόνων τῆς γῆς ὑπερκύψαντα
καὶ ταῖς
φαεσφόροις ἀκτῖσι τὴν ὅλην οἰκουμένην ἀποσκιάσαντα.
τὴν Xαρὰν τοῦ κόσμου, τὴν Zωὴν τῶν ἐθνῶν τοῦ κόσμου.
τῶν προφητῶν τὴν πρόρρησιν ἐκύρωσε, τῶν ἀποστόλων τὸν σύνδεσμον συνήθροισε,
τῆς ἐκκλησίας τὴν κλῆσιν, τοῦ πνεύματος τὴν χάριν ἀφήπλωσε.
τὸν Θεὸν ἐπέγνωμεν
καὶ τὸ γεγραμμένον πεπλήρωται·
Τὴν θνῆσιν τῆς Εὔας, τῆς παρθένου τὴν γέννησιν, τῶν ἐθνῶν τὴν ἐπανόρθωσιν,
τῶν ἁμαρτωλῶν τὴν ἄφεσιν, τῶν προφητῶν τὴν πρόρρησιν,
τῶν ἀποστόλων τὸ κήρυγμα, τῆς κολυμβήθρας τὴν ἀναγέννησιν,
τοῦ παραδείσου τὴν εἰσοίκησιν, τῶν οὐρανῶν τὴν ἐπάνοδον,
τὸν δημιουργὸν ἀναστησάμενον, τὸν τὴν ἀπρέπειαν ἀποδυσάμενον,
τὸν τῇ θεϊκῇ
μεγαλουργίᾳ τὸ φθαρτὸν εἰς ἀφθαρσίαν μεταλλεύσαντα.
Ἣν Ἠσαΐας εἶπε·
Καὶ εἴδομεν αὐτόν,
φησί, καὶ οὐκ εἶχεν εἶδος οὐδὲ κάλλος,
ἀλλὰ τὸ εἶδος αὐτοῦ
ἄτιμον, ἐκλεῖπον παρὰ τοὺς υἱοὺς τῶν ἀνθρώπων.
Ὅτε τοῖς ἀλιτηρίοις
Ἰουδαίοις προσωμίλει καὶ Σαμαρίτης καὶ δαιμόνιον ἔχων ἐκαλεῖτο,
ὅτε Ἰούδας ὁ Ἰσκαριώτης
καὶ τὰ τοῦ σκότους γεννήματα πρὸς φόνον ἐκράτουν τὸν ἀχώρητον.
Γεννήματα ἐχιδνῶν,
τίς ὑπέδειξεν ὑμῖν φυγεῖν ἀπὸ τῆς μελλούσης ὀργῆς;
Ὄντως γὰρ ἡ ὀργὴ
τοῦ Θεοῦ μενεῖ ἐπ αὐτούς.
Ὅτε τὸ βλάστημα τῆς
ἐπιεικείας ῥαπίσμασι ἐλάμβανον καὶ μεθ ὅρκων ἠρώτων τὸν τῶν ὅρκων δικαστὴν ὑπάρχοντα.
Ὅτε ἐδικάζετο ὁ
δικαστὴς καὶ ἐκρίνετο ὁ κριτὴς τοῦ κόσμου,
ὁ οἰκέτης ἠρώτα καὶ
ὁ Δεσπότης ἐσιώπα,
τὸ φῶς ἡσύχαζε καὶ
τὸ σκότος ἐγαυρία,
τὸ πλάσμα ἐθρασύνετο
καὶ ὁ δημιουργὸς ἐκαρτέρει.
Ὅτε οἱ ταῦροι ἐκεράτιζον
καὶ ὁ μόσχος παρίστατο,
ὅτε ὁ λέων ὠρύετο
καὶ οἱ ταῦροι ἐγαυρύνοντο καθὼς γέγραπται·
Περιεκύκλωσάν με
μόσχοι πολλοί, ταῦροι πίονες περιέσχον με·
Ἤνοιξαν ἐπ ἐμὲ τὸ
στόμα αὐτῶν ὡς λέων ἁρπάζων καὶ ὠρυόμενος.
Ὅτε οἱ κύνες ὑλάκτουν
καὶ ὁ Δεσπότης ἠνείχετο,
ὅτε οἱ λύκοι ἥρπαζον
καὶ τὸ πρόβατον παρίστατο,
ὅτε ὁ λῃστὴς εἰς
ζωὴν ἐκαλεῖτο,
ἡ δὲ ζωὴ τοῦ
κόσμου εἰς θάνατον εἵλκετο,
ὅτε ἐβόων ἐκείνην
τὴν ἄτακτον καὶ ὀλέθριον φωνὴν
Ἆρον, ἆρον,
σταύρωσον Αὐτόν,
τὸ αἷμα Αὐτοῦ ἐφ ἡμᾶς
καὶ ἐπὶ τὰ τέκνα ἡμῶν,
οἱ μισόθεοι, οἱ τοῦ
νόμου ὑβρισταί, οἱ τῆς χάριτος πολέμιοι,
οἱ ἀλλότριοι τῆς
πίστεως τῶν πατέρων,
οἱ συνήγοροι τοῦ
διαβόλου,
τὰ γεννήματα τῶν ἐχιδνῶν,
οἱ ψιθυρισταί, οἱ κατάλαλοι,
οἱ ἐσκοτισμένοι τῇ
διανοίᾳ, ἡ ζύμη τῶν Φαρισαίων,
τὸ συνέδριον τῶν
δαιμόνων, οἱ ἀλάστορες, οἱ πάμφαυλοι, οἱ λιθασταί, οἱ μισόκαλοι.
Ἆρον, ἆρον,
σταύρωσον Αὐτόν.
καὶ ἐλυπεῖτο τὸν ἔλεγχον
ὁ τρόπος·
Ἔθος γὰρ ἁμαρτωλοῖς
μισεῖν τὴν τῶν δικαίων συντυχίαν.
Ὅτε Αὐτὸν ἐφραγέλλωσαν
καὶ τὸ σῶμα Αὐτοῦ τὸ ἅγιον ἐβασάνιζον φέροντα ἑκουσίως πάθη, ἵνα τοὺς παλαιοὺς
μώλωπας τῶν ἡμετέρων ἁμαρτημάτων θεραπεύσῃ,
ὅτε τὸ ξύλον τοῦ
σταυροῦ ἐπὶ τῶν ὤμων ἐβάσταζε
τὸ κατὰ τοῦ
διαβόλου τρόπαιον,
ὅτε στέφανον ἐξ ἀκανθῶν
περιέβαλλον
Τῷ στεφανοῦντι τοὺς
πεποιθότας ἐπ Αὐτόν,
ὅτε πορφύραν ἐνέδυσαν
Τὸν ἀφθαρσίαν τοῖς
ἀναγεννωμένοις δι ὕδατος καὶ πνεύματος ἁγίου χαριζόμενον,
ὅτε προσήλωσαν τῷ
ξύλῳ
Τὸν τῆς ζωῆς καὶ
τοῦ θανάτου Κύριον ὑπάρχοντα.
Ὅτε ἐθριάμβευον ἐμπαίζοντες
οἱ στρατιῶται τὸν τῆς στρατιᾶς τῶν οὐρανῶν Δεσπότην.
Ὅτε καλάμῳ
περιθέντες σπόγγον ἐμπλήσαντες ὄξους ἐπότιζον αὐτὸν καὶ χολὴν ἐδίδουν Τὸν τὸ
μάννα αὐτοῖς ἐπομβρήσαντα,
ὅτε αἱ πέτραι ἐρρήγνυντο
καὶ τὸ καταπέτασμα τοῦ ναοῦ ἐσχίζετο τῶν ἀλιτηρίων τὴν τόλμαν ἐκπληττόμενα,
ὅτε ὁ ἥλιος ἐπένθει
καὶ τὸ σκότος ὡς σάκκον ἐνεδύετο πενθῶν τὴν τῶν Ἰουδαίων ἀπόπτωσιν·
ὅτε ἐν μέσῳ λῃστῶν
ἡ Ζωὴ ἐκρέματο τοῦ μὲν ὀνειδίζοντος καὶ καταλαλοῦντος,
τοῦ δὲ τῇ μετανοίᾳ
λῃστεύοντος τὸν παράδεισον.
Ὅτε τὸ σῶμα πρὸς
ταφὴν ἐδίδοτο.
Ὅτε οἱ στρατιῶται ἐφύλαττον
καὶ ἡ γῆ κατέκρυπτε
Τὸν τὴν γῆν ἐπὶ τῶν
ὑδάτων ἑδράσαντα,
ὅτε οἱ ἀπόστολοι ἐκρύπτοντο
τῶν πειρασμῶν τὸν ὄγκον οὐ δυνάμενοι φέρειν.
καὶ ἡ τοῦ κόσμου
Χαρὰ ἄφθαρτος ἐγήγερται μετὰ τοῦ σώματος.
Τότε ὤδινεν ἡ γῆ
καὶ ἐκυοφόρησεν ἡ ἡμέρα καὶ ἀπέπτυσεν ὁ θάνατος τὴν πάντων ζωήν·
Οὐ γὰρ ἦν δυνατὸν
κρατεῖσθαι ὑπὸ τοῦ θανάτου
Τὸν πάντα λόγῳ
κρατοῦντα.
Τὸν τῶν αἰώνων
ποιητὴν
Τὸν ἐκ Θεοῦ Θεὸν
λόγον,
οὕτως καὶ ἡ γῆ ἐκ
τῶν οἰκείων λαγόνων τὰς ὠδῖνας τοῦ θανάτου λύσασα ἀπέπτυσε κελευσθεῖσα τὸν τῶν Ἰουδαίων
δεσπότην·
Οὐ γὰρ ἠδύνατο
κατέχειν σῶμα φορεῖον ἀθανασίας γενόμενον.
τοῦ θανάτου τὴν
λύσιν,
τῶν ποτε δούλων τὴν
ἐλευθερίαν βοᾷ καὶ λέγει·
Ὁ Κύριος ἐβασίλευσεν,
εὐπρέπειαν ἐνεδύσατο.
Τὴν ἀφθαρσίαν, τὴν
ἀθανασίαν,
τῶν ἀποστόλων τὴν
σύγκλητον, τῆς ἐκκλησίας τὸν στέφανον.
Ποῦ σου, θάνατε, τὸ
κέντρον;
Ποῦ σου, ᾅδη, τὸ νῖκος;
ἐνεδύσατο Κύριος
δύναμιν καὶ περιεζώσατο.
Δύναμιν λέγει τὴν
διὰ σαρκὸς οἰκονομίαν·
Ὅτι γὰρ ἐκείνης
δυνατώτερον οὐδὲν,
διὰ σώματος ὁ ἀσώματος
δαίμονας κατέβαλε,
διὰ σταυροῦ τὰς ἀντικειμένας
δυνάμεις ἐξεπολιόρκησεν.
ἀναστὰς ὁ Κύριος ἡμῶν
Ἰησοῦς Χριστός, καθὼς προεῖπεν,
ἐστερέωσεν αὐτὴν τῷ
ξύλῳ τοῦ σταυροῦ μηκέτι πρὸς ὄλισθον ἀπωλείας βαδίζειν μήτε χειμῶσι τῆς πλάνης ῥιπίζεσθαι.
Μάρτυρα δὲ τοῦ
λόγου τὸν μακάριον Παῦλον ἀγάγωμεν λέγοντα οὕτως.
∆εῖ γὰρ τὸ φθαρτὸν
τοῦτο ἐνδύσασθαι ἀφθαρσίαν καὶ τὸ θνητὸν τοῦτο ἐνδύσασθαι ἀθανασίαν.
Ἕτοιμος ὁ θρόνος
Σου ἀπὸ τότε, ἀπὸ τοῦ αἰῶνος Σὺ εἶ, καί·
Ἡ βασιλεία Σου
βασιλεία αἰώνιος, ἥτις οὐ διαφθαρήσεται, καὶ πάλιν·
Ἡ βασιλεία Σου
βασιλεία πάντων τῶν αἰώνων, καὶ πάλιν·
Ὁ Κύριος ἐβασίλευσεν,
ἀγαλλιασθήτω ἡ γῆ,
εὐφρανθήτωσαν νῆσοι
πολλαί,
ὅτι αὐτῷ ἡ δόξα καὶ
τὸ κράτος εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων, ἀμήν.
https://orthodoxfathers.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου