ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ , ΚΑΙ ΔΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΗΡΥΤΤΟΥΝ ΟΤΙ ΑΛΛΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ .
("Φώς αιωνίου ζωής", εκδ. Γρηγορίου Μεσσηνίας, 1973)
"Εν αρχή ήν ο Λόγος" (Ιω. α΄).
"Εν αρχή ήν ο Λόγος" (Ιω. α΄).
-Τί σημαίνει η φράση;
Το μεν "εν αρχή" σημαίνει τον άναρχον Πατέρα, εις τον οποίον έχει τον λόγον της υπάρξεώς του ο Λόγος, ηγούν ο Υιός. Το "ήν" δηλοί, ότι ο Υιός και Λόγος του Θεού είναι συνάναρχος τω Πατρί και δεν υπήρχε χρόνος καθ'όν δεν ήτο ο Υιός.
-Διατί λέγει τούτο;
Δια να εμφράξει τα βλάσφημα στόματα των αρειανοφρόνων, λεγόντων, ότι ήτο καιρός, καθ'ον δεν ήτο ο Υιός.
-Διατί δεν είπεν: εν αρχή ήν ο Υιός, αλλά ο Λόγος;
Δια την ασθένειαν των ακροατών, ινά μη ακούσωσιν υιόν εξ αρχής και υπολάβωσι γέννησιν εμπαθή και σωματικήν, αλλά να ακούσωσι Λόγον, και εννοήσωσιν ότι, καθώς ο λόγος γεννάται από τον νούν απαθώς, τοιουτοτρόπως εγεννήθη και ο Υιός από τον Πατέρα απαθώς, και κατά άλλην έννοιαν, Λόγον αυτόν εκάλεσεν, επειδή εφανέρωσεν εις ημάς τα του Πατρός, καθώς και πάς λόγος φανερώνει τα βουλεύματα του νοός, κατ'εξοχήν δε δια να δείξει εις ημάς ότι είναι συναϊδιος με τον Πατέρα, επειδή, καθώς είναι αδύνατον να εννοήσει τίς τον νούν άνευ λόγου, ούτως είναι αδύνατον να εννοήσει τον Πατέρα άνευ Υιού.
Το μεν "εν αρχή" σημαίνει τον άναρχον Πατέρα, εις τον οποίον έχει τον λόγον της υπάρξεώς του ο Λόγος, ηγούν ο Υιός. Το "ήν" δηλοί, ότι ο Υιός και Λόγος του Θεού είναι συνάναρχος τω Πατρί και δεν υπήρχε χρόνος καθ'όν δεν ήτο ο Υιός.
-Διατί λέγει τούτο;
Δια να εμφράξει τα βλάσφημα στόματα των αρειανοφρόνων, λεγόντων, ότι ήτο καιρός, καθ'ον δεν ήτο ο Υιός.
-Διατί δεν είπεν: εν αρχή ήν ο Υιός, αλλά ο Λόγος;
Δια την ασθένειαν των ακροατών, ινά μη ακούσωσιν υιόν εξ αρχής και υπολάβωσι γέννησιν εμπαθή και σωματικήν, αλλά να ακούσωσι Λόγον, και εννοήσωσιν ότι, καθώς ο λόγος γεννάται από τον νούν απαθώς, τοιουτοτρόπως εγεννήθη και ο Υιός από τον Πατέρα απαθώς, και κατά άλλην έννοιαν, Λόγον αυτόν εκάλεσεν, επειδή εφανέρωσεν εις ημάς τα του Πατρός, καθώς και πάς λόγος φανερώνει τα βουλεύματα του νοός, κατ'εξοχήν δε δια να δείξει εις ημάς ότι είναι συναϊδιος με τον Πατέρα, επειδή, καθώς είναι αδύνατον να εννοήσει τίς τον νούν άνευ λόγου, ούτως είναι αδύνατον να εννοήσει τον Πατέρα άνευ Υιού.
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ , ΚΑΙ ΔΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΗΡΥΤΤΟΥΝ ΟΤΙ ΑΛΛΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου