xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΜΕΓΑ ΣΑΒΒΑΤΟ : Κάθοδος του Χριστού στον Άδη και Ανάστασις

ΜΕΓΑ ΣΑΒΒΑΤΟ : Κάθοδος του Χριστού στον Άδη και Ανάστασις

Ο όρος Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ορίζει τη μετάβαση της ψυχής του Ιησού Χριστού, στον τόπο των νεκρών (στα ελληνικά «Άδης»), όπου μίλησε στους νεκρούς κατά το διάστημα του τριήμερου θανάτου του, όπως είχε κάνει και στους ζωντανούς.
Κατά την Κάθοδο του Ιησού Χριστού στον Άδη, ο Άγιος Επιφάνιος Κύπρου, αναφέρει ότι ο Χριστός σώζει όσους πίστεψαν.

Πορεύεται Αυτός που από τη φύση Του είναι φιλάνθρωπος, να αποφυλακίσει από τους πανάρχαιους δεσμώτες, με ανδρεία και πολλή δύναμη , αυτούς που βρίσκονται στους τάφους, στην πανανθρώπινη φυλακή του Άδη, στους κεκοιμημένους από αιώνες δικαίους και αδίκους που κατάπιε τυραννικά ο πικρός και ανήμερος τύραννος, αφού τους υπέταξε και ως ληστής τους άρπαξε από την αγκαλιά του Θεού.
Εικονογράφηση "της εις Αδην καθόδου και της Αναστάσεως"
ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΤΗΣ ΝΟΗΤΗΣ ΝΗΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Άπαντες οι Ιεροί και Θείοι κανόνες.-
<< Το να ζωγραφίζουν την Ανάστασιν του Χριστού, όχι εκ του Τάφου τον Χριστόν εξερχόμενον, και τους στρατιώτας περί τον τάφον όντας και φυλάττοντας και τον Άγγελον επί τον λίθον καθήμενον, καθώς λέγει το Ευαγγέλιον, αλλά ζωγραφίζοντες τον μεν Χριστόν εις Άδην καταβαίνοντα, τον δε Αδάμ και την Εύα, κρατουμένους υπό των χειρών αυτού, και τας πύλας και τα κλείθρα του Άδου συντετριμμένα, και δαίμονες πολλούς και σκοτεινούς εκείσε όντας και πάντας τους προπάτορας και προφήτες, τα οποία δεν είναι εικών της Αναστάσεως, αλλά εικών της εις άδην καταβάσεως του Κυρίου.
Ανάστασις δε και εις Άδην κατάβασις, μεγάλην έχουσι την διαφορά.
Εν γαρ τη εις Άδην καταβάσει χωρισμένη ήτο η ψυχή του Σωτήρος από το σώμα, και η μεν ψυχή μόνη κατήλθεν εις τον Άδην, το δε σώμα έκειτο νεκρόν εις τον Τάφον.
Εν δε τη Αναστάσει, ηνώθη πάλιν η ψυχή μετά του σώματος και τούτο εστίν η Ανάστασις. >>
(Πηδάλιον Αγ.Νικοδήμου του Αγιορείτου-Προλεγόμενα 7ης Οικουμενικής Συνόδου. Σελ.262 Εκδοσις 1886).
Ὅτε κατῆλθες πρὸς τὸν θάνατον, ἡ Ζωὴ ἡ ἀθάνατος, τότε τὸν ᾍδην ἐνέκρωσας τῇ ἀστραπῇ τῆς Θεότητος, ὅτε δὲ καὶ τοὺς τεθνεῶτας ἐκ τῶν καταχθονίων ἀνέστησας, πᾶσαι αἱ Δυνάμεις τῶν ἐπουρανίων ἐκραύγαζον· Ζωοδότα Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν δόξα σοι.
Καλή Ανάσταση σε όλους.-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου