xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΛΙΓΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ


ΛΙΓΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ

῝Ος δ᾿ ἂν σκανδαλίσῃ ἕνα τῶν μικρῶν τούτων τῶν πιστευόντων εἰς ἐμέ, συμφέρει αὐτῷ ἵνα κρεμασθῇ μύλος ὀνικὸς εἰς τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ καταποντισθῇ ἐν τῷ πελάγει τῆς θαλάσσης.

1ον . ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΑΝΑΘΕΜΕΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ??1583, 20 Νοεμβρίου: Συγκαλείται ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΟΔΟΣ καί τών τεσσάρων Πατριαρχείων καί άλλων Αυτοκέφαλων Εκκλησιών, είς Κωνσταντινούπολιν προεδρεύοντος τού Οικουμενικού Πατριάρχου Ιερεμίου Β' τού Τρανού, ή οποία ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΕΝ καί ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΕΝ τήν αλλαγήν τού ημερολογίου, καί όσους τό ακολουθήσουν, κληρικούς, μοναχούς καί λαϊκούς, επισημαίνουσα ότι όποιος τό δεχθή θά είναι ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ καί έκτός Έκκλησίας καί εκτός τής ομηγύρεως τών πιστών.
1587: Παρομοία Σύνοδος γίνεται είς τήν Κωνσταντινούπολιν μέ αντιπροσώπους καί Πατριάρχας καί τών άλλων Πατριαρχείων καί πρόεδρον τόν Οίκουμενικόν Πατριάρχην Ιερεμίαν Β' τόν Τρανόν, καί εκδίδει τήν αυτήν ΑΠΟΦΑΣΙΝ κατά τού νέου παπικού ημερολογίου.
1593Φεβρουάριος: Τρίτη Πανορθόδοξος Σύνοδος μέ τήν συμμετοχήν όλων τών Πατριαρχείων εκδούσα τήν αυτήν απαγορευτικήν καί καταδικαστικήν απόφασην κατά τού Γρηγοριανού παπικού νέου ημερολογίου, προεδρεύοντος τού αυτού Οικουμενικού Πατριάρχου Ιερεμίου Β' τού Τρανού.
   Είς  την συνέχεια  θα  παρουσιαστούν  αι  περισσότεραι  ιστορικαί  πηγαί , αι  οποίαι  αναφέρουν  περί  της  Καταδίκης  και  του  Αναθεματισμού  του  Νέου  Ημερολογίου  προς  χρήσιν  των  ενδιαφερομένων  αλλά  και  διά  την  Ιστορίαν.

1. Μελετίου Μητροπολίτου 'Αθηνών, "'Εκκλησιαστική Ίστορία", έκδ. 1784, τόμο
Γ', σελ. 402.

2. Ύψηλάντου Αθανασίου Κομνηνού, "Τά μετά τήν άλωσιν" έκδ. Κων/πολις
1870, σελ. 111-116.

3. Φιλαρέτου Μητροπολίτου Διδυμοτείχου, τοϋ Βαφείδου, ,, Εκκλησιαστική
Ιστορία", έκδ.1912, τόμο Γ', σελ. 124-125.

4. Χρυσοστόμου Μητροπολίτου  Αθηνών, του Παπαδόπουλου, " Ιστορία της
Εκκλησία; τής Αλεξανδρείας" έκδ, 1935, σελ. 628.

5. Ίού αυτού, εις το  περιοδικόν "'Εκκλησιαστικός Κήρυξ" "Αθηνών, άρ ιθ. φύλ.
146, σελ. 172, ήμερο 14-4-1918.

6. Τοϋ αυτού, "Ίστορία τής Εκκλησία; των Ιεροσολύμων", σελ. 482.

7. Του αυτού καί εις άλλα; Έκδόσεις  καί ομιλίας του.

8. Δοσιθέου Πατριάρχου Ιεροσολύμων, "Ομολογία τής Ορθοδόξου Πίστεως",
τόμος 12, σελ. 231.

9. Δοσιθέου Πατριάρχου Ιεροσολύμων: "Τόμος Άγάπης", σελ. 538, 541.

10. Χρυσάνθου ΑρχιεπισκόπουΑθηνών, ", Η  Εκκλησία Τραπεζούντος".                                         Αναφέρει ότι: "ή Α' πραξις τής επί Ιερεμίου Β' Πανορθοδόξου Συνόδου 1583,
αποκηρύττει τό Γρηγοριανόν Ημερολόγιον", εις σελ. 547.

11. Παντελεήμονος Μητροπολίτου, Τυρολόης καί Σερεντίου, (τού Ροδοπούλου),
καθηγητού της Θεολογική; Σχολής τού Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,
"Μαθήματα Κανονικού Δικαίου", έκδ, 1986 σελ.69.

12. Μουρατίδου Κωνσταντίνου, καθηγητού τού Πανεπιστημίου τής θεολογικής
Σχολής , Αθηνών, "Κανονικόν Δίκαιον - Πανεπιστημιακαί Παραδόσεις"
Αθήναι 1982, τόμο Α', σελ. 111.

13. Ίεράς Κοινότητος Αγίου 'Ορους καί Υπουργείου Πολιτισμού, "Θησαυροί του
Αγίου Ορους Β', έκδοσυς Θεσσαλονίκη 1997". Εις τήν σελίδαν 453
αναφέρεται: "'Ο Ιερεμίας Β' ό Τρανός ..... συνεκρότησε Σύνοδο πού απέρριψε
τήν καινοτομία πού έγινε από τόν Πάπα Γρηγόριο τόν ΙΓ' στό Ημερολόγιο,
" ως επισφαλή καί μέλλουσαν νά παραγάγη σκάνδαλα εις τά Χριστιανικά
ήθη "

14. Ιερεμίου Β' του Τρανού, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, "Επιστολαί Α'
καί Β' πρός Μαρτίνον καί πρός τούς εκεί Γερμανούς, (1588 καί 1589)". .

15. Ιερεμίου Β' τού Τρανού, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, ""Επιστολή πρός
τόν Πρίγκηπα της Βενετίας Νικόλαον Δαπόντε σταλείσα τό 1583''.

16. Μελετίου Πηγά Πατριάρχου  Αλεξανδρείας: ,,' Επιστολή πρός Σίλβεστρον
Πατριάρχην περί Πασχαλίου καί Εορτολογίου".  Επανέκδοσις υπό
εξαρτηματικών Μοναχών τής Ιεράς Μονής Δοχειαρίου Αγίου όρους 1984.

17. Τά ΣΙΓΓΙΛΛΙΑ, ήτοι αί Αποφάσεις των Πανορθοδόξων Συνόδων των ετών 1583

καί 1593 εύρηνται:

α') Έν τφ ύπ' άρ ιθ. 772 χειρογράφω Κώδικι τής "Ιεράς Μονής Αγίου
Παντελεήμονος τού Αγίου Όρoυς,

β') Έν τφ ύπ' άρ ιθ, 285 χειρογράφω Κώδικι τού Κελλίου, "ό Ακάθιστος
Ύμνος", τής Ιεράς Σκήτεως των Καυσοκαλυβίων τού Αγίου Όρους.

1') ΕΙς τό ξενόγλωσσον περιοδικόν τής Συνόδου τής Ρουμανικής Εκκλησίας
μέ άρ ιθ. 11/1880.

δ') ΕΙς τήν Μονήν τού όρουςΣινά.

18. Ιερεμίου Β' τοϋ Τρανού Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, " Έπιστολή πρός
τόν Μητροπολίτην Φιλαδελφείας Γαβριήλ τόν Σεβηρον, τό 1588 περί Πάσχα
καί καλενδαρίου".

19. Σάθα Ν. Κωνσταντίνου: "Βιογραφικόν Σχεδιάγραμμα περί του Πατριάρχου
Ίερεμίου Β''', 'Αθήναι 1870, σελ. 26-32 & 82-94. Επανέκδοσις Παν. Πουρνάρα,

Θεσσαλονίκη 1979. .

20. Κοσμά Μοναχού τού Φλαμιάτου: "'Άπαντα Κοσμά Φλαμιάτου". Α' έκδοσις
1849 υπό τοϋ Ιδίου, Β' έκδοσης1910, Γ έκδοσης υπό Χρ. Σπανού (φωτοτυπική),
εις τήν δεκαετίαν τού 1970, σελ. 166, παράγραφος 139 .

21. Γεδεών Εμμανουήλ: "Κανονικαί Διατάξεις". Σελ. 34 - 40.

22. Παπαρηγοπούλου Κωνσταντίνου: "Ιστορία του Ελληνικού Εθνους;". Τόμοι
50ς & 60ς.

23. Εϋστρατιάδου Γρηγορίου: ", Η Πραγματική , Αλήθεια περί του , Εκκλησιαστικού
'Ημερολογίου 1924".  Εκδοσις τετάρτη υπό τού , Αρχιμανδρίτου Χρυσοστόμου Μητροπούλου
Καθηγουμένου "Ιερα; Μονής Ευαγγελισμού τής Θεοτόκου, Αθηκίων Κορινθίας,
'Οκτώβριος 1988, 'Αθήναι.

24. Πετρογιάννη Κωνσταντίνου, Διακόνου Θεολόγου: "Μελέτιος Πηγάς καί
Λατίνοι. Δογματικές θέσεις - άντιπαραθέσεις". ' Ηράκλειον Κρήτης 1997.
Εκδόσεις Ίεράς Μονής Αγκαράθου Κρήτης.

25. Χριστοφόρου Λεοντοπόλεως, "ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΑ", εν Αλεξανδρεία εκ τού
. Πατριαρχικού τυπογραφείου 1925.

26. Δρανδάκη: "Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια", βλέπε εις τά σχετικά
λήματα: "Ήμερολόγιον", "Ίερεμίας Β''', πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως.

2ον:ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΓΙΟΡΗΤΕΣ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΕΠΙ ΒΕΚΟΥ, ΗΤΑΝ ΑΦΡΟΝΕΣ ΜΑΤΘΑΙΚΟΙ ?? ΑΔΙΚΩΣ ΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΘΟΥΝ ΜΕ ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΕΣ ?? ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ (ΖΕΡΒΑΚΟ,ΠΑΙΣΙΟ,ΚΑΝΤΙΩΤΗ,ΠΟΡΦΥΡΙΟ,ΕΦΡΑΙΜ,ΑΓΑΘΩΝΑ) ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ  ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΛΗΤΟΥΡΓΟΥΝ  ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ??

ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΕΔΙΚΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΝ ΤΟΤΕ Ή ΕΙΝΑΙ ΑΙΩΝΙΕΣ??

Ο ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΣΩΝ ΔΕΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΩΝΙΟΣ? 

ΠΩΣ ΤΟΤΕ ΕΞΗΓΗΤΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΣΤΟ Π.Σ.Ε. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΗ ΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΡΓΗ ΤΟ 9ο ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ??

Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΝΟΙΩΤΕ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΑΣΙΜΗ??

ΠΟΤΕ Ο ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ ΕΛΕΓΕ ΑΛΗΘΕΙΑ , ΟΤΑΝ ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΧΙΖΜΑΤΙΚΗ(ΑΡΑ ΧΩΡΙΣ ΜΥΣΤΗΡΙΑ )Ή ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ??

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΛΙΞΟΥΝ ΣΕ ΣΧΙΖΜΑ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΗ ΕΓΙΝΑΝ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ Η ΝΕΩΤΕΡΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ . ΜΕ ΠΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΓΙΝΕ ΛΟΙΠΟΝ Η ΑΛΑΓΗ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ??

ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΝΑ ΣΥΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΕΣ, ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ, ΠΑΝΘΡΗΣΚΙΑΚΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΗΛΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΕΛΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΟΤΙ ΟΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ??



ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΓΝΩΜΕΣ ΣΥΝΧΡΟΝΩΝ ΓΕΡΟΝΤΩΝ ΠΕΡΙ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ, ΚΑΙ ΣΥΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΛΟΓΟ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΩΝ)ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΜΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ??

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου