xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ


ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ


   Α΄. Γάμος· αρχή της οικογένειας.

   Αν ανοίξουμε κάποιο εγκυκλοπαιδικό λεξικό, θα δούμε ότι οικογένεια λέγεται· «Ομάς ανθρώπων συνδεδεμένων δια φυσικών δεσμών (γονείς, τέκνα και αδελφοί) διαβιούσα υπό την αυτήν στέγην». Ή πιο συγκεκριμένα· «Οικογένειαν καλούμεν σήμερον ομάδα αποτελουμένην αφ’ ενός μεν εκ δύο ετεροφύλων προσώπων, συνημμένων δια του δεσμού του γάμου, αφ’ ετέρου εκ του κοινού γάμου τέκνων. Αύτη στηρίζεται επί της αμοιβαίας πίστεως και της προθέσεως ισοβίου συμβιώσεως. Πας άλλος δεσμός μη στηριζόμενος εις τον γάμον, αποκλείων της κοινότητος ταύτης τα τέκνα και μη ών μακράς ή κατά πρόθεσιν τουλάχιστον ισοβίου διαρκείας, δεν είναι οικογένεια. Αύτη βεβαίως είναι η έννοια της μονογαμικής οικογενείας και ουχί της πολυγαμικής»1, η οποία προσιδιάζει στα άλογα ζώα μάλλον παρά στον άνθρωπο.

   Εκείνο το οποίο πρέπει να επισημάνουμε και να τονίσουμε από τα πιο πάνω λεχθέντα για την οικογένεια είναι, ότι η έννοια της οικογένειας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και συνυφασμένη με την έννοια του γάμου. Όπως όμως υπογραμμίζει το λεξικό, «δεσμός μη στηριζόμενος εις τον γάμον δεν είναι οικογένεια». Κι όπως λέγει ο Χρήστος Ανδρούτσος στην Ηθική του, «η οικογένεια ιδρύεται δια του γάμου, της ισοβίου συζεύξεως δήλα δη ανδρός και γυναικός επί τη βάσει της του γένους σχέσεως»

8η συνέχεια . .ΑΙ ΚΥΡΙΑΙ ΕΠΙΚΡΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΥΠΟ ΤΟΥ ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΤΟ 1948 ΚΑΙ Η ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ Β’ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥ <ΔΥΜΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ> ΠΟΙΑ Η ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΙΣ ΑΥΤΟΥ!


8η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2008 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . 

Α’ ΑΙ  ΚΥΡΙΑΙ  ΕΠΙΚΡΙΣΕΙΣ  ΤΩΝ  ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΩΝ  ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ  ΥΠΟ  ΤΟΥ  ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ  ΜΑΤΘΑΙΟΥ  ΤΟ  1948  ΚΑΙ  Η ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ
Β’ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥ  <ΔΥΜΑΜΕΙ ΚΑΙ  ΕΝΕΡΓΕΙΑ> ΠΟΙΑ  Η ΕΝΝΟΙΑ  ΚΑΙ  Η ΧΡΗΣΙΣ  ΑΥΤΟΥ!
Γ’ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ   ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΣ  ΤΟΥ  1948

ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ


ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Παραπονείται, λοιπόν, ο Άγιος για την συμπεριφορά των πιστών μέσα στο ναό, για τις πολλές απουσίες τους, για την αδιαφορία τους: «Σήμερα όλοι σας έχετε μεγάλη χαρά. Μόνον εγώ έχω απέραντη λύπη. Κι αυτό, γιατί όταν αναλογισθώ πώς όταν πέραση η εορτή και αυτό το πλήθος πάλι θα εξαφανισθή. Καίγομαι και λυπούμαι κατάκαρδα. Τόσα παιδιά γέννησε η Εκκλησία και όμως δεν τα βλέπη για να τα απόλαυση σε κάθε σύναξι, αλλά μόνον όταν υπάρχη κάποια μεγάλη εορτή. Πόση αγαλλίασις πνευματική, πόση χαρά, πόση δόξα για τον Θεό, πόση ωφέλεια για τις ψυχές θα υπήρχε, αν σε κάθε σύναξι βλέπαμε να είναι γεμάτη η εκκλησία;

'Ετσι αγωνίζονται οι ορθόδοξοι ποιμενάρχες , χωρίς να υπολογίζουν αν θα εξοριστούν ,φυλακισθούν , λοιδωριθούν ή θανατωθούν! Άγιος Μάρκος Ευγενικός - Εγκύκλιος «Τοις απανταχού της γης και των νήσων ευρισκομένοις ορθοδόξοις Χριστιανοίς» (1440-1)


'Ετσι αγωνίζονται  οι ορθόδοξοι ποιμενάρχες , χωρίς να υπολογίζουν αν θα εξοριστούν ,φυλακισθούν , λοιδωριθούν  ή θανατωθούν!
Άγιος Μάρκος Ευγενικός - Εγκύκλιος «Τοις απανταχού της γης και των νήσων ευρισκομένοις ορθοδόξοις Χριστιανοίς» (1440-1)
Η εγκύκλιος αυτή εγράφη, λίγα χρόνια προ της Αλώσεως, από τη νήσο Λήμνο. Εκεί είχε εξορισθεί ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός από τον αυτοκράτορα Ιωάννη Παλαιολόγο τη απαιτήσει των λατινοφρόνων Ρωμιών. 
Οι ενωτικοί αυτοί, όταν είδαν ότι απέτυχαν να επιβάλουν την ψευδή ένωση της Φεράρας-Φλωρεντίας, κατέφυγαν σε ενέργειες καταχθόνιες και σε σοφιστείες θεολογικές, για να παραπλανήσουν τους αφελέστερους. Αργότερα, τον 16ο αιώνα, αυτά θα συστηματοποιηθούν από τους λατίνους και θα δημιουργηθεί έτσι η ουνία.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΕΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΙ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ 1838 ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ


ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
ΤΗΣ ΕΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΙ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ 1838
ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ᾽Ελέῳ Θεοῦ ᾽Αρχιεπίσκοπος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, Νέας Ρώμης, καί Οἰκουμενικός Πατριάρχης.

Ἡ τῶν ἁπανταχοῦ ᾽Ορθοδόξων ποιμαντική ἐπίσκεψις καί φροντίς ἐναπόκειται ἀπαραιτήτως τῇ μιᾷ τοῦ Χριστοῦ ἁγίᾳ καθολικῇ καί ἀποστολικῇ ᾽Εκκλησίᾳ εἰς τό νά ἐπαγρυπνῆ ἀόκνως καί νά διεξάγῃ ἐπιμελῶς τά λογικά τοῦ Χριστοῦ πρόβατα πρός νομάς σωτηρίους, ἐν τόπῳ χλόης καί ἐπί ὕδατος ἀναπαύσεως, ἄπερ εἰσίν ή ἄνωθεν παρά τῶν ἱερῶν ᾽Αποστόλων, τῶν ὁμιλητῶν τούτων, καί τῶν ἑπτά οἰκουμενικῶν Συνόδων ἀνόθευτος καί ἀπαραχάρακτος, ὀρθή καί ὑγιαίνουσα δι δασκαλία τῆς εὐσεβοῦς ἡμῶν πίστεως, καί τό ἀραρός καί ἀκίβδηλον τῶν θείων δογμάτων, ἐθίμων τε καί διδαγμάτων τῆς ᾽Ανατολικῆς ᾽Ορθοδόξου ᾽Εκκλησίας καί ἡ περί ταῦτα τήρησις καί ἀσφάλεια, ὑπέρ ὡν ὀφείλει ὁ ποιμήν ὁ καλός καί τήν ψυχήν αὐτοῦ ἐν καιρῷ τιθέναι, κατά τήν εὐαγγελικήν καί θεόφθεγκτον φωνήν, καί πανταχόσε προσέχειν, μήποτε ἐπέρχωνται κατά τοῦ ποιμνίου ἔξωθέν ποθεν λύκοι βαρεῖς, φθοροποιοί καί ὀλέθριοι, ἐν σχήματι προβάτων, 

7η συνέχεια . .ΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΧΩΡΟΝ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΦΛΩΡΙΝΙΚΩΝ , 1955 - 1960.


7η συνέχεια . . ΑΙ ΜΕΤΑ  ΤΟΝ  ΠΡΩΗΝ  ΦΛΩΡΙΝΗΣ  ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ  ΕΙΣ ΤΟΝ ΧΩΡΟΝ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ  ΤΩΝ  ΦΛΩΡΙΝΙΚΩΝ , 1955 - 1960.






Δέχεται τον διάβολο μετανοούντα Ο Θεός;


Δέχεται τον διάβολο μετανοούντα Ο Θεός;
  

Κάποιος άγιος γέροντας, μεγάλος και διορατικός, έχοντας νικήσει και ξεπεράσει όλους τους πειρασμούς των δαιμόνων, είχε λάβει το χάρισμα να βλέπει οφθαλμοφανώς το πως επιδρούν στη ζωή των ανθρώπων οι άγγελοι και οι δαίμονες· πως δηλ. ο καθένας από την πλευρά του αγωνίζονται για τις ψυχές των ανθρώπων. Ήταν δε τόσο μεγάλος και υψηλός στην αρετή, που τα ακάθαρτα πνεύματα τον υπολόγιζαν πολύ και συστέλλονταν μπροστά του. Πολλές φορές τα κορόιδευε και τα ύβριζε θυμίζοντάς τους την πτώση τους από τους ουρανούς και την αιώνια κόλαση του πυρός που τα περιμένει. Οι δαίμονες λοιπόν μιλούσαν με θαυμασμό για τον μεγάλο γέροντα κι έλεγαν ότι κανένας να μη τολμήσει στο εξής να παλέψει μαζί του ή έστω και να τον πλησιάσει, μη τυχόν και πληγωθεί από τον γέροντα, διότι έχει ανέλθει σε μεγάλο πλούτο απάθειας και έχει τύχει της θεώσεως με τη χάρη του Παναγίου Πνεύματος.

6η συνέχεια . .ΑΙ ΠΑΛΙΝΩΔΙΑΙ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟ-ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ


6η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα .ΑΙ ΠΑΛΙΝΩΔΙΑΙ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟ-ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ


Α' ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΊΑ ΠΕΡΙ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΜΕ ΕΡΩΤΑΠΌΚΡΙΣΙΣ Β' ΔΙΉΓΗΣΗΣ ΔΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΑΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΙΜΩΡΟΎΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΦΟΒΕΡΟΝ ΤΟΥ ΕΜΠΕΣΕΙΝ ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΘΕΟΥ ΖΩΝΤΟΣ

Α'  ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ  ΕΡΜΗΝΕΊΑ  ΠΕΡΙ  ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ  ΜΕ  ΕΡΩΤΑΠΌΚΡΙΣΙΣ 
Β'  ΔΙΉΓΗΣΗΣ  ΔΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΑΙ  ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΙΜΩΡΟΎΝΤΑΙ  ΚΑΙ  ΟΤΙ
ΦΟΒΕΡΟΝ  ΤΟΥ  ΕΜΠΕΣΕΙΝ  ΕΙΣ  ΧΕΙΡΑΣ  ΘΕΟΥ  ΖΩΝΤΟΣ



Ἡ ἐργασία στὸ «Βυζάντιο» καὶ μεταγενέστερα


Ἡ ἐργασία στὸ «Βυζάντιο» καὶ μεταγενέστερα

Γράφει ὁ Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης
Ἡ ἐργασία στό «Βυζάντιο» εἶχε ὡς κίνητρο τήν φιλανθρωπία, ὅπως ἄλλωστε αὐτό εἶναι καί τό πνεῦμα τοῦ Εὐαγγελίου. «Ἡ φιλανθρωπία στὸ ‘Βυζάντιο’ ἦταν μιὰ ἐθελοντικὴ ἐκδήλωση ἀγάπης καὶ ἀνθρώπινης φροντίδας.  Ἡ Βυζαντινὴ Αὐτοκρατορία δὲν ἦταν σοσιαλιστικὸ κράτος [μολονότι “ὁ παρεμβατισμὸς ἦταν, χωρὶς ἀμφιβολία, τὸ βυζαντινὸ ἰδεῶδες”, “οἱ ἐργάτες δὲν ἦταν δυνατὸν νὰ ἀπολυθοῦν παρὰ μὲ πολὺ μεγάλες δυσκολίες…κάθε πλεόνασμα ἀπὸ τὴν ἐργασία τῶν ἄλλων πρέπει νὰ δίνεται στοὺς ἀδύνατους καὶ ὄχι στοὺς δυνατούς”90]. Τὸ πρόγραμμα κοινωνικῆς μέριμνας δὲν
κατέστρεφε τὴν προσωπικὴ αὐτάρκεια, τὸν αὐτοσεβασμὸ ἢ τὴν πρωτοβουλία, δὲν ἔκανε τὸν φτωχὸ δουλικὸ ἢ ἐξαρτημένο, ἀδύνατο στὸν χαρακτήρα, παραιτημένο ἢ παρασιτικό…