xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

THERE IS A HELL? IS DISAPPEARANCE conscious punishment?ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΛΑΣΗ; ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ Ή ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ;

THERE IS A HELL? IS DISAPPEARANCE conscious punishment?
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΛΑΣΗ;
ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ Ή ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ;
Οι θνητοψυχίτες ισχυρίζονται ότι κατά την Ημέρα της Κρίσης, «οι ασεβείς…θέλουσιν αποκοπή εκ μέσου του λαού του Θεού εις τον Δεύτερον Θάνατον. Θέλουσι είσθαι ως να μη υπήρξαν»[1][7]. Και «η λίμνη της φωτιάς… συμβολίζει την πλήρη καταστροφή»[1][8]. Συνεπώς αρνούνται την παραδοσιακή χριστιανική διδασκαλία ότι η κόλαση είναι συνειδητή τιμωρία χωρίς τέλος. Πιστεύουν ότι η κόλαση είναι η εξαφάνιση, η εκμηδένιση των ασεβών. Άραγε δικαιώνει η Αγία Γραφή τις πεποιθήσεις τους;
Ο Ιησούς μίλησε πολλές φορές για την κόλαση ή Γέεννα του πυρός:
«Και εάν σε σκανδαλίζη η χειρ σου, απόκοψον αυτήν· καλήτερον σοι είναι να εισέλθης εις την ζωήν κουλλός, παρά έχων τας δύο χείρας να απέλθης εις την γέενναν, εις το πυρ το άσβεστον. Και εάν ο οφθαλμός σου σε σκανδαλίζη, έκβαλε αυτόν· καλήτερον σοι είναι να εισέλθης μονόφθαλμός εις την βασιλείαν του Θεού, παρά έχων  δύο οφθαλμούς να ριφθής εις την γέενναν του πυρός · όπου ‘ο σκώληξ αυτών δεν τελευτά, και το πυρ δεν σβήνεται’» (Μάρκος θ 43,47-48). Αυτά τα εδάφια δείχνουν ότι η κόλαση ή Γέεννα του πυρός διαρκεί αιώνια, και δεν έχει τέλος. Συνεπώς είναι μια παντοτινή τιμωρία.

Μαξίμου του Ομολογητού: Γιατί ο Θεός επιτρέπει την εξουσία ανθρώπου επί άνθρωπο

Μαξίμου του Ομολογητού: Γιατί ο Θεός επιτρέπει την εξουσία ανθρώπου επί άνθρωπο


Μαξίμου του Ομολογητού: Γιατί ο Θεός επιτρέπει την εξουσία ανθρώπου επί άνθρωπο
Μαξίμου του Ομολογητού
Στην παρακάτω επιστολή που απευθύνει ο άγιος Μάξιμος ο ομολογητής προς τον κουβικουλάριο Ιωάννη, εξηγεί θεολογικά το γιατί ο Θεός επιτρέπει την εξουσία ανθρώπου επί άνθρωπο. Παρατίθεται εδώ επειδή αποτελεί την ορθόδοξη οπτική του θέματος και δίνει την ορθόδοξη απάντηση στις θεωρίες  του Wyclif για το dominium,  που εξετάστηκαν αλλού. Να σημειωθεί ότι ο λόγος του αγίου Μαξίμου είναι θεολογικός και σε καμιά περίπτωση δεν εισάγει πολιτική θεωρία. 

Παλαιά Διαθήκη:«ΠΡΟΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗΝ Η ΠΑΛΑΙΑ. ΟΥ ΚΑΙΝΑ ΤΑ ΚΑΙΝΑ»

Παλαιά Διαθήκη:«ΠΡΟΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗΝ Η ΠΑΛΑΙΑ. ΟΥ ΚΑΙΝΑ ΤΑ ΚΑΙΝΑ»

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ

«ΠΡΟΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΗΝ Η ΠΑΛΑΙΑ. ΟΥ ΚΑΙΝΑ ΤΑ ΚΑΙΝΑ»

(ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ)
Από το συνέδριο που οργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη από την εταιρεία Ορθοδόξων Σπουδών με θέμα Φαινόμενα Νεοειδωλολατρείας.

Τον τελευταίο καιρό ορισμένοι, οι οποίοι αγνοούν τα πράγματα γύρω από τα θέματα της πίστεώς μας, παραθεωρούν την Π.Διαθήκη από παρεξήγηση ή σκόπιμα, όπως π.χ. οι νεοειδωλολάτρες, και ρωτούν : «Γιατί η Εκκλησία και μάλιστα η Ορθόδοξος, περιέλαβε την - κατ' αυτούς Εβραϊκήν ή Ιουδαϊκήν Βίβλον στον κανόνα της Αγίας Γραφής και μάλιστα την προέταξε της Καινής, ονομάζοντάς την Π.Διαθήκη;». (Κανόνα ονομάζουμε την συλλογή των επί μέρους θεόπνευστων γραφών [βιβλίων], τα οποία αποτελούν την Αγίαν Γραφήν).

Πώς αποδεικνύεται η Ανάσταση του Χριστού

Πώς αποδεικνύεται η Ανάσταση του Χριστού 


α. Ο απόστολος Παύλος γράφει:
Η ανάσταση είναι το ουσιαστικώτερο σημείο της πίστης μας. Αυτό σημαίνει: Αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε,
• η πίστη μας είναι στο σύνολό της μάταιη∙
• και εμείς οι απόστολοι είμαστε ένα συνάφι βλάσφημοι και παλιάνθρωποι, αφού εκηρύξαμε – για λογαριασμό του Θεού! – ένα ψέμα: ότι ανάστησε τον Χριστό∙ χωρίς να τον έχη πράγματι αναστήσει (Α’ Κορ. 15,15-16)!
β. Και ο άγιος Αυγουστίνος γράφει:
«Δεν είναι καθόλου για μας μεγάλο, αν πιστεύωμε ότι ο Χριστός απέθανε. Αυτό το πιστεύουν και οι ειδωλολάτρες. Και οι Ιουδαίοι. Και όλοι οι παλιάνθρωποι. Όλοι το πιστεύουν, ότι απέθανε. Η πίστη των χριστιανών είναι η Ανάσταση του Χριστού. Αυτό είναι για μας το μεγάλο: Πιστεύομε, ότι ο Χριστός αναστήθηκε[1]».
γ. Και ο περίφημος R. Strauss (Ρίχαρντ Στράους) στα γηράματά του ωμολόγησε:

Η περί παίδων αγωγή» κατά τον Πλούταρχο και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο

Η περί παίδων αγωγή» κατά τον Πλούταρχο και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο

της Ειρήνης Αρτέμη
MPhil Θεολογίας – πτ. Θεολογίας - Φιλολογίας,
Υποψηφίας διδάκτορος του Πανεπιστημίου Αθηνών




ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Βασικός παράγοντας της διαδικασίας συνεχίσεως της κοινωνίας είναι το ανθρώπινο στοιχείο, ως φορέας της παραδόσεως και συνεχιστής της. Τα παιδιά είναι ο φυσικός συνδετικός κρίκος κάθε κοινωνίας και το μέλλον της. Η ύπαρξη και η διασφάλιση του μέλλοντος των παιδιών αποτελεί αντικείμενο ζωτικής μέριμνας, καθώς και εύλογη πηγή ανησυχίας και προβληματισμών από την αρχαιότητα έως τις ημέρες μας. Εκτός, λοιπόν, από τη βιολογική τους υπόσταση, τα παιδιά αποτελούν μία περίπλοκη πολιτιστική συνισταμένη κάθε οργανωμένης κοινότητας. Για το λόγο αυτό το θέμα της ανατροφής τους απασχόλησε πολλούς φιλοσόφους αλλά και πατέρες της Εκκλησίας μας.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΤΡΙΠΛΟ ΑΞΙΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΤΡΙΠΛΟ ΑΞΙΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Ο μέγας Προφήτης, Ιερεύς ,Βασιλεύς
Στά χρόνια πού προηγήθηκαν από τήν έλευση τοΰ Κυρίου Ίησού Χρι­στού στόν κόσμο, τα χρόνια της Πα­λαιάς Διαθήκης, τρία κατεξοχήν προνομι­ούχα γένη ύπήρχαν: τό βασιλικό, τό ιερα­τικό και τό προφητικό. Οί βασιλείς, οί ιερείς και οί προφήτες στόν παλαιό Ισραήλ κατείχαν μεταξύ των ανθρώπων τή μέγι­στη έξουσία, δοσμένη άπό τόν Θεό- τά δύο πρώτα γένη κληρονομικά, ένώ τό τρί­το μέ ειδική έκλογή και ανάδειξη άπό τόν ίδιο τόν Κύριο. Μέ τήν άνάδειξή τους σ' ένα άπό τά τρία αύτά κορυφαία άξιώματα οί έκλεγμένοι άπό τόν Θεό βασιλείς, ιε­ρείς και προφήτες χρίονταν (άλείφονταν δηλαδή) μέ ειδικό εύώδες έλαιο.

Η διδασκαλία αγίων Πατέρων και Θεολόγων για το "κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν"

Η διδασκαλία αγίων Πατέρων και Θεολόγων για το "κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν"
1. Άγιοι τής Εκκλησίας

Άγιος Βασίλειος Καισσαρείας:

"Το μεν γαρ κατ' εικόνα φύσει δέδοται ημίν και αμετάβλητον εξ αρχής και εις τέλος συμπάρεστι, το δε καθ' ομοίωσιν εκ προαιρέσεως και οίκοθεν ύστερον κατορθούμεν. Εν μεν ουν τη πρώτη βουλή λέγων ο Θεός Ποιήσωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα ημετέραν και το καθ' ομοίωσιν προσέθηκε, δεικνύς ότι και προαίρεσιν ημίν αυτεξουσίαν εμβαλεί την δυναμένην ποιήσαι ημάς ομοιωθήναι θεώ· και ουν και τοιούτοι απετελέσθημεν κατά την πρόρρησιν του Θεού. πολλοί γαρ οι ομοιωθέντες αυτώ, πάντως δε και οι ομοιωθησόμενοι, καν μη και πάντες". (Αγ. Βασιλείου: "Περί τής τού ανθρώπου κατασκευής": παρ. 20).

"Το γαρ μη παρέργως ακούειν τών θεολογικών φωνών, αλλά πειράσθαι τον εν εκάστη λέξει και εν εκάστη συλλαβή κεκρυμμένον νουν εξιχνεύειν, ουκ αργών εις ευσέβειαν, αλλά γνωριζόντων τον σκοπόν τής κλήσεως ημών. Ότι πρόκειται ημίν ομοιωθήναι Θεώ, κατά το δυνατόν ανθρώπου φύσει. Ομοίωσις δε, ουκ άνευ γνώσεως". (Αγίου Βασιλείου: "Περί τού Αγίου Πνεύματος" PG 32, st. 69). (Κατά τον άγιο Βασίλειο, το καθ' ομοίωσιν δεν είναι δεδομένο σε όλους, αλλά "πρόκειται" να γίνει αυτή η ομοίωση, προς τους κεκλημένους προς αυτό).


The "NEW AGE" AND DUAL OIKOUMENISMOS (POLITICAL AND RELIGIOUS)Η «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ» ΚΑΙ Ο ΔΙΠΛΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ (ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ)

The "NEW AGE" AND DUAL OIKOUMENISMOS (POLITICAL AND RELIGIOUS)
Η «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ» ΚΑΙ Ο ΔΙΠΛΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ (ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ)

 ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ

Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ Ο ΠΑΠΑΣ  ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΩΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ
Ἡ Ἐποχή μας σφραγίζεται καθοριστικὰ ἀπὸ μιὰ νέα ἱστορικὴ συγκυρία, τὴ Νέα Παγκόσμια Τάξη πραγμάτων καὶ τὴν ἀνάδυση στὸ παγκόσμιο προσκήνιο μίας νέας παγκόσμιας Μονοκρατορίας τῆς Pax Americana, πού μεταφέρει τὸν κόσμο, ἀναδρομικά, στὴν ἑνότητα τῆς Pax Romana καὶ σ᾽ ὅ,τι αὐτὴ μπορεῖ νὰ σημαίνει γιὰ τὸν ἄνθρωπο καὶ τὸν κόσμο.

Ἡ ἀνθρωπότητα ἐντάχθηκε σ’ ἕνα παγκόσμιο σύστημα πολιτικῆς καὶ ἀξιῶν, πού ἐλέγχει καὶ διαμορφώνει καθολικά, μέσῳ τῆς ἑνιαιοποιημένης παιδείας καὶ τῶν κατευθυνόμενων Μ.Μ.Ε., τὸν ἄνθρωπο καὶ τὴν κοινωνία, ὡς πλανητικὸ ἄνθρωπο καὶ πλανητικὴ-ὁλιστική κοινωνία. Τὸ Internet-Διαδίκτυο ἰδιαίτερα, ἑνοποιεῖ τὸν κόσμο μας, τεκμηριώνοντας αὐτό, πού ἐμπεριέχει ὁ ὅρος παγκοσμιοποίηση (Globalization). Καὶ εἶναι θεμιτὸ νὰ ἐπικαλούμεθα τὸν ἐλπιδοφόρο λόγο τοῦ Χριστοῦ μας «γενήσεται μία ποίμνη, εἷς ποιμὴν » (Ἰω. 10,18), τὸ ἐρώτημα ὅμως εἶναι: ὑπὸ ποῖον ποιμένα; 

Ο αρχαίος Ελληνικός Μονοθεϊσμός ως προ Χριστού Χριστιανισμός

Ο αρχαίος Ελληνικός Μονοθεϊσμός ως προ Χριστού Χριστιανισμός
Του Μιχαήλ Γ. Χούλη, θεολόγου
Ο Θεός, ως "Φως Αληθινό", σε κάποιο βαθμό "φωτίζει πάντα άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον" (Ιωάννης 1/α: 9). Και από τον φωτισμό αυτό, δεν εξαιρέθηκαν ούτε οι Εβραίοι (δια των προφητών τους), αλλά ούτε και οι Έλληνες (δια των Φιλοσόφων τους). Γι' αυτό και παρά την Πολυθεϊστική άγνοια του αρχαιοελληνικού πλήθους, κάποιοι Φιλόσοφοι ανάμεσά τους, προσέγγισαν σωστά τον Θεό, ως ΕΝΑΝ. Βεβαίως η Χριστιανική αλήθεια δεν είχε ακόμα αποκαλυφθεί στον άνθρωπο από τον Ίδιο τον Θεό. Γι' αυτό και οι αρχαίοι μας πρόγονοι δεν είχαν ακόμα συλλάβει την απόλυτη διάκριση μεταξύ κτιστού κόσμου και Ακτίστου Θεού. Ο Μονοθεϊσμός τους, ήταν κυρίως Πανθεϊστικού χαρακτήρα, για την πλειονότητα των Φιλοσόφων, εφ' όσον συνέχεαν την Θεϊκή Ουσία με την ουσία των κτισμάτων και θεωρούσαν τα κτίσματα ως "απόρροια" της Ουσίας του Θεού.

ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ περί Αντιχρίστου

Αγίου Ιωάννου του Χρισοστόμου

ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
περί Αντιχρίστου

Εκ του βιβλίου «ΔΙΑ ΝΑ ΜΗ ΠΛΑΝΗΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ»
«Μη τις υμάς εξαπατήση κατά μηδένα τρόπον, ότι εάν μη έλθη η αποστασία πρώτον και αποκαλυφθή ο άνθρωπος της αμαρτίας, ο υιός της απωλείας, ο υπεραιρόμενος και αντικείμενος επί πάντα λεγόμενον Θεόν ή σέβασμα, ώστε αυτόν εις τον ναόν του Θεού ως Θεόν καθίσαι, αποδεικνύοντα εαυτόν ότι εστί Θεόν».

Εδώ ομιλεί περί του αντιχρίστου και αποκαλύπτει μεγάλα μυστήρια. Τι είναι η αποστασία; Τον ίδιο τον αντίχριστο ονομάζει αποστασία, επειδή πρόκειται να οδηγήσει πολλούς εις την απώλειαν και να τούς απομακρύνει από την πίστιν, ώστε , λέγει, ει δυνατόν, να σκανδαλισθούνκαι οι εκλεκτοί. Και άνθρωπον αμαρτίας τον ονομάζει.Διότι θα πράξει αναρίθμητα δεινά, αλλά και άλλους θα παρακινήσει να πράξουν τα ίδια. Τον λέγει δε και υιό απωλείας, διότι και αυτός πρόκειται να οδηγηθεί στην απώλειαν.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Η ιστορικότητα της Παλαιάς Διαθήκης.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: Η ιστορικότητα της Παλαιάς Διαθήκης.


(απόσπασμα από την Σύνοψις της Παλαιάς τε και Καινής Διαθήκης, ως εν τάξει υπομνηστικού, του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου)
Καινή Διαθήκη ονομάζεται από το χρόνο και τη φύση των γεγονότων που συνέβηκαν σ’ αυτή, γιατί όλα ανακαινίστηκαν, και πρώτα ο άνθρωπος, για τον οποίο έγιναν τα πάντα. Για να μη λέγει λοιπόν κανείς ‘Ο ουρανός είναι ο ίδιος, όπως και η γη, και το σπουδαιότερο απ’ όλα ο άνθρωπος είναι ο ίδιος’, δόθηκε νέος νόμος, νέες εντολές, είναι νέα η χάρη που δίνεται με το βάπτισμα, νέος ο άνθρωπος, νέες οι υποσχέσεις. Γιατί δεν είναι πια γη και τα προερχόμενα από τη γη, αλλά ουρανός και τα συμβαίνοντα στους ουρανούς. Νέα τα μυστήρια. Δεν είναι πια εκείνα τα υλικά, δηλαδή πρόβατο και αίμα και κνίσσα και ακαθαρσία, αλλ’ η λογική και ενάρετη λατρεία, οι εντολές νέες, ο σταυρός που ανεβάζει στους ουρανούς και κάνει υψηλούς τους ανθρώπους. Ο σκοπός λοιπόν και από τις δύο Διαθήκες είναι ένας, η διόρθωση του ανθρώπου.

The conquest of Constantinople by the LatinsΗ άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Λατίνους

The conquest of Constantinople by the Latins
Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Λατίνους (12 Απριλίου 1204)
Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
από τους Λατίνους (12 Απριλίου 1204)
του Κων. Α. Οικονόμου δασκάλου –συγγραφέα
ΓΕΝΙΚΑ: Η Δ' Σταυροφορία (1201-4) έχοντας στόχο την απελευθέρωση από τους Μουσουλμάνους των Ιεροσολύμων, παρέκκλινε από το στόχο της και οι Σταυροφόροι κατέλαβαν τελικά την Κωνσταντινούπολη καταλύοντας το Βυζάντιο Αυτοκρατορία, διασπώντας την επικράτειά της σε μικρά φράγκικα κρατίδια υπό την υψηλή παπική εποπτεία. Ως ιστορικό γεγονός, η Δ' Σταυροφορία υπήρξε αποτέλεσμα θρησκευτικών αισθημάτων, ελπίδων των Σταυροφόρων για ηθική ανταμοιβή, επιθυμίας κέρδους και περιπετειών. Όμως, η επικράτηση των υλικών συμφερόντων επιβεβαιώθηκε με την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης το 1204.

Αγία Γραφή - Σοφία Σειράχ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΣΟΦΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Αγία Γραφή - Σοφία Σειράχ

ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΣΟΦΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 1ον
Στίχ. 1. Πάσα σοφία παρά Κυρίου και μετ' αυτού εστίν εις τον αιώνα.
Ερμηνεία. Κάθε είδος σοφίας προέρχεται από τον Κύριον και μαζί Του είναι πάντοτε.
11-13. Φόβος Κυρίου δόξα και καύχημα και ευφροσύνη και στέφανος αγαλλιάματος. Φόβος Κυρίου τέρψει καρδίαν και δώσει ευφροσύνην και χαράν και μακροημέρευσιν. Τω φοβουμένω τον Κύριον εύ έσται επ' εσχάτων, και εν ημέρα τελευτής αυτού ευρήσει χάριν.
Ερμηνεία. Ο φόβος του Κυρίου δίδει δόξαν, φήμην, χαράν υψίστην αγαλλίασιν. Ο φόβος του Κυρίου τέρπει την καρδίαν, δίδει ευθυμίαν, χαράν και μακροζωΐαν. Εκείνος ο οποίος φοβείται τον Κύριον, θα έχη καλά τέλη ζωής και κατά την ημέραν του θανάτου του θα εύρη χάριν πλησίον του Θεού και των ανθρώπων.
20. Ρίζα σοφίας φοβείσθαι τον Κύριον, και οι κλάδοι αυτής μακροημέρευσις.
Ερμηνεία. Ναι! Η αρχή, η ρίζα της σοφίας είναι να φοβήται κανείς τον Κύριον. Οι κλάδοι του δένδρου της είναι μακροζωΐα.
26. Επιθύμησας σοφίαν διατήρησον εντολάς, και Κύριος χορηγήσει σοι αυτήν.
27. Σοφία γαρ και παιδεία φόβος Κυρίου, και η ευδοκία αυτού πίστις και πραότης.
Ερμηνεία. Εάν επιθυμής να αποκτήσης την σοφίαν φύλασσε τας εντολάς του Θεού και ο Κύριος θα σου την δώση. Διότι η σοφία και η από αυτήν μόρφωσις πηγάζουν από τον φόβο του Κυρίου. Ιδικά Του δε χαρίσματα είναι η πίστις και η πραότης.
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ -ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ

Η ενότητα της Εκκλησίας

Η ενότητα της Εκκλησίας




Η Εκκλησία, εφόσον είναι σώμα Χριστού, που σκοπό έχει την σωτηρία των ανθρώπων, δεν κινδυνεύει να αφανιστεί, να καταποντιστεί (PG 52,429), να χαθεί. Άρχοντες θρησκευτικοί, λέγει ο ιερός Χρυσόστομος, άλλοτε και τώρα, φορείς της κοσμικής εξουσίας, αιρετικοί και οι ίδιοι οι δαίμονες «επολέμησαν την Εκκλησίαν», η οποία όχι μόνο δεν νικήθηκε αλλ' «υπέρ τους ουρανούς αναβέβηκε» (PG 52, 397-8).

Παρά ταύτα κινδυνεύει συνεχώς η ενότητα της Εκκλησίας, ενώ το γεγονός του Σώματος του Χριστού, η Εκκλησία δηλαδή, σημαίνει και αποτελεί ενότητα πραγματική, «... Εκκλησίαν δε Θεού καλεί (= ο Παύλος), δεικνύς ότι ηνώσθαι αυτήν χρη.

ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ

ΟΜΟΛΟΓΙΑ  ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ 


ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΨΑΛΤΟΤΡΑΓΟΥΔΑ

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΨΑΛΤΟΤΡΑΓΟΥΔΑ


1204: Η Άλωση που γονάτισε την Βυζαντινή αυτοκρατορία

1204: Η Άλωση που γονάτισε την Βυζαντινή αυτοκρατορία

Στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη, επάνω στον γυναικωνίτη, κάτω από ένα παράθυρο που σήμερα βλέπει προς το Μπλε Τζαμί και κάποτε έβλεπε προς τον Ιππόδρομο, βρίσκεται στο μαρμάρινο πάτωμα, ένας τάφος. Αν δεν ξέρεις που είναι μπορεί και να τον πατήσεις. Δεν ξεχωρίζει εύκολα. Είναι ένα απλό τετράγωνο 80Χ80 εκατοστών. Επάνω του είναι χαραγμένη μια νεκροκεφαλή και από κάτω της τα εξής: HENRICUS DANDOLO 41ος Δόγης της Γαληνότατης Αυτοκρατορίας της Βενετίας-21 Ιουνίου 1205.
Ο τάφος του 41ου Δόγη της Βενετίας είναι κενός από το 1261, όταν η Βασιλεύουσα έπεσε πάλι στα χέρια των Ορθοδόξων. Το πλήθος δεν ξέχασε τον 
άνθρωπο που ήταν υπεύθυνος για την μεγαλύτερη ληστρική επιδρομή, στην ιστορία του κόσμου,για τη χειρότερη λεηλασία που υπήρξε ποτέ σε κατάληψη εξ'εφόδου μιας πόλης και εισέβαλε στον ναό της Αγίας Σοφίας. Μαινόμενος και αφηνιασμένος ο κόσμος από τα όσα είχε υποστεί από το 1204 μέχρι το 1261, ανέβηκε στον γυναικωνίτη, έσπασε τον τάφο πήρε τα κόκαλα τα έκαψε και τα διασκόρπισε βρίζοντας και φωνάζοντας κατάρες, στον Βόσπορο.

ΟΛΑ ΤΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ!ΤΕΥΧΟΣ 35

 ΟΛΑ ΤΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ!ΤΕΥΧΟΣ 35

Η αγάπη του Απ. Πέτρου στο Χριστό

Η αγάπη του Απ. Πέτρου στο Χριστό




Υπήρχε εποχή, που ο Πέτρος αγαπούσε επιπόλαια τον Ιησού Χριστό. Ήταν μεγαλόστομος, αλλά συγχρόνως λιπόψυχος. Είχε άκριτο ενθουσιασμό. Όταν ο Κύριος του είπε  ότι πορεύεται εκεί που δεν μπορεί να τον ακολουθήσει μεγαλόστομη βγήκε από το στόμα του Πέτρου η υπόσχεση: «Διατί ου δύνομαί σε ακολουθήσαι; Την ψυχήν μου υπέρ σού θήσω». Και ο Κύριος αναγκάσθηκε να του πει την πρόβλεψη της αρνήσεώς του: « Αμήν, αμήν λέγω σοι, ου μη αλέκτωρ φωνήσει έως ου απαρνήση με τρις». Λίγο δε πριν από την προσευχή της αγωνίας ο Πέτρος πάλι δίνει μεγαλόστομη υπόσχεση: «Καν δέη με συν σοι αποθανείν, ου μη σε απαρνήσομαι» ΙΜατθ. 26,35).

Αγάπη βεβαίως κρυβόταν στα λόγια του Πέτρου. Αλλ’ η αγάπη αυτή έμοιαζε σαν τη φωτιά που καίει τα φρύγανα. Φουντώνει η φωτιά αυτή, λαμπαδιάζει, εντυπωσιάζει, φαντάζει, αλλ’ αμέσως σβήνει… Τέτοια πολλές φορές είναι και η δική μας αγάπη στο Χριστό· αγάπη επιπόλαιη, αγάπη καιρικού ενθουσιασμού, αγάπη με λόγια. Είναι φωτιά όχι της χάριτος, αλλά του ανθρώπινου θαυμασμού και ενθουσιασμού.

ΣΤ' Σχίσματα και αιρέσεις που έφερε στην ορθόδοξη εκκλησία η λαίλαπα του οικουμενισμού. Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΩΝ-ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΩΝ

ΣΤ' Σχίσματα και αιρέσεις που έφερε στην ορθόδοξη εκκλησία η λαίλαπα του οικουμενισμού. Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΩΝ-ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΩΝ

Η επίδραση του Αποστόλου Παύλου στον δυτικό πολιτισμό(Ιωάννη Δ. Καραβιδόπουλου)

Η επίδραση του Αποστόλου Παύλου στον δυτικό πολιτισμό(Ιωάννη Δ. Καραβιδόπουλου)





Ιωάννη Δ. Καραβιδόπουλου, Ομοτ. Καθηγητού της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.



Ακολουθώντας αντίστροφη πορεία από τον Μ. Αλέξανδρο, η πορεία του μεγάλου Αποστόλου Παύλου φέρει εξ’ Ανατολών στη Δύση το Φως Χριστού που «φαίνει πάσι».

Πρώτος σταθμός επί Ευρωπαϊκού εδάφους είναι η πόλη των Φίλιππων και     αμέσως κατόπιν η Θεσσαλονίκη και η Βέροια. Συνολικά διέτρεξε, σύμφωνα με κάποιον υπολογισμό, περίπου είκοσι χιλιάδες χιλιόμετρα, είτε πεζός είτε με τα μεταφορικά μέσα της εποχής       του, για να μεταφέρει το μήνυμα της σωτήριος “έως εσχάτου της γης”.

Ε' Σχίσματα και αιρέσεις που έφερε στην ορθόδοξη εκκλησία η λαίλαπα του οικουμενισμού.Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΝΕΟ-ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΚΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ

Ε' Σχίσματα και αιρέσεις που έφερε στην ορθόδοξη εκκλησία η λαίλαπα του οικουμενισμού.Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΝΕΟ-ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΚΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ


Ἡ αἱρετική ἀπεικόνιση τῆς «ἁγίας οἰκογενείας»

Ἡ αἱρετική ἀπεικόνιση τῆς «ἁγίας οἰκογενείας» (ἀποσπάσματα) 
Ἀπό τό βιβλίο τοῦ Μοναχοῦ Σεραφείμ «Ἡ αἱρετική ἀπεικόνιση τῆς “ἁγίας οἰκογενείας”. Γιατί εἶναι ξένη καί ἀπόβλητη» δημοσιεύουμε - κατόπιν εἰδικῆς ἀδείας τοῦ συγγραφέως -ὁλόκληρο τό ζ΄κεφάλαιο καί ἀποσπάσματα τῆς εἰσαγωγῆς, τῶν κεφαλαίων β΄ καί η΄ καί τῆς τελικῆς συνόψεως, πρός καλύτερη γνωριμία τῶν ἀδελφῶν μέ τόν ὅλο σχετικό προβληματισμό τῆς ἀμάρτυρης καί καινοφανοῦς ἀπεικονίσεως αὐτῆς τῆς λεγομένης «ἁγίας οἰκογένειας», ἡ ὁποία ὑπονομεύει μέ ἐποπτικό τρόπο τό δόγμα τῆς ἀειπαρθενίας τῆς Θεοτόκου καί, συνεπῶς, καί τό δόγμα τῆς τελείας Θεότητος τοῦ Χριστοῦ καί Θεοῦ ἡμῶν.  



Α. Εἰσαγωγὴ

[...................]

Orthodoxy and The OIKOUMENISMOS-SYGKRITISMOS THE BIGGEST BEAST OFREVELATION -ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟΝ ΘΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ

Orthodoxy and The OIKOUMENISMOS-SYGKRITISMOS THE BIGGEST BEAST OFREVELATION
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ-ΣΥΓΚΡΙΤΗΣΜΟΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΘΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ -
ΣΥΓΚΡΙΤΗΣΜΟΣ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟΝ ΘΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΠΙΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΕ ΠΡΩΤΗ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ , ΔΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΊΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΣΑΤΑΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ 1920 ΑΝΟΙΓΕ ΤΗΝ ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΑ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΤΕΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ , ΜΕ ΠΡΩΤΟ ΜΕΣΟ (ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ) ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ !
 ΠΕΡΑΣΑΝΕ 95 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ , ΚΑΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΣΕ ΕΠΙ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ , ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΦΗ ΤΟΜΟΙ ΒΙΒΛΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ,ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΟΛΥΚΕΦΑΛΟ ΤΕΡΑΣ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ! ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΔΙΟΤΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΤΗΝ ΕΔΩΣΑΝ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ! ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΔΙΟΤΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΤΗΝ ΕΔΩΣΕ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΣΤΙΣ ΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗΝ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΤΟΥ ! ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΔΙΟΤΙ ΑΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗΝ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ,ΕΝ ΤΟΥΤΟΙΣ ΜΕΝΟΥΝ ΕΙΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ , ΔΕΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ , ΕΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝ ΕΘΑΝΑΤΩΘΗΚΑΝ ΕΞΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΔΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΑΜΟΛΥΝΤΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΙΣΤΗ!

(ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 20-24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2004 ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΛΕΤΩΝ ΤΟΥ Α.Π.Θ.)
 Πρωθιερεύς Βαλεντίνος Άσμους
Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Μόσχας


Ακριβώς επειδή είσαι αμαρτωλός, έλα εδώ για να γίνεις δίκαιος.Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

Ακριβώς επειδή είσαι αμαρτωλός, έλα εδώ για να γίνεις δίκαιος.Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

 «Μα είμαι αμαρτωλός», λες
«Και δεν τολμώ ν΄ αντικρίσω τον Άγιο».
Ακριβώς επειδή είσαι αμαρτωλός
Έλα εδώ, για να γίνεις δίκαιος.
Ή μήπως δεν γνωρίζεις
Ότι και αυτοί που στέκονται μπροστά στο ιερό Θυσιαστήριο
Έχουν διαπράξει αμαρτίες;
Γι΄ αυτό οικονόμησε ο Θεός
Να υποφέρουν και οι ιερείς από κάποια πάθη
Ώστε να κατανοούν την ανθρώπινη αδυναμία
Και να συγχωρούν τους άλλους.

Δ' Σχίσματα και αιρέσεις που έφερε στην ορθόδοξη εκκλησία η λαίλαπα του οικουμενισμού. Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΩΝ ΦΛΩΡΙΝΟΣΕΡΑΦΕΙΜΙΚΩΝ ΟΥΝΙΤΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΥ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ

Δ' Σχίσματα και αιρέσεις που έφερε στην ορθόδοξη εκκλησία η λαίλαπα του οικουμενισμού.

Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΩΝ ΦΛΩΡΙΝΟΣΕΡΑΦΕΙΜΙΚΩΝ ΟΥΝΙΤΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΥ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ


Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος – Ο Θεός είναι βραδύς στο να τιμωρεί και γρήγορος στο να σώζει

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος – Ο Θεός είναι βραδύς στο να τιμωρεί και γρήγορος στο να σώζει

Πρόσεξε, σε παρακαλώ, ότι ο Θεός είναι βραδύς στο να τιμωρεί και γρήγορος στο να σώζει∙ και πρώτα σκέψου ότι ο φιλάνθρωπος Κύριος άσκησε έλεγχο ύστερα από αρκετό χρονικό διάστημα. Αμάρτησε ο Δαυίδ , κυοφόρησε η γυναίκα και ο έλεγχος για την αμαρτία δεν έγινε, αλλά μετά την γέννησι του παιδιού, που προήλθε από την αμαρτία εκείνη, αποστέλλεται ο γιατρός , για να θεραπεύση την αμαρτία.
Και γιατί δεν τον διόρθωσε αμέσως , μετά την διάπραξη της αμαρτίας;
Επειδή γνωρίζει ότι είναι τυφλή η ψυχή αυτών που αμαρτάνουν , όταν βρίσκονται στο αποκορύφωμα της αμαρτωλής τους πράξεως και ότι είναι εντελώς κουφοί, όσοι είναι βυθισμένοι στην αμαρτία.

Γ΄ Σχίσματα και αιρέσεις που έφερε στην ορθόδοξη εκκλησία η λαίλαπα του οικουμενισμού. Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ

Γ΄ Σχίσματα και αιρέσεις που έφερε στην ορθόδοξη εκκλησία η λαίλαπα του οικουμενισμού. Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ



υἱοὶ ἀνθρώπων, ἕως πότε βαρυκάρδιοι; ἱνατί ἀγαπᾶτε ματαιότητα καὶ ζητεῖτε ψεῦδος;


υἱοὶ ἀνθρώπων, ἕως πότε βαρυκάρδιοι; ἱνατί ἀγαπᾶτε ματαιότητα καὶ ζητεῖτε ψεῦδος;
ἕως πότε βαρυκάρδιοι;<<αντι-οικουμενιστές>> και μη , θα ακολουθήτε την εκκλησία της αποστασίας??
ἕως πότε βαρυκάρδιοι; θρησκευόμενοι 'Ελληνες θα ακολουθήτε κληρικούς που πρόδωσαν την ορθόδοξο πίστη??
δεν ακούτε τους αγίους που φωνάζουν ότι τοιούτοι κληρικοί δέν έχουν μήτε ιεροσύνη ,μήτε μυστήρια??
οργίζεσθαι , φωνάζεται, καταράσθαι , τους πολιτικούς ηγέτες που κατέστρεψαν την πατρίδα μας , αλλά δεν σκεφτήκατε ποτέ μήπως η αιτία όλων των κακών που βρήκαν το έθνος μας το ευλογημένο , είναι η μεγάλη αποστασία από την ορθόδοξο εκκλησία του Χριστού??
δέν σκεφτήκατε ποτέ ότι οι άγιοι μάρτυρες , οι προπάτορες μας , θα κλαίνε και θα οργίζονται για την μεγάλη αποστασία του έθνους μας??

ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΊΤΑΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ???
ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΣΑΣ ΝΑ ΧΥΣΕΤΑΙ , ΕΑΝ ΑΚΟΛΟΥΘΕΊΤΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ Ή ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ , ΚΑΙ ΠΟΙΜΕΝΕΣ , ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ??

Φωτογραφίες από τoν οικουμενιστικό Εσπερινό στην Ολλανδία
Ολλανδία - 24/04/2014- Καθρεδρικός Ναός των Παλαιοκαθολικών της Ουτρέχτης. Συμπροσευχή και συν - εκκλησιασμός, ακόμα και με ιέρειες αδιαφορώντας για τις επιταγές των οικουμενικών συνόδων.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης παρέστη μαζί με τη συνοδεία του στον Εσπερινό που τελέσθηκε στον Καθεδρικό Ναό των Παλαιοκαθολικών. Συμπροσευχή και συν - εκκλησιασμός, αδιαφορώντας για τις επιταγές των οικουμενικών συνόδων. Οι λεγόμενοι Παλαιοκαθολικοί βρίσκονται σε πλήρη κοινωνία με τους Αγγλικανούς και από το 1981 θέσπισαν τη χειροτονία των γυναικών.

Είναι οι πατέρες της Εκκλησίας θεόπνευστοι; Τού Νίκου Ι. Νικολαϊδη

Είναι οι πατέρες της Εκκλησίας θεόπνευστοι; Τού Νίκου Ι. Νικολαϊδη


 Πηγή: Νίκου Ι. Νικολαϊδη «Θέματα Πατερικής Θεολογίας» Θεσσαλονίκη 2009. σελ. 65-68.




Ποτέ οι πατέρες της Εκκλησίας δε θεωρούνται θεόπνευστοι, με την ειδική έννοια του όρου. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις θεοπνευστίας, όπου "υπό Πνεύματος Αγίου φερόμενοι ελάλησαν [Άγιοι] από Θεού άνθρωποι", αυτοί είναι οι ιεροί συγγραφείς των κειμένων της Αγίας Γραφής ή, ειδικότερα, στη νέα οικονομία, αυτοί οι θεόπνευστοι άνθρωποι παρέδωσαν τις θείες αλήθειες μέσα στην Εκκλησία. Αναμφίβολα οι Απόστολοι, είτε παρέδιδαν προφορικά δια ζώσης τη θεία αποκάλυψη είτε "δι’ επιστολών", ενεργούσαν κατ' έμπνευση του Αγίου Πνεύματος.

Β΄ Σχίσματα και αιρέσεις που έφερε στην ορθόδοξη εκκλησία η λαίλαπα του οικουμενισμού. Β΄ ΠΕΡΙ ΙΕΡΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ!

Β΄ Σχίσματα και αιρέσεις που έφερε στην ορθόδοξη εκκλησία η λαίλαπα του οικουμενισμού.

 Β΄ ΠΕΡΙ ΙΕΡΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ!

ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΒΙΒΛΙΟ : Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ: Α΄ΕΚΔΟΣΗΣ ΥΠΟ : ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΟΥ ΑΘΗΝΑ 1929
Μελέτη δημοσιευθείσα το πρώτον είς την εφημερίδα "ΣΚΡΙΠ" 
Δ΄ ΕΚΔΟΣΗ: ΑΘΗΝΑ 1988, Υπό τού τότε αρχιμανδρίτου και νύν μητροπολίτου Θεσσαλονίκης της Γνησίας Εκκλησίας του Χριστού παναγιωτάτου  κ.κ. Χρυσόστομου Μητρόπουλου
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΩΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΕΡΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΩΣ  ΚΑΙ ΠΕΡΙ  ΙΕΡΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ!




Η λειτουργική γλώσσα “Άραγε γινώσκεις α αναγινώσκεις;”

Η λειτουργική γλώσσα “Άραγε γινώσκεις α αναγινώσκεις;”
του ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΟΡΝΑΡΑΚΗ  καθηγητού πανεπιστημίου 

Πολλές φορές, κατά το παρελθόν, έχει άκουσθή καί έχει γραπτώς διατυπωθή ή ιδέα, ότι, για να προσληφθή εύκολώτερα το λυτρωτικό μήνυμα της Εκκλησίας, εκ μέρους του πληρώματος της, ιδιαίτερα κατά την τέλεση της Θ. Λατρείας, πρέπει να του προσφέρεται, αυτό το μήνυμα, μέσω μιας απλούστερης γλωσσικής μορφής.
Πρέπει δηλ. κατά την τέλεση της Θ. Λειτουργίας, το ευαγγελικό πρωτότυπο κείμενο, να του προσφέρεται στην απλή δημοτική γλώσσα καί μάλλον στη «γλώσσα του λάου» (!). Άλλα, προστίθεται, πρέπει να απλοποιηθούν φραστικώς οι ϋμνοι καί τα τροπάρια των ακολουθιών της Θ. Λατρείας, με σχετικές μεταφραστικές επεμβάσεις στην υπάρχουσα σήμερα γλωσσική τους μορφή.