xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΣ ΤΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΩΣ ΟΡΑΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΩΝ : ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΩΝ ΝΕΟ- ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΩΝ

Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΣ ΤΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΩΣ ΟΡΑΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΩΝ : ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΩΝ ΝΕΟ- ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΩΝ


Εν δε τώ "Αδη είδομεν αυτόν και ούκ είχε σώμα, ούτε αίμα, οΰτε όστέα, ούτε πάχος, ούτε υλικόν είδος, αλλά μόνον ψυχήν νοερόν ενθεον, σώματος κεχωρισμένην». ( Άγιος Αναστάσιος Σιναΐτης

Τέταρτος εἶναι τρόπος μέ τόν ὁποῖο προσκυνοῦνται οἱ εἰκόνες ποῦ φανερώθηκαν στύς προφῆτες, γιατί εἶδαν τόν Θεό μέ εἰκονική ὅραση.ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ-ΠΕΡΙ ΕΙΚΟΝΩΝ ΛΟΓΟΣ Γ΄ 34 - 36 - ΕΠΕ 3,252

































«Πιστεύοντες εἰς Ἕνα Θεὸν ἐν Τριάδι ἀνυμνούμενον, τὰς τιμίας Αὐτοῦ εἰκόνας ἀσπαζόμεθα.»

(Πρακτικὰ Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τόμος Β', σ. 883)

Πρέπει νά σημειώσωμεν, ὅτι ἐπειδή ἡ παροῦσα Σύνοδος εἵς τήν Ἐπιστολήν ὅπου στέλλει πρός τήν Ἀλεξανδρέων, Ἐκκλησίαν, μακαρίζει μέν ἐκείνους ὅπου ἠξεύρουν καί ἀποδέχονται, ἑπομένως δέ καί εἰκονίζουν καί τιμῶσι τάς ὁράσεις καί θεοφανείας τών προφητῶν, καθώς αὐτός ὁ Θεός ἐσχημάτιζε ταύτας καί ἐτύπονεν εἵς τό ἡγεμονικόν αὐτῶν, ἀναθεματίζει δέ ἔξ ἐναντίας ἐκείνους, δέ ὅπου δέν δέχονται τάς εἰκονογραφίας τών τοιοῦτον ὁράσεων πρό τῆς σαρκώσεως τοῦ Θεοῦ Λόγου (σελ. 905. τοῦ β΄. τόμου). συμπεραίνεται ὅτι καί ὁ ἄναρχος Πατήρ πρέπει νά ζωγραφίζεται, καθώς ἐφάνη εἵς τόν Προφήτην Δανηίλ ώς Παλαιός Ἡμερῶν. Εἴ δέ καί ὁ Πάπας Γρηγόριος ἔν τή πρός τόν Ἴσαυρον Λέοντα ἐπιστολή ( σέλ. 712. τοῦ β΄. τόμου. τών Συνοδικῶν) λέγει ὅτι δέν ἱστοροῦμεν τόν Πατέρα τοῦ Κυρίου Ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἀλλά τοῦτο λέγει ὄχι ἁπλῶς, ἄλλ΄ότι δέν ζωγραφοῦμεν αὐτόν κατά τήν θείαν φύσιν ἐπειδή, ἀδύνατον φύσιν εἶναι ἱστορῆσαι καί ζωγραφῆσαι φύσιν Θεοῦ.

[ΤΗΣ Ζ΄. ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ: ΙΕΡΟΝ ΠΗΔΑΛΙΟΝ... ΣΕΛ. 261

Ὅτι δέ τό Πνεῦμα τό Ἅγιον νά ζωγραφεῖται ἐν εἴδει περιστερᾶς, ἀποδυκνεῖται ἀκόμη καί ἀπό τοῦτο, ὅτι οἱ Πατέρες τῆς Συνόδου ταύτης ἐδέχθησαν τάς ἐπάνω κολυμβηθρῶν καί θυσιαστηρίων κρεμαμένας περιστεράς εἵς τύπον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (Πράξει ἐ΄. δελ. 830). Ἐκεῖνο δέ πού λέγει ἡ Ἱερά σάλπιγξ (ἐγκωμίῳ εἵς τούς τρείς Ἰεράρχ,) ὅτι δέν πρέπει νά ζωγραφήζεται ὁ Πατήρ κατά τήν δ΄. καί ἐ΄. καί σ΄, πρᾶξιν τῆς ζ΄. Συνόδου, ἡμεῖς ἐρευνητικῶς τάς πράξεις ταύτας ἀναγνόντες οὐδέν τοιοῦτον εὕρομεν εἰμή μόνον ὅτι ἡ φύσης τῆς Ἁγίας Τριάδοςώς ἀνείδεος καί ἀόρατος οὔκ εἰκονίζεται.

[ΤΗΣ Ζ΄. ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ. ΠΗΔΑΛΙΟΝ. ΣΕΛ. 262]

Λευτικώ (κεφ. ἴθ΄.27.). Οὖ φθερεῖτε τήν ὄψιν τοῦ πώγωνος ὑμῶν. Ἐμποδίζει δέ καί ξεχωριστά το νά ξυρίζωσι τά γένεια οἱ ἱερωμένοι, λέγων πρός τόν Μωϋσήν νά εἰπῆ εἵς τούς υἱούς, Ἀαρῶν, ἤτοι εἵς τούς Ἱερεῖς, νά μή ξυρίζουν τήν ὄψιν τοῦ πώγωνος αὐτῶν (Λευίτ. κέφ. κά΄.5.). Οὖ μόνον δέ διά λόγου τοῦτο ἐμπόδισεν, ἀλλά καί μέ γένεια ἐφάνη ώς Παλαιός Ἡμερῶν εἵς τόν Δανηίλ, καί ό Υἱός τοῦ Θεοῦ μέ γενεία ἐπολιτεύθη κατά τήν ἔν σαρκί παρουσίαν αὐτοῦ.

[ΤΗΣ Σ΄. ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ. Ι. ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΣΕΛ. 251]

Οἴ ἄπιστοι εἰκόνα ἔχουσι τοῦ ἄρχοντος τῇς πονηρίας, οἴ πιστοὶ εἰκόνα ἔχουσι τοῦ ἄρχοντος Θεοῦ Πατρός καὶ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

(Ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος - ἐπιστολή, πρός Μαγνησίους. Σέλ.184.)

Τέταρτος εἶναι τρόπος μέ τόν ὁποῖο προσκυνοῦνται οἱ εἰκόνες ποῦ φανερώθηκαν στύς προφῆτες, γιατί εἶδαν τόν Θεό μέ εἰκονική ὅραση.

[ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ-ΠΕΡΙ ΕΙΚΟΝΩΝ ΛΟΓΟΣ Γ΄ 34 - 36 - ΕΠΕ 3,252

«Μυεῖται τῆς μιᾶς Κυριότητος, τὸ τριφαὲς ὁ Δανιήλ, Χριστὸν κριτὴν θεασάμενος, πρὸς τὸν Πατέρα ἰόντα, καὶ Πνεῦμα τὸ προφαῖνον τὴν ὅρασιν».

( Παρακλητική , Μεσονυκτικόν,Ἢχος πλ. ἀ΄ , δ ὠδή )

«Τί ἀπεδοκιμάσατε τὸν λίθόν τὸν ἀκρογωνιαῖον, ὦ παράνομοι Ἰουδαῖοι; Οὗτός ἐστιν ὁ λίθός, ὃν ἔθετο ὁ Θεὸς ἐν Σίών, ὁ ἐκ πέτράς πηγάσας ἐν ἐρήμῳ τὸ ὕδωρ, καὶ ἡμῖν ἀναβλύζων ἐκ τῆς πλευρᾶς αὐτοῦ ἀθανασίαν, οὗτός ἐστιν ὁ λίθός, ὁ ἐξ ὄρους Παρθενικοῦ ἀποτμηθείς, ἄνευ θελήματος ἀνδρός, ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ἐρχόμενος ἐπὶ τῶν νεφελῶν τοῦ οὐρανοῦ, πρὸς τὸν Παλαιὸν τῶν ἡμερῶν, καθὼς εἶπε Δανιήλ, καὶ αἰώνιος αὐτοῦ ἡ Βασιλεία».

( Παρακλητικη , Ἢχος βαρύς ,Ἀναστάσιμοι αἳνοι .)

 









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου