Ὁδεύοντας πρός
τήν ἐορτή τῆς
γεννήσεως τοῦ Θεανθρώπου
οὐκ
ἐκλείψει ἄρχων ἐξ Ἰούδα καὶ ἡγούμενος ἐκ τῶν μηρῶν αὐτοῦ, ἕως ἐὰν ἔλθῃ τὰ ἀποκείμενα
αὐτῷ, καὶ αὐτὸς προσδοκία ἐθνῶν. Γεν. 49,10
«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)
«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)
Ὁδεύοντας πρός
τήν ἐορτή τῆς
γεννήσεως τοῦ Θεανθρώπου
οὐκ
ἐκλείψει ἄρχων ἐξ Ἰούδα καὶ ἡγούμενος ἐκ τῶν μηρῶν αὐτοῦ, ἕως ἐὰν ἔλθῃ τὰ ἀποκείμενα
αὐτῷ, καὶ αὐτὸς προσδοκία ἐθνῶν. Γεν. 49,10
ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝΑΘΡΩΠΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΗΜΑΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΑΥΤΟΥ
Ἰδοὺ καιρὸς ἤγγικε τῆς σωτηρίας ἡμῶν, εὐτρεπίζου Σπήλαιον, ἡ Παρθένος ἐγγίζει τοῦ τεκεῖν, Σπήλαιον εὐτρεπίζου· ἡ Ἀμνὰς γὰρ ἥκει, ἔμβρυον φέρουσα Χριστόν. ἰδοὺ γὰρ ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ καὶ Πατρός, πρόεισι τεχθῆναι ἐκ Κόρης ἀπειράνδρου, Ἀκούσατε ὄρη καὶ βουνοί, καὶ τὰ περίχωρα τῆς, Ἰουδαίας, ὅτι ἔρχεται Χριστός, ἵνα σώσῃ, ὃν ἔπλασεν ἄνθρωπον, ὡς φιλάνθρωποςΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ
«πᾶς ὁ παραβαίνων καί μή μένων ἐν τῇ διδαχῇ τοῦ Χριστοῦ
Θεόν οὐκ ἔχει» . ( Β΄ Ἰωάν. 9 )
"Έως θανάτου αγωνίσου υπέρ τής
αληθείας , και Κύριος ο Θεός σου πολεμήσει υπέρ σού...'' . (
Σοφ. Σειράχ )
Υπεραγία Θεοτόκε «Χαῖρε, ἡ πόλις τοῦ Παμβασιλέως»
Ὡς
ὑπέρ νοῦν σου τό θαῦμα, τῆς λοχείας Θεονύμφευτε˙ Θεόν
γάρ τίκτεις ἀσπόρως, τόν κατέχοντα τά πάντα χειρί˙ δια τοῦτο πάντες
βοώμέν σοί τό χαῖρε, εἰς πάντας τούς αἰῶνας.
Νέον
ὡς βρέφος τεκοῦσα, ἐπ' ἐσχάτων τόν πρό πάντων Θεόν,
καταγηράσαντα ἤδη, τοῖς πολλοῖς με ἀτοπήμασι, νεοποίησόν μέ, τον σόν ὑπερυψούντα,
τόκον εἰς πάντας τούς αἰῶνας.
Τόν ἐκ Πατρός πρό αἰώνων, γεννηθέντα Υἱόν καί Θεόν, καί ἐπ' ἐσχάτων τῶν χρόνων, σαρκωθέντα ἐκ Παρθένου Μητρός, ἱερεῖς ὑμνεῖτε, λαός ὑπερυψοῦτε, εἰς πάντας τούς αἰῶνας .
Ἁγίου Συμεῶν τοῦ νέου Θεολόγου λόγοι .
Λόγος Α'
Α. Ποία εἶναι ἡ παράβασις τοῦ Ἀδάμ ;
Β. Καί πῶς ἀπό τήν
παράβασιν αὐτοῦ ἔγιναν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι
φθαρτοί , καί θνητοί .
Γ. Καί πῶς ὁ ἐλεήμων
, καί φιλάνθρωπος
Θεός μέ τήν ἔνσαρκον
τοῦ οἰκονομίαν ἐλευθέρωσε
τό ἀνθρώπινον γένος ἀπό τήν
φθοράν , καί ἀπό τόν
θάνατο .
Δ. Καί ποῖον
εἶναι τό μυστήριον τοῦ Σταυροῦ , καί τῆς
τριημέρου ταφῆς τοῦ Κυρίου , τοῦ Θεοῦ , καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ
Χριστοῦ .
Λόγος Β' .
Α . Ὅτι ἡ
φύσις τῶν ἀνθρώπων
δια τῆς ἐναθρωπήσεως
τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ ἔρχεται
πάλιν εἰς τό εὔ εἶναι
, ἤγουν εἰς ἐκείνην τήν
καλήν , καί θείαν
κατάστασιν ὅπου εἶχε , πρίν τῆς παραβάσεως τοῦ Ἀδάμ.
Β . Καί περί
φυσικοῦ νόμου , καί γραπτοῦ ,
καί πνευματικοῦ .
Γ. Καί ποιός εἶναι ὁ
τρόπος , μέ τόν ὁποῖον
ἠμπορεῖ τινας νά ἔλθη εἰς τό εὖ
εἶναι .
Δ . Καί μέ ποῖα ἔργα δυνάμεθα
νά ἐμβοῦμεν εἰς τήν
βασιλείαν τῶν οὐρανῶν .
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Περί τῆς ὑπαρξεως προϋπάρξεως καί προελεύσεως τῆς Ἐκκλησιας τοῦ Θεου