xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Περί φθόνου.Ηλίας Μηνιάτης

 Περί φθόνου.Ηλίας Μηνιάτης


Ερωτήθη μίαν φοράν ένας σοφός: ποια είναι εκείνα τα μάτια, οπού βλέπουσι καλύτερα; τα μαύρα ή τα γαλανά; των ανδρών ή των γυναικών; των ανθρώπων ή των αλόγων ζώων; Απεκρίθη: τα μάτια οπού βλέπουσι καλύτερα είναι εκείνα των φθονερών διατί βλέπουσι και από μακράν, διατί βλέπουσι και τα μικρότερα πράγματα· διατί βλέπουσι και εκείνα οπού δεν είναι. 

Ένα μόνον πράγμα δεν βλέπουσι, το καλόν· μάλιστα βλέπουσι και τούτο, μα τότε κλαίουσι και σφαλίζουν τα μάτια τους, διά να μη βλέπουσι.

Η Ρωσική εκκλησία , η εκκλησία των Ρώσων της διασποράς , και η κοροϊδία των χειροτονιών των φλωρινέων παλαιοημερολογιτών Ένα άρθρο από σελίδα του νέου ημερολογίου που επιβεβαιώνει τον αγώνα του Αγίου πατρός Ματθαίου Καρπαθάκη

Η Ρωσική  εκκλησία , η εκκλησία των Ρώσων  της διασποράς , και  η κοροϊδία των χειροτονιών των φλωρινέων παλαιοημερολογιτών 

Ένα  άρθρο από σελίδα του νέου ημερολογίου που επιβεβαιώνει τον αγώνα του Αγίου πατρός Ματθαίου Καρπαθάκη

Η πύλη εκκλησιαστικών ειδήσεων amen.gr δημοσιεύει κείμενο του Theodor Petrov που δεν είναι παρά μεταφορά αποσπασμάτων παλαιοτέρων συνεντεύξεων του Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλου και του Μητροπολίτου Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα. Πέρα από τους στόχους που μπορεί να οδηγούν τον αρθρογράφο στην δημοσιοποίηση των αποσπασμάτων αυτών, η ουσία όσων έχουν ειπωθεί στις συνεντεύξεις είναι αποκαλυπτική της οικουμενιστικής αντίληψης περί της Εκκλησίας και των Ιερών Μυστηρίων που έχουν οι κεφαλές της Ρωσικής Εκκλησίας.
Μεταξύ άλλων ο τότε (1991) Μητροπολίτης Σμολένσκ και νυν Πατριάρχης Μόσχας Κυρίλλος λέει: «Τη δεκαετία του 1970 η Σύνοδος έλαβε την απόφαση να επιτρέψει την κοινωνία των Καθολικών και των Παλαιόπιστων σε περιπτώσεις απόλυτης ανάγκης. Γιατί έλαβαν αυτή την απόφαση; Για ποιμαντικούς λόγους. Σε αρκετές περιοχές κατοικούσε μεγάλος αριθμός Καθολικών, οι οποίοι δεν είχαν δικούς τους ναούς και επισκέπτονταν τακτικά τους ορθόδοξους, συμμετείχαν σε όλες τις ακολουθίες, συμπεριφέρονταν ως «καλοί Ορθόδοξοι», ενεργά μέλη των ορθοδόξων ενοριών και δεν μπορούσαν να κοινωνήσουν».....

Τα σχίσματα και οι αιρέσεις στην μόνην Γνησίαν Ορθόδοξον Εκκλήσια του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού , την έλκουσαν την Αποστολικήν διαδοχήν εκ του Αγίου Πατρός υμών , αειμνήστου + Ματθαίου Καρπαθακη Α' 1977 το σχίσμα του Κορινθίας Καλλίστου Μακρη Β' 1995 το σχίσμα των νεο-εικονομάχων Γ' 2002 το σχίσμα των αντιχρίστων Εκκλησιομάχων , Χριστομάχων

Τα   σχίσματα και οι αιρέσεις στην μόνην   Γνησίαν Ορθόδοξον  Εκκλήσια  του  Θεανθρώπου  Ιησού Χριστού , την  έλκουσαν  την  Αποστολικήν διαδοχήν  εκ  του  Αγίου  Πατρός  υμών ,  αειμνήστου  + Ματθαίου Καρπαθακη 

Α' 1977 το σχίσμα του Κορινθίας  Καλλίστου Μακρη

Β'  1995  το  σχίσμα  των νεο-εικονομάχων 

Γ'  2002   το  σχίσμα  των αντιχρίστων Εκκλησιομάχων , Χριστομάχων 

το σχίσμα του Κορινθίας  Καλλίστου Μακρη


 το  σχίσμα  των νεο-εικονομάχων 

ΟΤΑΝ ΑΚΟΜΑ ΟΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΗΤΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ: ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΑΝΘΙΜΟΥ ΤΟΥ Ζ' ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΠΕΡΙ ΕΝΩΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ 1878

ΟΤΑΝ ΑΚΟΜΑ ΟΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΗΤΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ:
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΑΝΘΙΜΟΥ ΤΟΥ Ζ'  ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΠΕΡΙ ΕΝΩΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ 1878




ANSWER OF THE GREAT CHURCH OF CONSTANTINOPLE TO THE PAPAL ENCYCLICAL ON UNION- 1896-


ANSWER  OF THE  GREAT  CHURCH  OF  CONSTANTINOPLE  TO  THE  PAPAL  ENCYCLICAL  ON  UNION - 1896-



Ανδρέου Κρήτης: "Λόγος περί της υποθέσεως του Τελώνη και του Φαρισαίου"

Ανδρέου Κρήτης: "Λόγος περί της υποθέσεως του Τελώνη και του Φαρισαίου"

Το περιεχόμενον της παραβολής του Τελώνου και του Φαρισαίου αποτελεί κάτι σαν προγύμνασμα και προετοιμασία, γι’ αυτούς που θέλουν να πλησιάσουν την ιερά ταπείνωση, που περιέχεται σε όλες τις αρετές, επάνω στις οποίες στηρίζεται πράγματι η Βασιλεία των ουρανών, και να απέχουν από την θεομίσητον αλαζονείαν, η οποία αποτρέπει τον άνθρωπον από κάθε φιλόχριστον αρετή.

ΤΕΛΩΝΟΥ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, απόσπασμα από την ομιλία Β', περί μετανοίας

ΤΕΛΩΝΟΥ  ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ
Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, απόσπασμα από την ομιλία Β', περί μετανοίας
.....Έχεις όμως και τρίτη οδό μετάνοιας. Κι ανέφερα πολλές οδούς μετάνοιας, για να σου κάνω με την ποικιλία των οδών εύκολη τη σωτηρία. Ποιά είναι αυτή η τρίτη οδός;  Η ταπεινοφροσύνη. Έχε ταπεινό φρόνημα και εξάλειψες το πλήθος των αμαρτιών. Έχεις και γι᾽ αυτήν απόδειξη από τη θεία Γραφή, από την ανάγνωση της παραβολής του Τελώνη και του Φαρισαίου (Λουκα 18, 10 εε. ). Ανέβηκαν, λέγει, ο Φαρισαίος και Τελώνης στο ναό να προσευχηθούν και άρχισε ο Φαρισαίος ν᾽ απαριθμεί τις αρετές του. Εγώ δεν είμαι, λέγει, αμαρτωλός όπως όλος ο κόσμος, ούτε όπως αυτος ο Τελώνης. Άθλια και ταλαίπωρη ψυχή, όλη την οικουμένη την καταδίκασες, γιατί λύπησες και τον πλησίον σου; Δεν σού άρκεσε η οικουμένη, κι έφτασες να καταδικάσεις και τον Τελώνη; Όλους λοιπόν τους κατηγόρησες και δεν λυπήθηκες ούτε τον ένα αυτον άνθρωπο. «Δεν είμαι εγώ όπως όλος ο κόσμος, ούτε όπως αυτος ο Τελώνης: Νηστεύω δύο φορές την εβδομάδα, δίνω το δέκατο από τα υπάρχοντα μου στους φτωχούς.» Είπε λόγια αλαζονικά. Άθλιε άνθρωπε, καλά όλη την οικουμένη την καταδίκασες, γιατί κατηγόρησες και τον πλησίον σου Τελώνη; Δεν χόρτασες με την κατηγορία της οικουμένης, αλλά κατέκρινες κι εκείνον που ήταν μαζί σου;

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΑΤΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΚΡΙΣΕΩΣ, ΛΟΙΔΟΡΙΑΣ, ΚΑΤΑΛΑΛΙΑΣ, ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑΣ



ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΑΤΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΚΡΙΣΕΩΣ, ΛΟΙΔΟΡΙΑΣ, ΚΑΤΑΛΑΛΙΑΣ, ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑΣ

Περί κατακρίσεως.

Κατάκριση σημαίνει να κρίνεις και να καταδικάζεις κάποιον για ένα αμάρτημα.

Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος λέει ότι « τίποτα δεν είναι τόσο ευχάριστο για τους ανθρώπους, όσο το να κατακρίνουν τις πράξεις των άλλων». Και ο Χρυσόστομος λέει ότι «με την κατάκριση ανατράπηκαν και βυθίστηκαν ψυχές». Ο Απόστολος Παύλος διδάσκει σε όλους ότι αυτός που κατακρίνει δεν μπορεί να απολογηθεί. Διότι για το κρίμα που κατακρίνει τον άλλον, κατακρίνει τον εαυτό του. Γιατί τα ίδια κάνει και αυτός που κρίνει. Και συ άνθρωπε που κρίνεις αυτούς που κάνουν τέτοιες πράξεις και κάνεις αυτά, νομίζεις ότι θα γλυτώσεις την κρίση του Θεού; Ο καθένας κουβαλάει το δικό του φορτίο. Για αυτό και ο Χρυσόστομος παραινεί λέγοντας: «ας μη γινόμαστε λοιπόν πικροί δικαστές των άλλων, για να μη ζητηθούν και από μας ευθύνες. Γιατί έχουμε αμαρτήματα μεγαλύτερα από κάθε συγγνώμη. Επομένως, καλύτερα να ελεούμε εκείνους που έκαναν ασυγχώρητα αμαρτήματα, για να εξασφαλίσουμε κι εμείς οι ίδιοι από πριν για τον εαυτό μας τέτοιο έλεος. Κι όμως, όσο κι αν φιλοτιμηθούμε, ποτέ δεν θα μπορέσουμε να προσφέρουμε τέτοια φιλανθρωπία, την οποία χρειαζόμαστε εμείς από τον φιλάνθρωπο Θεό…γιατί όποιος μιλάει με φροντίδα και ακρίβεια για τον συνάνθρωπό του, πολύ περισσότερο θα έχει τον Θεό να κάνει το ίδιο για αυτόν. Ας μη μιλάμε λοιπόν ο ένας εναντίον του άλλου.