xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Ἀμφίεση : Τῶν γυναικῶν , καὶ τῶν ἀνδρῶν , εἶναι τόσο ἁπλὸ ὅσο τὸ νομίζετε ?? ὄχι εἶναι τόσο σοβαρὸ ὅσο δὲν τὸ φαντάζεσθε !!

 Ἀμφίεση : Τῶν γυναικῶν , καὶ τῶν ἀνδρῶν , εἶναι τόσο ἁπλὸ ὅσο τὸ νομίζετε ?? ὄχι εἶναι  τόσο σοβαρὸ ὅσο δὲν τὸ φαντάζεσθε !!


Ἀγαπητοὶ Χριστιανοί.

Ὁρισμένοι ἔχουν τὴν γνώμη ὅτι τὸ θέμα τῆς ἀμφιέσεως (τοῦ ντυσίματος), εἶναι ἀσήμαντο ἀπὸ πλευρᾶς ὀρθῆς Χριστιανικῆς συμπεριφορᾶς.


Εἶναι ὅμως σωστὴ αὐτὴ ἡ ἄποψη;

Ἀσφαλῶς ὄχι, ὅπως θὰ βεβαιωθεῖ κάθε καλόπιστος Χριστιανὸς ποὺ θὰ μελετήσει τίς πιὸ κάτω σοβαρὲς θέσεις.

Ἀπὸ τὴν Ἀρχαιότητα:

«Θεωρῶ χαμένον , ἐκεῖνον ποὺ ἔχασε τὴν ντροπή » (Πλάτων).

«Ὅταν ἡ γυναῖκα ἀποβάλλει τὸν χιτῶνα, ἀποβάλλει καὶ τὴν αἰδῶ (τὴν ντροπὴ δηλαδή)» (Ἡρόδοτος).

«Ἡ μυαλωμένη γυναῖκα οὔτε τὸν πῆχυ τοῦ χεριοῦ της δὲν ἀφήνει ἐλεύθερο γιὰ νὰ τὸν βλέπουν δημόσια » (Πλούταρχος).

«Τὸ χρῶμα τῆς ντροπῆς εἶναι τὸ ὡραιότερο » (Ἀριστοτέλης).

«Σεβάσμια ντροπή, μακάρι σε ὅλων τῶν ἀνθρώπων τὴν ψυχὴ νὰ θρονιαζόσουν καὶ νὰ ἔδιωχνες τὴν ἀδιαντροπιά » (Εὐριπίδης).

Ἀπὸ τὴν ἁγία Γραφή:

«ἡ Ἐσθὴρ ἐκαλλωπίσθῃ , δια νὰ ἑλκύσῃ τὸν Ἀρταξέρξην » (Παλαιὰ Διαθήκη , Ἐσθὴρ 5,1).

«Καθένας ποὺ βλέπει μιὰ γυναῖκα καὶ τὴν ἐπιθυμεῖ , αὐτὸς πλέον ἁμάρτησε μέσα στὴν καρδιὰ τοῦ » (Καινὴ Διαθήκη , Ἰησοῦς Χριστός , Ματθαῖος 5,28).

Καὶ ἂν ἡ γυναῖκα εἶναι σεμνὰ ντυμένη τότε δὲν φταίει βέβαια αὐτή , ποὺ ἕνας ἄντρας τὴν βλέπει μὲ πονηρὸ βλέμμα. Ἐὰν ὅμως εἶναι ἄσεμνα ντυμένη τότε ἡ εὐθύνη της εἶναι τρομερή , διότι ὁ Χριστός μας ἔχυσε τὸ Aίμα Τοῦ γιὰ τὴ Σωτηρία τῶν ψυχῶν.

«Μὴν ἔχετε ψεύτικες ἐλπίδες καὶ μὴ σᾶς ἐξαπατοῦν πόρνοι , μοιχοί , ὁμοφυλόφιλοι , κλέφτες , ἅρπαγες , ... δὲν πρόκειται νὰ κληρονομήσουν τὴν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ» (Καινὴ Διαθήκη , Ἀπόστολος Παῦλος , A΄ Κορινθίους 6,9).

Ἐννοεῖται φυσικὰ ὅτι αὐτὸ ἰσχύει, ἐὰν ἐκεῖνοι δὲν μετανοήσουν καὶ δὲν ἐξομολογηθοῦν. Καὶ ἐπειδὴ ἡ ἄσεμνη ἀμφίεση ὁδηγεῖ συνήθως στὴν πορνεία , τὴ μοιχεία, τὴν ὁμοφυλοφιλία κτλ., ἄρα μᾶς κλείνει τὴν πόρτα τοῦ Παραδείσου. Εἶναι μικρὸ αὐτό ; Μὰ ὑπάρχει καὶ χειρότερο ;

«Θέλω οἱ γυναῖκες νὰ προσεύχονται μὲ ἐνδυμασία σεμνή. Νὰ στολίζουν τὸν ἑαυτό τους μὲ αἴσθημα ἐντροπῆς καὶ σωφροσύνης » (Καινὴ Διαθήκη , Ἀπόστολος Παῦλος , Ἀ΄ Τίμ . 2, 9 -10).

ὁ Ἀπόστολος Παῦλος δὲν μποροῦσε νὰ ξεχάσει ὅτι φύλαγε τὰ ροῦχα ἐκείνων ποὺ λιθοβολοῦσαν τὸν Πρωτομάρτυρα Στέφανο , τὸ διαμάντι αὐτὸ τοῦ Χριστιανισμοῦ.

Ἐσὺ Χριστιανή μου , πῶς θὰ μπορέσεις νὰ τὸ ξεχάσεις , ἐὰν ἐξ ' αἰτίας σου χάσουν οἱ ἀδελφοί σου τὴ Βασιλεία τοῦ Κυρίου , τὴν Αἰωνιότητα ;

Ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας:

«Γνώριζε ὅτι ὅσες ψυχὲς κάψει τὸ ἄσχημο ντύσιμό σου, θὰ τίς ζητήσει ὁ Κύριος ἀπὸ τὰ χέρια σου » (Ἀπόφθεγμα τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀπὸ τὸ βιβλίο «Εὐλογημένο Καταφύγιο» τοῦ Κόντογλου).

«Ἡ αἰδὼς προστατεύει τὴν ἁγνότητα ὅπως τὰ φύλλα προστατεύουν τὸν καρπό» (Ἅγιος Γρηγόριος).

«Ἀπὸ τὴν ἡμέρα ποὺ δὲν θὰ εἴμαστε πλέον ἱκανοὶ νὰ κοκκινίσουμε , θὰ πρέπει νὰ ὁμολογήσουμε ὅτι πέσαμε πολὺ χαμηλά » (Ἅγιος Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας).

Καὶ μὴ μιμεῖσαι τίς κοινὲς γυναῖκες γιατί αὐτὲς μὲ τέτοια (ἄπρεπη) ἀμφίεση πολλοὺς ἐραστὲς προσελκύουν. Καὶ γιατί πολλοὶ ἀπωλέσθησαν (ἔχασαν δηλαδὴ τὴν ψυχή τους) ἐξ ' αἰτίας τῆς θεωρίας : «Τί θὰ πάθω ἐγώ , ἐὰν μπεῖ σὲ πειρασμὸ κάποιος ἄλλος;» Ἐσὺ ὅμως δίνεις τὴν ἀφορμὴ μὲ τὴν ἀμφίεση , μὲ τὸ βλέμμα , μὲ τίς κινήσεις. Γι ' αὐτὸ ὁ Ἀπόστολος κάνει λόγο γιὰ τὴν ἀμφίεση , γιὰ τὴν ντροπή.

«Οὐ,Οὗ βούλομαι σεμνότητι λόγων καλλωπίζεσθαι , ἀλλὰ σεμνοὺς ποιῆσαι τοὺς ἀκούοντας» (Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος). Δηλαδή, δὲν θέλω μὲ τὴν σεμνότητα τῶν λόγων μου νὰ καλλωπίζομαι, ἀλλὰ θέλω νὰ κάνω σεμνοὺς ὅσους τὰ ἀκοῦνε.

«Ἀφοῦ μιὰ γυναῖκα ἀγέρωχη ντύθηκε σκανδαλωδῶς, καλεῖ κοντά της αὐτοὺς ποὺ θὰ τὴν δοῦν καὶ εἶναι σὰν νὰ προσέφερε ἕνα ποτήρι γεμᾶτο δηλητήριο στοὺς περαστικούς . Ἀδιάφορο ἂν κανεὶς δὲν τὸ ἤπιε , αὐτὴ ὅμως εἶναι ἔνοχη » (Ἅγιος Ἰσίδωρος ὁ Πηλουσιώτης).

«Ὅταν φύγει ἡ ντροπὴ ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο, ἐκεῖνος γίνεται πρόξενος πολλῶν κακῶν » (Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος).

Ἀπὸ διάφορα περιστατικά:

«Ὅταν τὴν μάρτυρα Περπέτουα τὴν ἔριξαν στὰ θηρία , τὴν τραυμάτισαν καὶ τῆς ἔσχισαν τὸ χιτῶνα μὲ ἀποτέλεσμα νὰ φανεῖ ὁ μηρός . Tότε ἐκείνη ἀμέσως ἔσπευσε νὰ καλύψει τὸ γυμνὸ μηρό της , ὑπολογίζοντας περισσότερο τὴν σεμνότητα ἀπὸ τοὺς φρικτοὺς πόνους ».

«Γιὰ νὰ μιλήσουμε γενικά, ἄνευ αἰδοῦς εἶναι ἀδύνατη ἡ ὕπαρξη κοινωνίας καὶ πολιτείας . Τὴν αἰδῶ ἐτίμησεν ἀνέκαθεν ἡ ἀνθρωπότης , ἡ ὁποία δεινῶς ἐτιμωρήθῃ , ὅσες φορὲς τὴν περιφρόνησε . Ἡ αἰδὼς εἶναι ἀξία ἀπόλυτη καὶ αἰώνια » (Σ. Καλλιάφας , Καθηγητὴς Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν).

«Στὴν Ἀγγλία τὸ 30 % τῶν βιασμῶν ὀφείλεται στὴν ἄσεμνη ἀμφίεση τῶν γυναικῶν» , λέει μιὰ στατιστική.

«Τὸ πρόβλημα τῆς ζωῆς ἢ τοῦ ἐξαφανισμοῦ τῶν λαῶν ἐξαρτᾷται ἀπὸ τὴν αἰδῶ καὶ ἀπὸ τίποτε ἄλλο » (Ὁ διαπρεπὴς ψυχολόγος καὶ παιδαγωγὸς E. Stpanger).

Στὴν Ἀνατολὴ ἔχουν μιὰ ἱστορία : Κάποτε συναντήθηκαν στὸ δρόμο ἕνας διαβάτης καὶ ἡ πανώλη (πανούκλα). «Ποῦ πηγαίνεις;» ρώτησε ὁ διαβάτης τὴν πανώλη. Κι ἐκείνη ἀπάντησε : «Πηγαίνω στὴ Βαγδάτη γιὰ νὰ πεθάνω 5.000 ἀνθρώπους». Ὁ διαβάτης ὅμως πληροφορήθηκε ὅτι στὴ Βαγδάτη δὲν πέθαναν 5.000, ἀλλὰ 50.000 ἄνθρωποι. Ὅταν ἐπιστρέφοντας ξανασυναντήθηκαν ὁ διαβάτης της εἶπε: «Γιατί μοῦ εἶπες ψέμματα ; Ἐσὺ πέθανες 50.000». Καὶ ἡ πανώλη ἀπάντησε: «Ὄχι κύριε , ἐγὼ 5.000 πέθανα , οἱ ὑπόλοιποι πέθαναν ἀπό το φόβο τους».

Ἔτσι συμβαίνει ἀκριβῶς καὶ μὲ τὴ μόδα. Ὅλες οἱ γυναῖκες δὲν τὴν ἀκολουθοῦν ἐπειδὴ τὸ ἐπιθυμοῦν , ἀλλὰ ἐπειδὴ φοβοῦνται μήπως θεωρηθοῦν ὀπισθοδρομικές. Ἔτσι χάνουν τὴν ἀξιοπρέπειά τους , πολλὲς φορὲς τὴν τιμή τους καὶ κάποτε καὶ τὴν ψυχή τους. Ἀπὸ φόβο κι αὐτὲς τὸ παθαίνουν.

Κάποτε εἶχαν δέσει μὲ ἕνα χονδρὸ σχοινὶ ἕνα λιοντάρι, τὸ ὁποῖο τὸ εἶχαν κλείσει σὲ ἕνα κλουβί. Τὴ νύχτα ὅμως ἕνα ποντικάκι ἔφαγε σιγά,σιγᾷ - σιγὰ τὸ σχοινί. Ὅταν τὸ πρωὶ μπῆκε στὸ κλουβὶ ἀνύποπτος ὁ θηριοδαμαστής , τοῦ ἐπιτέθηκε τὸ ἐλεύθερο λιοντάρι καὶ τὸν τραυμάτισε θανάσιμα.

Τὸ λιοντάρι μοιάζει μὲ τὰ πάθη μας. Τὸ σχοινὶ συμβολίζει τὴν αἰδῶ καὶ τὸ ποντικάκι παριστάνει τὴ μόδα. Ἡ αἰδὼς εἶναι ὁ φρουρὸς τῆς ἀρετῆς ποὺ μᾶς προφυλάσσει ἀπὸ τὸ λιοντάρι (τὰ πάθη μας), γιατί τὸ κρατάει πάντα δεμένο. Τὸ ποντικάκι ὅμως , ἡ μόδα , ποὺ ἐμεῖς δὲν τοῦ δίνουμε σημασία , τρώει σιγά,σιγᾷ -σιγὰ τὸ σχοινὶ καὶ ἀφήνει ἐλεύθερο τὸ λιοντάρι (τὰ πάθη μας). Τότε μὲ πολλὴ εὐκολία ἐκεῖνο μᾶς τραυματίζει σοβαρά, κάποτε δὲ καὶ θανάσιμα. Διότι χωρὶς αἰδῶ χάνουμε τὴν ἀξιοπρέπειά μας , τὴν τιμή μας καὶ κάποτε καὶ τὴν ψυχή μας.

Συμπέρασμα

Λοιπόν, δὲν ὑπάρχει ἀμφιβολία ὅτι ἡ ἔλλειψη αἰδοῦς εἶναι αὐτὴ ποὺ ὁδηγεῖ στὴν ἀνηθικότητα καὶ κατακλύζει τὴν ἐποχή μας. Καὶ αὐτὴ ἀποτελεῖ τὸν μεγάλο κίνδυνο γιὰ τὴν κοινωνία μας, γιὰ τὴν ὑπόσταση τοῦ ἔθνους μας ἀλλὰ καὶ τοῦ κόσμου ὁλόκληρου. Στὴν ἔλλειψη αὐτῆς ὀφείλεται ἡ ἀπώλεια ἀμετρήτων ψυχῶν, γιὰ τίς ὁποῖες ὁ Κύριος ἔχυσε τὸ Αἷμα Τοῦ ἐπάνω στὸν Σταυρό.

Ἀλλὰ ὁ Ἀπόστολος δὲν ντρέπεται νὰ γράφει στὶς ἐπιστολές του καὶ νὰ φωνάζει, χωρὶς περιστροφές, ἄλλῃ φορᾷ τὸ «πόρνους καὶ μοιχοὺς κρίνει ὁ Θεὸς» καὶ σήμερα τὸ «φεύγετε τὴν πορνείαν». Τίποτα περισσότερο δὲν μολύνει καὶ δὲν ἀκρωτηριάζει τὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, δὲν ζημιώνει καὶ δὲν ταπεινώνει τὸν ἄνθρωπο, δὲν σκάβει καὶ δὲν ξεριζώνει τὴν ψυχικὴ καὶ τὴν σωματικὴ ὑγεία, δὲν ἀναστατώνει καὶ δὲν ἐξαφανίζει λαοὺς καὶ πολιτισμούς, τίποτε περισσότερο ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἁμαρτία καὶ τὴν βρωμιά , ποὺ εἶναι ἡ παράβαση τῆς Ἕβδομης Ἐντολῆς. Ἐξαιτίας αὐτῆς τῆς ἁμαρτίας κατέστρεψε ὁ Θεὸς τὸν κόσμο στὰ χρόνια τοῦ Νῶε, ἐξαιτίας αὐτῆς τῆς ἀκαθαρσίας ἔκαψε τὰ Σόδομα καὶ τὰ Γόμορα, ἐξαιτίας αὐτῆς τῆς βρωμιᾶς κινδυνεύει ὁ σύγχρονος κόσμος.

Ὅλα εἶναι παραδομένα στὸν καιρό μας (καὶ τὸ μυαλὸ καὶ ἡ ζωὴ τῶν ἀνθρώπων), στὸ λεγόμενο σέξ. Ἄς μὴ μᾶς κατηγορήσει κανεὶς πὼς λέμε ὑπερβολές!!!

Δὲν εἶναι λοιπὸν ἀσήμαντο τὸ θέμα τῆς αἰδοῦς, ἀλλὰ τὸ σημαντικότερο. Γι ' αὐτὸ ἔχει δίκαιο ὁ Μένανδρος τῆς ἀρχαιότητας ὅταν γράφει : «Φοβερὸ πρᾶγμα ἡ ἄγνοια καὶ αἰτία ὅλων τῶν κακῶν ποὺ συμβαίνουν στοὺς ἀνθρώπους»!!!

Ἀρχιμανδρίτης Ἰγνάτιος Καπνίσῃς .ekklisiaonline.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου