xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Τα είδη του πολέμου των λογισμών

 Τα είδη του πολέμου των λογισμών
Περί των ειδών του πολέμου των λογισμών, και ότι πρέπει με πολύ κόπο να αντιστεκόμαστε στα πάθη μας.

Οι Άγιοι Πατέρες είπαν για τον νοητό πόλεμο ότι το πρώτο στάδιο είναι η προσβολή του λογισμού, κατόπιν ο συνδυασμός, μετά η συγκατάθεση, ύστερα η αιχμαλωσία και τέλος το πάθος.

Η προσβολή, έγραψαν οι Πατέρες, Ιωάννης της Κλίμακος, Φιλόθεος Σιναΐτης και πολλοί άλλοι, είναι ένας απλός λογισμός η παρουσία στον νου μιας εντυπώσεως, η οποία εισέρχεται στην καρδιά και εκδηλώνεται στον νου.

Ο Γρηγόριος ο Σιναΐτης λέγει ότι η προσβολή είναι μία ενθύμηση, την οποία κάνει ο εχθρός λέγοντας: «Κάνε αυτό ή εκείνο», όπως ακριβώς εμφανίσθηκε στον Κύριο και τον προέτρεπε: «Ειπέ ίνα οι λίθοι ούτοι άρτοι γένωνται» (Ματθ. 4, 3), και γενικά οποιαδήποτε σκέψη που γίνεται στον ανθρώπινο νου από τον διάβολο. 

Γι’ αυ­τό οι Άγιοι Πατέρες λέγουν αυτό το είδος πολέμου δεν συνιστά αμαρτία για τον άνθρωπο, διότι είναι μία νοερά προσβολή του εχθρού της σωτηρίας μας, η οποία, όπως λέγει ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, δεν προέρχεται από εμάς και συνεπώς δεν μας μεγαλύνει ούτε μας ταλαιπωρεί

Μ’ αυτό τον τρόπο προσέβαλε ο διάβολος τους πρωτοπλάστους και τους εξεδίωξε εκ του παραδείσου και του Θεού, λόγω της παραβάσεως της εντολής Του, ώστε να μπορεί κατόπιν να προσβάλει κάθε άνθρωπο με τους κακούς λογισμούς. Μόνον οι τέλειοι μπορούν να μένουν ακλόνητοι, παρότι και αυτοί μερικές φορές προσβάλλονται, όπως λέγει ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος.

Ο συνδυασμός, λέγουν οι Πατέρες είναι η εμπαθής ή απαθής συνομιλία με τον λογισμό που εμφανίζεται, όπως την δέχεται ο νους από τον νοητό εχθρό, δηλαδή η συζήτηση και εκούσια απασχόληση με αυτόν.

Αυτή η εκδήλωση του λογισμού δεν είναι τελείως αναμάρτητος και είναι αξιέπαινος αυτός που θα διορθώσει τον κακό λογισμό με την βοήθεια του Θεού. Έτσι λοιπόν, εάν δεν αποκρούσει αμέσως την προσβολή του λογισμού που κάνει ο διάβολος στον άνθρωπο και θελήσει λίγο να ομιλήσει μ’ αυτόν, ο διάβολος αναγκάζει την σκέψη του να προχωρήσει προς την αμαρτία

Πρέπει λοιπόν να αγωνιζόμαστε να επανέλθει ο νους μας προς το καλλίτερο, και πως πρέπει να επιστρέψουμε τον νου μας προς τους καλούς λογι­σμούς, θα το φανερώσουμε παρακάτω με την βοήθεια του Θεού.

Η συγκατάθεση, είπαν οι Πατέρες, είναι η κάμψη της ψυχής, λόγω ηδονής, στον εμφανισθέντα λογισμό ή στην μορφή που σχηματίσθηκε στον νου. Αυτό συμβαίνει εάν δεχθούμε την φαντασία ή την πονηρά ενθύμηση του εχθρού και λίγο-λίγο υποχωρήσουμε στις προτροπές του. 

Αυτό, είπαν οι Πατέρες, συμβαίνει σ’ αυτούς που δεν ασκούνται στην πνευματική εργασία. Συνεπώς λοιπόν, εάν δεν μάθει κάποιος την άσκηση της εργασίας των αρετών και ενώ έλαβε πλήρως από τον Θεό την βοήθεια για την αποδίωξη των κακών λογισμών, ζει με ακηδία και δεν αγωνίζεται, δεν είναι απαλλαγμένος της αμαρτίας, λόγω της αδιαφορίας του στην απόκρουση των κακών και πονηρών λογισμών. 

Και εάν θα είναι κάποιος από τους αδόκιμους και αρχαρίους μοναχούς και αδύνατος στην εκδίωξη των λυσσαλέων επιθέσεων του πονηρού, αμέσως να τρέχει κράζοντας προς τον Κύριο, με ταπείνωση και εξουθένωση του εαυτού του, να τον βοηθήσει, όπως είναι γραμμένο: «Εξομολογείσθε τω Κυρίω και επικαλείσθε το όνομα το άγιον αυτού» (Ψαλμ. 84, 1). 

Και ο Θεός κατά το μέγα έλεός Του θα τον συγχωρήσει για την αδυναμία του αυτή. Αυ­τά είπαν οι Πατέρες γι’ αυτούς που είναι στον πνευματικό αυτό πόλεμο και νικήθηκαν όχι με την θέλησή τους αλλά λόγω της ισχυρής προσβολής του λογισμού. Όμως ο νους να ανδρειώνεται για να μην κάνει την ανομία με την πράξη, όπως λέγει ο Γρηγόριος ο Σιναΐτης.

Η αιχμαλωσία είναι η υποχώρηση στο πάθος. Γι’ αυτήν είπε ο ανωτέρω άγιος Γρηγόριος: Όποιος δέχεται με την θέλησή του τις πονηρές προτροπές του νοητού εχθρού, συζητά και συγκαταβαίνει σ’ αυτές, νικήθηκε πλέον, δεν αντιδρά στην αμαρτία και επιθυμεί να την πράξει ακόμη και όταν δεν είναι βολικό με το έργο, επειδή ίσως δεν είναι ο κατάλληλος καιρός ή ο τόπος ή εμποδίζει κάποια άλλη δυσκολία. Αυτή η εκούσια προσχώρηση στο κακό είναι πολύ εφάμαρτη και χωρίς αμφιβολία τιμωρείται.

Η υποδούλωση η αναγκαστική και ακούσια της καρδιάς ροπή, καταστρέφει την προσωπική μας φρόνηση και το αυτεξούσιο, επειδή ενώθηκε με αυτήν (καρδιά) ο εμπαθής λογισμός. 

Έτσι λοιπόν, εάν θα υποδουλωθεί η καρδιά από τον κακό λογισμό και σύρεται με βία χωρίς να μπορεί να αντιδράσει, θα μπορέσει μόνο με την βοήθεια του Θεού να επιστρέψει στην πρώτη της κατάσταση.

Και εάν κυβερνάται σαν από θύελλα και κύματα από τους πονηρούς λογισμούς χάνοντας την ελευθερία της και μην μπορώντας να επανέλθει στην ψυχική της αρμονία και ειρήνη, αυτό οφείλεται στην εσωτερική ταραχή που δημιουργείται από την υπερβολική και ακράτητη είσοδο των πονηρών λογισμών. 

Έτσι επέρχεται μία σύγχυση μεταξύ των αμαρτωλών σκέψεων και της ψυχικής αρμονίας της ψυχής. Η σύγχυση αυτή με άλλο τρόπο κρίνεται, όταν συμβαίνει στον καιρό της προσευχής, και με άλλο τρόπο όταν γίνεται σε άλλη στιγμή.

Άλλο το είδος των λογισμών όταν είναι συνηθισμένο και άλλο όταν έρχεται έξωθεν από τους κακούς λογισμούς. Έτσι λοιπόν, είναι πιο εφάμαρτο εάν αιχμαλωτισθεί ο νους από τους κακούς λογισμούς στην ώρα της προσευχής διότι εκείνη την στιγμή ο νους πρέπει να κατευθύνεται προς τον Θεό και να προσέχει στην προσευχή, προφυλασσόμενος από οποιαδήποτε ξένη σκέψη. Εάν δεν γίνεται στην ώρα της προσευχής και οι λογισμοί εισέλθουν, λόγω διαφόρων πειρασμών της ζωής, αυτό δεν είναι αμαρτία, διότι και οι άγιοι ασχολούντο με συστηματικό πρόγραμμα με τα χρει­ώδη της ζωής. Πάντως πρέπει πάντοτε να προφυλαγόμαστε από τους κακούς λογισμούς.

Ενώ το πάθος, λέγουν οι Πατέρες είναι αυτό το οποίο για πολύ χρόνο φωλιάζει στην ψυχή και την ταράζει πάντοτε με τους εμπαθείς λογισμούς που σπείρει ο νοητός εχθρός μας.

Και από την συχνή και αλλεπάλληλη υποχώρηση στο κακό,γιγαντώνεται και γίνεται συνήθεια η αμαρτία, που ενισχύεται ακόμη από την φαντασία και επανάληψη του κακού. Αυτό συμβαίνει, διότι ο διάβολος παρουσιάζει ενώπιον του ανθρώπου κάθε είδους εμπαθή έργα και του ανάβει την φλόγα για ν’ απολαύσει αυτά. 

Περισσότερο όμως οφείλεται αυτό, όταν ο ίδιος ο άνθρωπος συνομιλεί με τον λογισμό του και από απροσεξία συγκατατίθεται σ’ αυτόν ή με τη θέλησή του σκέπτεται το παράνομο έργο, αφού πλέον δεν έχει τον φόβο των αιωνίων βασάνων και αδιαφορεί για την μετάνοια δηλαδή δεν του φαίνεται κακό και δεν προσεύχεται για να λυτρωθεί από το πάθος. 

Όταν ένας κολάζεται στα αιώνια βάσανα του άδου δεν σημαίνει ότι κολάσθηκε επειδή πολεμήθηκε από κάποιο πάθος αλλά από αμετανοησία, διότι εάν συνέβαινε αυτό δεν θα υπήρχε για κανέναν συγχώρηση, έως ότου φθάσουν στην τελεία απάθεια, όπως λέγει ο Πέτρος ο Δαμασκηνός. 

Διότι είπαν οι Πατέρες ότι, αυτοί που κυριεύθηκαν από πάθη, πρέπει να τα καταπολεμήσουν κατόπιν με πολλή άσκηση. Επί παραδείγματι, εάν κάποιος υπετάγη στο πάθος της πορνείας πρέπει να απομακρυνθεί ολοκληρωτικά με εκείνο το πρόσωπο που αμάρτησε και από κάθε σχέση και συνομιλία μαζί του, από την ψαύση ενδυμάτων του και από τα διεγερτικά μυρωδικά του

Διότι εάν δεν φυλάξει εκείνος τον εαυτό του από όλα αυτά, επαναλαμβάνει το πάθος και πορνεύει με τον λογισμό στην καρδιά του, ανάβοντας μόνος του την κάμινο των παθών του και επιτρέποντας να μπαίνουν μέσα του, σαν ένα θηρίο, όλοι οι κακοί λογισμοί.



 Νείλου Σόρσκυ,
Περί νοεράς εργασίας,
εκδ. «Ορθόδοξος Κυψέλη»
inpantanassis.blogspot.gr

Α' ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΟ-ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΩΝ


Α' ΣΥΝΟΔΙΚΗ  ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 
ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΟ-ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΩΝ 





Β' ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΟ-ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΩΝ

Β' ΣΥΝΟΔΙΚΗ  ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 
ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΟ-ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΩΝ 



ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΜΙΑΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ. ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ . Β' ΜΕΡΟΣ


ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΜΙΑΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ. ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ .  Β' ΜΕΡΟΣ


ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΟΜΑΧΟΥ ΘΕΟΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ ΚΤΕΝΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΟΥ

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΟΜΑΧΟΥ ΘΕΟΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΥ
ΛΑΜΠΡΟΥ ΚΤΕΝΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΟΥ




Ἡ κλίμακα τῶν ἀρετῶν Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας


Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ ΚΑΒΑΣΙΛΑ

Ἡ κλίμακα τῶν ἀρετῶν


Η ελάττωσις του κακού γεννά την αποχή από το κακό.
Η αποχή από το κακό είναι η αρχή της μετανοίας.
Η αρχή της μετανοίας είναι η αρχή της σωτηρίας.
Η αρχή της σωτηρίας είναι η καλή πρόθεσις.
Η καλή πρόθεσις γεννά τους κόπους.
Αρχή των κόπων είναι οι αρετές.
Η αρχή των αρετών είναι το άνθος της πνευματικής ζωής.
Το άνθος της αρετής είναι η αρχή της πνευματικής εργασίας. Η πνευματική εργασία είναι τέκνο της αρετής και αυτής τέκνο η συνέχισις και συχνότης της εργασίας.
Καρπός και τέκνο της συνεχούς και επιμελούς εργασίας είναι η έξις: (η μόνιμη δηλαδή συνήθεια).
Τέκνο της έξεως είναι η ποίωσις (να γίνει δηλαδή η αρετή ένα με την ψυχή. Φυσική κατάστασίς της).
Η ποίωσις στο καλό γεννά το φόβο του Θεού.
Ο φόβος γεννά την τήρηση των εντολών – είτε των επουρανίων είτε των επιγείων.
Η τήρησις των εντολών είναι απόδειξις της αγάπης προς τον Θεόν.
Αρχή της αγάπης είναι το πλήθος της ταπεινώσεως.
Το πλήθος δε της ταπεινώσεως είναι θυγατέρα της απαθείας.
Η απόκτησις της απαθείας είναι η πληρότης της αγάπης, δηλαδή η πλήρης κατοίκησις του Θεού σε όσους έγιναν με την απάθεια «καθαροί τη καρδία ότι αυτοί τον Θεό όψονται».
Η ιστορία είναι μια μακρόχρονη προεργασία τοκετού: εδώ κάτω υφαίνεται αργά το πνευματικό σώμα μας, όπως το φυσικό σώμα μέσα στον κόλπο της μητέρας.
Αντίθετα όμως απ᾿ ο,τι το παιδί μέσα στο μητρικό κόλπο, ο άνθρωπος στην πορεία του για τον εξαγνισμό, δέχεται πολλές αποκαλύψεις, για τη ζωή στην οποία πρόκειται να γεννηθεί.
Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας

ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΜΙΑΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ. ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ . ΜΕΡΟΣ Α'

ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΜΙΑΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ. ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ . ΜΕΡΟΣ Α'





ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2004 ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ! Γ'ΜΕΡΟΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ


ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2004 ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ! Γ'ΜΕΡΟΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ


Οι πλάνες του αιρετικού Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου.


Οι πλάνες του αιρετικού Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου.
Η Εσθονική Εκκλησία προέβη σε μεταρρύθμιση του λειτουργικού ημερολογίου.




Σε μεταρρύθμιση του λειτουργικού ημερολογίου το οποίο θα εφαρμοστεί από το 2012, θα προχωρήσει η Ορθόδοξη Εκκλησία της Εσθονίας (Οικουμενικό Πατριαρχείο) με επικεφαλής τον Σεβ. Μητροπολίτη Εσθονίας κ. Στέφανο.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2004 ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ! Β'ΜΕΡΟΣ


ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2004 ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ! Β'ΜΕΡΟΣ



Εκτός Ορθοδόξου Εκκλησίας σκότος!


Κανόνες της Αγίας του θεού Εκκλησίας περί των αιρετικών και των σχέσεων μας με αυτούς!
Εκτός Ορθοδόξου Εκκλησίας σκότος!

Ας περάσουμε όλοι από το κόσκινο των αγίων πατέρων την εκκλησία της Ελλάδος και ας βγάλουμε τα συμπεράσματα μας ,διότι πιστότερο και από τα μεγαλύτερα θαύματα ,διοράσεις και οράσεις είναι οι γραφές ! απόστολος Πέτρος στις πράξεις των αποστόλων!

Όσα έργα και πράξεις να κάνουμε είναι χωρίς νόημα ! Αν δεν είμαστε μέλλει της εκκλησίας του Χριστού , που συνεχίζει έστω και με μικρόν (δεν είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της εκκλησίας) ποίμνιο την πορεία της διαχρονικά μη δεχόμενη καμία παρέκκλιση, αλλοίωση , πρόσθεση, αφαίρεση, διαφοροποίηση ,από την πίστη που μας δίδαξαν ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός , οι Άγιοι Απόστολοι, οι Άγιοι Πατέρες!

Δοσίθεου Ἰεροσολύμων.

† Τέσσαρα μεγάλα θηρία ἐγεννησεν ὁ ΙΣΤ αἰών : Τὴν αἴρεσιν τοῦ Λούθηρου, τὴν αἴρεσιν τοῦ Καλβίνου, τὴν αἴρεσιν τῶν Γιεζουβιτών καὶ τὴν αἴρεσιν τοῦ νέου Καλενδαρίου.
ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΑΙΡΕΣΗΝ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ  ΤΗΣ  ΕΛΛΑΔΟΣ!

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2004 ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ! Α' ΜΕΡΟΣ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2004 ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ  ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ !  Α' ΜΕΡΟΣ





Συμβολισμοί στην Θεία Λειτουργία (αγ. Μάξιμου του Ομολογητή)


Συμβολισμοί στην Θεία Λειτουργία (αγ. Μάξιμου του Ομολογητή)


Η Θεία Λειτουργία είναι τύπος της διαχρονικής Θείας Λειτουργίας που τελείται στον ουράνιο κόσμο και περιγράφεται μερικώς στο ιερό λειτουργικό βιβλίο της Αποκαλύψεως του αγίου Ιωάννου του θεολόγου. Ο τύπος που τελείται σήμερα από την Εκκλησία δια χειρών των ειδικών ιερέων, εμπεριέχει πλήθος από συμβολισμούς τους οποίους οφείλει να ξέρει ο πιστός ώστε όχι απλά να παρακολουθεί αλλά να μετέχει. Να μυσταγωγείται μέσω αυτών και να οδηγείται ο νους του στα ουράνια. Το θέμα της Θείας Λειτουργίας, που είναι η καρδιά της εν αγίω Πνεύματι λατρείας της Ορθοδοξίας, είναι τεράστιο. Εδώ θα αρκεστούμε σε ελάχιστους από αυτούς, όπως τους καταγράφει ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής. Δηλαδή τι συμβολίζει το κλείσιμο των θυρών που γίνεται μετά το Ευαγγέλιο, τι η είσοδος των αγίων Μυστηρίων, τι ο θείος ασπασμός, τι το θείο σύμβολο της πίστεως, τι η δοξολογία με τον Τρισάγιο ύμνο, και τι η Κυριακή προσευχή που μας παρέδωσε ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός.

Ποιοι θα πλανηθούν απ’ τον Αντίχριστο;


Ποιοι θα πλανηθούν απ’ τον Αντίχριστο;


Αν η επαρκής θεωρητική και πρακτική γνώση του Χριστιανισμού είναι η αιτία της μη πλάνησης των πιστών Χριστιανών, η έλλειψη του ζεύγους πράξεως και θεωρίας θα είναι η αιτία της πτώσης των οπαδών του θηρίου. Αυτοί, λοιπόν, που θα πλανηθούν απ’ τον Αντίχριστο θα είναι:

ΠΡΟΣΕΧΕΤΑΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΘΑΙ! Πάθος κτηνῶδες βδελυρὸ

ΠΡΟΣΕΧΕΤΑΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΘΑΙ!
Πάθος κτηνῶδες βδελυρὸ



Νεκρά θάλασσα, γή Σοδόμων καί Γομόρων, πού ούτε πουλί πετούμενο δεν μπορεί επάνω της να πετάξει... Υπάρχει γιά να "θυμίζει..."

Στὸ τελευταῖο κεφάλαιο (22ο) τοῦ τελευταίου βιβλίου τῆς Ἁγίας Γραφῆς, τοῦ ὑπέροχου βιβλίου τῆς Ἀποκαλύψεως, περιγράφεται ὁ οὐράνιος Παράδεισος, ἡ αἰώνια καὶ μακαρία ζωὴ τῶν δικαίων. Ὅμως μετὰ τὸν ἕβδομο καὶ τελευταῖο μακαρισμό, μετὰ τὴν εὐλογημένη λέξη «μακάριοι», ποὺ ἀφορᾶ ὅσους θὰ εὐφραίνονται στὸν πνευματικὸ Παράδεισο τοῦ τριαδικοῦ Θεοῦ, ἀκούγεται ὁ κεραυνοβόλος θεῖος λόγος «ἔξω»! Ἕνας λόγος ποὺ προκαλεῖ ἴλιγγο, σύγκρυο, φρίκη, τρόμο! «Ἔξω» καὶ μακριὰ ἀπὸ τὸν παμπόθητο Παράδεισο μὲ τὰ αἰώνια ἀγαθά του, ποιοί; «οἱ κύνες καὶ οἱ φαρμακοὶ καὶ οἱ πόρνοι καὶ οἱ εἰδωλολάτραι καὶ πᾶς ὁ φιλῶν καὶ ποιῶν ψεῦδος» (Ἀποκ. κβ΄ [22] 14-15).

Λόγος περί ἐλπίδος ( Ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Χρυσοστόμου )


Λόγος περί ἐλπίδος ( Ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Χρυσοστόμου )




Ἅπαντες μὲν ἄνθρωποι φύσει εὐμήχανοι, διὰ τὸ φύσει τοῦ λογισμοῦ διακριτικόν τε καὶ νουνεχές. Ἕκαστος γὰρ τούτων πρὸς γεωργίαν καὶ ὁδοιπορίαν καὶ τέχνην τινὰ ἐλπίδι τινὶ ἑαυτὸν παραδίδωσιν. Ἅπαντες γὰρ καμάτους καὶ ἱδρῶτας, κινδύνους τε καὶ θλίψεις προθυμίᾳ ὑποφέρουσι διὰ τὴν τῶν μελλόντων ἀγαθῶν προσδοκίαν.

Καὶ ὁ μὲν γεωργὸς ἐν τῇ συνολκῇ τῶν νεύρων καὶ μελῶν κυρτώσας τὰ νῶτα, ἄμφω δὲ τὰς χεῖρας ὁπλίσας δόρατι καὶ ἀρότρῳ, τοὺς ἐκ τοῦ χειμῶνος κρυμοὺς, καὶ τοὺς ἐκ τῆς βώλου καὶ τῶν ἐγκειμένων ἀκανθῶν αἰκισμοὺς προθύμως ὑποφέρει, τῇ μελλούσῃ τῶν καρπῶν προσδοκίᾳ τοὺς πόνους παραμυθούμενος.

ΙΔΟΥ Η ΝΟΜΙΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΣΧΙΣΜΑΤΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

ΙΔΟΥ Η ΝΟΜΙΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ  ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΣΧΙΣΜΑΤΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ



Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ Ο ΕΙΣ ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΟΣ ΘΕΟΣ!

Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ  Ο  ΕΙΣ  ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟΣ  ΚΑΙ  ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΟΣ  ΘΕΟΣ!


Οι Θεοφόροι Άγιοι Πατέρες κατά την διάρκεια των αιώνων επολέμησαν δια πνεύματος Αγίου όλες αυτές τις αιρέσεις και τις κατανίκησαν , θεσπίζοντας κανόνες και δόγματα τα οποία κανένας δεν μπορεί να τα αλλάξει , ή να τα αλλοίωση !


Οι  Θεοφόροι  Άγιοι  Πατέρες  κατά  την  διάρκεια  των  αιώνων  επολέμησαν  δια  πνεύματος  Αγίου  όλες  αυτές  τις  αιρέσεις  και  τις  κατανίκησαν  , θεσπίζοντας  κανόνες  και  δόγματα  τα  οποία  κανένας  δεν  μπορεί  να  τα  αλλάξει  , ή να τα αλλοίωση !
Επί της Εκκλησίας  καθέδρας  εκάθησαν  οι  επίσκοποι  και  οι θεολόγοι  της  ελληνικής  εκκλησιάς !Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί: Κατα Ματθαιον(ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 23)


1 Τότε ὁ ᾿Ιησοῦς ἐλάλησε τοῖς ὄχλοις καὶ τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ  
2 λέγων· ἐπὶ τῆς Μωσέως καθέδρας ἐκάθισαν οἱ γραμματεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι. 
3 πάντα οὖν ὅσα ἐὰν εἴπωσιν ὑμῖν τηρεῖν, τηρεῖτε καὶ ποιεῖτε, κατὰ δὲ τὰ ἔργα αὐτῶν μὴ ποιεῖτε· λέγουσι γάρ, καὶ οὐ ποιοῦσι. 

5 πάντα δὲ τὰ ἔργα αὐτῶν ποιοῦσι πρὸς τὸ θεαθῆναι τοῖς ἀνθρώποις. πλατύνουσι γὰρ τὰ φυλακτήρια αὐτῶν καὶ μεγαλύνουσι τὰ κράσπεδα τῶν ἱματίων αὐτῶν, 
6 φιλοῦσι δὲ τὴν πρωτοκλισίαν ἐν τοῖς δείπνοις καὶ τὰς πρωτοκαθεδρίας ἐν ταῖς συναγωγαῖς 
7 καὶ τοὺς ἀσπασμοὺς ἐν ταῖς ἀγοραῖς καὶ καλεῖσθαι ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων ραββὶ ραββί. 
14 Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, ὅτι κλείετε τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων· ὑμεῖς γὰρ οὐκ εἰσέρχεσθε, οὐδὲ τοὺς εἰσερχομένους ἀφίετε εἰσελθεῖν. 

11η συνέχεια .ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2008 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα ΟΛΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PDF ΕΔΩ:http://www.egoch.org/teyxoc_35.html


11η συνέχεια .ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2008 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα

ΟΛΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PDF ΕΔΩ:http://www.egoch.org/teyxoc_35.html

«ΕΝ ΠΑΝΤΙ ΘΛΙΒΟΜΕΝΟΙ ΑΛΛ’ ΟΥ ΣΤΕΝΟΧΩΡΟΥΜΕΝΟΙ»


«ΕΝ ΠΑΝΤΙ ΘΛΙΒΟΜΕΝΟΙ ΑΛΛ’ ΟΥ ΣΤΕΝΟΧΩΡΟΥΜΕΝΟΙ»

Ο απόστολος Παύλος, γράφοντας στους Κορινθίους για διάφορα πνευματικά θέματα, που έχουν σωτηριολογική σπουδαιότητα, τους συμβουλεύει μεταξύ των άλλων ότι οι χριστιανοί είναι, πρέπει να είναι, «Εν παντί θλιβόμενοι, αλλ’ ου στενοχωρούμενοι» (Β´Κορ. 4,8).
Αυτό που έγραψε θεωρητικά στους Κορινθίους το επαναλαμβάνει προστακτικά στους Θεσσαλονικείς· «Πάντοτε χαίρετε» (Α΄ Θεσ. 5,16). Την δε προσταγή του αυτή την επαναλαμβάνει σε αρκετά σημεία των επιστολών του.

Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ «ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ»


Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ «ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ»


    Επίμονα προβάλλεται σήμερα η ανάγκη για «σεξουαλική αγωγή» των παιδιών μας στο πλαίσιο μάλιστα της σχολικής τους παιδείας. Όπως σε πολλούς άλλους τομείς της ζωής μας μάθαμε να ακολουθούμε τυφλά την «φωτισμένη» Δύση, έτσι και στο θέμα αυτό. Ο φόβος μας είναι πάντα να μην υστερήσουμε απέναντί της. Γι' αυτό αντιγράφουμε πρόθυμα τον προβληματισμό και τις μεθόδους της. Επόμενο, λοιπόν, να θεωρούμε απαραίτητο, ο «διαφωτισμός» να προχωρήσει και στην προβληματολογία του «γενετησίου ενστίκτου». Βέβαια, το τί διδάσκει η Δύση σχετικά με το ζήτημα αυτό, δεν φαίνεται να θεωρείται πρωταρχικής σημασίας. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι η Δύση -και μείς μαζί της, αφού είμασθε κομμάτι της- κλυδωνίζεται σε μία λαίλαπα πανσεξουαλισμού. Ο «φροϋδισμός» έχει καταστεί κυριαρχούσα ιδεολογία στην εποχή μας. Η προτεραιότητα δίνεται στο σεξουαλικό ένστικτο και στη κτηνώδη ορμή. Το ανθρώπινο σώμα κατάντησε υποτιμημένη αξία και αντικείμενο - όργανο ηδονής. Μέσα σ' αυτό τό κλίμα διαμορφώνεται το περιεχόμενο της «σεξουαλικής» διαφώτισης του ευρωπαίου ανθρώπου. Έρχεται όμως σήμερα από τα βάθη των αιώνων η φωνή του ουρανοβάμονα και θεόπτη Απ. Παύλου να μας παρουσιάσει την «σεξουαλική αγωγή», όπως (πρέπει να) διδάσκεται στο Σώμα του Χριστού, στο «σχολείο» της Εκκλησίας.

ΕΑΝ Η ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΤΟΤΕ..προς τι κοπιάζεται φίλοι , φλωρινο-σεραφειμηκοί , και απεσχίσθήκατε από αυτήν ??

ΕΑΝ Η ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΤΟΤΕ.........προς τι κοπιάζεται φίλοι , φλωρινο-σεραφειμηκοί , και απεσχίσθήκατε από αυτήν ?? ποιόν προσπαθήται να κοροϊδέψεται ??? τον ταλαίπωρο λαό που σαν πρόβατο επί σφαγή οδηγήτε στην απώλεια ?? με ψεύδοι ,και με γραικίστικες συκοφαντίες κατά του ΑΓΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ προσπαθήται να καλύψεται το αλλοπρόσαλο των << θεολογικών>> αμπελοφιλοσοφικών θέσεων σας , για να κρατήσεται τους αδιάφορους περί την ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΙΣΤΙ οπαδούς σας , μιλάτε για αγάπη αλλά βασίζεσται στο ψεύδος και στην συκοφαντία !! ο θεός να σας φωτήση << όσοι είστε καλοπροαίρετοι>> διότι η μάχαιρα του Θεού ειναι κοντά για όσους εμπαίζουν και παραπλανούν , αλλά και για όσους απο εμάς δεν μετανοούμε διά τα αμαρτήματα μας !!!.......

9η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2008 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα 



Επί της Εκκλησίας (του Θεού) καθέδρας εκάθησαν οι επίσκοποι και οι θεολόγοι της ελληνικής αιρετικής εκκλησιάς του συγκριτισμού οικουμενισμού !Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί


Επί της Εκκλησίας (του Θεού) καθέδρας  εκάθησαν  οι  επίσκοποι  και  οι θεολόγοι  της  ελληνικής αιρετικής  εκκλησιάς του συγκριτισμού οικουμενισμού !Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί: Κατα Ματθαιον(ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 23)

1 Τότε ὁ ᾿Ιησοῦς ἐλάλησε τοῖς ὄχλοις καὶ τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ  2 λέγων· ἐπὶ τῆς Μωσέως καθέδρας ἐκάθισαν οἱ γραμματεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι. 
3 πάντα οὖν ὅσα ἐὰν εἴπωσιν ὑμῖν τηρεῖν, τηρεῖτε καὶ ποιεῖτε, κατὰ δὲ τὰ ἔργα αὐτῶν μὴ ποιεῖτε· λέγουσι γάρ, καὶ οὐ ποιοῦσι. 

4 δεσμεύουσι γὰρ φορτία βαρέα καὶ δυσβάστακτα καὶ ἐπιτιθέασιν ἐπὶ τοὺς ὤμους τῶν ἀνθρώπων, τῷ δὲ δακτύλῳ αὐτῶν οὐ θέλουσι κινῆσαι αὐτά. 
5 πάντα δὲ τὰ ἔργα αὐτῶν ποιοῦσι πρὸς τὸ θεαθῆναι τοῖς ἀνθρώποις. πλατύνουσι γὰρ τὰ φυλακτήρια αὐτῶν καὶ μεγαλύνουσι τὰ κράσπεδα τῶν ἱματίων αὐτῶν, 

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ


ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ


   Α΄. Γάμος· αρχή της οικογένειας.

   Αν ανοίξουμε κάποιο εγκυκλοπαιδικό λεξικό, θα δούμε ότι οικογένεια λέγεται· «Ομάς ανθρώπων συνδεδεμένων δια φυσικών δεσμών (γονείς, τέκνα και αδελφοί) διαβιούσα υπό την αυτήν στέγην». Ή πιο συγκεκριμένα· «Οικογένειαν καλούμεν σήμερον ομάδα αποτελουμένην αφ’ ενός μεν εκ δύο ετεροφύλων προσώπων, συνημμένων δια του δεσμού του γάμου, αφ’ ετέρου εκ του κοινού γάμου τέκνων. Αύτη στηρίζεται επί της αμοιβαίας πίστεως και της προθέσεως ισοβίου συμβιώσεως. Πας άλλος δεσμός μη στηριζόμενος εις τον γάμον, αποκλείων της κοινότητος ταύτης τα τέκνα και μη ών μακράς ή κατά πρόθεσιν τουλάχιστον ισοβίου διαρκείας, δεν είναι οικογένεια. Αύτη βεβαίως είναι η έννοια της μονογαμικής οικογενείας και ουχί της πολυγαμικής»1, η οποία προσιδιάζει στα άλογα ζώα μάλλον παρά στον άνθρωπο.

   Εκείνο το οποίο πρέπει να επισημάνουμε και να τονίσουμε από τα πιο πάνω λεχθέντα για την οικογένεια είναι, ότι η έννοια της οικογένειας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και συνυφασμένη με την έννοια του γάμου. Όπως όμως υπογραμμίζει το λεξικό, «δεσμός μη στηριζόμενος εις τον γάμον δεν είναι οικογένεια». Κι όπως λέγει ο Χρήστος Ανδρούτσος στην Ηθική του, «η οικογένεια ιδρύεται δια του γάμου, της ισοβίου συζεύξεως δήλα δη ανδρός και γυναικός επί τη βάσει της του γένους σχέσεως»

8η συνέχεια . .ΑΙ ΚΥΡΙΑΙ ΕΠΙΚΡΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΥΠΟ ΤΟΥ ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΤΟ 1948 ΚΑΙ Η ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ Β’ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥ <ΔΥΜΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ> ΠΟΙΑ Η ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΙΣ ΑΥΤΟΥ!


8η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2008 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . 

Α’ ΑΙ  ΚΥΡΙΑΙ  ΕΠΙΚΡΙΣΕΙΣ  ΤΩΝ  ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΩΝ  ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ  ΥΠΟ  ΤΟΥ  ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ  ΜΑΤΘΑΙΟΥ  ΤΟ  1948  ΚΑΙ  Η ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ
Β’ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥ  <ΔΥΜΑΜΕΙ ΚΑΙ  ΕΝΕΡΓΕΙΑ> ΠΟΙΑ  Η ΕΝΝΟΙΑ  ΚΑΙ  Η ΧΡΗΣΙΣ  ΑΥΤΟΥ!
Γ’ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ   ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΣ  ΤΟΥ  1948

ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ


ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Παραπονείται, λοιπόν, ο Άγιος για την συμπεριφορά των πιστών μέσα στο ναό, για τις πολλές απουσίες τους, για την αδιαφορία τους: «Σήμερα όλοι σας έχετε μεγάλη χαρά. Μόνον εγώ έχω απέραντη λύπη. Κι αυτό, γιατί όταν αναλογισθώ πώς όταν πέραση η εορτή και αυτό το πλήθος πάλι θα εξαφανισθή. Καίγομαι και λυπούμαι κατάκαρδα. Τόσα παιδιά γέννησε η Εκκλησία και όμως δεν τα βλέπη για να τα απόλαυση σε κάθε σύναξι, αλλά μόνον όταν υπάρχη κάποια μεγάλη εορτή. Πόση αγαλλίασις πνευματική, πόση χαρά, πόση δόξα για τον Θεό, πόση ωφέλεια για τις ψυχές θα υπήρχε, αν σε κάθε σύναξι βλέπαμε να είναι γεμάτη η εκκλησία;

'Ετσι αγωνίζονται οι ορθόδοξοι ποιμενάρχες , χωρίς να υπολογίζουν αν θα εξοριστούν ,φυλακισθούν , λοιδωριθούν ή θανατωθούν! Άγιος Μάρκος Ευγενικός - Εγκύκλιος «Τοις απανταχού της γης και των νήσων ευρισκομένοις ορθοδόξοις Χριστιανοίς» (1440-1)


'Ετσι αγωνίζονται  οι ορθόδοξοι ποιμενάρχες , χωρίς να υπολογίζουν αν θα εξοριστούν ,φυλακισθούν , λοιδωριθούν  ή θανατωθούν!
Άγιος Μάρκος Ευγενικός - Εγκύκλιος «Τοις απανταχού της γης και των νήσων ευρισκομένοις ορθοδόξοις Χριστιανοίς» (1440-1)
Η εγκύκλιος αυτή εγράφη, λίγα χρόνια προ της Αλώσεως, από τη νήσο Λήμνο. Εκεί είχε εξορισθεί ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός από τον αυτοκράτορα Ιωάννη Παλαιολόγο τη απαιτήσει των λατινοφρόνων Ρωμιών. 
Οι ενωτικοί αυτοί, όταν είδαν ότι απέτυχαν να επιβάλουν την ψευδή ένωση της Φεράρας-Φλωρεντίας, κατέφυγαν σε ενέργειες καταχθόνιες και σε σοφιστείες θεολογικές, για να παραπλανήσουν τους αφελέστερους. Αργότερα, τον 16ο αιώνα, αυτά θα συστηματοποιηθούν από τους λατίνους και θα δημιουργηθεί έτσι η ουνία.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΕΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΙ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ 1838 ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ


ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
ΤΗΣ ΕΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΙ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ 1838
ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ᾽Ελέῳ Θεοῦ ᾽Αρχιεπίσκοπος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, Νέας Ρώμης, καί Οἰκουμενικός Πατριάρχης.

Ἡ τῶν ἁπανταχοῦ ᾽Ορθοδόξων ποιμαντική ἐπίσκεψις καί φροντίς ἐναπόκειται ἀπαραιτήτως τῇ μιᾷ τοῦ Χριστοῦ ἁγίᾳ καθολικῇ καί ἀποστολικῇ ᾽Εκκλησίᾳ εἰς τό νά ἐπαγρυπνῆ ἀόκνως καί νά διεξάγῃ ἐπιμελῶς τά λογικά τοῦ Χριστοῦ πρόβατα πρός νομάς σωτηρίους, ἐν τόπῳ χλόης καί ἐπί ὕδατος ἀναπαύσεως, ἄπερ εἰσίν ή ἄνωθεν παρά τῶν ἱερῶν ᾽Αποστόλων, τῶν ὁμιλητῶν τούτων, καί τῶν ἑπτά οἰκουμενικῶν Συνόδων ἀνόθευτος καί ἀπαραχάρακτος, ὀρθή καί ὑγιαίνουσα δι δασκαλία τῆς εὐσεβοῦς ἡμῶν πίστεως, καί τό ἀραρός καί ἀκίβδηλον τῶν θείων δογμάτων, ἐθίμων τε καί διδαγμάτων τῆς ᾽Ανατολικῆς ᾽Ορθοδόξου ᾽Εκκλησίας καί ἡ περί ταῦτα τήρησις καί ἀσφάλεια, ὑπέρ ὡν ὀφείλει ὁ ποιμήν ὁ καλός καί τήν ψυχήν αὐτοῦ ἐν καιρῷ τιθέναι, κατά τήν εὐαγγελικήν καί θεόφθεγκτον φωνήν, καί πανταχόσε προσέχειν, μήποτε ἐπέρχωνται κατά τοῦ ποιμνίου ἔξωθέν ποθεν λύκοι βαρεῖς, φθοροποιοί καί ὀλέθριοι, ἐν σχήματι προβάτων, 

7η συνέχεια . .ΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΧΩΡΟΝ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΦΛΩΡΙΝΙΚΩΝ , 1955 - 1960.


7η συνέχεια . . ΑΙ ΜΕΤΑ  ΤΟΝ  ΠΡΩΗΝ  ΦΛΩΡΙΝΗΣ  ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ  ΕΙΣ ΤΟΝ ΧΩΡΟΝ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ  ΤΩΝ  ΦΛΩΡΙΝΙΚΩΝ , 1955 - 1960.






Δέχεται τον διάβολο μετανοούντα Ο Θεός;


Δέχεται τον διάβολο μετανοούντα Ο Θεός;
  

Κάποιος άγιος γέροντας, μεγάλος και διορατικός, έχοντας νικήσει και ξεπεράσει όλους τους πειρασμούς των δαιμόνων, είχε λάβει το χάρισμα να βλέπει οφθαλμοφανώς το πως επιδρούν στη ζωή των ανθρώπων οι άγγελοι και οι δαίμονες· πως δηλ. ο καθένας από την πλευρά του αγωνίζονται για τις ψυχές των ανθρώπων. Ήταν δε τόσο μεγάλος και υψηλός στην αρετή, που τα ακάθαρτα πνεύματα τον υπολόγιζαν πολύ και συστέλλονταν μπροστά του. Πολλές φορές τα κορόιδευε και τα ύβριζε θυμίζοντάς τους την πτώση τους από τους ουρανούς και την αιώνια κόλαση του πυρός που τα περιμένει. Οι δαίμονες λοιπόν μιλούσαν με θαυμασμό για τον μεγάλο γέροντα κι έλεγαν ότι κανένας να μη τολμήσει στο εξής να παλέψει μαζί του ή έστω και να τον πλησιάσει, μη τυχόν και πληγωθεί από τον γέροντα, διότι έχει ανέλθει σε μεγάλο πλούτο απάθειας και έχει τύχει της θεώσεως με τη χάρη του Παναγίου Πνεύματος.

6η συνέχεια . .ΑΙ ΠΑΛΙΝΩΔΙΑΙ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟ-ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ


6η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα .ΑΙ ΠΑΛΙΝΩΔΙΑΙ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟ-ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ


Α' ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΊΑ ΠΕΡΙ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΜΕ ΕΡΩΤΑΠΌΚΡΙΣΙΣ Β' ΔΙΉΓΗΣΗΣ ΔΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΑΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΙΜΩΡΟΎΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΦΟΒΕΡΟΝ ΤΟΥ ΕΜΠΕΣΕΙΝ ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΘΕΟΥ ΖΩΝΤΟΣ

Α'  ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ  ΕΡΜΗΝΕΊΑ  ΠΕΡΙ  ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ  ΜΕ  ΕΡΩΤΑΠΌΚΡΙΣΙΣ 
Β'  ΔΙΉΓΗΣΗΣ  ΔΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΑΙ  ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΙΜΩΡΟΎΝΤΑΙ  ΚΑΙ  ΟΤΙ
ΦΟΒΕΡΟΝ  ΤΟΥ  ΕΜΠΕΣΕΙΝ  ΕΙΣ  ΧΕΙΡΑΣ  ΘΕΟΥ  ΖΩΝΤΟΣ



Ἡ ἐργασία στὸ «Βυζάντιο» καὶ μεταγενέστερα


Ἡ ἐργασία στὸ «Βυζάντιο» καὶ μεταγενέστερα

Γράφει ὁ Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης
Ἡ ἐργασία στό «Βυζάντιο» εἶχε ὡς κίνητρο τήν φιλανθρωπία, ὅπως ἄλλωστε αὐτό εἶναι καί τό πνεῦμα τοῦ Εὐαγγελίου. «Ἡ φιλανθρωπία στὸ ‘Βυζάντιο’ ἦταν μιὰ ἐθελοντικὴ ἐκδήλωση ἀγάπης καὶ ἀνθρώπινης φροντίδας.  Ἡ Βυζαντινὴ Αὐτοκρατορία δὲν ἦταν σοσιαλιστικὸ κράτος [μολονότι “ὁ παρεμβατισμὸς ἦταν, χωρὶς ἀμφιβολία, τὸ βυζαντινὸ ἰδεῶδες”, “οἱ ἐργάτες δὲν ἦταν δυνατὸν νὰ ἀπολυθοῦν παρὰ μὲ πολὺ μεγάλες δυσκολίες…κάθε πλεόνασμα ἀπὸ τὴν ἐργασία τῶν ἄλλων πρέπει νὰ δίνεται στοὺς ἀδύνατους καὶ ὄχι στοὺς δυνατούς”90]. Τὸ πρόγραμμα κοινωνικῆς μέριμνας δὲν
κατέστρεφε τὴν προσωπικὴ αὐτάρκεια, τὸν αὐτοσεβασμὸ ἢ τὴν πρωτοβουλία, δὲν ἔκανε τὸν φτωχὸ δουλικὸ ἢ ἐξαρτημένο, ἀδύνατο στὸν χαρακτήρα, παραιτημένο ἢ παρασιτικό…

ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΤΗΤΑ


ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΤΗΤΑ

        Ο άγιος Χρυσόστομος ερμηνεύοντας το χωρίο του Ησαΐα «Και συνέβηκε κατά το έτος, κατά το οποίο απέθανε ο βασιλιάς Οζίας, να δω τον Κύριο να κάθεται σε θρόνο ψηλό και υπερυψωμένο» (Ησ. 6,1) σχολιάζει· Ποιος τα λέει αυτά, ο Ησαΐας· αυτός είναι που είδε τα Σεραφείμ, ενώ ήταν παντρεμένος και εν τούτοις δεν είχε χάσει τη θεία χάρη. Αυτός είναι που είχε υιό (Ησ. 7,3) και αφού είχε υιό είχε και γυναίκα.

        Κι αυτά τα λέει η Γραφή για να μάθεις ότι ο γάμος δεν είναι κακό, αλλά κακό είναι η πορνεία.

5η συνέχεια . .ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ.Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα .


5η συνέχεια . .ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ.Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . 



Η ΑΓΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΥΑΓΓΓΕΛΙΟΥ!

Η ΑΓΙΑ  ΓΛΩΣΣΑ  ΤΟΥ  ΙΕΡΟΥ  ΕΥΑΓΓΓΕΛΙΟΥ!




4η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ 1924 - 1948


4η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες το <<ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ >>ΚΑΘΑΙΡΕΙ ΤΟΝ ΠΡ.ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ 1924 - 1948


ΜΕΡΟΣ Γ' ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ. ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ Ε Κ Λ Η Σ Ο Λ Ο Γ Ι Α Ν ΤΩΝ ΕΓΚΟΛΠΙΩΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ 1974 ΚΑΙ 1975 ΤΩΝ ΕΚΔΟΘΕΝΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΣ ΗΜΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ Γ.ΟΧ. ΕΛΛΑΔΟΣ Προς καταισχύνη των σατανικών και βλάσφημων οικουμενιστών αιρετικών νεοχριστομάχων εκκλησιομάχων του ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ αλλά και άλλων Γ.Ο.Χ. ΚΑΙ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ


ΜΕΡΟΣ Γ' ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ.
ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ  ΕΙΣ  ΤΗΝ  ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ  Ε Κ  Λ Η Σ Ο Λ Ο Γ Ι Α Ν  
ΤΩΝ  ΕΓΚΟΛΠΙΩΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ  1974  ΚΑΙ  1975  ΤΩΝ  ΕΚΔΟΘΕΝΤΩΝ  ΥΠΟ   ΤΗΣ  ΑΓΙΑΣ  ΚΑΙ  ΙΕΡΑΣ  ΗΜΩΝ  ΣΥΝΟΔΟΥ  ΤΗΣ  ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ 
ΤΗΣ  ΓΝΗΣΙΑΣ  ΚΑΙ  ΜΟΝΗΣ  ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ  ΤΩΝ  Γ.ΟΧ. ΕΛΛΑΔΟΣ
Προς  καταισχύνη  των  σατανικών και βλάσφημων  οικουμενιστών  αιρετικών  νεοχριστομάχων  εκκλησιομάχων  του  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ  ΤΖΑΝΗ  αλλά  και  άλλων  Γ.Ο.Χ.  ΚΑΙ  ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

ΜΕΡΟΣ Β' .ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ Ε Κ Λ Η Σ Ο Λ Ο Γ Ι Α Ν ΤΩΝ ΕΓΚΟΛΠΙΩΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ 1974 ΚΑΙ 1975 ΤΩΝ ΕΚΔΟΘΕΝΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΣ ΗΜΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ Γ.ΟΧ. ΕΛΛΑΔΟΣ Προς καταισχύνη των σατανικών και βλάσφημων οικουμενιστών αιρετικών νεοχριστομάχων εκκλησιομάχων του ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ αλλά και άλλων Γ.Ο.Χ. ΚΑΙ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ.


ΜΕΡΟΣ Β'  .ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ  ΕΙΣ  ΤΗΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ Ε Κ  Λ Η Σ Ο Λ Ο Γ Ι Α Ν  
ΤΩΝ  ΕΓΚΟΛΠΙΩΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ  1974  ΚΑΙ  1975  ΤΩΝ  ΕΚΔΟΘΕΝΤΩΝ  ΥΠΟ   ΤΗΣ  ΑΓΙΑΣ  ΚΑΙ  ΙΕΡΑΣ  ΗΜΩΝ  ΣΥΝΟΔΟΥ  ΤΗΣ  ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ 
ΤΗΣ  ΓΝΗΣΙΑΣ  ΚΑΙ  ΜΟΝΗΣ  ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ  ΤΩΝ  Γ.ΟΧ. ΕΛΛΑΔΟΣ
Προς  καταισχύνη  των  σατανικών και βλάσφημων  οικουμενιστών  αιρετικών  νεοχριστομάχων  εκκλησιομάχων  του  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ  ΤΖΑΝΗ  αλλά  και  άλλων  Γ.Ο.Χ.  ΚΑΙ  ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ.




3η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ 1937 - 1948


συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35  του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ 1937 - 1948