xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Ερμηνεύοντας το «Και εις μίαν αγίαν καθολικήν Εκκλησία» (Κύριλλος Ιεροσολύμων)

Ερμηνεύοντας το «Και εις μίαν αγίαν καθολικήν Εκκλησία» (Κύριλλος Ιεροσολύμων)

Ερμηνεύοντας το «Και εις μίαν αγίαν καθολικήν Εκκλησία» (Κύριλλος Ιεροσολύμων)
Ο καθηγητής πατρολογίας Στ. Παπαδόπουλος, χαρακτηρίζει τον άγιο Κύριλλο ως «κατηχητή» (Β’ τόμος της πατρολογίας, σελ. 482), του οποίου το έργο και η δράση «ερμηνεύονται από το έντονο ενδιαφέρον του για την κατήχηση των πιστών και την ανάγκη επιβιώσεως στον εκκλησιαστικό χώρο» (ίδιο έργο, σελ. 482). Ο καθηγητής πατρολογίας Π. Χρήστου, αναφέρει για τον άγιο Κύριλλο Ιεροσολύμων· 
«Ο Κύριλλος υπήρξε ο πλέον διακεκριμένος επίσκοπος Ιεροσολύμων κατ’ αυτήν την περίοδον, τα δε συγγράμματα του τον τοποθετούν εις την πρώτην σειράν των οικουμενικών διδασκάλων» (Δ’ τόμος της πατρολογίας, σελ. 480).


Ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, γνωστός από τις Κατηχήσεις του, μεταξύ των άλλων αναπτύσσει και το θέμα της Εκκλησίας, δίδοντας διαχρονικές απαντήσεις που αφήνουν έκθετους όσους αμφισβητούν την μοναδικότητα της Εκκλησίας, και όσους πιστεύουν στην πλάνη του δήθεν «αδογματισμού».

Ερμηνεύοντας το Ιεροσολυμιτικό Σύμβολο της Πίστεως (παρόμοιο με αυτό της Νικαίας- Κωνσταντινουπόλεως), και την φράση του «Και εις μίαν αγίαν καθολικήν Εκκλησία», αναφέρει:
«[…] Απομένει τώρα να μιλήσουμε και για το υπόλοιπο τμήμα αυτού του άρθρου που αναφέρεται στη «Μια, Αγία, Καθολική Εκκλησία», για την οποία θα μπορούσαμε να πούμε πολλά, αλλά θα τα εκθέσουμε συνοπτικά.

Η Εκκλησία, λοιπόν, ονομάζεται «Καθολική», επειδή είναι απλωμένη σε όλη την οικουμένη, από τη μια ως την άλλη άκρη της γης, και επειδή διδάσκει πλήρη και αδιάκοπα όλα τα δόγματα που πρέπει να γνωρίζουν οι άνθρωποι, σχετικά με όσα είναι ορατά και αόρατα, επουράνια και επίγεια, ακόμη και γιατί οδηγεί στην ευσεβή ζωή όλο το γένος των ανθρώπων, άρχοντες και υπηκόους γραμματισμένους και αγράμματους, και επί πλέον γιατί γιατρεύει και θεραπεύει κάθε είδος αμαρτίας που έχει διαπραχθεί με την ψυχή, ή με το σώμα. Τέλος, γιατί κατέχει όλες τις αρετές που εκφράζονται με έργα, με λόγια και γενικά με κάθε είδους πνευματικά χαρίσματα.

«Εκκλησία» πάλι ονομάζεται γιατί, όπως δηλώνει και η λέξη, συγκαλεί σε μία σύναξη όλους τους ανθρώπους, καθώς ο Κύριος λέει στο βιβλίο του Λευιτικού: «Όλους τους Ισραηλίτες εκκλησίασε, δηλαδή συγκέντρωσέ τους μπροστά στις θύρες της Σκηνής του Μαρτυρίου» (Λευιτ. η 3). Πρέπει να σημειωθεί ότι το ρήμα «εκκλησίασε» αναφέρεται για πρώτη φορά σε αυτό το σημείο της Αγίας Γραφής, όταν ο Κύριος εγκαθιστούσε τον Ααρών αρχιερέα. Στο Δευτερονόμιο επίσης, λέει ο Θεός στον Μωυσή: «Εκκλησίασε», δηλαδή συγκέντρωσε «μπροστά μου το λαό και ας ακούσουν τα λόγια μου, για να μάθουν να με φοβούνται» (Δευτ. δ 10). Η λέξη «εκκλησία» αναφέρεται πάλι, όταν γίνεται λόγος για τις πλάκες του Νόμου: «Επάνω σε αυτές ήταν γραμμένα όλα τα λόγια που είπε σε εσάς ο Κύριος, επάνω στο όρος Σινά, μέσα από τη φωτιά, κατά την ημέρα της εκκλησίας» (Δευτ. θ 10), σαν να ήθελε με αυτό να πει πιο καθαρά «κατά την ημέρα που ο Θεός σας κάλεσε και σας σύναξε». Ο Ψαλμωδός επίσης λέει: «Θα Σε δοξολογήσω, Κύριε, μέσα σε μεγάλη εκκλησία, ανάμεσα σε πυκνό πλήθος θα Σε υμνήσω» (Ψαλμ. λδ 18).

Παλαιότερα, λοιπόν, έψαλε ο Ψαλμωδός: «Μέσα στην εκκλησία να δοξολογείτε τον Θεό, τον Κύριο, όλοι οι απόγονοι του Ισραήλ» (Ψαλμ. ξζ 27). Αφού όμως οι Ιουδαίοι έχασαν τη Χάρη του Θεού, εξαιτίας της εχθρικής στάσης τους εναντίον του Σωτήρα, ο Σωτήρας οικοδόμησε δεύτερη Εκκλησία από εθνικούς, την αγία Εκκλησία των Χριστιανών. Για αυτήν είπε ο Κύριος στον απόστολο Πέτρο: «Επάνω σε αυτήν την πέτρα θα οικοδομήσω την Εκκλησία μου, και δεν θα την κατανικήσουν οι δυνάμεις του Άδη» (Ματθ. ιστ 1. Προφητεύοντας για αυτές τις δύο Εκκλησίες έλεγε ξεκάθαρα ο προφήτης Δαβίδ. Για την πρώτη που αποκλείστηκε: «Μίσησα την εκκλησία των πονηρών ανθρώπων» (Ψαλμ. κε 5), ενώ για την δεύτερη, που επρόκειτο να ανοικοδομηθεί, στον ίδιο Ψαλμό έλεγε: «Κύριε, αγάπησα την ευπρέπεια του οίκου Σου» (Ψαλμ. κε . Και αμέσως, στη συνέχεια: «Μέσα στην εκκλησία θα Σε δοξολογώ, Κύριε» (Ψαλμ. κε 12). Από τη στιγμή, λοιπόν, που η μία, η Ιουδαϊκή Εκκλησία αποκλείστηκε, οι Εκκλησίες του Χριστού πληθύνθηκαν και γέμισαν όλη την οικουμένη. Για αυτές τις Εκκλησίες είναι γραμμένο στους Ψαλμούς: «Ψάλατε στον Κύριο καινούριο ύμνο. Η δοξολογία Του ας αντηχήσει στην εκκλησία των αφοσιωμένων σ’ Αυτόν» (Ψαλμ. ρμθ 1). Σχετικά με αυτά τα λόγια του Ψαλμού είναι κι εκείνα που είπε προς τους Ιουδαίους ο προφήτης: «Δεν ευαρεστούμε πλέον με εσάς, λέει ο Κύριος, ο Παντοκράτορας» (Μαλαχίας α 10) και αμέσως συνεχίζει: «Διότι από τα χαράματα μέχρι την δύση του ηλίου το Όνομά μου δοξάζεται από τα έθνη». Για αυτήν την Αγία, Καθολική Εκκλησία γράφει ο Παύλος στον Τιμόθεο: «Για να γνωρίζεις πως πρέπει να συμπεριφέρεται κανείς μέσα στον οίκο του Θεού, που είναι η Εκκλησία του ζωντανού Θεού, ο στύλος και το θεμέλιο της αλήθειας» (Ά Τιμ. γ 15).

Η λέξη όμως εκκλησία σημαίνει διάφορα πράγματα, ώστε και για τον όχλο των Εφεσίων, που ήταν συγκεντρωμένος στο θέατρο, να γράφεται: «Αφού είπε αυτά, απέλυσε την εκκλησία» (Πράξ. ιθ 40). Κατά κυριολεξία θα μπορούσε κανείς πραγματικά να ονομάσει «εκκλησία πονηρευομένων» τις συνάξεις των αιρετικών, εννοώ τις συγκεντρώσεις των Μαρκιωνιστών και Μανιχαίων και όλων των άλλων αιρέσεων, για αυτό και το Σύμβολο της Πίστεως, για να είσαι σίγουρος σου παρέδωσε και το: «Εις Μίαν Αγίαν, Καθολικήν Εκκλησίαν», ώστε να αποφεύγεις τις μιαρές συγκεντρώσεις των αιρετικών και να παραμένεις ισόβια στην Αγία, Καθολική Εκκλησία, στους κόλπους της οποίας ξαναγεννήθηκες. Κι αν καμία φορά βρεθείς σε ξένη πόλη, να μη ρωτάς απλώς που είναι ο ναός- διότι και οι άλλοι ασεβείς αιρετικοί τολμούν να αποκαλούν τις σπηλιές τους εκκλησίες- ούτε να ρωτάς απλώς, που είναι η Εκκλησία, αλλά που βρίσκεται η Καθολική Εκκλησία, γιατί αυτό είναι το ιδιαίτερο όνομα αυτής της αγίας Μητέρας όλων μας, η οποία είναι Νύφη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, του Μονογενή Υιού του Θεού. Διότι έχει γραφεί: «Καθώς και ο Χριστός αγάπησε την Εκκλησία και παρέδωσε τον Εαυτό Του για χάρη της» (Εφεσ. ε 25), και όλα τα παρακάτω- και είναι τύπος και ομοίωμα της άνω Ιερουσαλήμ, «η οποία είναι ελεύθερη και μητέρα όλων μας» (Γαλ. δ 26), εκείνη που «προηγουμένως ήταν στείρα, τώρα όμως, είναι πολύτεκνη»( Γαλ. δ 27).

Εφόσον η πρώτη Εκκλησία, των Ιουδαίων, έχασε τη Χάρη, στη δεύτερη Εκκλησία, την Καθολική, καθώς μας λέει ο Παύλος: «ο Θεός τοποθέτησε πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτες, τρίτον διδασκάλους, έπειτα σε άλλους έδωσε δύναμη να κάνουν θαύματα, σε άλλους να έχουν χαρίσματα να θεραπεύουν, να προστατεύουν, να διοικούν την Εκκλησία, και να μιλούν διάφορες γλώσσες» (Α Κορ. ιβ 28). Ακόμη ο Θεός χάρισε κάθε αρετή, δηλαδή σοφία και σύνεση, σωφροσύνη και δικαιοσύνη, ελεημοσύνη και φιλανθρωπία, και αδάμαστη υπομονή στους διωγμούς. Αυτή λοιπόν, η Εκκλησία «με τα όπλα της δικαιοσύνης τα επιθετικά και τα αμυντικά, δοκιμάζοντας δόξα και ατίμωση» (Β Κορ. στ 7-8), παλαιότερα στους καιρούς των διωγμών και των θλίψεων, στεφάνωσε με τα ποικίλα και τα πολυάνθιστα στεφάνια της υπομονής τους αγίους μάρτυρες, και τώρα, στους καιρούς της ειρήνης, με τη Χάρη του Θεού, απολαμβάνει την τιμή που της πρέπει, από βασιλείς και άρχοντες και από ανθρώπους κάθε καταγωγής και προελεύσεως. Και ενώ οι βασιλείς εξουσιάζουν τον λαό μιας μόνο περιοχής, μόνο η Αγία, Καθολική Εκκλησία έχει απεριόριστη δύναμη και εξουσία σε ολόκληρη την οικουμένη. Διότι σύμφωνα με αυτό που έχει γραφεί: «ο Θεός έθεσε στα σύνορά σου ειρήνη» (Ψαλμ. ρμζ 3). Για αυτήν την Εκκλησία, αν ήθελα να τα πω όλα, θα χρειαζόμουν πολύ περισσότερες ώρες, για να τα διηγηθώ.

Σε αυτήν, λοιπόν, την Αγία, Καθολική Εκκλησία έχοντας τη σωστή διδασκαλία και τη σωστή ζωή, θα κληρονομήσουμε τη Βασιλεία των ουρανών και την αιώνια ζωή, για την οποία κάνουμε τα πάντα, για να την απολαύσουμε, από τον Κύριο. Γιατί ο σκοπός μας δεν αποβλέπει σε μικρά πράγματα, αλλά ο αγώνας μας γίνεται για την αιώνια ζωή. Για αυτό, σύμφωνα με την υπόσχεση του Συμβόλου της Πίστεως, μετά από το σημείο που αναφέρεται στην ανάσταση του σώματος, δηλαδή για την ανάσταση από τους νεκρούς, διδασκόμαστε να πιστεύουμε «και στην αιώνια ζωή», για την οποία αγωνιζόμαστε εμείς οι Χριστιανοί […]».

(Κατηχήσεις αγίου Κύριλλου Ιεροσολύμων, απόσπασμα από την 18η Κατήχηση, Γ. Β. Μαυρομάτης, τόμος Β’).

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ...: Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1924 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1924 ΕΩΣ ΣΗ...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Αιρέσεις και Νέος Πόλεμος κατα της Εκκλησίας ΤΟΥ Χ...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Αιρέσεις και Νέος Πόλεμος κατα της Εκκλησίας ΤΟΥ Χ...: ΝΕΟ-ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΙ : Νέες Αιρέσεις και Νέος Πόλεμος κατα της Εκκλησίας ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ  ΠΡΩΗΝ ΜΕΣΗΝΙΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ , ΤΟΥ ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ Θ...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Οι οικουμενιστές και οι συνοδοιπόροι τους κλ...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Οι οικουμενιστές και οι συνοδοιπόροι τους κλ...: Οι  οικουμενιστές  και  οι  συνοδοιπόροι  τους  κληρικοί  και  λαϊκοί  μας  κατηγορούν  ότι: είμαστε  ημερολάτρες  και  λατρεύουμε  το ...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Που είναι ο εντός και εκτός Ελλάδος Μοναχισμός ;;;...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Που είναι ο εντός και εκτός Ελλάδος Μοναχισμός ;;;...: Που είναι ο εντός και εκτός Ελλάδος Μοναχισμός ;;; Οικ. "Πατριάρχης" κ. Βαρθολομαίος : «Οι κληροδοτήσαντες ει...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Γιατί δεν αντιδρούν δυναμικά οι επίσκοποι και ιε...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Γιατί δεν αντιδρούν δυναμικά οι επίσκοποι και ιε...: Γιατί δεν αντιδρούν δυναμικά οι επίσκοποι  και  ιερείς  του νέου ημερολογίου ενάντια στην αίρεση του οικουμενισμού ?? Διότι γνωρίζουν π...

Που είναι ο εντός και εκτός Ελλάδος Μοναχισμός ;;;


Που είναι ο εντός και εκτός Ελλάδος Μοναχισμός ;;;


Οικ. "Πατριάρχης" κ. Βαρθολομαίος :

«Οι κληροδοτήσαντες εις ημάς την διάσπασιν προπάτορες ημών υπήρξαν ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως και ευρίσκονται ήδη εις χείρας του δικαιοκρίτου Θεού. Αιτούμεθα υπέρ αυτών το έλεος του Θεού, αλλ’ οφείλομεν ενώπιον Αυτού όπως επανορθώσωμεν τα σφάλματα εκείνων» (!!!), ανέφερε ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην θρονική εορτή του 1998.


Mητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ :

 Παπισμς ξορίζων τν Θεν κτς τς πτς πραγματικότητος νέλαβεν,πως ποκαταστήσ Ατόν, θέτων τοιουτοτρόπως τ θεμέλια τς θεΐας, ς ατηποστασιάζεται ες σύγχρονα συστήματα κα δεολογίας. Διέστρεψε τν βάσιν τς ρθοδόξου κκλησιολογίας δι το τεκμηριώτου πρωτείου δικαιοδοσίας κα το νιστορήτου λαθήτου. 

ΟΙ "ΠΕΡΙ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ" ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΛΟΓΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ


ΟΙ "ΠΕΡΙ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ" ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΛΟΓΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ


Θα μπορούσα να αναφέρω και περισσότερα επιχειρήματα για να αποδείξω ότι η δύναμη της απάτης μπορεί να χρησιμοποιηθή και για καλό σκοπό, μάλιστα δε ότι δεν πρέπει καν απάτη να καλείται αυτή η πράξη, αλλά οικονομία θαυμαστή. Όμως, επειδή τα προλεχθέντα είναι ικανά να στηρίξουν τον συλλογισμό αυτόν, θεωρώ φορτικό και επαχθές να επιμηκύνω περισσότερο τον λόγο μου. Εναπόκειται σε σένα πλέον να αποδείξης ότι δεν χρησιμοποίησα την απάτη αυτή προς όφελός σου.

Ο ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ απάντησε σ᾿ αυτά, λέγοντας, Και ποιο υπήρξε το κέρδος που είχα από αυτή την οικονομία, ή σοφία, ή όπως σου αρέσει να την αποκαλής, για να πεισθώ ότι δεν απατήθηκα από εσένα;

α. Η ιερωσύνη είναι μεγίστη απόδειξη της αγάπης προς τον Χριστό.

Του Αγίου ΙΣΑΑΚ του Σύρου Όταν ο Θεός θελήσει να φέρει τον άνθρωπο σε μεγάλη στενοχώρια


Του Αγίου ΙΣΑΑΚ του Σύρου
Όταν ο Θεός θελήσει να φέρει τον άνθρωπο σε μεγάλη στενοχώρια, ώστε να μετανοήσει και να εκζητήσει το έλεός του, παραχωρεί να εμπέσει στη μικροψυχία. Και αυτή γεννά την ισχυρή δύναμη της αμέλειας, η οποία τον κάνει και γεύεται τον ψυχικό πνιγμό, που είναι μια γεύση της κόλασης. Απ΄αυτό, χτυπά τον άνθρωπο, μετά, το πνεύμα της φρενοβλαβείας, από το οποίο πηγάζουν ατέλειωτοι πειρασμοί, όπως η σύγχυση, ο θυμός, η βλασφημία, η γκρίνια και η μεμψιμοιρία, οι χαλασμένοι λογισμοί, η μετάβαση από τόπο σε τόπο, γιατί πουθενά δε βρίσκει ανάπαυση, και τα όμοια. Αν με ρωτήσεις ποια είναι η αιτία για όλα αυτά, σου απαντώ: Η αμέλειά σου, γιατί δε φρόντισες να βρεις τη γιατρειά τους. Η γιατρειά όλων αυτών είναι μία, και μʼ αυτή ο άνθρωπος βρίσκει αμέσως στην ψυχή του την παρηγοριά που ποθεί. Και ποια λοιπόν είναι η αυτή γιατρειά; Είναι η ταπεινοφροσύνη της καρδιάς. Χωρίς αυτήν είναι αδύνατο να χαλάσεις το φράχτη των πειρασμών, απεναντίας μάλιστα βρίσκεις ότι οι πειρασμοί είναι ισχυρότεροι και σε εξουθενώνουν. 

Παράδεισος η Εκκλησία. Του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.


Παράδεισος η Εκκλησία.Του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.

Γιατί δεν αντιδρούν δυναμικά οι επίσκοποι και ιερείς του νέου ημερολογίου ενάντια στην αίρεση του οικουμενισμού ??


Γιατί δεν αντιδρούν δυναμικά οι επίσκοποι  και  ιερείς  του νέου ημερολογίου ενάντια στην αίρεση του οικουμενισμού ??



στήν φοτό οι μετά του λατινόφρονος πατριάρχου Βέκκου συμπροσευχηθέντες  αγιορήτες μοναχοί!
Διότι γνωρίζουν πολύ καλά, έστω και αν δεν το παραδέχονται ότι ούτε  ιεροσύνη   έχουν  ούτε μπορούν να τελέσουν μυστήρια ! διοτι όταν το 1924 η ελληνική  εκκλησία  αποκόπηκε  από την ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤ' ΑΝΑΤΟΛΑΣ , απώλεσε την ιεροσύνη και την αποστολική  διαδοχή !
Το ίδιο συνέβη και με τους ρώσους της διασποράς , αλλά και όλα τα άλλα πατριαρχία , ασχέτως αν ακολουθούν ή όχι το παλαιό ημερολόγιο , διότι κοινωνούν με τους ακοινώνητους  της εκκλησίας της Ελλάδος, των πατριαρχείων τους παπικούς , προτεστάντες και όλο το συνονθύλευμα του σατανά!

Γράφουν και ξαναγράφουν διάφοροι <<φωστήρες>> ότι τα συγγύλια της καταδίκης του νέου ημερολογίου είναι πλαστά , προσπαθώντας να καθησυχάσουν τόν λαό από τον φόβο των φρικτών αναθεμάτων τών πανορθοδόξων συνόδων κατά του νέου ημερολογίου , αλλά γνωρίζουν πολύ καλά ότι ψεύδονται , και το κάνουν εν επιγνώση διότι αυτές τις εντολές πήραν από τους προϊσταμένους τους διδασκάλους των διαφόρων στοών της Ελλάδος και του εξωτερικού!

Οι οικουμενιστές και οι συνοδοιπόροι τους , το πιστευω και τα έργα του , πρώην φλωρίνης χρυσόστομου καβουρίδη



Οι  οικουμενιστές  και  οι  συνοδοιπόροι  τους ,
το πιστευω και τα έργα του , πρώην φλωρίνης χρυσόστομου καβουρίδη





















































Σχόλια  ορθοδόξου  πίστεως :
 Είναι  παναίρεση του οικουμενισμού  ότι  χειρότερο  κατάφερε  ο διάβολος  και  τα  όργανα του  επίσκοποι και  θεολόγοι  οικουμενιστές ! κατόρθωσαν  μέσα  σε  90  χρόνια  να  καταστήσουν  την  ελληνική  εκκλησία  , την  εκκλησία  των  ΑΓΙΩΝ , ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ , ΤΩΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ , ΤΩΝ  ΜΑΡΤΥΡΙΚΩΝ  ΑΙΜΑΤΩΝ , της πίστεως  σε μια εκκλησία  πονηρευομένων  θεολογούντων  φιλοσόφων  , που  διυλίζουν  τον κώνωπα και καταπίνουν  την  κάμηλο  , κατόρθωσαν  να  την  αποσπάσουν  από το  σώμα  της  Εκκλησίας  του  ΧΡΙΣΤΟΥ  και  να  την ρίξουν  στην  αγκαλιά  του  σατανικού συγκριτιστικού  οικουμενισμού  , στερώντας  από  αυτήν  κάθε  μυστήριο  και κάθε  αγιαστική  Χάρι! Και  καθιστώντας  την  μια  από  τις  εκατοντάδες   αιρετικές   θρησκευτικές  ομάδες  του  αντίχριστου!
Πλέον  ο λαός  δεν  έχει  καμία  δικαιολογία  και  άγνοια  τα  γνωρίζει  όλα , εθελοτυφλεί  , νομίζοντας  ότι  καταγγέλλοντας  μόνο  τους  οικουμενιστές  ,και  κάνοντας  καλά  έργα  θα  βρει  την  σωτηρία  , μιλεί  για  αγάπη  , ταπείνωση και  υπακοή , φαρισαϊκά,  διότι  η πραγματική  αγάπη , ταπείνωση  και  υπακοή  είναι  προς  τις  εντολές  της  Εκκλησιάς  και  των  Πατέρων , ( Εγώ ήρθα  να βάλω  μάχαιρα μεταξύ  των  συγγενών και  φίλων ) για το θέμα  της πίστεως  ! μόνο η  εγκατάλειψη  των  αιρετικών  νεοημερολογιτών  και  παλαιοημερολογιτών  του  (ουνίτη)  Χρυσόστομου Καβουρίδη , και  η επιστροφή  στην  Εκκλησία  του  ΧΡΙΣΤΟΥ  μπορεί  να  Χαρίση  δωρεάν  την  σωτηρία  της  ψυχής  στον  κάθε  άνθρωπο!