xristianorthodoxipisti.blogspot.gr
ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes
«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)
«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)
Η λειτουργική γλώσσα “Άραγε γινώσκεις α αναγινώσκεις;”
Η λειτουργική γλώσσα “Άραγε γινώσκεις α αναγινώσκεις;”
του ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΟΡΝΑΡΑΚΗ καθηγητού πανεπιστημίου
Πολλές φορές, κατά το παρελθόν, έχει άκουσθή καί έχει γραπτώς διατυπωθή ή ιδέα, ότι, για να προσληφθή εύκολώτερα το λυτρωτικό μήνυμα της Εκκλησίας, εκ μέρους του πληρώματος της, ιδιαίτερα κατά την τέλεση της Θ. Λατρείας, πρέπει να του προσφέρεται, αυτό το μήνυμα, μέσω μιας απλούστερης γλωσσικής μορφής.
Πρέπει δηλ. κατά την τέλεση της Θ. Λειτουργίας, το ευαγγελικό πρωτότυπο κείμενο, να του προσφέρεται στην απλή δημοτική γλώσσα καί μάλλον στη «γλώσσα του λάου» (!). Άλλα, προστίθεται, πρέπει να απλοποιηθούν φραστικώς οι ϋμνοι καί τα τροπάρια των ακολουθιών της Θ. Λατρείας, με σχετικές μεταφραστικές επεμβάσεις στην υπάρχουσα σήμερα γλωσσική τους μορφή.
«Ἐμίσησα ἐκκλησίαν πονηρευομένων….(Ψαλμός ΚΕ, 5)
«Ἐμίσησα ἐκκλησίαν πονηρευομένων….(Ψαλμός ΚΕ, 5)
Ὁ πιστός ἄνθρωπος, ὁ Ὀρθόδοξος πιστός Χριστιανός, σέ στιγμές
πνευματικῆς περισυλλογῆς καί ἰδίως κατά τίς ὧρες τῆς προσευχῆς, πού ἡ ψυχή ἀνοίγεται
στήν ἐπικοινωνία μέ τόν Τριαδικό Θεό, ἐκτός τῶν ἄλλων, ποιεῖ καρδιακή ἀναφορά
καί γιά τήν ὅλη του συμπεριφορά. Ἀπό θετικῆς ἀπόψεως βλέπει τήν προσπάθεια τήν ὁποία
ἔχει εἰς τό νά βαδίζῃ τήν ὁδόν τῆς Εὐαγγελικῆς ἀρετῆς, ἀπό τό «κατ᾽ εἰκόνα»
δηλαδή εἰς τό «καθ᾽ ὁμοίωσιν» μέ ὅλες τίς παραμέτρους τοῦ θέματος, καί ἀπόἀρνητικῆς
ἀπόψεως παρακολουθεῖ τόν ἀκατάπαυστο ἀγῶνα πού διεξάγει εἰς τό νά μή
συναναμιγνύεται μέ τούς ἀσεβεῖς. Μέἐκείνους τούς ἀνθρώπους δηλαδή πού ἀρνοῦνται
τήν ἀγάπη τοῦΘεοῦ καί ἀποστρέφονται τήν ὁδόν τῆς δικαιοσύνης πού ὁδηγεῖ εἰς τήν
ἁγιότητα.
ΕΑΝ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΥΠΕΚΥΠΤΕ ΤΟ 1924 ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
ΕΑΝ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΥΠΕΚΥΠΤΕ ΤΟ 1924 ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΥ , ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΑΓΙΩΝ , ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΑΝ ,ΑΠΙΣΤΟΙ ,ΑΛΛΟΦΥΛΟΙ, ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ ΤΩΝ ΣΚΟΤΕΙΝΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ !! ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ,ΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ ΜΑΣ , ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ ΠΝΙΓΕΙ , ΚΑΙ ΟΣΟ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ,ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ,ΤΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΥΝΑ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΥΝ !! ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ! ΧΩΡΙΣ ΠΟΝΟ ,ΧΩΡΙΣ ΘΥΣΙΑ , ΧΩΡΙΣ <<ΑΙΜΑ>> ΔΕΝ ΘΑ ΕΡΘΗ Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΚΑΘΈΝΟΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ!!
"Λόγος εις εαυτόν εις τον λαόν και εις τους ποιμένας" (Λόγος ΚΣΤ΄) Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
"Λόγος εις εαυτόν εις τον λαόν και εις τους
ποιμένας" (Λόγος ΚΣΤ΄)
Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
Όταν επανήλθεν από τον αγρόν μετά το επεισόδιον του Μαξίμου
1. Σας εποθούσα, τέκνα, και μ' εποθούσατε εις ίσον βαθμόν.
Το πιστεύω, αν βεβαίως πρέπει εις τον λόγον να προσθέσω και πίστιν, «ναι μα την
καύχησίν μου δια σας, την οποίαν έχω ενώπιον του Ιησού Χριστού του Κυρίου μας».
Διότι αυτήν την μορφήν όρκου μου υπέδειξε το άγιον Πνεύμα, με του οποίου την
χάριν εκινήθημεν προς σας, δια να καταρτίσωμεν εις τον Κύριον λαόν περιούσιον.
Παρατηρήσατε πόση είναι η πίστις· και δια τα ιδικά μου
αισθήματα σας πείθω και δια τα ιδικά σας διαβεβαιώνω. Και τούτο δεν είναι
καθόλου αξιοθαύμαστον. Εις όσους είναι κοινόν το Πνεύμα, κοινόν είναι και το
πάθος· εις όσους δε είναι ίσον το πάθος, ίση είναι και η πίστις. Διότι ό,τι δεν
έπαθε κανείς, δεν θα ηδύνατο να το πιστεύση ούτε δι' άλλον ο δε παθών είναι
ετοιμότερος να το παραδεχθή, ως μάρτυς αόρατος αοράτου πάθους, οικείον
κάτοπτρον ξένης μορφής. Δια τούτο δεν υπέφερα να μένω μακράν από σας
περισσότερον, αν και ήμην αρκετά στενοχωρημένος και δυσαρεστημένος με τα εδώ
πράγματα. Ήμην δε δυσαρεστημένος όχι μόνον με εκείνα τα οποία φέρουν αι πόλεις
(πλήθη, θορύβους, αγοράς, θέατρα, απολαύσεις, ύβρεις, άγοντας και αγομένους,
ζημιούντας και ζημιουμένους, πενθούντας και πενθουμένους, κλαίοντας, χαίροντας,
υπανδρευομένους, θάπτοντας, επευφημουμένους, βλασφημουμένους, δάση κακίας,
αναβρασμόν κόσμου, μεταβολάς προς αντιθετικάς διευθύνσεις, όπως εις τον πορθμόν
του Ευρίπου και εις τους ανέμους), αλλά και με αυτά ακόμη τα σοβαρώτερα και
πολυτιμότερα, τα σχετιζόμενα προς αυτό το βήμα δηλαδή και προς την αγίαν
τράπεζαν. Ημείς βεβαίως είμεθα εξ εκείνων οι οποίοι προσεγγίζουν εις τον Θεόν,
διότι θεωρούμεθα ότι έχομεν την εξουσίαν επί των πραγμάτων τούτων, του ιερού
βήματος και της τραπέζης, Αλλά φοβούμαι μήπως κακώς προσεγγίζωμεν και δεν
δυνάμεθα να βαστάσωμεν την δύναμιν του πυρός ως η καλάμη.
"Λόγος περί δόγματος και καταστάσεως επισκόπων" (Λόγος Κ΄) Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος:
"Λόγος περί δόγματος και καταστάσεως επισκόπων"
(Λόγος Κ΄)
Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος:
1. Όταν βλέπω την φλυαρίαν της εποχής μας και τους σοφούς
που αναδεικνύονται εντός μιας ημέρας και τους αυτοχειροτονήτους θεολόγους, οι
οποίοι μόνον επειδή θέλουν να είνε σοφοί, νομίζουν και ότι είνε, τότε ποθώ την
ανωτάτην φιλοσοφίαν και αναζητώ την πλέον απόμακρον έρημον, καθώς λέγει ο
Ιερεμίας, και θέλω να συζητήσω συγκεντρωμένος με τον εαυτόν μου.
Διότι τίποτε άλλο δεν θεωρώ τόσον σπουδαίον, όσον το να
κλείσω τας αισθήσεις, να ευρεθώ έξω από την σάρκα και τον κόσμον, να μη έχω
επαφήν με τίποτε το ανθρώπινον, εκτός από τα απολύτως αναγκαία, και τα συζητώ
με τον εαυτόν μου και τον Θεόν, να ζω υπεράνω των ορατών πραγμάτων και να κρατώ
συνεχώς μέσα μου διαυγείς τας θείας ενοράσεις, αμιγείς από τα γήινα και
παραπλανητικά είδωλα, σαν ένας ακηλίδωτος καθρέπτης του Θεού και των θείων,
Του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου Μελέτη Εις την Ανάστασιν του Κυρίου,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΨΥΧΗ ΜΟΥ!! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΚΑΡΔΙΑΜΟΥ!!! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΚΑΙ ΑΔΗΣ ΚΑΘΑΙΡΕΘΕΊ !!! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ , ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΚΑΙ ΠΕΝΗΤΕΣ !!! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ!!
Η ΧΑΡΑ ΠΟΥ ΦΕΡΝΗ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΤΟ ΛΑΜΠΡΟΦΟΡΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΗ!!
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ ΕΚ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ Ο ΚΥΡΙΟΣ!!
ΑΝΑΣΤΑΣΙ 2014
ΣΤΟΝ Ι. Ν .ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Γ Ο Χ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ : ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟ
Του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου
Μελέτη
Εις την Ανάστασιν του Κυρίου,
εις την οποίαν χρεωστούμεν να συγχαρώμεν
Α'. Με τον αναστάντα Χριστόν.
Χριστος Ανέστη !! Le Christ est ressuscité! Христос Воскресе! Christus ist auferstanden! Христос Васкрсе! ¡Cristo ha resucitado! Hristos a înviat! Krishti u Ngjall! المسيح قام! ქრისტე აღსდგა! Mesih dirildi! Kristus on üles tõusnud! Cristo è risorto! Chrystus Zmartwychwstał! 그리스도가 부활한다! Críost Risen! Kristus Bangkit! Christ is Risen! Kristo Mfufuka! キリストが立ち上げる!
Χριστος
Ανέστη !! Le
Christ est ressuscité!
Христос Васксе!
¡Cristo ha resucitado!
Hristos a înviat!
Krishti u Ngjall!
المسيح قام!
ქრისტე აღსდგა!
Mesih dirildi!
Kristus on üles tõusnud!
Cristo è risorto! Chrystus
Zmartwychwstał!
그리스도가 부활한다!
Críost Risen!
Kristus Bangkit! Christ is Risen!
Kristo Mfufuka!
キリストが立ち上げる!
基督复活了!
Ο Αναστάς Χριστός να
ενώσει όλους τους
χριστιανούς στην μια ορθόδοξη πίστη
των 7 αγίων οικουμενικών
συνόδων για να έρθει ξανά η ειρήνη στην γη
The resurrected Christ to
unite all Christians in the Orthodox faith of the saints seven ecumenical
councils to come again peace on earth
Il Cristo risorto di unire tutti i cristiani nella
fede ortodossa dei santi sette Concili Ecumenici di venire di nuovo la pace
sulla terra
Воскресший Христос объединить всех христиан в
православной вере святых Семи Вселенских Соборов приехать снова мир на землю;
Le Christ ressuscité d'unir tous les chrétiens dans la
foi orthodoxe des saints sept conciles œcuméniques de revenir la paix sur la
terre
El Cristo resucitado para unir a todos los cristianos
en la fe ortodoxa de los santos siete concilios ecuménicos para venir de nuevo
la paz en la tierra
Der auferstandene Christus, alle Christen zu vereinen
im orthodoxen Glauben der Heiligen sieben ökumenischen Konzilien, wieder auf
die Erde kommen Frieden
Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα, ἡ μία τῶν Σαββάτων, ἡ
βασιλὶς καὶ κυρία, ἑορτῶν ἑορτή, καὶ πανήγυρις ἐστὶ πανηγύρεων, ἐν ᾗ εὐλογοῦμεν
Χριστὸν εἰς τοὺς αἰῶνας
Νῦν πάντα
πεπλήρωται φωτός, οὐρανός τε καὶ γῆ, καὶ τὰ καταχθόνια· ἑορταζέτω γοῦν πᾶσα κτίσις,
τὴν Ἔγερσιν Χριστοῦ, ἐν ᾗ ἐστερέωται.
Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτω, την θεόσωμον ταφήν και την εις ’δου κάθοδον του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν
« Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτω, την θεόσωμον ταφήν και την εις
’δου κάθοδον του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν, δι' ών της
φθοράς το ημέτερον γένος ανακληθέν προς αιωνίαν ζωήν μεταβέβηκε». Σύμφωνα με το
ιερό συναξάρι αυτήν την άγια ημέρα τιμάμε και προσκυνάμε την ταφή του Κυρίου
μας και την εις ’δου Κάθοδόν Του.
Υπέροχος Χερουβικός Ύμνος του Μεγάλου Σαββάτου:
Σιγησάτω πᾶσα σὰρξ βροτεία, καὶ στήτω μετὰ φόβου και τρόμου,
καὶ μηδὲν γήϊνον ἐν ἑαυτῇ λογιζέσθω· ὁ γὰρ Βασιλεὺς τῶν Βασιλευόντων, καὶ
Κύριος τῶν κυριευόντων προσέρχεται σφαγιασθῆναι καὶ δοθῆναι εἰς βρῶσιν τοῖς
πιστοῖς· προηγοῦνται δὲ τούτου οἱ Χοροὶ τῶν Ἀγγέλων μετὰ πάσης ἀρχῆς καὶ ἐξουσίας,
τὰ πολυόμματα Χερουβεὶμ καὶ τὰ ἑξαπτέρυγα Σεραφεὶμ, τὰς ὄψεις καλύπτοντα καὶ βοῶντα
τὸν ὕμνον· Ἀλληλούϊα.
υπέροχη εκτέλεση του κατανυκτικότατου ως άνω ύμνου:
Το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής, αφότου εξέπνευσε ο
Κύριος επί του σταυρού, έπρεπε να ταφεί και μάλιστα βιαστικά, διότι όπως μας
πληροφορεί ο ιερός Ευαγγελιστής οι Ιουδαίοι «ίνα μη μείνη επί του σταυρού τα
σώματα εν τω σαββάτω, επεί Παρασκευή ην΄ ην γαρ μεγάλη η ημέρα εκείνη του
σαββάτου΄ ηρώτησαν τον Πιλάτον ίνα κατεαγώσιν αυτών τα σκέλη, και αρθώσιν»
(Ιωάν.19:31). Οι στρατιώτες με χονδρές σιδερένιες βέργες τσάκισαν τα κόκαλα των
δύο συσταυρωμένων ληστών, για να επιταχύνουν το θάνατό τους, διότι ακόμη δεν
είχαν εκπνεύσει. «Επί τον Ιησούν ελθόντες ως είδον αυτόν ήδη τεθνηκότα, ου
κατέαξαν αυτού τα σκέλη, αλλ' εις των στρατιωτών λόγχη αυτού την πλευράν ένυξε,
και ευθέως εξήλθε αίμα και ύδωρ» (Ιωάν.19:33). Αυτό σημαίνει ότι ο θάνατος του
Κυρίου υπήρξε πραγματικός, εις πείσμα όλων εκείνων των συκοφαντών, οι οποίοι
συνεχίζοντες την θεομάχο έχθρα των αρχόντων του Ισραήλ, υποστήριζαν και
υποστηρίζουν ότι δήθεν δεν πέθανε επί του σταυρού και κατά συνέπεια η ανάστασή
Του ήταν ψεύτικη!
ΤΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΤΗ:Ομιλία εις την προδοσίαν του Ιούδα ,καθώς και στο Πάσχα, στην παράδοση της Θείας Ευχαριστίας, και για το ότι δεν πρέπει κανείς να είναι μνησίκακος.ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΤΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΤΗ
Ομιλία εις την προδοσίαν του Ιούδα ,καθώς και στο Πάσχα, στην παράδοση της Θείας Ευχαριστίας,
και για το ότι δεν πρέπει κανείς να είναι μνησίκακος.ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Ας δούμε πώς
παραδόθηκε ο Δεσπότης. Για να μάθομε καλά και του προδότη όλη τη μανία, και του
μαθητή την αχαριστία να γνωρίσομε, και του Δεσπότη την ανείπωτη φιλανθρωπία, ας
ακροασθούμε τον Ευαγγελιστή πώς εκείνου την παρατολμία ιστορίζει.
Μ. ΤΡΙΤΗ Της των Δέκα Παρθένων Παραβολής μνείαν ποιούμεθα
Μ. ΤΡΙΤΗ
Της των Δέκα Παρθένων
Παραβολής μνείαν ποιούμεθα .....
«Γρηγορείτε ουν...»
(Ματθ. κε' 1-13)
Η σκόνη της ψυχής. Έτσι ωνόμασαν την ραθυμία, την αναμελιά εκείνη της ψυχής για την πνευματική ζωή και σωτηρία. Και σιγά-σιγά, βουλιάζει στην αφάνεια όπως όλα τα αρχαία του κόσμου τούτου κτίσματα.
Το έργο της αναμελιάς έρχεται ν' αποτελειώση η άγνοια του Νόμου του Θεού από την απουσία της μελέτης, και κατοπινά, η λησμοσύνη για ό,τι καλό παλιά η ψυχή έχει πάρει. Και η ψυχή μου, Κύριε, κολώνα σπασμένη από το θείο Οικοδόμημα Της Εκκλησίας Σου, θάπτεται στης ραθυμίας το χώμα.
Δώσε μου, Μεγάλε Ανιχνευτά των ψυχών, την σκαπάνη της θείας εγρηγόρσεως για να σου την προσφέρω εύρημα πολύτιμο στην αγάπη Σου. Ψυχή αθλία! Επιμένεις ακόμη να βρίσκεσαι στη χώρα της ραθυμίας, όταν ο Κύριός σου αγωνιά στη Γεσθημανή Του;
Υπνώττεις στην τρυφηλότητα του κόσμου, όταν Εκείνος αγρυπνεί εκεί για σένα; Γελάς ξένοιαστα, ενώ Εκείνος μουσκεύει στον ιδρώτα του πόνου; Νύχτα της ψυχής μου! Νύχτα μ' αξημέρωτα σκοτάδια:
Σε λίγο θ' ακουστή το εγερτήριο σάλπισμα: «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται, εξέρχεσθε εις απάντησιν αυτού». Θα ψάχνης για το λυχνάρι των αρετών. Μα το λάδι του θα είναι τελειωμένο.
Σπασμωδικά θα ζητάς την μετάνοια. Θα θελήσης να τρέξης για πράξεις ελεημοσύνης και αγάπης. Όμως, η πόρτα του Νυμφώνος θα έχη κλείσει ξωπίσω σου...
ΜΕΓ. ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΡΘΟΝ
ΜΕΓ. ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΡΘΟΝ
Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν
τῷ μέσῳ τῆς νυκτός, καὶ μακάριος ὁ δοῦλος, ὃν εὑρήσει γρηγοροῦντα, ἀνάξιος δὲ πάλιν,
ὃν εὑρήσει ῥαθυμοῦντα. Βλέπε οὖν ψυχή μου, μὴ τῷ ὕπνῳ κατενεχθής, ἵνα μῄ τῷ θανάτῳ
παραδοθῇς, καὶ τῆς βασιλείας ἔξω κλεισθῇς, ἀλλὰ ἀνάνηψον κράζουσα· Ἅγιος, Ἅγιος,
Ἅγιος εἶ ὁ Θεός, διὰ τῆς Θεοτόκου ἐλέησον ἡμᾶς.
Ομιλία στην Κυριακή των Βαΐων-Αγίου Γρηγορίου Παλαμά
Ομιλία στην Κυριακή των Βαΐων-Αγίου Γρηγορίου Παλαμά
Σέ καιρό εὐνοίας σέ ἐπήκουσα καί σέ ἡμέρα σωτηρίας σ’ ἐβοήθησα», εἶπε ὁ Θεός μέ τό στόμα τοῦ προφήτη Ἡσαΐα (Ἡσ. 49, 8). Καλό λοιπόν εἶναι νά εἰπῶ σήμερα τό ἀποστολικό ἐκεῖνο πρός τήν ἀγάπη σας: «Ἰδού καιρός εὐπρόσδεκτος, ἰδού ἡμέρα σωτηρίας ἄς ἀπορρίψωμε λοιπόν τά ἔργα τοῦ σκότους καί ἄς ἐκτελέσουμε τά ἔργα τοῦ φωτός, ἄς περπατήσουμε μέ σεμνότητα, σάν σέ ἡμέρα» (Β΄ Κορ. 6, 2· Ρωμ. 13, 12). Διότι προσεγγίζει ἡ ἀνάμνησις τῶν σωτηριωδῶν παθημάτων τοῦ Χριστοῦ καί τό νέο καί μέγα καί πνευματικό Πάσχα, τό βραβεῖο τῆς ἀπαθείας, τό προοίμιο τοῦ μέλλοντος αἰῶνος. Καί τό προκηρύσσει ὁ Λάζαρος πού ἐπανῆλθε ἀπό τά βάραθρα τοῦ Ἅδη, -ἀφοῦ, μέ μόνο τόν λόγο καί τό πρόσταγμα τοῦ Θεοῦ, πού ἔχει τήν ἐξουσία ζωῆς καί θανάτου, ἀναστήθηκε ἀπό τούς νεκρούς τήν τέταρτη ἡμέρα- καί προανυμνοῦν παιδιά ἄκακα καί πλήθη λαοῦ, μέ τήν ἔμπνευση τοῦ Θείου Πνεύματος, Αὐτόν πού λυτρώνει ἀπό τόν θάνατο, πού ἀνεβάζει τίς ψυχές ἀπό τόν Ἅδη καί πού χαρίζει ἀΐδια ζωή στήν ψυχή καί στό σῶμα.
Παραχωρεί ο Θεός σε αναξίους άρχοντες και βασιλείς, να άρχουν επί ενός αναξίου λαού, για να τους συνετίσει;
Παραχωρεί ο
Θεός σε αναξίους άρχοντες και βασιλείς, να άρχουν επί ενός αναξίου λαού, για να
τους συνετίσει;
ΚΑΙ ΟΙ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟ ΝΕΟ ΙΣΡΑΗΛ , Ο ΛΑΟΣ
ΤΟΥ ΘΕΟΥ , ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚ ΘΕΟΥ ΑΠΑΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΕΚ ΤΗΣ ΣΤΥΓΝΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ
ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ , ΠΡΟΤΙΜΗΣΑΝ , ΑΝΤΙ
ΤΟΥ ΕΥΣΕΒΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΩΝ
ΒΑΥΑΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΟΥΛΩΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ , ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΣΤΥΧΗ
ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΑΠΟΙΚΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΛΟΣΑΞΩΝΩΝ ΣΑΤΑΝΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΕΩΝ!!
ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ!!!
Δευτερονόμιο
28/κη: "15 Αλλ' εάν δεν υπακούσης εις την φωνήν Κυρίου του Θεού σου, διά
να προσέχης να εκτελής πάσας τας εντολάς αυτού και τα διατάγματα αυτού, τα
οποία εγώ προστάζω εις σε σήμερον, πάσαι αι κατάραι αύται θέλουσιν ελθεί επί σε
και θέλουσι σε ευρεί. … 29 … και θέλεις είσθαι μόνον καταδυναστευόμενος και
διαρπαζόμενος πάσας τας ημέρας, και δεν θέλει είσθαι ο σώζων. …36…Ο Κύριος
θέλει φέρει σε και τον βασιλέα σου όντινα καταστήσης επί σε, εις έθνος το
οποίον δεν εγνώρισας, συ, ουδέ οι πατέρες σου. …48 διά τούτο θέλεις δουλεύσει
τους εχθρούς σου, τους οποίους ο Κύριος θέλει εξαποστείλει επί σε, με πείναν
και με δίψαν και με γυμνότητα και με έλλειψιν πάντων· και θέλει βάλει επί τον
τράχηλόν σου ζυγόν σιδηρούν, εωσού σε εξολοθρεύση…
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)