xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Ευχή κατανυκτικότατη προς τον πανοικτίρμονα Θεόν και Σωτήρα ημών Κύριον Ιησού Χριστόν .


Ευχή κατανυκτικότατη  προς τον πανοικτίρμονα  Θεόν  και Σωτήρα  ημών  Κύριον  Ιησού  Χριστόν .
λέγων ατήν τν Εχήν κάθε σπέρας, μετ κατανύξεως, ἐὰν πέλθη π' ατν φοβερά ρα το θανάτου ν τ νυκτί ταύτη, λυτροται τς κολάσεως, λέει Θεο.


Εσπλαγχνε κα πολυέλεε Κύριε ησο Χριστ Θεός μου, λθν ες τν κόσμον μαρτωλούς σσαι, ν πρτός εμι γώ, λέησόν με πρ τς μς τελευτς.
Οδα γρ τι φρικτν κα φοβερν ναμένει με δικαστήριον νώπιον πάσης τς κτίσεως, τε κα τν ναγν κα παμβεβήλων μου πράξεων πασν φανέρωσις γίνεται· σύγγνωστα γρ ς ληθς κα νάξια πάρχουσι συγχωρήσεως, ς περβαίνοντα τ πλήθει ψάμμον θαλάσσιον.
Δι τοτο κα ο τολμ τν ατησιν τς φέσεως τούτων ποιήσασθαι, Δέσποτα, τι πλεον πάντων νθρώπων ες Σέ πλημμέλησα.
τι πρ τν σωτον σώτως βίωσα,
τι πρ τν μυρία τάλαντα χρεωφειλέτης Σου γέγονα,
τι πρ τν Τελώνην κακς τελώνησα,
τι πρ τν Ληστήν μαυτόν θανάτωσα,
τι πρ τν Πόρνην γώ φιλόπορνος πραξα,
τι πρ τος Νινευΐτας μετανόητα πλημμέλησα,
τι πρ τν Μανασσν «περραν τν κεφαλήν μου α νομίαι μου κα σε φορτίον βαρ βαρύνθησαν π' μέ κα ταλαιπώρησα κα κατεκάμφθην ως τέλους»·
τι τ Πνεμα Σου τ γιον λύπησα,
τι τν ντολν Σου παρήκουσα,
τι τν πλοτόν Σου διεσκόρπισα,
τι τν χάριν Σου βεβήλωσα,
τι τν ρραβνα, ν μοι δέδωκας, ν νομίαις νήλωσα,
τι τ τίμιον κατ' εκόνα Σου, τν ψυχήν μου, μόλυνα,
τι τν χρόνον, ν μοι δέδωκας ες μετάνοιαν,                      
μετ
τν χθρν Σου βίωσα,
τι οδεμίαν ντολήν Σου φύλαξα,
τι τν χιτνά μου κατερρύπωσα, ν με νέδυσας,
τι το ρθο λόγου τν λαμπάδα πέσβεσα,
τι τ πρόσωπόν μου, φαίδρυνας,
ν μαρτίαις χρείωσα,
τι τος φθαλμούς μου, ος φώτισας,
κουσίως τύφλωσα,
τι τ χείλη μου, περ πολλάκις τος θείοις Σου μυστηρίοις γίασας, ασχύναις μόλυνα.
Καί οδα τι πάντως τ φοβερ Σου βήματι παραστήσομαι ς κατάδικος παμμίαρος.
Οδα τι πάντα τότε τ πεπραγμένα μοι λεγχθήσονται κα οκ ποκρυβήσεται οδν παρ Σοί.
λλά δέομαί Σου, εσυμπάθητε, πολυέλεε, φιλανθρωπότατε Κύριε,
«μ
τ θυμ Σου λέγξς με, ο λέγω, μ παιδεύσς με, δύνατον γρ τοτο π τν ργων μου, λλ μ τ θυμ Σου λέγξς με».
Κερδήσω τοτο παρ Σοί, ἐὰν μ τ θυμ Σου κα τ ργ Σου παιδεύσς με, μηδ φανερώσς ατ γγέλων κα νθρώπων νώπιον ες ασχύνην μου κα νειδος.
«Κύριε, μ
τ θυμ Σου λέγξς με»·
ε
φθαρτο βασιλέως θυμν οδες νεγκεν δύναται, πόσ μάλλον Σο το Κυρίου τν θυμν θλιος ποστήσομαι;
«Κύριε, μ τ θυμ Σου λέγξς με μηδ τ ργ Σου παιδεύσς με».
Οδα Λστήν ατήσαντα κα παρευθς συγχώρησιν κ Σο κομισάμενον.
Ο
δα Πόρνην λοψύχως προσελθοσαν κα συγχωρηθεσαν.
Ο
δα Τελώνην κ βάθους στενάξαντα κα δικαιωθέντα.
Έγώ δ πανάθλιος πάντας περβαίνων τας μαρτίαις, τ μετανοί τούτους ο θέλω μιμήσασθαι, οδ γρ χω δάκρυον κτενές.
Ο
κ χω ξομολόγησιν καθαρν κα ληθινήν,
ο
κ χω στεναγμν κ βάθους καρδίας,
ο
κ χω καθαρν τν ψυχήν,
ο
κ χω γάπην κατά Θεόν,
ο
κ χω πτωχείαν πνευματικήν,
ο
κ χω προσευχν διηνεκ,
ο
κ χω σωφροσύνην ν τ σαρκί,
ο
κ χω καθαρότητα λογισμν,
ο
κ χω προαίρεσιν θεοτερπ.
Ποί
ον προσώπ ν ποί παρρησί ζητήσω συγχώρησιν;
«Κύριε, μ τ θυμ Σου λέγξς με»·
Πολλάκις, Δέσποτα, μετανοε
ν συνεταξάμην.
Πολλάκις
ν κκλησί κατανυγες προσπίπτω Σοι, ξερχόμενος δ ταίς μαρτίαις εθύς περιπίπτω.
Ποσάκις με
λέησας, γ δ Σε παρώργισα!
Ποσάκις
μακροθύμησας, γ δ οκ πέστρεψα!
Ποσάκις με
νέστησας, γ δ πάλιν λισθήσας κατέπεσον!
Ποσάκις μου ε
σήκουσας, γ δ Σου παρήκουσα!
Ποσάκις με
πόθησας, γ δ ούδαμο Σοι δούλευσα!
Ποσάκις μέ
τίμησας, γ δ οκ ηχαρίστησα!
Ποσάκις μαρτήσαντα, ς γαθός Πατήρ παρεκάλεσας κα ς υόν κατεφίλησας κα τς γκάλας φαπλώσας μοι βόησας·
γειρε, μ φοβο, στήθι·
πάλιν δεύρο,
ο
κ νειδίζω σε,
ο
βδελύσσομαι,
ο
κ ποῤῥίπτω,
ο
δ σκληρύνω τ μν πλάσμα,
τ
μν τέκνον,
τ
ν μν εκόνα,
ν οκείαις χερσί διέπλασα νθρωπον κα φόρεσα,
πρ ο τ αμα ξέχεα,
ο
κ ποστρέφομαι πρός με ρχόμενον τ λογικόν μου πρόβατον, τ πολωλός,
ο
δύναμαι μ ποδοναι τν προτέραν εγένειαν,
ο
δύναμαι μ συναριθμσαι τος νενήκοντα ννέα προβάτοις·
διά γ
ρ τοτο κα μόνον πί τς γς κατελήλυθα κα τν λύχνον νψα,
τ
ν σάρκα μου τν οκείαν κα τν οκίαν σάρωσα κα τς φίλας δυνάμεις τς ορανίους συνεκαλεσάμην πευφρανθναι τ τούτου ερέσει.
Πάντα ον τ τοιατα ς γαθός
κα
φιλάνθρωπος χαρίσω μοι, Δέσποτα,
γ δ πάντων καταφρονήσας θλιος,
ε
ς λλοτρίαν κα μακράν χώραν τς πωλείας πέδρασα.
λλ' ατς με, πανάγαθε,
πάλιν
πανάγαγε κα μ ργισθς μοι τ τάλανι,
Κύριε, μηδ τ θυμ Σου λέγξς με, εσπλαγχνε,
λλ μακροθύμησον κα τι π' μο.
Μ σπεύσς κκόψαι με ς τν συκν τν καρπον,
μηδ
κελεύσς ωρον κ το βίου θερίσαι με,
λλ δός μοι ζως προθεσμίαν κα δήγησόν με ες μετάνοιαν, Κύριε,
κα
«μή τ θυμ Σου λέγξς με, Δέσποτα, μηδ τ ργ Σου παιδεύσης με».
«λέησόν με, Κύριε,
τι σθενής εμι τ ψυχ»,
σθενής εμι τ λογισμ,
σθενής τ γνώμη,
σθενής τ προαιρέσει.
ξέλιπε γρ μου σχύς,
ξέλιπέ μου χρόνος,
ξέλιπον ν ματαιότητι μέραι μου πσαι κα τ τέλος φέστηκεν.
λλ' νοιξον, νοιξον, νοιξόν μοι, Κύριε, ναξίως κρούοντι κα μ ποκλείσς μοι τν θύραν τς εσπλαγχνίας Σου.
άν γρ Σ κλείσης, τίς μοι νοίξει;
άν Σ μ με λεήσης, τίς μοι βοηθήσει;
Οδείς λλος, οδείς, ε μ Σ φύσει λεήμων κα εσπλαγχνος.
«λέησόν με, Κύριε, τι σθενς εμι»·
ξενεύρισε γάρ με χθρς κα σθεν κα συντετριμμένον ποίησεν,
σθενής δ κα συντετριμμένος ο δύναται ναστσαι αυτόν,
ο
δύναται άσασθαι αυτόν,
συντετριμμένος ο δύναται βοηθήσαι αυτ,
λοιπόν
λέησόν με, Κύριε, τι σθενής εμι...
«ασαί με, Κύριε, τι ταράχθη τ στ μου κα ψυχή μου ταράχθη σφόδρα»·
Σωματικς κα ψυχικός με κατέλαβε τάραχος, Δέσποτα,
τι σαρκικος περιέπεσα πάθεσιν,
τι κα τν σάρκα κα τν ψυχήν τος δαίμοσιν ποίησα παίγνιον.
ασαί με, Κύριε, τι ταράχθη τ στ μου τ συνδεσμοντα τν σω νθρωπον.
Ποα τατα;
πίστις, φρόνησις, λπίς, δικαιοσύνη, γκράτεια, εσέβεια, πραότης, ταπεινοφροσύνη κα λεημοσύνη.
Ταύτα τ στ συνετρίβησαν, Δέσποτα,
«
λλ' ασαί με, Κύριε, τι ταράχθη τ στ μου
κα
ψυχή μου ταράχθη σφόδρα».
ρ γρ λοιπόν τν ραν τς ζως μου προφθάσασαν,
κα
ψυχή μου ταράχθη σφόδρα.
ρ τν πρός τ κεσε χαλεπήν δν κα μακράν,
κ
μέ πρός τ κεσε μαυτόν τοίμως μ χοντα,
κα
ψυχή μου ταράχθη σφόδρα.
ρ τν δανειστήν παιτοντά με κα μ ποδοναι σχύοντα, κα ψυχή μου ταράχθη σφόδρα.
ρ τν λογοθέτην μου τ χειρόγραφον πισείοντα κα τος δημίους βρύχοντας κατ' μο, κα ψυχή μου ταράχθη σφόδρα.
ρ πολλούς κατηγοροντάς με κα οδνα συνήγορον, κα ψυχή μου ταράχθη σφόδρα.
λος δι' λου ταραχς κα σκοτοδίνης πεπλήρωμαι κα γωνι κα τρέμω κα φρίττω κα τ σπλάγχνα σπαράττομαι κα τί πράξω οκ πίσταμαι ποί προσώπ τν Κριτήν μου θεάσωμαι!
λιγγι, ταράττομαι, συνέχομαι κα μηχαν, κα λοιπόν ψυχή μου ταράχθη σφόδρα.
«λέησόν με, Κύριε, τι ταράχθη τ στ μου κα ψυχή μου ταράχθη σφόδρα».
πονηρς διενοχλεν ο παύεται, ο χθρο μου το πολεμεν οκ φίστανται, μφύλιος τς σαρκός πόλεμος καταφλέγει με πάντοτε, ο πονηροί λογισμοί οδαμς συχάζουσι.
«Καί Σύ Κύριε, ως πότε;».
δο ρς, Κύριε, πάντα τ κατ' μέ,
τι πορα κα λεειν.
δο βλέπεις τν κατ' μο νστασιν κα τν πόλεμον το σώματος κα τν κάμινον τν παθν κα τν τονίαν τς ψυχικς μου δυνάμεως.
Λοιπόν, Κύριε, ως πότε ο συμπαθες;
ως πότε οκ κδικες; ως πότε ο σπεύδεις;
ως πότε ο βλέπεις; ως πότε παρορς;
Κύριε, ν τ λέει Σου σσόν με.
Μ παρίδς με, Κύριε, τν νάξιον,
νεκεν το λέους Σου.
γρ Σ παρόρασις μ κατάπτωσις γίνεται, Δέσποτα.
«Δι' πίστρεψον, Κύριε, ρσαι τν ψυχήν μου κα σσόν με νεκεν το λέους Σου».
ς συμπαθς λέησον, ς λεήμων συμπάθησον,
ς φιλάνθρωπος σσόν με, νεκεν το λέους Σου κα οχ νεκεν τν ργων μου, πονηρ γρ εσιν.
Οχ νεκεν τν πόνων μου, σθενς γάρ εμι.
Οχ νεκεν τν λογισμν τν λόγων μου, ρυπαρο γάρ εσι κα κάθαρτοι, λλ' νεκεν το λέους Σου, πολυέλεε Κύριε, σσόν με.
Ε δ δικάσασθαι πρός με βούλει, Δέσποτα, γ πρτος κφέρω κατ' μαυτο τν ψφον.
γώ καταδιαμαρτύρομαι τι ξιος θανάτου εμί.
Λοιπόν σ
σόν με νεκεν το λέους Σου, ες τν φιλανθρωπίαν Σου καταφεύγω, Πανάγαθε.
Οκ χω τί Σοι προσαγαγεν ξιον,
λεημοσύνην ζητ,
μ
παιτήσς με τν ταύτης τιμήν.
«Μνήσθητι τ
ν λόγων Σου, Κύριε, τι πιμελς γκειται διάνοια το νθρώπου π τ πονηρά κ νεότητος ατο». Κα «νθρωπος ματαιότητι μοιώθη κα α μέραι ατο σε σκιά παράγουσι». Καί «ούδείς καθαρός π ύπου».
Κα
τι «ν νομίαις συνελήφθην κα ν μαρτίαις κίσσησέ με μήτηρ μου».
άν γρ νομίας παρατηρήσς μν, οδες ποστήσεται, Κύριε, δι' σσόν με τν νάξιον δούλόν Σου νεκεν το λέους Σου κα οκ νεκεν τν ργων μου.
άν γρ τν ξιον λεήσς, οδν θαυμαστόν. άν τν δίκαιον σώσς, οδν ξένον. «Σσόν με νεκεν το λέους Σου», π' μο τ λεός Σου θαυμάστωσον, Κύριε, ες μ τν εσπλαγχνίαν Σου μφάνισον, Δέσποτα, ες μ τν φιλανθρωπίαν Σου μεγάλυνον, γιε.
Δεξον π' μοί, Κύριε, τ ρχαα λέη Σου, τι τος μέν δικαίους σζεις κα τος μαρτωλούς λεες.
Μ
νικήσ μ κακία τν Σήν γαθότητα, Κύριε,
μηδ
εσέλθς ες κρίσιν μετ το δούλου Σου.
άν γρ θελήσς μετ' μο δικάσασθαι,
φραγήσεταί μου τ
στόμα, μ χον τ φθέγξασθαι τ πολογήσασθαι.
Δι' μ εσέλθς ες κρίσιν μετ το δούλου Σου, μηδ πισταθμήσς τς μς μαρτίας τ Σ πειλ. «λλ' πόστρεψον τ πρόσωπόν Σου π τν μαρτιν μου κα πάσας τς νομίας μου ξάλειψον». Καί «σσόν με νεκεν το λέους Σου, Κύριε, κα τ λεός Σου καταδιώξ με πάσας τς μέρας τς ζως μου».
Καταδιωξάτω με τ λεός Σου, Κύριε, τν κακς π Σο φεύγοντα, τν εί π Σο δραπετεύοντα κα πρός τν μαρτία εί κακς ποτρέχοντα.
Τοτο μόνον πικαλομαι κα κετεύω κα δέομαι, «σσόν με νεκεν το λέους Σου».
Σσόν με πρ το με πελθεν ες τ κεσε δικαστήρια, μλλον τληθές επεν, ες τ κεσε κολαστήρια, νθα οκ στι μετάνοια οτε ξομολόγησις. «ν γρ τ δ φησί, τίς ξομολογήσεταί Σοι;
Δι' σσόν με νεκεν το λέους Σου, τι οκ έστιν ν τ θανάτω μνημονεύων Σου», οδ ν τ δ ξομολογούμενος. κε γρ οκ στι μετάνοια, οκ στιν φεσις τος δε μ μετανοοσι μηδ ξομολογουμένοις.
«Δι'
σσόν με μετανοοντά Σοι κα ξομολογούμενον τν νάξιον δολόν Σου, νεκεν το λέους Σου, Κύριε, κα οχ νεκεν τν ργων μου». Σ γρ επας, Κύριε, «ζητετε κα ερήσετε, κρούετε κα νοιγήσεται μν» κα «σα ν ατήσητε πιστεύοντες, λήψεσθε».
Δι' σσόν με νεκεν το λέους Σου, φιλάνθρωπε Δέσποτα, να κα π' μο δοξασθ τ πανάγιον κα περδεδοξασμένον νομά Σου, Κύριε Θεός μου, δι' μ κατ' μ γεγονώς, ς ν κγ μετ πάντων τν γίων συναριθμηθες δοξάζω Σε τν περάγαθον κα φιλάνθρωπον Θεόν μου ησον Χριστν σν τ νάρχ Σου Πατρ κα τ παναγί κα γαθ κα ζωοποι Σου Πνεματι, νν κα ε κα ες τος αἰῶνας τν αώνων. μήν.

Το γίου ωάννου το Δαμασκηνο, λλοι λέγουν ναστασίου το Σιναΐτου

ΓΙΑ  ΚΑΤΕΒΑΣΜΑΣΕ PDF ΣΤΟ ΚΑΤΩΘΙ ΛΙΝΚ :
https://drive.google.com/file/d/1wOldPoH-PqKrx6goHqUINh-Atfo-NOBx/view?usp=sharing










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου