xristianorthodoxipisti.blogspot.gr
ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes
«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)
«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)
Η λειτουργική γλώσσα “Άραγε γινώσκεις α αναγινώσκεις;”
Η λειτουργική γλώσσα “Άραγε γινώσκεις α αναγινώσκεις;”
του ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΟΡΝΑΡΑΚΗ καθηγητού πανεπιστημίου
Πολλές φορές, κατά το παρελθόν, έχει άκουσθή καί έχει γραπτώς διατυπωθή ή ιδέα, ότι, για να προσληφθή εύκολώτερα το λυτρωτικό μήνυμα της Εκκλησίας, εκ μέρους του πληρώματος της, ιδιαίτερα κατά την τέλεση της Θ. Λατρείας, πρέπει να του προσφέρεται, αυτό το μήνυμα, μέσω μιας απλούστερης γλωσσικής μορφής.
Πρέπει δηλ. κατά την τέλεση της Θ. Λειτουργίας, το ευαγγελικό πρωτότυπο κείμενο, να του προσφέρεται στην απλή δημοτική γλώσσα καί μάλλον στη «γλώσσα του λάου» (!). Άλλα, προστίθεται, πρέπει να απλοποιηθούν φραστικώς οι ϋμνοι καί τα τροπάρια των ακολουθιών της Θ. Λατρείας, με σχετικές μεταφραστικές επεμβάσεις στην υπάρχουσα σήμερα γλωσσική τους μορφή.
«Ἐμίσησα ἐκκλησίαν πονηρευομένων….(Ψαλμός ΚΕ, 5)
«Ἐμίσησα ἐκκλησίαν πονηρευομένων….(Ψαλμός ΚΕ, 5)
Ὁ πιστός ἄνθρωπος, ὁ Ὀρθόδοξος πιστός Χριστιανός, σέ στιγμές
πνευματικῆς περισυλλογῆς καί ἰδίως κατά τίς ὧρες τῆς προσευχῆς, πού ἡ ψυχή ἀνοίγεται
στήν ἐπικοινωνία μέ τόν Τριαδικό Θεό, ἐκτός τῶν ἄλλων, ποιεῖ καρδιακή ἀναφορά
καί γιά τήν ὅλη του συμπεριφορά. Ἀπό θετικῆς ἀπόψεως βλέπει τήν προσπάθεια τήν ὁποία
ἔχει εἰς τό νά βαδίζῃ τήν ὁδόν τῆς Εὐαγγελικῆς ἀρετῆς, ἀπό τό «κατ᾽ εἰκόνα»
δηλαδή εἰς τό «καθ᾽ ὁμοίωσιν» μέ ὅλες τίς παραμέτρους τοῦ θέματος, καί ἀπόἀρνητικῆς
ἀπόψεως παρακολουθεῖ τόν ἀκατάπαυστο ἀγῶνα πού διεξάγει εἰς τό νά μή
συναναμιγνύεται μέ τούς ἀσεβεῖς. Μέἐκείνους τούς ἀνθρώπους δηλαδή πού ἀρνοῦνται
τήν ἀγάπη τοῦΘεοῦ καί ἀποστρέφονται τήν ὁδόν τῆς δικαιοσύνης πού ὁδηγεῖ εἰς τήν
ἁγιότητα.
ΕΑΝ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΥΠΕΚΥΠΤΕ ΤΟ 1924 ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
ΕΑΝ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΥΠΕΚΥΠΤΕ ΤΟ 1924 ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΥ , ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΑΓΙΩΝ , ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΑΝ ,ΑΠΙΣΤΟΙ ,ΑΛΛΟΦΥΛΟΙ, ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ ΤΩΝ ΣΚΟΤΕΙΝΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ !! ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ,ΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ ΜΑΣ , ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ ΠΝΙΓΕΙ , ΚΑΙ ΟΣΟ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ,ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ,ΤΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΥΝΑ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΥΝ !! ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ! ΧΩΡΙΣ ΠΟΝΟ ,ΧΩΡΙΣ ΘΥΣΙΑ , ΧΩΡΙΣ <<ΑΙΜΑ>> ΔΕΝ ΘΑ ΕΡΘΗ Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΚΑΘΈΝΟΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ!!
"Λόγος εις εαυτόν εις τον λαόν και εις τους ποιμένας" (Λόγος ΚΣΤ΄) Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
"Λόγος εις εαυτόν εις τον λαόν και εις τους
ποιμένας" (Λόγος ΚΣΤ΄)
Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
Όταν επανήλθεν από τον αγρόν μετά το επεισόδιον του Μαξίμου
1. Σας εποθούσα, τέκνα, και μ' εποθούσατε εις ίσον βαθμόν.
Το πιστεύω, αν βεβαίως πρέπει εις τον λόγον να προσθέσω και πίστιν, «ναι μα την
καύχησίν μου δια σας, την οποίαν έχω ενώπιον του Ιησού Χριστού του Κυρίου μας».
Διότι αυτήν την μορφήν όρκου μου υπέδειξε το άγιον Πνεύμα, με του οποίου την
χάριν εκινήθημεν προς σας, δια να καταρτίσωμεν εις τον Κύριον λαόν περιούσιον.
Παρατηρήσατε πόση είναι η πίστις· και δια τα ιδικά μου
αισθήματα σας πείθω και δια τα ιδικά σας διαβεβαιώνω. Και τούτο δεν είναι
καθόλου αξιοθαύμαστον. Εις όσους είναι κοινόν το Πνεύμα, κοινόν είναι και το
πάθος· εις όσους δε είναι ίσον το πάθος, ίση είναι και η πίστις. Διότι ό,τι δεν
έπαθε κανείς, δεν θα ηδύνατο να το πιστεύση ούτε δι' άλλον ο δε παθών είναι
ετοιμότερος να το παραδεχθή, ως μάρτυς αόρατος αοράτου πάθους, οικείον
κάτοπτρον ξένης μορφής. Δια τούτο δεν υπέφερα να μένω μακράν από σας
περισσότερον, αν και ήμην αρκετά στενοχωρημένος και δυσαρεστημένος με τα εδώ
πράγματα. Ήμην δε δυσαρεστημένος όχι μόνον με εκείνα τα οποία φέρουν αι πόλεις
(πλήθη, θορύβους, αγοράς, θέατρα, απολαύσεις, ύβρεις, άγοντας και αγομένους,
ζημιούντας και ζημιουμένους, πενθούντας και πενθουμένους, κλαίοντας, χαίροντας,
υπανδρευομένους, θάπτοντας, επευφημουμένους, βλασφημουμένους, δάση κακίας,
αναβρασμόν κόσμου, μεταβολάς προς αντιθετικάς διευθύνσεις, όπως εις τον πορθμόν
του Ευρίπου και εις τους ανέμους), αλλά και με αυτά ακόμη τα σοβαρώτερα και
πολυτιμότερα, τα σχετιζόμενα προς αυτό το βήμα δηλαδή και προς την αγίαν
τράπεζαν. Ημείς βεβαίως είμεθα εξ εκείνων οι οποίοι προσεγγίζουν εις τον Θεόν,
διότι θεωρούμεθα ότι έχομεν την εξουσίαν επί των πραγμάτων τούτων, του ιερού
βήματος και της τραπέζης, Αλλά φοβούμαι μήπως κακώς προσεγγίζωμεν και δεν
δυνάμεθα να βαστάσωμεν την δύναμιν του πυρός ως η καλάμη.
"Λόγος περί δόγματος και καταστάσεως επισκόπων" (Λόγος Κ΄) Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος:
"Λόγος περί δόγματος και καταστάσεως επισκόπων"
(Λόγος Κ΄)
Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος:
1. Όταν βλέπω την φλυαρίαν της εποχής μας και τους σοφούς
που αναδεικνύονται εντός μιας ημέρας και τους αυτοχειροτονήτους θεολόγους, οι
οποίοι μόνον επειδή θέλουν να είνε σοφοί, νομίζουν και ότι είνε, τότε ποθώ την
ανωτάτην φιλοσοφίαν και αναζητώ την πλέον απόμακρον έρημον, καθώς λέγει ο
Ιερεμίας, και θέλω να συζητήσω συγκεντρωμένος με τον εαυτόν μου.
Διότι τίποτε άλλο δεν θεωρώ τόσον σπουδαίον, όσον το να
κλείσω τας αισθήσεις, να ευρεθώ έξω από την σάρκα και τον κόσμον, να μη έχω
επαφήν με τίποτε το ανθρώπινον, εκτός από τα απολύτως αναγκαία, και τα συζητώ
με τον εαυτόν μου και τον Θεόν, να ζω υπεράνω των ορατών πραγμάτων και να κρατώ
συνεχώς μέσα μου διαυγείς τας θείας ενοράσεις, αμιγείς από τα γήινα και
παραπλανητικά είδωλα, σαν ένας ακηλίδωτος καθρέπτης του Θεού και των θείων,
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)