xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ ΜΑΤΘΑΪΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ

ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ  ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ ΜΑΤΘΑΪΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ  ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ 
σ.σ. Δέν γνωρίζω εάν  στην εκκλησιαστική ιστορία υπάρχει  ανάλογη περίπτωση αγιοποιηθέντος ( από τους οπαδούς  του , ανθρώπου , όπως ο πρώην φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης , ο οποίος άλλαζε το πιστεύω του κάθε τόσο ως προς την αντιμετώπιση της  σχισματικής εκκλησίας  του νέου ημερολογίου , ώσπου πεθαίνοντας , χωρίς να χειροτονήση διαδόχους ,  άφησε τους οπαδούς του ακέφαλους , ( οδηγώντας τους στην απώλεια και στην εκτός Εκκλησίας πορεία ), εκτελώντας κατά γράμμα  τις εντολές  το σχέδιο , και τον λόγο  της επιστροφής του στην Ορθόδοξο Εκκλησία , όπως ο ίδιος ομολογεί σε κείμενα του !!

Η ενότητα της Εκκλησίας

Η ενότητα της Εκκλησίας

Η Εκκλησία, εφόσον είναι σώμα Χριστού, που σκοπό έχει την σωτηρία των ανθρώπων, δεν κινδυνεύει να αφανιστεί, να καταποντιστεί (PG 52,429), να χαθεί. Άρχοντες θρησκευτικοί, λέγει ο ιερός Χρυσόστομος, άλλοτε και τώρα, φορείς της κοσμικής εξουσίας, αιρετικοί και οι ίδιοι οι δαίμονες «επολέμησαν την Εκκλησίαν», η οποία όχι μόνο δεν νικήθηκε αλλ' «υπέρ τους ουρανούς αναβέβηκε» (PG 52, 397-8).

Παρά ταύτα κινδυνεύει συνεχώς η ενότητα της Εκκλησίας, ενώ το γεγονός του Σώματος του Χριστού, η Εκκλησία δηλαδή, σημαίνει και αποτελεί ενότητα πραγματική, «... Εκκλησίαν δε Θεού καλεί (= ο Παύλος), δεικνύς ότι ηνώσθαι αυτήν χρη. Ει γαρ Θεού εστίν, ήνωται και μία εστίν, ουκ εν Κορίνθω μόνον αλλά και εν πάση τη οικουμένη.

ΕΣΧΑΤΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΚΑΙ Η ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

ΕΣΧΑΤΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΚΑΙ Η ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ



   «Τότε, ἐὰν σᾶς πῇ κανείς, «Νά, ἐδῶ εἶναι ὁ Χριστὸς» ἢ «Ἐκεῖ», μὴ τὸν πιστέψετε. Διότι θὰ ἐμφανισθοῦν ψευδόχριστοι καὶ ψευδοπροφῆται καὶ θὰ κάνουν μεγάλα θαύματα καὶ τέρατα, ὥστε νὰ πλανήσουν, εἰ δυνατόν, καὶ τοὺς ἐκλεκτούς. Ἰδοὺ, σᾶς τὰ προεῖπα. Ἐὰν σᾶς ποῦν, «Νά, εἶναι εἰς τὴν ἔρημον», μὴ πηγαίνετε, «Νά, εἶναι εἰς τὰ ἀπόμερα δωμάτια», μὴ πιστέψετε. Διότι ὅπως ἡ ἀστραπὴ βγαίνει ἀπὸ τὴν ἀνατολὴν καὶ φαίνεται ἕως τὴν δύσιν, ἔτσι θὰ εἶναι καὶ ἡ ἔλευσις τοῦ Υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου. Ὅπου εἶναι τὸ πτῶμα, ἐκεῖ θὰ μαζευθοῦν οἱ ἀετοί.»


    Αφού εσυμπλήρωσε τα περί των Ιεροσολύμων, μεταβαίνει και εις την ιδικήν Του παρουσίαν και λέγει τα σημεία της, τα οποία είναι χρήσιμα όχι μόνον εις εκείνους, αλλά και εις ημάς και εις όλους εκείνους οι οποίοι θα έλθουν μετά από ημάς.

Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ Με την πραξικοπηματική εισαγωγή του αναθεματισμένου παπικού ημερολογίου το 1924 , το ορθόδοξο φρόνημα των ορθοδόξων Ελλήνων

Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ 
   Με την  πραξικοπηματική εισαγωγή του αναθεματισμένου  παπικού ημερολογίου το 1924 , το ορθόδοξο φρόνημα των  ορθοδόξων Ελλήνων κληρικών  και λαϊκών του οδήγησε σε διακοπή κάθε σχέσης  με την Ελληνική εκκλησία , δια να μην εκπέσουν στα  φρικτά  αναθέματα  των αγίων συνόδων , που καταδίκασαν 4 φορές κάθε αλλαγή και τροποποίηση  του ισχύοντος  ημερολογίου –εορτολογίου –πασχαλίου !!Σε αντίθεση με τους σημερινούς αντιφρονούντες  αντι- οικουμενιστές , οι οποίοι  αναλίσκονται  σε μια επιστολομαχία κατά του 2ου τέκνου του αντίχριστου , την πανθρησκεία , παραμένοντας  όμως πεισματικά μέσα στις τάξεις  του 1ου  τέκνου του αντίχριστου τον νέο ημερολογίτικο οικουμενισμό   !!!

ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΛΟΓΟΣ ΕΙΚΟΣΤΟΣ

ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΛΟΓΟΣ  ΕΙΚΟΣΤΟΣ

Ευλόγησον Πάτερ
     ΚΑΙ πρώτον μεν, αδελφοί, εκατηγορήσαμεν εκείνους τους αδελφούς όπου αφίνουν την προσευχήν και ακολουθίαν τους, και περιπατούν έξω της Εκκλη­σίας του Χριστού˙ και τώρα πάλιν βούλομαι να ονειδίσω εκείνους όπου είναι μέσα εις την Εκκλησίαν αλλά ο νους των περιπατεί έξω και είναι ακόμη χει­ρότεροι από εκείνους όπου δεν έρχονται εις την Εκκλησίαν διότι ούτοι αν και ήναι μέσα εις την Εκκλησίαν,εις τον καιρόν της φρικτής Λειτουργίας, αλλά υπό δαιμονικής συνεργείας συνομιλεί ένας με τον άλλον δια βιωτικά και φθαρτά πράγματα και άλλοι πάλιν από φθόνον τους κατηγορούν τους αναγινώσκοντας την ανάγνωσιν και τους ψάλτας των θείων λογίων καταφρονούν.Τι ποιείς άνθρωπε ; ο Ιερεύς λέγει˙Άνω σχώμεν τας καρδίαςκαι συ συνομιλείς και γελάς μέσα εις την Εκκλησίαν;και δεν φοβάσαι μήποτε συνομιλούντός σου και αμελούντος, θέλει πηδήσει κανένα δαιμόνιον και θέλει έμβη εις την αμέριμνόν σου ψυχήν μετά πολλής εξουσίας, διότι εύρε την θύραν του σπητίου σου ανοικτήν ; ήγουν να φυλάγη ο νους την ψυ­χήν σου.

Είναι η εκκλησία της Ελλάδος και τα πατριαρχεία εκκλησιές χριστού ?? Ας ακούσουμε τι μας λένε οι Άγιοι.

Είναι η  εκκλησία της  Ελλάδος  και τα πατριαρχεία  εκκλησιές  χριστού ??
Ας ακούσουμε  τι μας  λένε  οι Άγιοι.

«πᾶς ὁ παραβαίνων καί μή μένων ἐν τῇ διδαχῇ τοῦ Χριστοῦ Θεόν οὐκ ἔχει» (Β΄ Ἰωάν. 9)

Κανών Ι' τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων:
"Εἴ τις ἀκοινωνήτῳ κᾄν ἐν οἴκῳ συνεύξηται, οὖτος ἀφοριζέσθω".


Τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Κανών 45ος.

Ὅποιος Ἐπίσκοπος, ἤ Πρεσβύτερος, ἤ Διάκονος ἤθελε συμπροσευχηθῆ μονάχα, ἀλλ' ὄχι καὶ νὰ συλλειτουργήση μὲ αἴρετικούς ἄς ἀφορίζεται.

Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Δ. Μεταλληνός, 
Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Παναπιστημίου Αθηνών



Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ
Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Δ. Μεταλληνός, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Παναπιστημίου Αθηνών



Προλογικά



Πρίν από είκοσι περίπου χρόνια δίδασκα στο αμφιθέατρο της Σχολής μας, στους
πρωτοετείς Φοιτητές. Από το ύψος της έδρας διέκρινα στα πρώτα έδρανα μία ομάδα φοιτητών και φοιτητριών, που δεν έδειχναν για ελλαδίτες. Στο τέλος του μαθήματος τους πλησίασα και τους ρώτησα για το τόπο της καταγωγής  τους.

Η Εκκλησία του Θεού , και οι εκκλησίες του αντιχρίστου , εν όψη της λεγομένης πανορθοδόξου συνόδου που θα συνέλθει στην Κρήτη , παραθέτομεν το κάτωθι συνοπτικόν εγκόλπιον προς μελέτην όσων θέλουν να μάθουν το τι είναι η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ και πώς αναγνωρίζουμε εάν η εκκλησία που ανήκουμε είναι του Θεού ή μια παρασυναγωγή του νέου ή του παλαιού ημερολογίου που καπηλεύεται τον τίτλο Ορθόδοξη ή γνήσια ορθόδοξη εκκλησία !

Η  Εκκλησία του Θεού , και οι εκκλησίες  του  αντιχρίστου , εν  όψη της λεγομένης  πανορθοδόξου συνόδου που θα συνέλθει στην Κρήτη ,  παραθέτομεν  το κάτωθι συνοπτικόν  εγκόλπιον  προς  μελέτην  όσων  θέλουν να μάθουν  το τι είναι η  ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ και πώς  αναγνωρίζουμε εάν η εκκλησία που ανήκουμε είναι του Θεού ή μια παρασυναγωγή του νέου ή του παλαιού ημερολογίου που καπηλεύεται τον τίτλο Ορθόδοξη ή γνήσια ορθόδοξη  εκκλησία !

Περὶ τῶν αἱρετικῶν Λατίνων , καὶ τῶν λατινοφρόνων Ἐγκύκλιος ἐπιστολὴ Μάρκου μητροπολίτου ᾿Εφέσου τοῦ Εὐγενικοῦ

Περὶ τῶν αἱρετικῶν Λατίνων , καὶ τῶν λατινοφρόνων
 Ἐγκύκλιος ἐπιστολὴ Μάρκου μητροπολίτου ᾿Εφέσου τοῦ Εὐγενικοῦ

[1] Τοῖς ἁπανταχοῦ τῆς γῆς καὶ τῶν νήσων εὑρισκομένοις ὀρθοδό­ξοις χριστιανοῖς Μᾶρκος ἐπίσκοπος τῆς ᾿Εφεσίων μητροπόλεως ἐν Κυ­ρίῳ χαίρειν.
[2] Οἱ τὴν κακὴν ἡμᾶς αἰχμαλωσίαν αἰχμαλωτεύσαντες καὶ πρὸς τὴν Βαβυλῶνα τῶν λατινικῶν ἐθῶν καὶ δογμάτων θελήσαντες κατασῦραι, τοῦ­το μὲν οὐκ ἠδυνήθησαν ἀγαγεῖν εἰς πέρας, αὐτόθεν τε ἀπεμφαῖνον ὁρῶντες καὶ ἄλλως ἀδύνατον· ἐν μέσῳ δέ που τῆς ὁδοῦ καταμείναντες, αὐτοί τε καὶ ὅσοι τούτοις ἐπηκολούθησαν, οὔτ' ἐκεῖνο λοιπὸν μεμενήκασιν οὔτε τοῦτο γεγόνασιν.