xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

CONCERNING PRAYER by G.O.C. Metropolitan of Thessaloniki, Chrysostom ( Metropoulos )

CONCERNING  PRAYER 
 by
 G.O.C. Metropolitan of Thessaloniki, Chrysostom Metropoulos [1]  
“Seven times a day I praise Thee (Lord).”
(Psalms 119: 164)
“Pray constantly, give thanks in all circumstances; for this is the will of God in Christ Jesus to you.”  
(1 Thessalonians 5: 17-18)
“‘We should remember the name of God in prayer more often than we breathe’, as Gregory the Theologian said.”  
(Saint John Chrysostom, PG vol. 55, p. 703)
Prayer fulfills the need of the soul to communicate with God, a need which God has implanted in every human being. This is universally testified: all people pray. They do not all, however, pray to the only true God, nor do they all truthfully pray to God. For this reason, then, since the beginning of the world, God’s Church is at work so that people may come to know the only true God and Jesus Christ whom He has sent (John 17: 3), and so that they learn the true way of prayer in order not to pray idolatrously, nor impiously, nor without benefit, like Cain or Judas.

The Importance of the Correct Confession of Faith

The Importance of the Correct Confession of Faith
   
 The pocket calendar of 2011 is dedicated to our Orthodox Confession of Faith, which teaches us what and how we must believe in order to be saved, what the truth is about the one God, and what the Orthodox doctrines are, those revealed and established by the Holy Spirit.  It is a public and solemn pledge to the Triune God, that we stand with Him, that we consent to join ranks in the holiness of His Will, that we are willing to become His faithful servants, domestics, children and heirs. 

    ­­­­­­­­­­The publication of the Orthodox Confession of Faith is deemed necessary in order that every member of the Church of Christ our God may know of which Kingdom they are citizens, in which Royal House they dwell, what borders the eternal King has set to the courtyards of His House, of what value is the Royal Treasure which has been entrusted into their hands for safekeeping by the King-without-beginning, of what honor is the Royal Seal of their salvation. 

Τα αίτια που προκάλεσαν το σχίσμα του πρώην φλωρίνης Χρυσοστόμου Καβουρίδη εις την Γνησίαν Ορθόδοξον Εκκλησίαν Γ.Ο.Χ. ( παλαιοημερολογίτες ) και η ομολογιακή και ορθόδοξος θέση του αειμνήστου επισκόπου Βρεσθένης+ Ματθαίου Καρπαθάκη. Γνώσεσθε τήν ἀλήθειαν,(μετά προσοχής και προσευχής ) καί ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς” (Ἰω. η΄ 32)


Τα  αίτια  που προκάλεσαν το σχίσμα  του πρώην  φλωρίνης  Χρυσοστόμου Καβουρίδη εις την Γνησίαν  Ορθόδοξον Εκκλησίαν  Γ.Ο.Χ. ( παλαιοημερολογίτες ) και  η  ομολογιακή και  ορθόδοξος θέση του αειμνήστου επισκόπου Βρεσθένης+ Ματθαίου Καρπαθάκη.
Γνώσεσθε τήν ἀλήθειαν,(μετά προσοχής και προσευχής ) καί ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς” (Ἰω. η΄ 32) 
Οι  επιστολές   του Χρυσόστομου Καβουρίδη και η παραίτηση του.
Η απάντηση του Αγίου πατρός Ματθαίου καρπαθακη.
Η ερμηνεία του όρου Δυνάμη και ουχί  ενεργεία 


Η κατοχή της πατρίδος μας (αλλά καί όλων τών Ορθοδόξων εθνών) από την απελευθέρωση έως σήμερα από τα όργανα του διαβόλου !!

Η κατοχή της πατρίδος μας (αλλά καί όλων τών Ορθοδόξων εθνών) από την απελευθέρωση έως σήμερα από τα όργανα του διαβόλου !!
ΚΟΣΜΑΣ Ο ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ ΕΝΑΣ ΣΥΝΧΡΟΝΟΣ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΑΣ:θα καταργήσουν την ορθοδοξία δια οικουμενικής συνόδου!!

ΑΠΑΝΤΑ  ΤΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΦΛΑΜΙΑΤΟΥ 

Να λες στην γυναίκα σου ότι την αγαπάς και να της το δείχνεις! (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)

Να λες στην γυναίκα σου ότι την αγαπάς και να της το δείχνεις! (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)


Θεού πλάσμα είναι η γυναίκα. Με την αποστροφή σου δεν προσβάλλεις εκείνην, αλλά το Δημιουργό της. Τι δικό της έχει; Ο Κύριος δεν της τα έδωσε όλα; Μα και την όμορφη γυναίκα μην την παινέψεις, μην την θαυμάσεις. Ο θαυμασμός της μιας και η περιφρόνηση της άλλης δείχνουν άνθρωπο ακόλαστο. Την ομορφιά της ψυχής να ζητάς και το Νυμφίο της Εκκλησίας να μιμείσαι.

Η ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ!! ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΟΥ - Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ

Η ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ!!
ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΟΥ - Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
ας μας απαντήσουν οι νεόκοποι αντι-οικουμενιστές , αφού από το 1965 , κατά ομολογία του πατριάρχη τους έχουν ενωθεί με τους παπικούς , για ποία εκκλησία μιλάνε ?? με ποιά μυστήρια ?? και ποιά ιερωσύνη?? δι'αυτό όλοι οι λεγόμενοι αντι-οικουμενιστές μένουν μόνο στα λόγια και στην συνγραφή άρθρων κατά του οικουμενισμού !! διότι δεν έχουν την μετάνοια και την ταπείνωση και τόλμη να ομολογήσουν στους πιστούς ότι Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ , και ως εκ τούτου είναι χωρίς αγιαστική χάρι στα μυστήρια της , δηλαδή απλά και λαϊκά οι κληρικοί της ελληνικής εκκλησίας μόνο τα ράσα φορούν , στερούνται κάθε ιερωσύνης και χάριτος , και τα <<μυστήρια >>που τελούν είναι νεκρά άκυρα και χωρίς το πνεύμα το άγιο !! ΘΕΛΕΙ ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΠΟΝΟ Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΟ ΒΥΖΟΥΝΗ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΛΑΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ!!!

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΥΣ ."Ουχ οράτε τούτο το παιδίον;" ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΥΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΝ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΥΣ ."Ουχ οράτε τούτο το παιδίον;"  ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΥΜΩΝ  ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΝ


Ἰδιόμελον.ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ Ἦχος πλ. β´. Θεοφάνους.
Θεὸς Λόγος ἐπεφάνη ἐν σαρκί, τῷ γένει τῶν
ἀνθρώπων· ἵστατο βαπτισθῆναι ἐν Ἰορδάνῃ,
καὶ ἔλεγε πρὸς αὐτὸν ὁ Πρόδρομος. Πῶς ἐ‐
κτείνω χεῖρα, καὶ ἅψωμαι κορυφῆς κρατού‐
σης τὰ σύμπαντα; Εἰ καὶ ἐκ Μαρίας ὑπάρχεις
βρέφος, ἀλλ᾿ οἶδά σε Θεὸν προαιώνιον· ἐπὶ
γῆς βαδίζεις, ὁ ὑμνούμενος ὑπὸ τῶν Σεραφίμ·
καὶ δοῦλος Δεσπότην, βαπτίζειν οὐ μεμάθη‐

κα. Ἀκατάληπτε Κύριε, δόξα Σοι.


ΕΥΧΑΙ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑΙ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΤΩΝ Γ.Ο.Χ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ( ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ )

ΕΥΧΑΙ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑΙ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΤΩΝ Γ.Ο.Χ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ  κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ( ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ )

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος, λόγος περί των οχτώ λογισμών της κακίας.

Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος, λόγος περί των οχτώ λογισμών της κακίας.
Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος: Προς τον επίσκοπο Κάστορα, περί των οχτώ λογισμών της κακίας

1. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ

Πρώτα θα κάνω λόγο για την εγκράτεια στα φαγητά, η οποία είναι αντίθετη της γαστριμαργίας, και για τον τρόπο των νηστειών και την ποσότητα των φαγητών. Και αυτά, όχι από τον εαυτό μου, αλλά καθώς παραλάβαμε από τους αγίους Πατέρες. Εκείνοι λοιπόν, δεν έχουν παραδώσει ένα κανόνα νηστείας, ούτε ένα τρόπο της διατροφής, ούτε το ίδιο μέτρο, γιατί δεν έχουν όλοι την ίδια δύναμη, είτε λόγω ηλικίας, είτε ασθένειας, είτε καλύτερης συνήθειας του σώματος. Έχουν όμως παραδώσει σε όλους ένα σκοπό, να αποφεύγομε την αφθονία και να αποστρεφόμαστε τον χορτασμό της κοιλιάς. Έχουν δει στην πράξη ότι είναι ωφελιμότερο και βοηθά στην καθαρότητα το να τρώει κανείς μία φορά την ημέρα από το να τρώει κάθε τρεις ή τέσσερις ή εφτά ημέρες. Γιατί λένε, εκείνος που επεκτείνεται υπέρμετρα στη νηστεία, υπέρμετρα κατόπιν τρώει. Και από αυτό, άλλοτε εξαιτίας της υπερβολής της αποχής από την τροφή ατονεί το σώμα και γίνεται πιο απρόθυμο για τις πνευματικές εργασίες, και άλλοτε όταν γεμίσει από το βάρος των τροφών προκαλεί αμέλεια και εξασθένηση της ψυχής.

Περί του συμφώνου συμβίωσης (Εστία Πατερικών Μελετών) Ἴνδικτον Κωνσταντινουπολίταις Ἰουστινιανοῦ περί ἀσελγαινόντων.

Περί του συμφώνου συμβίωσης (Εστία Πατερικών Μελετών)

Ὡς Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν κατά τό παρελθόν χρονικό διάστημα δέν ἐπιθυμούσαμε νά ἀναμίξουμε τήν ἀσύλληπτη χαρά τῶν Δεσποτικῶν ἑορτῶν, τῶν Χριστουγέννων, πού εἶναι ἡ «Μητρόπολις» τῶν ἑορτῶν, κατά τόν ἱερό Χρυσόστομο, τῆς ὀκταημέρου Περιτομῆς τοῦ Κυρίου καί τῆς πανίερης ἑορτῆς τῶν Θεοφανείων, μέ τή «σιχαμερή» ἀπόφαση τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κοινοβουλίου».

ΤΟ ΨΕΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ Ἱερὰ Μονὴ Κουτλουμουσίου

ΤΟ ΨΕΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ Ἱερὰ Μονὴ Κουτλουμουσίου
Γεννηθήκαμε σέ μιά ἐποχή ἀναμετρήσεων. Μιά ἐποχή πού μοιάζει βέβαια μέ ἄλλες, ὅμως ἔχει τήν δική της ξεχωριστή σφραγίδα, ἀφοῦ ἡ ἱστορία δέν ἐπαναλαμβάνεται. Ἕνα χαρακτηριστικό τῆς ἐποχῆς αὐτῆς εἶναι ἡ ἐκπληκτική καί ταχύτατη διάχυση τοῦ κακοῦ, ἡ παρουσία του σέ συνεχῶς ἐναλλασσόμενες μορφές. Αὐτός πού μπορεῖ νά δεῖ, θλίβεται βλέποντας νά ἐνεργεῖται σέ ἕνα κόσμο κόσμημα τό μυστήριο τῆς ἀνομίας (Β΄ Θεσ. 2,7).

Η ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΩΣ ( ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑ ) ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΤΩΝ ΥΠΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΑΥΤΗΣ ΥΠΟ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΩΝ Γ.Ο.Χ. ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Η ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΩΣ ( ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑ ) ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΤΩΝ ΥΠΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ  ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΑΥΤΗΣ ΥΠΟ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΩΝ Γ.Ο.Χ. ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Τα αληθινά πρότυπα αγωγής και παιδείας των Τριών Ιεραρχών Του π. Γεώργιου Δ. Μεταλληνού,

Τα αληθινά πρότυπα αγωγής και παιδείας των Τριών Ιεραρχών 
Του π. Γεώργιου Δ. Μεταλληνού,
Ομοτ. Καθηγητού Παν/μίου Αθηνών

Στην ελληνορθόδοξη παράδοσή μας υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ των όρων «παιδεία - αγωγή» και «μόρφωση». Η παιδεία, ως εκπαίδευση του ανθρώπου, είναι η αγωγή και καθοδήγησή του προς έναν συγκεκριμένο στόχο, που αποβλέπει στη μόρφωση, την εν Χριστώ διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Η μόρφωση είναι ο σκοπός της αγωγής. Αντίθετα, η εκπαίδευση είναι η ανάπτυξη -με τη σχολική γνώση- των δεξιοτήτων του ανθρώπου προς ανταπόκριση σε πρακτικά προβλήματα του βίου. Αληθινή παιδεία είναι εκείνη που τον 11ο αιώνα έθεσε υπό την προστασία των Τριών Ιεραρχών ο ορθόδοξος Ελληνισμός και καταθέτουμε συνοπτικά τα κύρια χαρακτηριστικά της:  

Ο ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗΣ ΔΙΑ ΒΕΒΑΙΩΝΕΙ

Ο ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗΣ ΔΙΑ ΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑΣ ΑΡΧΑΣ ΟΤΙ Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΛΛΑ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΠΟΥ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ , ΚΑΙ ΔΙΆΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΒΕΙ ΠΟΤΕ ΣΕ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ !! << ΑΔΕΛΦΟΙ>> ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΑΙ ΠΡΟΣΕΞΤΑΙ ΣΕ ΤΙ ΠΑΓΙΔΑ ΕΧΕΤΑΙ ΠΕΣΕΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ , ΟΧΙ ΣΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΛΛΑ ΣΕ ΕΝΑ ΣΩΜΑΤΕΙΟ !!!!

Μας λένε οι αντι-οικουμενιστές κληρικοί , ότι είναι σχίζμα .........


Μας λένε οι λεγόμενοι αντι-οικουμενιστές  κληρικοί : μητροπολητης πειρεως  Σεραφημ , π.Θεόδωρος Ζήσης , π. Μεταλληνός , π. αρσενιος , π. Μανώλης κ.α. , αυτοί  αδελφοί  μου είναι η πραγματική ορθόδοξος εκκλησία και εκκλησιολογία ( του νέου  ημερολογίου)!! να παλέψομε εντός αυτής την αίρεση του οικουμενισμού που έχει λεηλατήσει την εκκλησία της Ελλάδος !! το να αποκηρύττουν δηλαδή διάφοροι  παλαιοημερολογίτες την επίσημο εκκλησία είναι σχίσμα και καθαρός προτεσταντισμός !
και οι Άγιοι Πατέρες απαντούν :
Έλεγε ο Μέγας Άγιος Αθανάσιος «Εάν ο επίσκοπος ή ο πρεσβύτερος, οι όντες οφθαλμοί της Εκκλησίας, κακώς αναστρέφωνται καί σκανδαλίζωσι τόν λαόν, χρή (=πρέπει) αυτούς εκβάλλεσθαι. Συμφέρον γάρ άνευ αυτών συναθροίζεσθαι εις ευκτήριον οίκον, ή μετ' αυτών εμβληθήναι, ως μετά Άννα και Καϊάφα, εις τήν γέενναν του πυρός»

(Μ. Αθανασίου, ΒΕΠΕΣ, 33, 199) και "ων το φρόνημα αποστρεφόμεθα, τούτους από της κοινωνίας προσήκει(=αρμόζει) φεύγειν" (PG 26, 1188 Β).
Αν ο προεστώς σου είναι σφαλερός εις την πολιτείαν και τα έργα του, μη περιεργάζεσαι. Αν όμως είναι σφαλερός κατά την πίστιν, φεύγε και παραίτησέ τον, όχι μόνο αν είναι άνθρωπος, αλλά κάν άγγελος είναι από τον ουρανόν»

(Άγ. Νικόδημος Αγιορείτης, Περί συνεχούς Μεταλήψεως, σ. 175).

Ερώτηση προς κάθε έχοντα ορθόδοξο και ομολογιακό φρόνημα : Ποιος είναι αυτός ο οποίος θεωρείται από κάποιους μέγας και αγωνιστής ιεράρχης , και έκανε τις κάτωθι αντικρουόμενες και αλλοπρόσαλλες δηλώσεις ?? με αποτέλεσμα να αποσχιστεί από την Εκκλησία Του Θεού και οι διάδοχοι του σήμερα από να έχουν καταντήσει ένα εκκλησιαστικόν σωματείο??

Ερώτηση  προς  κάθε  έχοντα  ορθόδοξο  και  ομολογιακό  φρόνημα :

Ποιος  είναι αυτός  ο οποίος  θεωρείται  από κάποιους  μέγας  και αγωνιστής  ιεράρχης , και έκανε  τις  κάτωθι  αντικρουόμενες  και αλλοπρόσαλλες  δηλώσεις ?? με αποτέλεσμα να αποσχιστεί από την Εκκλησία Του Θεού και οι διάδοχοι του σήμερα από να έχουν  καταντήσει ένα εκκλησιαστικόν σωματείο??




Κανείς δεν πρέπει να αγγίζη ούτε το σώμα του χωρίς ανάγκη




Πρόσεχε να μην πλησιάζης τα χέρια ή τα πόδια σου κοντά στα σώματα άλλων και μάλιστα νέων, και περισσότερο πρόσεχε να μην τα απλώνης χωρίς ανάγκη, ούτε πάνω στα μέλη του σώματός σου, ούτε καν για να ξυσθής, καθώ; και αυτό το διδάσκουν και ο αββάς Ισαάκ και οι θείοι Πατέρες επακριβώς. Γιατί και από αυτά τα οποία φαίνονται ασήμαντα η αφή, ή για να πούμε την αλήθεια ο πονηρός, συνηθίζει να ερεθίζη προς την αμαρτία και να εγείρη στο νου αμέσως άπρεπες εικόνες επιθυμίας, για να μολύνη το κάλλος της σωφροσύνης των λογισμών.

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΟΥΔΑΙΟΥΣ ΧΑΖΑΡΟΥΣ : Αγίου Κυρίλου του Θεσσαλονικέως

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ  ΤΟΥΣ ΙΟΥΔΑΙΟΥΣ ΧΑΖΑΡΟΥΣ : Αγίου Κυρίλου του Θεσσαλονικέως


ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΝ ΦΘΟΝΟ !! ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΕΝΤΑΠΟΛΕΩΣ , ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ . Περί φθόνου

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΝ ΦΘΟΝΟ !! ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΠΕΝΤΑΠΟΛΕΩΣ ,  ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ  . Περί φθόνου

Ο φθόνος είναι πάθος μοχθηρής ψυχής που λιώνει από ζήλια, όταν βλέπει να προκόβει ο διπλανός. Είναι στενοχώρια για τα ξένα αγαθά. Είναι εμπαθής κριτής για τα αγαθά των άλλων. Ο φθόνος είναι ρίζα όλων των κακών, πηγή κάθε συμφοράς και φυτώριο ανουσιουργημάτων. Ο φθόνος είναι απ’ όλα τα πάθη το πιο άδικο και το πιο δίκαιο. Στην πρώτη περίπτωση, ενοχλεί ιδιαίτερα τους καλούς, στη δεύτερη λιώνει αυτούς που το έχουν. Όπως η σκουριά φθείρει και τρώει το σίδερο, έτσι και η ζήλεια κατατρώει την ψυχή που την έχει. Ο φθόνος λοιπόν πρώτα φθείρει τον φθονερό και έπειτα τον φθονούμενο. Πρώτα εξολοθρεύει την ψυχή του -καθώς το φίδι κατατρώει την κοιλιά που το έθρεψε- και κατόπιν δαγκώνει αυτόν που φθονεί. Από μόνος του ο φθόνος δεν έχει καμιά αιτία ύπαρξης, γι’ αυτό δεν μπορεί να τύχει ούτε συγχώρεσης. Ο φθόνος δεν γνωρίζει να προτιμάει το συμφέρον.

Μικρά στιγμιότυπα από τους μεγάλους αγώνες του Εφέσου Αγ. Μάρκου με τους φιλο-παπικούς “Ορθοδόξους” στη Φλωρεντία

Μικρά στιγμιότυπα από τους μεγάλους αγώνες του Εφέσου Αγ. Μάρκου
με τους φιλο-παπικούς “Ορθοδόξους” στη  Φλωρεντία
[V. Laurent, Les “Memoires” du Grand Ecclesiarquee de l’ Eglise de Constantinople
 Sylveestre Syropoulos surle concile de Florence (1438-439), Paris 1971, σ. 444-448]

Σύντομο υπόμνημα: 
Απόσπασμα από τα «Απομνημονεύματα» του Συλβέστρου Συρόπουλου, Μ. Εκκλησιάρχου της Αγ. Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, που συμμετείχε στη Σύνοδο Φεράρας-Φλωρεντίας (1438-1439).
Στους διαλόγους, με κόκκινα γράμματα σημειώνονται τα λόγια του Εφέσου Αγ. Μάρκου Ευγενικού και των ομογνωμόνων του, ενώ με μπλε των φιλοπαπικών “Ορθοδόξων” και εχθρών του Αγ. Μάρκου.
Σε αγκύλες σύντομες γλωσσικές επεξηγήσεις μου.