xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Τί είναι ο Χριστός - Το σκάνδαλο του Σταυρού

Τί είναι ο Χριστός - Το σκάνδαλο του Σταυρού


Μητροπολίτου Νικοπόλεως Μελετίου

1. Ο άγιος απόστολος Παύλος λέγει:
« Ο θάνατος του Χριστού στον Σταυρό είναι:
• για τους Ιουδαίους σκάνδαλο, αφού ο Νόμος ορίζει: επικατάρατος πας ο κρεμάμενος επί ξύλου (Γαλ. 3,13, Δευτ. 21,23).
• για τους λογοκράτες έλληνες μωρία. Οι λογοκράτες λένε: Πώς είναι δυνατό εκείνος που δεν μπόρεσε να περιφρούρηση τον Εαυτό Του και να Τον  προφυλάξη από τέτοιο θάνατο, να είναι σωτήρας άλλων;
• για μας, τους σωζομένους, είναι Θεού δύναμις και Θεού σοφία» (Α’ Κορ. 1,24).
Μα πώς και γιατί ο θάνατος του Χριστού στον Σταυρό είναι η έκφραση της δύναμης και της σοφίας του Θεού για την σωτηρίας μας;

Περί καταλαλιάς – Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου Καταλαλιά σημαίνει γέννημα του μίσους, ασθένεια λεπτή

Περί καταλαλιάς – Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου


Καταλαλιά σημαίνει γέννημα του μίσους, ασθένεια λεπτή
 
 
 
Λόγος Δέκατος
 
Περί καταλαλιάς

1. Κανείς από όσους σκέπτονται ορθά δεν θα έχη, νομίζω, αντίρρησι ότι η καταλαλιά γεννάται από το μίσος και την μνησικακία. Γι΄αυτό και την ετοποθετήσαμε στην σειρά της μετά τους προγόνους της. Καταλαλιά σημαίνει γέννημα του μίσους, ασθένεια λεπτή, αλλά και παχειά∙ παχειά βδέλλα, κρυμμένη και αφανής, πού απορροφά και εξαφανίζει το αίμα της αγάπης. Σημαίνει υπόκρισις αγάπης, αιτία της ακαθαρσίας, αιτία του βάρους της καρδιάς, εξαφάνισις της αγνότητος.
 

ΠΑΠΙΚΟΙ , ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ , ΧΙΛΙΑΣΤΕΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ , ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ Η ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

ΠΑΠΙΚΟΙ , ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ , ΧΙΛΙΑΣΤΕΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΙ , ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΙΑΝΟΙ 
ΚΑΙ Η ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

Χίλια περίπου χρόνια πέρασαν από τήν μέρα τού αναθεματισμού καί τής διαίρεσης, μιά αφορμή προβληματισμού στίς όποιες προσεγγίσεις, συμπροσευχές, καί συνεννοήσεις πού σήμερα γίνονται...
Στήν προσπάθεια νά κατανοήσουμε τό " ποιοί από τούς δύο"  σήμερα, βρίσκονται σέ λάθος δρόμο καί εκτός Εκκλησίας, πρέπει νά ανατρέξουμε στίς αρχαίες ρίζες καί στό ποιά από τίς δύο κινείται μέχρι σήμερα στόν ίδιο χώρο πού ό Χριστός καί οί Άγιοι Απόστολοι καθώρισαν.

Τοῦ Ἁγίου Βασιλείου τοῦ Μεγάλου. Περὶ τῶν Σχισματικῶν ἱερέων ὅτι στεροῦνται οὗτοι τῆς θείας χάριτος. Όσοι και όσες πιστεύουν είς τόν αληθινόν Θεόν ας μελετήσουν τα κατωτέρω κείμενα των Αγίων Πατέρων και Ομολογητών , και ας φύγουν από την πλάνην της νεο-ειδωλολατρίας του οικουμενισμού και του τέκνου του νέου ημερολογίου και των πλανεμένων γεροντάδων του και ψευδοαγίων του !

Τοῦ Ἁγίου Βασιλείου τοῦ Μεγάλου.
Περὶ τῶν Σχισματικῶν ἱερέων ὅτι στεροῦνται οὗτοι τῆς θείας χάριτος.

Όσοι  και όσες πιστεύουν είς τόν αληθινόν Θεόν ας μελετήσουν τα κατωτέρω κείμενα των Αγίων Πατέρων και Ομολογητών , και ας φύγουν από την πλάνην της νεο-ειδωλολατρίας του οικουμενισμού και του τέκνου του νέου ημερολογίου και των πλανεμένων γεροντάδων του και  ψευδοαγίων του !


†  Ἀφοῦ δὲ μίαν φορὰν ἐσχίσθησαν ἀπὸ τὸ ὅλον σῶμα τῆς Ἐκκλησίας ἔχασαν αὐτὸκαὶ δὲν εἰμποροῦν πλέον νὰ βαπτίσουν ἄλλους, ἤ νὰ χειροτονήσουν ἤ ἁπλῶς νὰ δώσουν χάριν, τὴν ὁποίαν διὰ τοῦ σχίσματος ἐστερήθησαν, ὅθεν καὶ οἱ ὑπ’ αὐτῶν βαπτιζόμενοι λογίζονται ὅτι ὑπὸ λαϊκῶν ἐβαπτίσθησαν (Ἑρμηνεία α΄. Κανόνος). «Ὥσπερ μέλος τὶἀποκοπὲν τοῦ σώματος παύει μετέχον τῆς ζωτικῆς δυνάμεως, οὕτω καὶ πᾶς τιςἀποσχιζόμενος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ δὲν μετέχει τῆς χάριτος τοῦΠαναγίου Πνεύματος, ἥν ἔλαβεν ἐν τῷ βαπτίσματι» (Ἐκ τοῦ ἱεροῦ Πηδαλίου).
Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου.
Ὅτι πρέπει τὰ γνήσια τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τέκνα νὰ ἀποφεύγωμεν τοὺς ἐν δόλῳ τὴν ὀρθοδοξίαν νοθεύοντας, διὰ νεωτερισμῶν κληρικοὺς.
† «Κακὸν μὲν ἡ ἀναρχία πανταχοῦ καὶ πολλοῖς ὑπόθεσις συμφορῶν καὶ ἀρχὴἀταξίας καὶ συγχύσεως· κακὸν δὲ οὐχ ἧττον καὶ ἀπείθεια τῶν ἀρχομένων. Ἀλλ’ ἴσως ἐρεῖτις ἡμῖν, ὅτι ἔσται καὶ τρίτον κακόν, ὅταν ὁ ἄρχων ᾖ κακός.

ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΚΑΤΗΧΗΣΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΚΑΤΗΧΗΣΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΥΜΝΟΥ ( άξιον και δίκαιον εστί προσκυνείν Πατέρα Υϊόν και Άγιον Πνεύμα , Τριάδα Ομοούσιον και Αχώριστον)

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΥΜΝΟΥ ( Άξιον και Δίκαιον εστί προσκυνείν Πατέρα Υϊόν και Άγιον Πνεύμα , Τριάδα Ομοούσιον και Αχώριστον)



ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗΣ


ΕΝΑΣ ΣΥΝΧΡΟΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ( ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΛΟΓΟ )ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΟΣΟΙ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΕΧΟΥΜΕ ΑΙΣΘΑΝΘΗ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΥΩΔΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΠΕΜΠΕ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΓΕΡΩΝ ΙΩΑΣΑΦ

ΕΝΑΣ ΣΥΝΧΡΟΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ( ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΛΟΓΟ )ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΟΣΟΙ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΕΧΟΥΜΕ ΑΙΣΘΑΝΘΗ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΥΩΔΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΠΕΜΠΕ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ  ΓΕΡΩΝ  ΙΩΑΣΑΦ



Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ Γ.Ο.Χ. ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΥΡΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ Α´ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗΣ ΚΑΙ ΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΙ ΤΟΥ 1948

Ο   ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ  ΤΩΝ  Γ.Ο.Χ. ΑΘΗΝΩΝ  ΚΑΙ  ΠΑΣΗΣ  ΕΛΛΑΔΟΣ
ΚΥΡΟΣ  ΜΑΤΘΑΙΟΣ  Α´  ΚΑΡΠΑΘΑΚΗΣ 
ΚΑΙ  ΑΙ  ΙΣΤΟΡΙΚΑΙ  ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΙ  ΤΟΥ  1948

(ΕΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗ ΕΙΣ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΝ <<Κ.Ε.Ο.>> ΤΕΥΧΟΣ 63-64, ΜΑΪΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2013, ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΥΠΟ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ Γ.Ο.Χ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ.  http://www.egoch.org/KEO.html
           
Ἀποτελεῖ δι᾽ ἡμᾶς ἱερὸν χρέος ἡ κατ᾽ ἔτος ἀνάμνησις καὶ ἀναφορὰ εἰς τὸν Ἀλήστου μνήμης Ἀοίδιμον καὶ Ἀείμνηστον Ἀρχιεπίσκοπον τῶν Γ.Ο.Χ. Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κυρὸν ΜΑΤΘΑΙΟΝ Α´ (Καρπαθάκην), κατὰ τὴν ἡμέραν τῆς ὁσιακῆς κοιμήσεώς του τὴν 14-5-1950.
            Ἤδη ἔχουν παρέλθει 63 ἔτη ἀπὸ τὴν ἐκδημίαν του ἐκ τῆς Στρατευομένης εἰς τὴν Θριαμβεύουσαν ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ τοῦ ΘΕΟΥ, καὶ ἡ μνήμη του διατηρεῖται ζωντανή, ὡς νὰ εὑρίσκεται ἐν ζωῇ.
            Ἐφέτος δὲν θὰ ἀναφερθῶμεν γενικῶς εἰς τὸν θεάρεστον καὶ θαυμαστὸν βίον του, ἀλλὰ εἰς τὴν κορωνίδα τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Πράξεών του, τὴν Ἱστορικῆς σημασίας Χειροτονίαν Ἐπισκόπου εἰς τὴν ὁποίαν προέβη ὡς Ἐπίσκοπος Βρεσθένης, εὑρισκόμενος εἰς τὰς δυσμὰς τοῦ βίου του, 87 ἐτῶν, Μόνος Ὀρθόδοξος Ἀρχιερεύς.Αὐτὴ ἡ πρᾶξις τὸν ἀνέδειξε Βιβλικὴν Μορφὴν καὶ Γνήσιον Ἀποστολικὸν Διάδοχοντῶν Ἁγίων Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ Ἀδιάδοχος Θεϊκὴ ΚΕΦΑΛΗ τῆς Ἐκκλησίας.