xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Τα καλά έργα δεν σώζουν! Απάντηση σε όσους πιστεύουν ,ότι μόνο με τα καλά έργα σώζεται ο άνθρωπος , και όχι με την ακρίβεια της πίστεως, διά της γνησίας ορθοδόξου εκκλησίας η οποία είναι καθαρή από καθέ συχρωτισμό με αιρετικούς και αλλοθρήσκους , έχουσα δε καθαρή αποστολική διαδοχή και πίστη!

Τα καλά έργα δεν σώζουν! Απάντηση σε όσους πιστεύουν ,ότι μόνο με τα καλά έργα σώζεται ο άνθρωπος , και όχι με την ακρίβεια της πίστεως, διά της γνησίας ορθοδόξου εκκλησίας η οποία είναι καθαρή από καθέ συχρωτισμό με αιρετικούς και αλλοθρήσκους , έχουσα δε καθαρή αποστολική διαδοχή και πίστη!

1)…αλλά κήρυττα πρώτα στους κατοίκους…να μετανοήσουν και να επιστρέψουν στο Θεό, αποδεικνύοντας τη μετάνοιά τους με έργα. (πράξεις 26:20)
Εδώ επισημαίνεται ότι όταν λέμε έργα εννοούμε τα έργα που ακολουθούν την ειλικρινή μετάνοια του ανθρώπου προς το Θεό. Πρώτα μετάνοια και μετά καλά έργα τα οποία θα αποδείξουν ότι η μετάνοια είναι ειλικρινής.

2)Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι ο άνθρωπος ανακηρύσσεται δίκαιος δια της πίστεως ,χωρίς τα έργα του νόμου. (Ρωμαίους 3:28)
Αφού ο απόστολος Παύλος μας παρουσίασε συνοπτικά το σχέδιο δικαιώσεως του αμαρτωλού ανθρώπου από το Θεό, μας γράφει το συμπέρασμα που προκύπτει:

Είναι απορίας άξιον πώς ένας τόσο μορφωμένος-δύο πανεπιστιμιακά πτυχία- άνθρωπος και δη κληρικός

Είναι  απορίας  άξιον πώς ένας τόσο μορφωμένος-δύο πανεπιστιμιακά πτυχία-  άνθρωπος και δη κληρικός  παρασύρθηκε και έγραψε βιβλίο με αιρετικές?? θέσεις περί εικόνων ! διότι τώρα άλλα κηρύττει! πότε έλεγε αλήθεια τότε ή τώρα?? πότε είχε τήν φώτηση του θεού τότε  ή τώρα??



ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΑΙΣΧΗ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ (ΦΩΤΟ): ΣΤΗ ΡΩΜΗ ΟΛΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ.


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΑΙΣΧΗ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ (ΦΩΤΟ): ΣΤΗ ΡΩΜΗ ΟΛΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ.


http://katanixis.blogspot.gr/2013/10/blog-post_4628.html?spref=fb
Βρυξέλλες, Πορφύρης Δ. 

ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΟΔΙΟΝ ΚΑΤΑ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝΤΩΝ ΜΕΤ'ΑΥΤΩΝ




ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ  ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΝ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ  ΚΑΙ  ΕΦΟΔΙΟΝ  
ΚΑΤΑ  ΠΑΣΩΝ  ΤΩΝ  ΑΙΡΕΣΕΩΝ  ΚΑΙ  ΤΗΣ  ΠΑΝΑΙΡΕΣΕΩΣ 
ΤΟΥ  ΑΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ  
ΚΑΙ ΤΩΝ  ΚΟΙΝΩΝΟΥΝΤΩΝ  ΜΕΤ'ΑΥΤΩΝ



Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

Ο  ΚΥΡΙΟΣ  ΚΑΙ  ΘΕΟΣ  ΚΑΙ  ΣΩΤΗΡ  ΗΜΩΝ  ΙΗΣΟΥΣ  ΧΡΙΣΤΟΣ




Συμεών ο νέος θεολόγος, άγιος: Λόγος περί πίστεως και διδασκαλία


Συμεών ο νέος θεολόγος, άγιος: Λόγος περί πίστεως και διδασκαλία

Λόγος περί πίστεως Και διδασκαλία για εκείνους πού λένε, ότι δεν είναι δυνατόν εκείνοι πού βρίσκονται μέσα στις φροντίδες του κόσμου να φτάσουν στην τελειότητα των αρετών. Και διήγηση επωφελής στην αρχή.

Αδελφοί και πατέρες· είναι καλό να διακηρύττομε σε όλους το έλεος του Θεού και να φανερώνομε στους πλησίον μας την ευσπλαχνία και την ανείπωτη αγαθότητα του Θεού προς εμάς. « Εγώ λοιπόν, καθώς το βλέπετε, μήτε νηστείες έκανα, μήτε αγρυπνίες, μήτε χαμαικοιτίες, αλλά μόνο ταπεινώθηκα και ο Κύριος σύντομα με έσωσε», λέει ο θειος Δαβίδ. Και μπορεί κανείς να πει πολύ πιο σύντομα: «Μόνο πίστεψα, και με δέχτηκε ο Κύριος». 

ΈΝΩΣΙΝ Ή ΔΙΑΙΡΕΣΙΝ; Μοναχού Παύλου του Κυπρίου


ΈΝΩΣΙΝ Ή ΔΙΑΙΡΕΣΙΝ;

 Μοναχού Παύλου του Κυπρίου
 
Ουδείς συνετός άνθρωπος καταστρέφει το σπίτι του χάριν ξένων, ή διαιρεί τους δικούς του διά χιμαιρικήν «ένωσιν» με τους αδιστάκτους αιωνίους πολεμίους του, που δεν έκρυψαν ποτέ τας διαθέσεις των, ούτε έδειξαν ποτέ ότι αυτές οι διαθέσεις μετεβλήθησαν.

Τι είναι η Αποστολική Διαδοχή; Αποστολική Διαδοχή.


Τι είναι η Αποστολική Διαδοχή;
Αποστολική Διαδοχή.

«Ας μας δείξουν την αρχή των εκκλησιών τους, ας ξεδιπλώσουν μπροστά μας τους καταλόγους των επισκόπων που ακολουθούν διαδοχικά από την αρχή, ώστε ο πρώτος τους επίσκοπος θα έχει ως προστάτη και προκάτοχο του κάποιον από τους Αποστόλους ή τους αποστολικούς άνδρες, οι οποίοι συνδέονται σταθερά με τους Αποστόλους. Αυτός είναι ο τρόπος, με τον οποίο οι αποστολικές Εκκλησίες μεταβιβάζουν τους επισκοπικούς καταλόγους τους». (Τερτυλλιανός, De praescriptione haereticorum).

Το Σώμα του Χριστού! Αυτός που προσβλέπει στην Εκκλησία, προσβλέπει κατ’ ευθείαν στο Χριστό. Άγιος Γρηγόριος Νύσσης.


Το Σώμα του Χριστού!
Αυτός που προσβλέπει στην Εκκλησία, προσβλέπει κατ’ ευθείαν στο Χριστό.

 Άγιος Γρηγόριος Νύσσης.



«Ο Χριστός είναι και κτιστός και άκτιστος. Ονομάζουμε δε άκτιστη την αίδια και προαιώνια και δημιουργική όλων των όντων φύση του· ενώ λέμε κτιστό το σώμα, που κατά την ενανθρώπιση του για χάρη μας ενώθηκε με το δικό μας ανθρώπινο σώμα της ταπείνωσης. Αλλά είναι προτιμότερο να αναφέρω με τα ίδια τα λόγια της Γραφής το νόημα γι’ αυτό. Άκτιστον ονομάζουμε τον Λόγο, ο οποίος υπήρχε στην αρχή και που ήταν πάντοτε κοντά στο Θεό και τον Θεό που είναι ο Λόγος· εκείνον δια του οποίου έγιναν τα πάντα και χωρίς τον οποίο δεν έγινε κανένα από τα δημιουργήματα. Κτιστόν ονομάζουμε αυτόν που σαρκώθηκε και σκήνωσε ανάμεσά μας. Η δόξα που εμφανίζεται στο πρόσωπό του και μετά την σάρκωση, δηλώνει ότι ο Θεός φανερώθηκε εν σαρκί. Και Θεός είναι οπωσδήποτε ο Μονογενής Υιός, που βρίσκεται στους κόλπους του Πατρός, γιατί έτσι ομολογεί ο Ιωάννης, ότι ''εθεασάμεθα την δόξαν αυτού''. Και μολονότι ήταν άνθρωπος κατά το φαινόμενο, εκείνο το οποίο αναγνωριζόταν δια μέσου αυτού, το ονομάζει δόξα ''ως Μονογενούς παρά Πατρός, πλήρης χάριτος και αληθείας''. Επειδή, λοιπόν, η μεν άκτιστη και προαιώνια και αίδια και ανέκφραστη φύση Του είναι εντελώς ακατάληπτη για όλα τα κτιστά όντα, ενώ αυτό που φανερώθηκε σε μας δια της σαρκός, μπορεί να γίνει γνωστό, ως ένα βαθμό, γι’ αυτό αποβλέπει σ’ αυτά ο διδάσκαλος και ομιλεί γι’ αυτά, τα οποία μπορούν να κατανοηθούν από τους ακροατές.