xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ! Αλέξανδρου Καλόμοιρου -Οι έξι αυγές Εκδόσεις Ζέφυρος κεφ. β' Η γένεση της Εκκλησίας


ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ! Αλέξανδρου Καλόμοιρου -Οι έξι αυγές
Εκδόσεις Ζέφυρος κεφ. β' Η γένεση της Εκκλησίας



Η γένεση της Εκκλησίας

          Συνηθισμένο, αλλά, βασικό σφάλμα των σημερινών χριστιανών είναι ότι νομίζουν πώς η εκκλησία του Χριστού ήταν ανύπαρκτη πρό Χριστού. Αφού η Χάρις και η Αλήθεια, λέγουν, ήλθε διά Ιησού Χριστού (Ιω. α΄ 17), άρα ήταν ανύπαρκτη πρό αυτού.
          Εν τούτοις, θεμέλιο της πίστεώς μας είναι ότι το Θεό τον γνωρίσαμε μόνον επειδή σαρκώθηκε ο Υιός και Λόγος Του. Δεν υπήρξε ποτέ καμία άλλη δυνατότητα γνωριμίας με το Θεό. Τόσο στην Παλαιά όσο και στην Καινή Διαθήκη, οι άνθρωποι γνώρισαν το ίδιο Θείο Πρόσωπο, το Θεό Λόγο σαρκωθέντα, τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό.

Ο Χ Ρ Ι Σ Τ Ι Α Ν Ι ΣΜΟΣ Δ Ε Ν Δ Ι Ω Ξ Ε Τ Η Ν Α Ρ Χ Α Ι Α Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Κ Λ Η Ρ Ο Ν ΟΜΙ Α Α Λ Λ Α Τ Η Ν Δ Ι Ε Σ Ω Σ Ε Κ Α Ι Τ Η Ν Ε Ξ Ε Λ Ι Ξ Ε !

Ο  Χ Ρ Ι Σ Τ Ι Α Ν Ι ΣΜΟΣ   Δ Ε Ν    Δ Ι Ω Ξ Ε   Τ Η Ν
Α Ρ Χ Α Ι Α    Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Η     Κ Λ Η Ρ Ο Ν ΟΜΙ Α
Α Λ Λ Α Τ Η Ν   Δ Ι Ε Σ Ω Σ Ε   Κ Α Ι    Τ Η Ν
Ε Ξ Ε Λ Ι Ξ Ε !






ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΙ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΙ ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΙ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΙ ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ...: ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΙ  ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΙ  ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ  ΤΟΝ  ΜΕΣΣΙΑΝ ΤΟΥΣ

ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΙ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΙ ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΤΟΝ ΜΕΣΣΙΑΝ ΤΟΥΣ




ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΙ  ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΟΙ  ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ  ΤΟΝ  ΜΕΣΣΙΑΝ ΤΟΥΣ





ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: ΠΡΩΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙ ΝΗΣΤΕΙΑΣ

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: ΠΡΩΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙ ΝΗΣΤΕΙΑΣ: ΠΡΩΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙ ΝΗΣΤΕΙΑΣ Απόδοση στην ομιλουμένη: Δημήτριος Αθανασόπουλος, θεολόγος. Εκδόσεις: Νεκτ. Πανα...

ΠΡΩΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙ ΝΗΣΤΕΙΑΣ


ΠΡΩΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙ ΝΗΣΤΕΙΑΣ




Απόδοση στην ομιλουμένη: Δημήτριος Αθανασόπουλος, θεολόγος.
Εκδόσεις: Νεκτ. Παναγόπουλος.
ΛΟΓΟΣ Α'  


Η νηστεία είναι πρόσταγμα προφητικό.


1. «Να σαλπίσετε, λέγει, κατά την πρώτη ημέρα του μήνα με την σάλπιγγα, καθώς και κατά την επίσημη ημέρα της μεγάλης εορτής σας» (Ψαλμ. 80, 4).
  Αυτό είναι πρόσταγμα προφητικό. Για μας δε από την σάλπιγγα πιο μεγαλόφωνο και από κάθε όργανο μουσικό πιο επίσημο, την αναμενόμενη εορτή των εορτών υποδηλώνουν τα αναγνώσματα (Ησ.58, 4· 6). Διότι εγνωρίσαμε την χάρη των νηστειών από τον Ησαΐα, που απέρριψε μεν τον ιουδαϊκό τρόπο της νηστείας, την δε αληθινή νηστεία σε μας έδειξε. «Να μη νηστεύετε χάριν διαμάχης και έριδος», «αλλά να καταργήσεις κάθε σύνδεσμο αδικίας» (Ησ. 63, 6). Και ο Κύριος λέγει· «να μη γίνεσθε σκυθρωποί, αλλά να νίψεις το πρόσωπό σου, και να αλείψεις το κεφάλι σου» (Ματθ. 6, 16-17). Ας συμπεριφερθούμε λοιπόν, όπως εδιδαχθήκαμε, να μη φαινόμαστε σκυθρωποί για τις ημέρες που έρχονται, αλλά με φαιδρό πρόσωπο προς αυτές, όπως πρέπει στους αγίους, να συμπεριφερόμαστε. Κανείς άκαρδος δεν στεφανώνεται, κανείς κατηφής δεν στήνει τρόπαιο. Να μη σκυθρωπάσεις ενώ δέχεσαι περιποιήσεις. Είναι άτοπο να μη χαιρόμαστε για την υγεία της ψυχής, αλλά να λυπόμαστε με την αλλαγή των τροφών και να φαινόμαστε ότι χαριζόμαστε στην ηδονή της σάρκας, παρά στην επιμέλεια της ψυχής. Διότι ο μεν κορεσμός σταματά την ευχαρίστηση στην κοιλιά, η δε νηστεία ανεβάζει το κέρδος στην ψυχή. Να χαίρεσαι διότι σου έχει δοθεί από τον ιατρό φάρμακο που καταστρέφει την αμαρτία. Διότι όπως ακριβώς στα έντερα των παιδιών τα αναζωογονούμενα σκουλήκια εξαφανίζονται με κάποια δραστικά φάρμακα, έτσι και την αμαρτία, πού βρίσκεται στο βάθος της ψυχής, την σκοτώνει η νηστεία που εισχωρεί στην ψυχή, η οποία νηστεία είναι πράγματι αξία του ονόματός της.  

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Ο Μητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ερωτά τον Οικ. Πατρ...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Ο Μητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ερωτά τον Οικ. Πατρ...: Ο Μητρ.  Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ερωτά τον Οικ. Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο : Μετά ταῦτα, ἐρωτοῦμεν Ὑμᾶς, Παναγιώτατε Δέσποτα: Πῶς χρησιμοποιε...

Ο Μητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ερωτά τον Οικ. Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο :


Ο Μητρ.  Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ερωτά τον Οικ. Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο :
Μετά ταῦτα, ἐρωτοῦμεν Ὑμᾶς, Παναγιώτατε Δέσποτα: Πῶς χρησιμοποιεῖτε τόν ὅρο «ἀδελφές ἐκκλησίες», ὅταν αὐτός εἶναι ἁγιοπατερικῶς ἀμάρτυρος καί μάλιστα πανορθοδόξως ἔχει ἀπορριφθεῖ καί ἀκυρωθεῖ; Διατί κάνετε ἐπιλεκτική χρήση τῶν πανορθοδόξων ἀποφάσεων;
Πλέον συγκεκριμένως, ἐρωτοῦμεν εὐλόγως: Κατά τήν Θεοτίμητον Παναγιότητα Ὑμῶν, πόσες Ἐκκλησίες ὑπάρχουν; Μία ἤ πολλές; Ὁ Χριστός ἵδρυσε Μία ἤ πολλές ἐκκλησίες; Ὁ Χριστός δέν ἵδρυσε μόνο τήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία, ὅπως ὁμολογοῦμε ἅπαντες οἱ Ὀρθόδοξοι στό Σύμβολο τῆς Πίστεως Νικαίας-Κων/λεως; Ἀφοῦ, λοιπόν, συμφώνως πρός τούς Ὑμέτερους Λόγους ὑπάρχουν πολλές ἐκκλησίες καί ὅλοι οἱ αἱρετικοί ἀνήκουν στήν Ἐκκλησία, τότε ὑπάρχουν καί πολλοί Κύριοι, πολλές πίστεις, πολλά βαπτίσματα. Ὅμως, ὁ Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν Παῦλος, τό στόμα τοῦ Χριστοῦ, λέει ὅτι ὑπάρχει«εἷς Κύριος, μία πίστις, ἕν βάπτισμα». Στόν ὀρθόδοξο χῶρο κάνουμε λόγο γιά Ὀρθοδοξία (ὀρθή δόξα περί Θεοῦ) καί γιά αἵρεση, πλάνη (πλανεμένη, ἐσφαλμένη, διαστρεβλωμένη δόξα περί Θεοῦ). Ἀπό πότε, ὅμως, οἱ αἱρέσεις καί οἱ αἱρετικοί ἀποτελοῦν ἐκκλησίες;
Η ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΙΟ ΤΗΣ:
ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΤΑ ΠΕΙΡΕΩΣ ,ΣΑΣ ΕΡΩΤΟΥΜΕ : ΜΟΝΟ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΚΥΡΗΤΕΙ ΑΙΡΕΣΗ? ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΤΕ? ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΣΕ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ? ΤΩΡΑ ΕΓΙΝΕ ? ΚΑΙ ΣΑΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΠΩΣ ΣΑΣ ΜΕΤΕΔΩΣΕ ΙΕΡΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ?? Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΣΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 1924 , ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ? Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 1948 ,ΟΤΑΝ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΑΣΤΑΝΤΕΣ ΙΔΡΥΣΑΝ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ? 
ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΗΡΑΤΕ ΤΗΝ ΙΕΡΩΣΥΝΗ? ΑΠΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ , ΑΛΛΑ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ! (ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ)
ΕΙΧΕ ΔΙΚΑΙΟ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ+ ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΗΣΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΑΤΑΛΑΝΤΕΥΤΟ ΣΤΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣΜΟΥ -ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ , ΚΑΙ ΧΑΡΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ !
ΔΙΑΥΤΟ , ΟΙ ΣΥΝΧΡΟΝΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΟ ΑΝΤΙ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ , ΦΡΙΤΟΥΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ , ΔΙΑΥΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ 80 ΕΤΩΝ ΜΕ ΔΙΩΞΕΙΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΚΤΩΛΟ ΧΡΗΜΑΤΩΝ , ΒΡΙΚΑΝ ΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΘΥΜΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ , ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΣΧΙΖΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ , ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΜΗΔΕΝΗΣΟΥΝ , ΑΛΛΑ ΖΗ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ , ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΑΝΑΝ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΩΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΟΣ , ΑΣΧΕΤΩΣ ΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΕ ΑΠΟ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΜΕΛΛΟΙ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ!

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Μάς αποκαλούν χλευαστικώς δεκατριμερίτας ,ζηλωτές,...

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ: Μάς αποκαλούν χλευαστικώς δεκατριμερίτας ,ζηλωτές,...: Μάς αποκαλούν χλευαστικώς δεκατριμερίτας ,ζηλωτές, οπισθοδρομικούς.......... οι ίδιοι όμως γράφουν γιά την αίρεση του οικουμενισμού ...

Μάς αποκαλούν χλευαστικώς δεκατριμερίτας ,ζηλωτές, οπισθοδρομικούς..........



Μάς αποκαλούν χλευαστικώς δεκατριμερίτας ,ζηλωτές, οπισθοδρομικούς..........

οι ίδιοι όμως γράφουν γιά την αίρεση του οικουμενισμού ,και ομολογούν την αλήθεια , χωρίς όμως να την ακολουθούν ,διότι έχουν την γνώση της αλήθειας αλλά στερούνται της δύναμης αυτής λόγω της  έλλειψης της ευσέβιας και του αγωνιστικού θυσιαστικού φρονήματος των αγίων της ορθοδόξου εκκλησίας !


Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης : Η στάση του Αγίου Αντωνίου έναντι των αιρετικών, πρότυπο μίμησης για όλους σήμερα.
 ...Αυτό που επιθυμούμε τώρα να κάνουμε εδώ είναι να παρουσιάσουμε πως αντιμετώπισε ο Άγιος Αντώνιος την αίρεση του Αρείου, η οποία απειλούσε εσωτερικά την Εκκλησία, έχουσα την υποστήριξη αυτοκρατόρων, ηγεμόνων, πατριαρχών και επισκόπων, όπως συμβαίνει και σήμερα με τις παναιρέσεις του Παπισμού και του Οικουμενισμού, που είναι πολύ πιο επικίνδυνες, γιατί αναιρούν το σύνολο των δογμάτων της πίστεως και μεταβάλουν την θεϊκή διδασκαλία του Ευαγγελίου σε συνήθη ανθρώπινη διδασκαλία, αποσύρουν τον Θεάνθρωπο Χριστό, τους Αγίους και τους Πατέρας, και εγκαθιστούν τον αλάθητο πάπα της Ρώμης και την πανσπερμία των αιρέσεων του Παγκοσμίου Συμβουλίου των δήθεν Εκκλησιών. Η παρουσίαση αυτή είναι πολύ διδακτική και για όσους καμώνονται πως δεν βλέπουν τον κίνδυνο, για "σοβαρούς" πνευματικούς που παρασύρουν ή φέρνουν σε πολύ δύσκολη θέση τα πνευματικά τους παιδιά, που βλέπουν καλύτερα με τα μάτια των Αγίων και αρχίζουν να αμφιβάλλουν για την αξιοπιστία της πνευματικής καθοδήγησης. Και ασφαλώς οι Άγιοι είναι πιο αξιόπιστοι από τους οποιουσδήποτε Γέροντες και πνευματικούς,(σ.ορθ.πιστ. παίσιος ,εφραίμ, πορφύριος, μητρ.πηραιώς ,κ.π.άλλοι) όταν δεν οργίζονται για την αίρεση και δεν αγωνίζονται να την φανερώσουν και να την αποδιώξουν. ....
Η Πατριαρχική Εγκύκλιος του 1920, υπ΄ ουδεμιάς επί μέρους Ορθοδόξου Εκκλησίας απεκηρύχθη μέχρι σήμερον!!!
Η Πατριαρχική Εγκύκλιος του 1920, θεωρείται βλάσφημος, δεδομένου ότι, βασιζομένη επί της κακοδόξου «θεωρίας των κλάδων», της αποτελούσης το σύμβολον της αιρετικής πανσπερμίας του λεγομένου Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.), αρνείται ότι η Αγία ημών Ορθόδοξος Εκκλησία είναι η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική του Χριστού Εκκλησία, κατ΄ αντίθεσιν του ενάτου άρθρου του Συμβόλου της Πίστεως περί μιας Εκκλησίας. Επιπροσθέτως, αναιρεί και αυτό τούτο το θετικόν περιεχόμενον της εν τη Εκκλησία υπερφυσικής Αποκαλύψεως. Διότι, εάν δεν υπάρχει σταθερά και ωρισμένη Εκκλησία, της Αποκαλύψεως ανεπισφαλής φορεύς, αλλά πάσαι αι χριστιανικαί Εκκλησίαι αποτελούσι μέρη ισοδύναμα και ισόκυρα της Εκκλησίας, είναι φανερόν ότι η μεν Αποκάλυψις ουδέν σταθερόν και παραμόνιμον έχει να αποκαλύψη, αλλά ποικίλον τι και κατά τας δόξας και προϋποθέσεις των προσώπων εξαλλάσσον, ουδέν δε απομένει κριτήριον, δι΄ ου να δυνηθή τις εκ της ποικίλης και αντιφατικής εκδοχής των χριστιανικών αληθειών άμα μεν να διακρίνη την αληθή διδασκαλίαν του Κυρίου, άμα δε να πορισθή πεποίθησιν ασφαλή περί της αξιοπιστίας και αληθείας ων πιστεύει. Παρά ταύτα, καίτοι η Εγκύκλιος αύτη εκοινωποιήθη «προς τας απανταχού Εκκλησίας του Χριστού», δηλαδή Ορθοδόξους τοιαύτας και ετεροδόξους, , ως έδει αύται καθηκόντως να πράξωσι. Τούτο πάντως δηλοί δι΄ αυτάς ταυτότητα πίστεως προς το κακόδοξον κείμενον αυτής. Κατόπιν τούτου, αι επί μέρους Ορθόδοξοι Εκκλησίαι εγένοντο κύριοι συνεργοί και αίτιοι των μετά ταύτα επακολουθησασών κακοδόξων πράξεων, διότι η στάσις των αύτη κατάστησεν αυτάς υπευθύνους και υπολόγους έναντι της καθ΄ όλου Εκκλησίας δια το σημερινόν κατάντημα της οικουμενιστικής αιρέσεως, όπερ θεώνται απαθώς και εν τω οποίω κείνται θεωρία τε και πράξει.


Ἡ ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, προώθησε τά σχέδια τοῦ Οἰκουμενισμοῦ


8) Ἡ ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου, προώθησε τά σχέδια τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί αὐτό φαίνεται καθαρά σήμερα ὅπου οἱ μεγάλοι τῆς λεγομένης νόμῳ κρατούσης ἐκκλησίας, πατριάρχες, ἀρχιεπίσκοποι κλπ. (ὅπως ὁ Χριστόδουλος τότε καί ὁ Βαρθολομαῖος τότε καί τώρα) συμπροσεύχονται μέ τούς ἀμετανόητους αἱρετικούς, τόν πάπα, τούς ἀγγλικανούς κ.ἄ. καί ἀναγνωρίζουν σ᾿ αὐτούς χάρη καί μυστήρια, ἐνῶ τά ἀμφισβητοῦν στούς ἀκραιφνεῖς ὀρθοδόξους τοῦ παλαιοῦ ἡμερολογίου!