xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Μικρά στιγμιότυπα από τους μεγάλους αγώνες του Εφέσου Αγ. Μάρκου με τους φιλο-παπικούς “Ορθοδόξους” στη Φλωρεντία

Μικρά στιγμιότυπα από τους μεγάλους αγώνες του Εφέσου Αγ. Μάρκου
με τους φιλο-παπικούς “Ορθοδόξους” στη  Φλωρεντία
[V. Laurent, Les “Memoires” du Grand Ecclesiarquee de l’ Eglise de Constantinople
 Sylveestre Syropoulos surle concile de Florence (1438-439), Paris 1971, σ. 444-448]

Σύντομο υπόμνημα: 
Απόσπασμα από τα «Απομνημονεύματα» του Συλβέστρου Συρόπουλου, Μ. Εκκλησιάρχου της Αγ. Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, που συμμετείχε στη Σύνοδο Φεράρας-Φλωρεντίας (1438-1439).
Στους διαλόγους, με κόκκινα γράμματα σημειώνονται τα λόγια του Εφέσου Αγ. Μάρκου Ευγενικού και των ομογνωμόνων του, ενώ με μπλε των φιλοπαπικών “Ορθοδόξων” και εχθρών του Αγ. Μάρκου.
Σε αγκύλες σύντομες γλωσσικές επεξηγήσεις μου.

Όταν η εκκλησιά γίνεται σωματείο όλα είναι επιτρεπτά !! η περίπτωση του (φιλιόκβε) των Ρώσων της διασποράς , και των μαθητών τους εν ελλάδι .

Όταν η εκκλησιά γίνεται σωματείο όλα είναι επιτρεπτά !! η περίπτωση του (φιλιόκβε) των Ρώσων της διασποράς , και των μαθητών τους εν ελλάδι .



Mέγας Αθανάσιος: Τι σημαίνει "Πρωτότοκος πάσης Κτίσεως"

Mέγας Αθανάσιος: Τι σημαίνει "Πρωτότοκος πάσης Κτίσεως"



Εάν δε ονομάζεται και 'πρωτότοκος της κτίσεως' (Κολ.1:15), όμως δεν ονομάζεται πρωτότοκος ως εξισούμενος προς τα κτίσματα και ως πρώτος εξ αυτών χρονικώς (διότι πώς είναι δυνατόν τούτο όταν βέβαια είναι αυτός και Μονογενής;), αλλά εξαιτίας της συγκαταβάσεως του Λόγου προς τα κτίσματα, λόγω της οποίας έχει γίνει και αδελφός πολλών.

Μια ομολογία του πατρός Μεταλληνού, και καθηγητού της θεολογικής σχολής Αθηνών με ιδιαίτερη σημασία!

Μια  ομολογία του πατρός Μεταλληνού, και καθηγητού της θεολογικής  σχολής Αθηνών  με ιδιαίτερη σημασία!
Ο πατήρ  Μεταλληνός  ομολογεί εδώ  ότι η Εκκλησία  της Ελλάδος  απεσχίσθη από  την ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ το 1924  με την εισαγωγή του νέου ημερολογίου , και  όχι οι  <<παλαιοημερολογήτες >>
Σύμφωνα όμως  με τους Ιερούς  και Θείους Κανόνας , όποιος  αποσχίζεται  από την ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ χάνει την θεία χάρη και  δεν έχει ούτε μυστήρια  ούτε φυσικά και ιεροσύνη!
Αυτό σημαίνει  ότι η Εκκλησία  της Ελλάδος  από το 1924 που εισήγαγε  παρανόμως  και πραξικοπηματικά  το καταδικασμένο και αναθεματισμένο ,  ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ  , στερείται των ιερών μυστηρίων καθ΄ότι ΣΧΙΣΜΑΤΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΗ!!!!
Ας  αναλογιστούν λοιπόν οι φίλοι  του  ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ,και των λεγόμενων , Γ.Ο.Χ. των από του ταλαίπωρου πρώην  Φλωρίνης ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ  ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ, που βρίσκονται  πριν  έρθει  η φοβερή ώρα της κρίσεως!!

Μεγάλου Βασιλείου Περί των Ψαλμών

Μεγάλου Βασιλείου Περί των Ψαλμών

Το βιβλίο των Ψαλμών προφητεύει τα μέλλοντα∙ υπενθυμίζει τα παρελθόντα∙ θεσπίζει νόμους για τη ζωή∙ υποδεικνύει όσα πρέπει να πράξουμε...


Το βιβλίο των Ψαλμών προφητεύει τα μέλλοντα∙ υπενθυμίζει τα παρελθόντα∙ θεσπίζει νόμους για τη ζωή∙ υποδεικνύει όσα πρέπει να πράξουμε και με ένα λόγο είναι κοινό ταμείο καλών διδαγμάτων που προμηθεύει στον καθένα το κατάλληλο σύμφωνα με τη σπουδή του.

Διότι και τα παλαιά τραύματα των ψυχών θεραπεύει και στο νεοτραυματισθέντα αποδίδει γρήγορα τη θεραπεία∙ και το άρρωστο περιποιείται και το υγειές προφυλάσσει και γενικώς ξεριζώνει , όσο είναι δυνατό , τα πάθη , τα οποία κατατυραννούν ποικιλοτρόπως στη ζωή τις ψυχές των ανθρώπων∙ και τούτο με κάποια μελωδική ψυχαγωγία και ευχαρίστηση που γεννά αγνή σκέψη.

Οι Άγιοι γίνονται οι φορείς της Χάριτος και του ελέους του Κυρίου (Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως)

Οι Άγιοι γίνονται οι φορείς της Χάριτος και του ελέους του Κυρίου (Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως)

Η Εκκλησία έλαβε εντολή από τους Αποστόλους να εύχεται για όλο τον κόσμο και να μεσιτεύει στο Χριστό για χάρη του κόσμου.

Η Εκκλησία όταν επικαλείται τις προσευχές των αγίων, πιστεύει ότι οι άγιοι που ζωντανοί παρακαλούσαν το Θεό για την ειρήνη του κόσμου και την ευστάθεια των Εκκλησιών του Χριστού δεν παύουν να κάνουν το ίδιο και στην ουράνια Εκκλησία του Χριστού, την θριαμβεύουσα. Αυτοί ακούν ευνοϊκά τις προσευχές μας όταν τους επικαλούμαστε και εύχονται στο Θεό και γίνονται οι φορείς της χάριτος και του ελέους του Κυρίου.

Η Εκκλησία, στις προσευχές της προς το Θεό, παρακαλεί τον Κύριο να δεχθεί τις δεήσεις της, και αναφέρει τις προσευχές των αγίων και της Θεοτόκου, επειδή πιστεύει στην παρρησία που έχουν στο Θεό και στην αμείωτη και συνεχή αγάπη τους για την στρατευόμενη Εκκλησία του Χριστού. Επίσης σε όλα τα λειτουργικά βιβλία της Εκκλησίας αναφέρονται οι Άγιοι ως πρεσβευτές προς τον Κύριο Ιησού Χριστό για χάρη μας. Οι παλαιότατοι Πατέρες της Εκκλησίας θεωρούν ότι οι Άγιοι μεσιτεύουν για μας προς τον Κύριο και πάντοτε καταφεύγουν στη μεσιτεία τους.

Προς τους αγαπητούς φίλους τους ακολουθούντες την ( σύνοδο του αρχ/που Στεφάνου ΜΑΤΘΑΙΪΚΟΙ)

Προς τους αγαπητούς φίλους τους ακολουθούντες την ( σύνοδο του  αρχ/που Στεφάνου)

Μετά από παρέλευση 20 σχεδόν ετών από το επάρατο  σχίσμα στην σύνοδο των ματθαιικών , λόγο του προβλήματος των εικόνων , διαπιστώνω  από φωτογραφίες διαφόρων εορτών ότι  η ως άνω σύνοδος  χρησιμοποιεί –προσκυνά- τουλάχιστον στα φανερά τις ιερές εικόνες .
Θέλω λοιπόν να ερωτήσω όποιον γνωρίζει και έχει την καλή προαίρεση να απαντήσει στα εξής:
1ον. Τι ήταν αυτό που ανάγκασε τους τρεις  αρχιερείς , ΑΝΔΡΕΑ , ΝΙΚΟΛΑΟ , ΠΑΧΩΜΙΟ , να αποσύρουν την υπογραφή τους από την Β΄ εγκύκλιο 2 μήνες μετα την δημοσίευση της.
2ον. Η ως άνω εγκύκλιος είχε αιρετικές θέσεις κατά την άποψη σας και δι΄αυτό  πολεμήθηκε τόσο??
Οι συγγραφείς  των βλάσφημων κειμένων κατά των αγίων εικόνων αναίρεσαν και καταδίκασαν εγγράφως τα όσα έγραψαν?? Και πότε ??

Αυτά προς το παρόν , επισυνάπτω την Β΄ εγκύκλιο για όποιον ήθελε να δόση μια απάντηση.

Ἡ ἕνωσή μας μέ τόν Θεό. Ἁγ. Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου

Ἡ ἕνωσή μας μέ τόν Θεό. Ἁγ. Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου

Ὁ Θεὸς εἶναι φῶς, καὶ δίνει τὴ λαμπρότητά Του σ΄ ἐκείνους πού καθαρίζουν τὴ σβησμένη λαμπάδα τῆς ψυχῆς τους κι’ ἑνώνονται μὲ τὸ «Θεῖον πῦρ».
Θαῦμα παράδοξο! Ὁ ἄνθρωπος νὰ ἑνώνεται μὲ τὸν Θεό ὄχι μόνο πνευματικά, ἀλλά καὶ σωματικά. Ἄνθρωπος καὶ Θεὸς νὰ γίνονται ἕνα, ὅπως ἕνα εἶναι καὶ τὸ ζωντανὸ ἀνθρώπινο σῶμα μὲ τὴν ψυχή. Μὲ τὴν ἕνωση αὐτή ὁ ἄνθρωπος γίνεται «κατὰ χάριν Θεός», ὅπως λέει ὁ ψαλμωδὸς Δαβίδ: «Ἐγώ εἶπα, θεοὶ ἐστε καὶ υἱοί Ὑψίστου πάντες».
Ὁ Χριστὸς βεβαίωσε: «Ὁ μένων ἐν ἐμοὶ κἀγὼ ἐν αὐτῷ, οὗτος φέρει καρπὸν πολύν. Ἐὰν μή τις μείνῃ ἐν ἐμοί, ἐβλήθη ἔξω ὡς τὸ κλῆμα καὶ ἐξηράνθη, καὶ συνάγουσιν αὐτὸν καὶ εἰς τὸ πῦρ βάλλουσι. Μείνατε ἐν ἐμοί, κἀγὼ ἐν ὑμῖν».
Πῶς ὅμως μένουμε ἐμεῖς στὸν Χριστὸ κι’ Αὐτός σέ μᾶς;