xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Ο νηπιοβαπτισμός Ορθόδοξοι απαντήσεις εις προτεσταντικούς ισχυρισμούς

Ο νηπιοβαπτισμός
Ορθόδοξοι απαντήσεις εις προτεσταντικούς ισχυρισμούς
Του πρωτ. π. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Επικ. Καθ. Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.

Το ζήτημα του νηπιοβαπτισμού αποτέλεσε πάντοτε αφορμή μόνιμης μομφής και κατηγορίας, στον ελληνικό χώρο, διαφόρων Προτεσταντικών κινήσεων κατά της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Η απόρριψη του νηπιοβαπτισμού από τους Έλληνες Προτεστάντες δεν είναι πρόσφατο φαινόμενο. Μαρτυρείται ήδη από τον 19ο αι., από την πρώτη στιγμή δηλαδή της παρουσίας Προτεσταντικών κοινοτήτων στον ελλαδικό χώρο1.
Σύμφωνα, λοιπόν, με κάποιους από τους Έλληνες Διαμαρτυρόμενους ο νηπιοβαπτισμός απορρίπτεται ως αντιβιβλική διδασκαλία και ως ανθρώπινη επινόηση. Αναφέρουν χαρακτηριστικά: «είναι ξεκάθαρο ότι το βάπτισμα των παιδιών είναι αντίθετο προς τη διδασκαλία της Καινής Διαθήκης. Δεν υπάρχει καμία εντολή, ούτε παράδειγμα, ούτε και καμία απολύτως νύξη, ότι εβαπτίσθη νήπιο υπό του Κυρίου ή των μαθητών του»2.
Με ποιο κριτήριο οι Έλληνες Προτεστάντες απορρίπτουν τον νηπιοβαπτισμό; Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους μοναδικό τους κριτήριο είναι η Αγία Γραφή. Ισχυρίζονται ότι ο νηπιοβαπτισμός στερείται αγιογραφικής θεμελίωσης. Ας αξιολογήσουμε όμως αυτό το επιχείρημα.

ορθόδοξη θεολογία και θρησκευτικός συγκρητισμός Ιωάν. Κορναράκη


ορθόδοξη θεολογία  και θρησκευτικός  συγκρητισμός
Ιωάν. Κορναράκη



ΤΟ ΑΛΛΟ ΘΗΡΙΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ , Ο ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ , ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΑΠΙΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΦΕΛΕΙΣ ΠΟΥ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ!!!

ΤΟ ΑΛΛΟ ΘΗΡΙΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ , Ο ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ , ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΑΠΙΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΦΕΛΕΙΣ ΠΟΥ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ!!!
ΔΥΣΤΗΧΩΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ , ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ , ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ,ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ ΤΟ «ἐρευνᾶτε τὰ γραφάς, ὅτι ὑμεῖς δοκεῖτε ἐν αὐταῖς ζωὴν αἰώνιον ἔχειν» (Ἰω. εʹ 39) ὁ Ἅγιος Πέτρος ὁ Δαμασκηνὸς γράφει στὴ Φιλοκαλία: «ὀφείλομεν ἐρευνᾶν τὰς Γραφὰς κατὰ τὴν τοῦ Κυρίου ἐντολήν, ἵνα αἰώνιον ζωὴν εὕρωμεν ἐν αὐταῖς» (Γʹ Τόμος, σελ. 99) ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟΝ ΕΝΑ Η ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ , ΓΙΑΤΙ ΜΙΛΑΕΙ ΩΡΑΙΑ , ΨΕΛΝΕΙ ΩΡΑΙΑ, ΕΧΕΙ ΣΕΒΑΣΜΙΑ ΟΨΙ , ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Η ΟΧΙ , ΦΕΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ , ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ , ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΗΤΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ <<ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ>> ΚΡΙΜΑ ΔΙΟΤΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΚΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΕΡΝΕΙ ΨΥΧΕΣ , ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΣ , ΑΛΛΑ ΜΕΝΟΝΤΑΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΖΩΝΤΟΣ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ , ΕΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΝΑ ΕΛΕΗΘΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΑΘΟ ΘΕΟ , ΚΑΙ ΝΑ ΤΥΧΗΜΕΤΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΧΩΡΙΣΕΩΣ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΒΡΗ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ.

Η ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ: ΣΩΜΑΤΕΙΟ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ, ΟΜΑΔΑ,ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΡΕΥΜΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ! Η ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ: ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ, ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ,ΙΕΡΕΩΝ,ΜΟΝΑΧΩΝ,ΘΑΥΜΑΤΟΠΟΙΩΝ,ΜΕΛΛΟΝΤΟΛΟΓΩΝ Η ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥΕΙΝΑΙ:

Η ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ: ΣΩΜΑΤΕΙΟ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ, ΟΜΑΔΑ,ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΡΕΥΜΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ!
Η ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ:
ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ, ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ,ΙΕΡΕΩΝ,ΜΟΝΑΧΩΝ,ΘΑΥΜΑΤΟΠΟΙΩΝ,ΜΕΛΛΟΝΤΟΛΟΓΩΝ
Η ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥΕΙΝΑΙ: 
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ εἶναι Θεία Μυστηριακή Κοινωνία προσώπων.
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ εἶναι Κοινωνία, Σχέσις, καί Ἕνωσις, κατά Χάριν, τοῦ ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟΥ ΘΕΟΥ μετά κτιστῶν λογικῶν ὄντων, Ἀγγέλων καί ἀνθρώπων.
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ εἶναι «Κοινωνία Θεώσεως» (Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς).
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ εἶναι Αὐτή ἡ Μία Εὐλογημένη ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑ ΔΟΣ ἐν Οὐρανῷ καί ἐπί γῆς.
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ εἶναι ΘΕΟΣΥΣΤΑΤΟΣ, ΘΕΟΪΔΡΥΤΟΣ, ΘΕΟΫΠΟΣΤΑΤΟΣ καί ΘΕΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ.

Ορθοδοξία και Ισλάμ, μέσα από τους διαλόγους του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά με τους Τούρκους

Ορθοδοξία και Ισλάμ, μέσα από τους διαλόγους του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά με τους Τούρκους



Oι διάλογοι του αγίου Γρηγορίου του Παλαμα με τους Μουσουλμάνους είναι τόσο επίκαιροι όσο ποτέ άλλοτε. Οι συχνές προκλήσεις τους διά των οποίων από τη μια ανακινούν το μεγάλο κεφάλαιο του ρατσισμού και από την άλλη με την προβιά της ανεξιθρησκείας προσπαθούν να επιβάλλουν τη λυκόμορφη θρησκεία τους μας υποχρεώνουν να παραθέσουμε τους παρακάτω διαλόγους για να φανεί το ήθος της Ορθοδόξου Εκκλησίας στη σχέση της με παντός είδους ανθρώπους διαφόρων θρησκειών αλλά και για να ενισχυθεί το φρόνημα των πιστών Χριστιανών με ατράνταχτα θεολογικά επιχειρήματα.

(Σε ορισμένα πολύ σημαντικά σημεία του διαλόγου παρατίθενται και σχετικοί λόγοι του αγίου Ιωάννου Δαμασκηνού)

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ?? ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ?? ΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΑ-ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ?? ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ?? ΕΙΝΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ , ΣΥΣΤΗΜΑ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ? ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ? ΠΟΙΟΝ ΕΧΕΙ ΑΡΧΗΓΟ,ΔΙΟΙΚΗΤΗ , ΚΕΦΑΛΗ?? ΕΧΕΙ ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΑ ΟΡΙΑ?

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ??  ΑΠΟ  ΠΟΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ?? ΠΟΙΟΣ  ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΑ, ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ??  ΕΙΝΑΙ  ΕΡΓΟ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ??  ΕΙΝΑΙ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ , ΣΥΣΤΗΜΑ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ?  ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ  ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ? ΠΟΙΟΝ ΕΧΕΙ ΑΡΧΗΓΟ,ΔΙΟΙΚΗΤΗ , ΚΕΦΑΛΗ?? ΕΧΕΙ  ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΑ  ΟΡΙΑ?

«Τῆς ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ τῆς ΠΡΩΤΗΣ τῆς ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ

τῆς ΠΡΟ ἡλίου καὶ σελήνης ἐκτισμένης... τὴν ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ

οὐ νῦν εἶναι ἀλλ᾽ ΑΝΩΘΕΝ, ἦν γὰρ Πνευματικὴ ὡς καὶ ὁ Ἰησοῦς

 ἡμῶν, ΕΦΑΝΕΡΩΘΗ δὲ ἐπ᾽ ἐσχάτων τῶν ἡμερῶν ἵνα ἡμᾶς σώσῃ,

ἡ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Πνευματικὴ οὖσα ΕΦΑΝΕΡΩΘΗ τῇ Σαρκὶ τοῦ Ἰησοῦ...»

(Ἅγιος Κλήμης ἐπίσκ. Ρώμης, Β' Κορ. 14, ΒΕΠΕΣ 1, σελ. 45 & ΕΠΕ 3, 358-365).

ΕΔΩ: 


Περί Θεού. Μέγας Βασίλειος

Περί Θεού. Μέγας Βασίλειος




ΣΕ ΤΙ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ Η ΘΕΟΓΝΩΣΙΑ

Όπως είπαμε η λέξη «γνώση» λαμβάνεται με πολλές έννοιες‡ γιατί με αυτή εκφράζεται τόσο η αντίληψη μας για τον Κτίστη μας όσο και η κατανόηση των θαυμαστών έργων Του και η τήρηση των εντολών Του και η στενή επικοινωνία μαζί Του. Εκείνοι όμως (οι αιρετικοί), αφού παραμέρισαν όλες αυτές τις σημασίες, περιόρισαν τη λέξη «γνώση» σε μια μόνον σημασία, στη θεωρία της ίδιας τηςουσίας του Θεού.

Β) ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΘΕΟΓΝΩΣΙΑ

Η οδός λοιπόν της θεογνωσίας προχωρεί από το ένα Πνεύμα, διά του ενός Υιού, εις τον ένα Πατέρα. Και αντίστροφα‡ η φυσική αγαθότητα των προσώπων και ο εκ φύσεως αγιασμός και το βασιλικό αξίωμα από τον Πατέρα φτάνει διαμέσου του Μονογενούς Υιού στο Άγιο Πνεύμα. Έτσι και τις τρεις υποστάσεις ομολογούμε και δεν θίγεται το ευσεβές και βασικό δόγμα της ορθόδοξης πίστης ή μοναρχίας.

ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΝ προς πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν(Τιμ.Α' κεφ.2,4) ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΟΔΙΟΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΓΝΩΣΗΝ ΤΩΝ ΦΙΛΟΧΡΙΣΤΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΚΡΙΒΗ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ .

ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΝ προς πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν(Τιμ.Α' κεφ.2,4)
ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΟΔΙΟΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣ  ΓΝΩΣΗΝ  ΤΩΝ  ΦΙΛΟΧΡΙΣΤΩΝ  ΟΙ  ΟΠΟΙΟΙ  ΔΕΝ  ΕΧΟΥΝ ΑΚΡΙΒΗ ΚΑΙ  ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ  ΓΝΩΣΗ  ΤΟΥ  ΤΙ  ΕΙΝΑΙ  Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ  ΤΟΥ  ΘΕΟΥ .




Πως να ανεβάσεις το νού σου στη μελέτη του σαρκωθέντος Λόγου.

Πως να ανεβάσεις το νού σου στη μελέτη του σαρκωθέντος Λόγου.


Τώρα μάθε εναν τρόπο, για να ανεβάσης το νού σου στη μελέτη του σαρκωθέντος Λόγου, σκεπτόμενος τα αγιώτατα μυστήρια της ζωής και του πάθους του.

Όλα τα αισθητά πράγματα του σύμπαντος κόσμου, μπορούν να βοηθήσουν σ αυτή την μελέτη και θεωρία, αν πρώτα συλλογισθής σ αυτά, όπως είπαμε παραπάνω, τον Κορυφαίο Θεό…

ως μοναδική και πρώτη αιτία, που τους έδωσε όλο εκείνο το είναι, την δύναμι, την ωραιότητα και όλες τις άλλες τελειότητες που έχουν και αν μετά από αυτά σκεφθής, πόσο μεγάλη και άπειρη στάθηκε η αγαθότητα αυτού του ίδιου του Θεού, ο οποίος όντας μοναδική αρχή και Κύριος κάθε δημιουργήματος, θέλησε να πέση τόσο χαμηλά, να γίνη άνθρωπος, να πάθη και να πεθάνη για τον άνθρωπον, επιτρέποντας στα ίδια έργα των χειρών του, να οπλισθούν εναντίον του για να τον σταυρώσουν.