xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

ΕΑΝ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΥΠΕΚΥΠΤΕ ΤΟ 1924 ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ

ΕΑΝ  Η  ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΕΚΚΛΗΣΙΑ  ΔΕΝ  ΥΠΕΚΥΠΤΕ ΤΟ 1924  ΣΤΗΝ  ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ  ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΥ , ΚΑΙ  ΚΡΑΤΟΥΣΕ  ΤΗΝ  ΠΙΣΤΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΑΓΙΩΝ , ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΑΝ ,ΑΠΙΣΤΟΙ ,ΑΛΛΟΦΥΛΟΙ, ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ ΤΩΝ ΣΚΟΤΕΙΝΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ !! ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ,ΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ  ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ ΜΑΣ , ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ ΠΝΙΓΕΙ , ΚΑΙ ΟΣΟ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ  ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ,ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ,ΤΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΥΝΑ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΥΝ !! ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ! ΧΩΡΙΣ ΠΟΝΟ ,ΧΩΡΙΣ ΘΥΣΙΑ , ΧΩΡΙΣ <<ΑΙΜΑ>> ΔΕΝ ΘΑ ΕΡΘΗ Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΚΑΘΈΝΟΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ!!



ΕΑΝ Η ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΤΟΤΕ............

ΕΑΝ Η ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ  ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΤΟΤΕ............








"Λόγος εις εαυτόν εις τον λαόν και εις τους ποιμένας" (Λόγος ΚΣΤ΄) Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

"Λόγος εις εαυτόν εις τον λαόν και εις τους ποιμένας" (Λόγος ΚΣΤ΄)
Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
Όταν επανήλθεν από τον αγρόν μετά το επεισόδιον του Μαξίμου


1. Σας εποθούσα, τέκνα, και μ' εποθούσατε εις ίσον βαθμόν. Το πιστεύω, αν βεβαίως πρέπει εις τον λόγον να προσθέσω και πίστιν, «ναι μα την καύχησίν μου δια σας, την οποίαν έχω ενώπιον του Ιησού Χριστού του Κυρίου μας». Διότι αυτήν την μορφήν όρκου μου υπέδειξε το άγιον Πνεύμα, με του οποίου την χάριν εκινήθημεν προς σας, δια να καταρτίσωμεν εις τον Κύριον λαόν περιούσιον.
Παρατηρήσατε πόση είναι η πίστις· και δια τα ιδικά μου αισθήματα σας πείθω και δια τα ιδικά σας διαβεβαιώνω. Και τούτο δεν είναι καθόλου αξιοθαύμαστον. Εις όσους είναι κοινόν το Πνεύμα, κοινόν είναι και το πάθος· εις όσους δε είναι ίσον το πάθος, ίση είναι και η πίστις. Διότι ό,τι δεν έπαθε κανείς, δεν θα ηδύνατο να το πιστεύση ούτε δι' άλλον ο δε παθών είναι ετοιμότερος να το παραδεχθή, ως μάρτυς αόρατος αοράτου πάθους, οικείον κάτοπτρον ξένης μορφής. Δια τούτο δεν υπέφερα να μένω μακράν από σας περισσότερον, αν και ήμην αρκετά στενοχωρημένος και δυσαρεστημένος με τα εδώ πράγματα. Ήμην δε δυσαρεστημένος όχι μόνον με εκείνα τα οποία φέρουν αι πόλεις (πλήθη, θορύβους, αγοράς, θέατρα, απολαύσεις, ύβρεις, άγοντας και αγομένους, ζημιούντας και ζημιουμένους, πενθούντας και πενθουμένους, κλαίοντας, χαίροντας, υπανδρευομένους, θάπτοντας, επευφημουμένους, βλασφημουμένους, δάση κακίας, αναβρασμόν κόσμου, μεταβολάς προς αντιθετικάς διευθύνσεις, όπως εις τον πορθμόν του Ευρίπου και εις τους ανέμους), αλλά και με αυτά ακόμη τα σοβαρώτερα και πολυτιμότερα, τα σχετιζόμενα προς αυτό το βήμα δηλαδή και προς την αγίαν τράπεζαν. Ημείς βεβαίως είμεθα εξ εκείνων οι οποίοι προσεγγίζουν εις τον Θεόν, διότι θεωρούμεθα ότι έχομεν την εξουσίαν επί των πραγμάτων τούτων, του ιερού βήματος και της τραπέζης, Αλλά φοβούμαι μήπως κακώς προσεγγίζωμεν και δεν δυνάμεθα να βαστάσωμεν την δύναμιν του πυρός ως η καλάμη.

"Λόγος περί δόγματος και καταστάσεως επισκόπων" (Λόγος Κ΄) Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος:

"Λόγος περί δόγματος και καταστάσεως επισκόπων" (Λόγος Κ΄)
Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος:
1. Όταν βλέπω την φλυαρίαν της εποχής μας και τους σοφούς που αναδεικνύονται εντός μιας ημέρας και τους αυτοχειροτονήτους θεολόγους, οι οποίοι μόνον επειδή θέλουν να είνε σοφοί, νομίζουν και ότι είνε, τότε ποθώ την ανωτάτην φιλοσοφίαν και αναζητώ την πλέον απόμακρον έρημον, καθώς λέγει ο Ιερεμίας, και θέλω να συζητήσω συγκεντρωμένος με τον εαυτόν μου.
Διότι τίποτε άλλο δεν θεωρώ τόσον σπουδαίον, όσον το να κλείσω τας αισθήσεις, να ευρεθώ έξω από την σάρκα και τον κόσμον, να μη έχω επαφήν με τίποτε το ανθρώπινον, εκτός από τα απολύτως αναγκαία, και τα συζητώ με τον εαυτόν μου και τον Θεόν, να ζω υπεράνω των ορατών πραγμάτων και να κρατώ συνεχώς μέσα μου διαυγείς τας θείας ενοράσεις, αμιγείς από τα γήινα και παραπλανητικά είδωλα, σαν ένας ακηλίδωτος καθρέπτης του Θεού και των θείων,

Του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου Μελέτη Εις την Ανάστασιν του Κυρίου,

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΨΥΧΗ ΜΟΥ!!   ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΚΑΡΔΙΑΜΟΥ!!!  ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΚΑΙ ΑΔΗΣ ΚΑΘΑΙΡΕΘΕΊ !!! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ , ΠΛΟΥΣΙΟΙ          ΚΑΙ ΠΕΝΗΤΕΣ !!! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ!!


Η ΧΑΡΑ ΠΟΥ ΦΕΡΝΗ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΤΟ ΛΑΜΠΡΟΦΟΡΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΗ!!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ ΕΚ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ Ο ΚΥΡΙΟΣ!!





ΑΝΑΣΤΑΣΙ 2014 
 ΣΤΟΝ Ι. Ν .ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Γ Ο Χ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ : ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟ



Του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου

Μελέτη

Εις την Ανάστασιν του Κυρίου,
εις την οποίαν χρεωστούμεν να συγχαρώμεν
Α'. Με τον αναστάντα Χριστόν.

Χριστος Ανέστη !! Le Christ est ressuscité! Христос Воскресе! Christus ist auferstanden! Христос Васкрсе! ¡Cristo ha resucitado! Hristos a înviat! Krishti u Ngjall! المسيح قام! ქრისტე აღსდგა! Mesih dirildi! Kristus on üles tõusnud! Cristo è risorto! Chrystus Zmartwychwstał! 그리스도가 부활한다! Críost Risen! Kristus Bangkit! Christ is Risen! Kristo Mfufuka! キリストが立ち上げる!

Χριστος  Ανέστη !!                   Le Christ est ressuscité!
Христос Воскресе!                 
              Christus ist auferstanden!
   
  Христос Васксе!                                           

 ¡Cristo ha resucitado!

Hristos a înviat!                                                 

Krishti u Ngjall!

المسيح قام!                                                         

ქრისტე აღსდგა!

Mesih dirildi!                                                     

Kristus on üles tõusnud!
Cristo è risorto!                                                 Chrystus Zmartwychwstał!

그리스도가 부활한다!                              
  
Críost Risen!

Kristus Bangkit!                                                 Christ is Risen!

Kristo Mfufuka!                                                 

キリストが立ち上げる


                                                     基督复活了!

Ο Αναστάς  Χριστός  να  ενώσει  όλους  τους  χριστιανούς  στην μια ορθόδοξη  πίστη   των  7 αγίων   οικουμενικών  συνόδων  για  να έρθει ξανά η ειρήνη στην γη          

The resurrected Christ to unite all Christians in the Orthodox faith of the saints seven ecumenical councils to come again peace on earth

Il Cristo risorto di unire tutti i cristiani nella fede ortodossa dei santi sette Concili Ecumenici di venire di nuovo la pace sulla terra

Воскресший Христос объединить всех христиан в православной вере святых Семи Вселенских Соборов приехать снова мир на землю;

Le Christ ressuscité d'unir tous les chrétiens dans la foi orthodoxe des saints sept conciles œcuméniques de revenir la paix sur la terre

El Cristo resucitado para unir a todos los cristianos en la fe ortodoxa de los santos siete concilios ecuménicos para venir de nuevo la paz en la tierra

 احياء المسيح لتوحيد جميع المسيحيين في الإيمان الأرثوذكسي القديسين سبعة المجالس المسكونية أن يأتي مرة أخرى على الأرض السلام

Der auferstandene Christus, alle Christen zu vereinen im orthodoxen Glauben der Heiligen sieben ökumenischen Konzilien, wieder auf die Erde kommen Frieden

Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα, ἡ μία τῶν Σαββάτων, ἡ βασιλὶς καὶ κυρία,            ἑορτῶν ἑορτή, καὶ πανήγυρις ἐστὶ πανηγύρεων, ἐν ᾗ εὐλογοῦμεν Χριστὸν εἰς τοὺς αἰῶνας

Νῦν πάντα πεπλήρωται φωτός, οὐρανός τε καὶ γῆ, καὶ τὰ καταχθόνια·    ἑορταζέτω γοῦν πᾶσα κτίσις, τὴν Ἔγερσιν Χριστοῦ, ἐν ᾗ ἐστερέωται.












Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτω, την θεόσωμον ταφήν και την εις ’δου κάθοδον του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν

« Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτω, την θεόσωμον ταφήν και την εις ’δου κάθοδον του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν, δι' ών της φθοράς το ημέτερον γένος ανακληθέν προς αιωνίαν ζωήν μεταβέβηκε». Σύμφωνα με το ιερό συναξάρι αυτήν την άγια ημέρα τιμάμε και προσκυνάμε την ταφή του Κυρίου μας και την εις ’δου Κάθοδόν Του.
 Υπέροχος Χερουβικός Ύμνος του Μεγάλου Σαββάτου:
Σιγησάτω πᾶσα σὰρξ βροτεία, καὶ στήτω μετὰ φόβου και τρόμου, καὶ μηδὲν γήϊνον ἐν ἑαυτῇ λογιζέσθω· ὁ γὰρ Βασιλεὺς τῶν Βασιλευόντων, καὶ Κύριος τῶν κυριευόντων προσέρχεται σφαγιασθῆναι καὶ δοθῆναι εἰς βρῶσιν τοῖς πιστοῖς· προηγοῦνται δὲ τούτου οἱ Χοροὶ τῶν Ἀγγέλων μετὰ πάσης ἀρχῆς καὶ ἐξουσίας, τὰ πολυόμματα Χερουβεὶμ καὶ τὰ ἑξαπτέρυγα Σεραφεὶμ, τὰς ὄψεις καλύπτοντα καὶ βοῶντα τὸν ὕμνον· Ἀλληλούϊα.

υπέροχη εκτέλεση του κατανυκτικότατου ως άνω ύμνου:
Το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής, αφότου εξέπνευσε ο Κύριος επί του σταυρού, έπρεπε να ταφεί και μάλιστα βιαστικά, διότι όπως μας πληροφορεί ο ιερός Ευαγγελιστής οι Ιουδαίοι «ίνα μη μείνη επί του σταυρού τα σώματα εν τω σαββάτω, επεί Παρασκευή ην΄ ην γαρ μεγάλη η ημέρα εκείνη του σαββάτου΄ ηρώτησαν τον Πιλάτον ίνα κατεαγώσιν αυτών τα σκέλη, και αρθώσιν» (Ιωάν.19:31). Οι στρατιώτες με χονδρές σιδερένιες βέργες τσάκισαν τα κόκαλα των δύο συσταυρωμένων ληστών, για να επιταχύνουν το θάνατό τους, διότι ακόμη δεν είχαν εκπνεύσει. «Επί τον Ιησούν ελθόντες ως είδον αυτόν ήδη τεθνηκότα, ου κατέαξαν αυτού τα σκέλη, αλλ' εις των στρατιωτών λόγχη αυτού την πλευράν ένυξε, και ευθέως εξήλθε αίμα και ύδωρ» (Ιωάν.19:33). Αυτό σημαίνει ότι ο θάνατος του Κυρίου υπήρξε πραγματικός, εις πείσμα όλων εκείνων των συκοφαντών, οι οποίοι συνεχίζοντες την θεομάχο έχθρα των αρχόντων του Ισραήλ, υποστήριζαν και υποστηρίζουν ότι δήθεν δεν πέθανε επί του σταυρού και κατά συνέπεια η ανάστασή Του ήταν ψεύτικη!

ΤΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΤΗ:Ομιλία εις την προδοσίαν του Ιούδα ,καθώς και στο Πάσχα, στην παράδοση της Θείας Ευχαριστίας, και για το ότι δεν πρέπει κανείς να είναι μνησίκακος.ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

ΤΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΤΗ
Ομιλία εις την προδοσίαν του Ιούδα ,καθώς και στο Πάσχα, στην παράδοση της Θείας Ευχαριστίας,
και για το ότι δεν πρέπει κανείς να είναι μνησίκακος.ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ


Ας δούμε πώς παραδόθηκε ο Δεσπότης. Για να μάθομε καλά και του προδότη όλη τη μανία, και του μαθητή την αχαριστία να γνωρίσομε, και του Δεσπότη την ανείπωτη φιλανθρωπία, ας ακροασθούμε τον Ευαγγελιστή πώς εκείνου την παρατολμία ιστορίζει.