xristianorthodoxipisti.blogspot.gr ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / ΑΡΘΡΑ
Εθνικά - Κοινωνικά - Ιστορικά θέματα
Ε-mail: teldoum@yahoo.gr FB: https://www.facebook.com/telemachos.doumanes

«...τῇ γαρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διά τῆς πίστεως· και τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται. αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπι ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν...» (Εφεσίους β’ 8-10)

«...Πολλοί εσμέν οι λέγοντες, ολίγοι δε οι ποιούντες. αλλ’ούν τον λόγον του Θεού ουδείς ώφειλε νοθεύειν διά την ιδίαν αμέλειαν, αλλ’ ομολογείν μεν την εαυτού ασθένειαν, μη αποκρύπτειν δε την του Θεού αλήθειαν, ίνα μή υπόδικοι γενώμεθα, μετά της των εντολών παραβάσεως, και της του λόγου του Θεού παρεξηγήσεως...» (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής p.g.90,1069.360)

Δέχεται τον διάβολο μετανοούντα Ο Θεός;


Δέχεται τον διάβολο μετανοούντα Ο Θεός;
  

Κάποιος άγιος γέροντας, μεγάλος και διορατικός, έχοντας νικήσει και ξεπεράσει όλους τους πειρασμούς των δαιμόνων, είχε λάβει το χάρισμα να βλέπει οφθαλμοφανώς το πως επιδρούν στη ζωή των ανθρώπων οι άγγελοι και οι δαίμονες· πως δηλ. ο καθένας από την πλευρά του αγωνίζονται για τις ψυχές των ανθρώπων. Ήταν δε τόσο μεγάλος και υψηλός στην αρετή, που τα ακάθαρτα πνεύματα τον υπολόγιζαν πολύ και συστέλλονταν μπροστά του. Πολλές φορές τα κορόιδευε και τα ύβριζε θυμίζοντάς τους την πτώση τους από τους ουρανούς και την αιώνια κόλαση του πυρός που τα περιμένει. Οι δαίμονες λοιπόν μιλούσαν με θαυμασμό για τον μεγάλο γέροντα κι έλεγαν ότι κανένας να μη τολμήσει στο εξής να παλέψει μαζί του ή έστω και να τον πλησιάσει, μη τυχόν και πληγωθεί από τον γέροντα, διότι έχει ανέλθει σε μεγάλο πλούτο απάθειας και έχει τύχει της θεώσεως με τη χάρη του Παναγίου Πνεύματος.

6η συνέχεια . .ΑΙ ΠΑΛΙΝΩΔΙΑΙ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟ-ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ


6η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα .ΑΙ ΠΑΛΙΝΩΔΙΑΙ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟ-ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ


Α' ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΊΑ ΠΕΡΙ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΜΕ ΕΡΩΤΑΠΌΚΡΙΣΙΣ Β' ΔΙΉΓΗΣΗΣ ΔΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΑΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΙΜΩΡΟΎΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΦΟΒΕΡΟΝ ΤΟΥ ΕΜΠΕΣΕΙΝ ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΘΕΟΥ ΖΩΝΤΟΣ

Α'  ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ  ΕΡΜΗΝΕΊΑ  ΠΕΡΙ  ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ  ΜΕ  ΕΡΩΤΑΠΌΚΡΙΣΙΣ 
Β'  ΔΙΉΓΗΣΗΣ  ΔΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΟΙ ΠΑΡΑΒΑΤΑΙ  ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΙΜΩΡΟΎΝΤΑΙ  ΚΑΙ  ΟΤΙ
ΦΟΒΕΡΟΝ  ΤΟΥ  ΕΜΠΕΣΕΙΝ  ΕΙΣ  ΧΕΙΡΑΣ  ΘΕΟΥ  ΖΩΝΤΟΣ



Ἡ ἐργασία στὸ «Βυζάντιο» καὶ μεταγενέστερα


Ἡ ἐργασία στὸ «Βυζάντιο» καὶ μεταγενέστερα

Γράφει ὁ Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης
Ἡ ἐργασία στό «Βυζάντιο» εἶχε ὡς κίνητρο τήν φιλανθρωπία, ὅπως ἄλλωστε αὐτό εἶναι καί τό πνεῦμα τοῦ Εὐαγγελίου. «Ἡ φιλανθρωπία στὸ ‘Βυζάντιο’ ἦταν μιὰ ἐθελοντικὴ ἐκδήλωση ἀγάπης καὶ ἀνθρώπινης φροντίδας.  Ἡ Βυζαντινὴ Αὐτοκρατορία δὲν ἦταν σοσιαλιστικὸ κράτος [μολονότι “ὁ παρεμβατισμὸς ἦταν, χωρὶς ἀμφιβολία, τὸ βυζαντινὸ ἰδεῶδες”, “οἱ ἐργάτες δὲν ἦταν δυνατὸν νὰ ἀπολυθοῦν παρὰ μὲ πολὺ μεγάλες δυσκολίες…κάθε πλεόνασμα ἀπὸ τὴν ἐργασία τῶν ἄλλων πρέπει νὰ δίνεται στοὺς ἀδύνατους καὶ ὄχι στοὺς δυνατούς”90]. Τὸ πρόγραμμα κοινωνικῆς μέριμνας δὲν
κατέστρεφε τὴν προσωπικὴ αὐτάρκεια, τὸν αὐτοσεβασμὸ ἢ τὴν πρωτοβουλία, δὲν ἔκανε τὸν φτωχὸ δουλικὸ ἢ ἐξαρτημένο, ἀδύνατο στὸν χαρακτήρα, παραιτημένο ἢ παρασιτικό…

ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΤΗΤΑ


ΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΤΗΤΑ

        Ο άγιος Χρυσόστομος ερμηνεύοντας το χωρίο του Ησαΐα «Και συνέβηκε κατά το έτος, κατά το οποίο απέθανε ο βασιλιάς Οζίας, να δω τον Κύριο να κάθεται σε θρόνο ψηλό και υπερυψωμένο» (Ησ. 6,1) σχολιάζει· Ποιος τα λέει αυτά, ο Ησαΐας· αυτός είναι που είδε τα Σεραφείμ, ενώ ήταν παντρεμένος και εν τούτοις δεν είχε χάσει τη θεία χάρη. Αυτός είναι που είχε υιό (Ησ. 7,3) και αφού είχε υιό είχε και γυναίκα.

        Κι αυτά τα λέει η Γραφή για να μάθεις ότι ο γάμος δεν είναι κακό, αλλά κακό είναι η πορνεία.

5η συνέχεια . .ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ.Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα .


5η συνέχεια . .ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΑΡΠΑΘΑΚΗ.Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . 



Η ΑΓΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΥΑΓΓΓΕΛΙΟΥ!

Η ΑΓΙΑ  ΓΛΩΣΣΑ  ΤΟΥ  ΙΕΡΟΥ  ΕΥΑΓΓΓΕΛΙΟΥ!




4η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ 1924 - 1948


4η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες το <<ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ >>ΚΑΘΑΙΡΕΙ ΤΟΝ ΠΡ.ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΚΑΒΟΥΡΙΔΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ 1924 - 1948


ΜΕΡΟΣ Γ' ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ. ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ Ε Κ Λ Η Σ Ο Λ Ο Γ Ι Α Ν ΤΩΝ ΕΓΚΟΛΠΙΩΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ 1974 ΚΑΙ 1975 ΤΩΝ ΕΚΔΟΘΕΝΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΣ ΗΜΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ Γ.ΟΧ. ΕΛΛΑΔΟΣ Προς καταισχύνη των σατανικών και βλάσφημων οικουμενιστών αιρετικών νεοχριστομάχων εκκλησιομάχων του ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ αλλά και άλλων Γ.Ο.Χ. ΚΑΙ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ


ΜΕΡΟΣ Γ' ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ.
ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ  ΕΙΣ  ΤΗΝ  ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ  Ε Κ  Λ Η Σ Ο Λ Ο Γ Ι Α Ν  
ΤΩΝ  ΕΓΚΟΛΠΙΩΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ  1974  ΚΑΙ  1975  ΤΩΝ  ΕΚΔΟΘΕΝΤΩΝ  ΥΠΟ   ΤΗΣ  ΑΓΙΑΣ  ΚΑΙ  ΙΕΡΑΣ  ΗΜΩΝ  ΣΥΝΟΔΟΥ  ΤΗΣ  ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ 
ΤΗΣ  ΓΝΗΣΙΑΣ  ΚΑΙ  ΜΟΝΗΣ  ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ  ΤΩΝ  Γ.ΟΧ. ΕΛΛΑΔΟΣ
Προς  καταισχύνη  των  σατανικών και βλάσφημων  οικουμενιστών  αιρετικών  νεοχριστομάχων  εκκλησιομάχων  του  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ  ΤΖΑΝΗ  αλλά  και  άλλων  Γ.Ο.Χ.  ΚΑΙ  ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

ΜΕΡΟΣ Β' .ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ Ε Κ Λ Η Σ Ο Λ Ο Γ Ι Α Ν ΤΩΝ ΕΓΚΟΛΠΙΩΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ 1974 ΚΑΙ 1975 ΤΩΝ ΕΚΔΟΘΕΝΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΣ ΗΜΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ Γ.ΟΧ. ΕΛΛΑΔΟΣ Προς καταισχύνη των σατανικών και βλάσφημων οικουμενιστών αιρετικών νεοχριστομάχων εκκλησιομάχων του ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ αλλά και άλλων Γ.Ο.Χ. ΚΑΙ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ.


ΜΕΡΟΣ Β'  .ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ  ΕΙΣ  ΤΗΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ Ε Κ  Λ Η Σ Ο Λ Ο Γ Ι Α Ν  
ΤΩΝ  ΕΓΚΟΛΠΙΩΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ  1974  ΚΑΙ  1975  ΤΩΝ  ΕΚΔΟΘΕΝΤΩΝ  ΥΠΟ   ΤΗΣ  ΑΓΙΑΣ  ΚΑΙ  ΙΕΡΑΣ  ΗΜΩΝ  ΣΥΝΟΔΟΥ  ΤΗΣ  ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ 
ΤΗΣ  ΓΝΗΣΙΑΣ  ΚΑΙ  ΜΟΝΗΣ  ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ  ΤΩΝ  Γ.ΟΧ. ΕΛΛΑΔΟΣ
Προς  καταισχύνη  των  σατανικών και βλάσφημων  οικουμενιστών  αιρετικών  νεοχριστομάχων  εκκλησιομάχων  του  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ  ΤΖΑΝΗ  αλλά  και  άλλων  Γ.Ο.Χ.  ΚΑΙ  ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ.




3η συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ 1937 - 1948


συνέχεια . .Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους 35  του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ 1937 - 1948


Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 1924-2014 μέρος Β΄

ΜΕΡΟΣ Α' ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ Ε Κ Λ Η Σ Ο Λ Ο Γ Ι Α Ν ΤΩΝ ΕΓΚΟΛΠΙΩΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ 1974 ΚΑΙ 1975 ΤΩΝ ΕΚΔΟΘΕΝΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΣ ΗΜΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ Γ.ΟΧ. ΕΛΛΑΔΟΣ Προς καταισχύνη των σατανικών και βλάσφημων οικουμενιστών αιρετικών νεοχριστομάχων εκκλησιομάχων του ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ αλλά και άλλων Γ.Ο.Χ. ΚΑΙ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

ΜΕΡΟΣ  Α'
ΑΦΙΕΡΩΣΙΣ  ΕΙΣ  ΤΗΝ  ΔΟΓΜΑΤΙΚΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ  Ε Κ  Λ Η Σ Ο Λ Ο Γ Ι Α Ν  
ΤΩΝ  ΕΓΚΟΛΠΙΩΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ  1974  ΚΑΙ  1975  ΤΩΝ  ΕΚΔΟΘΕΝΤΩΝ  ΥΠΟ   ΤΗΣ  ΑΓΙΑΣ  ΚΑΙ  ΙΕΡΑΣ  ΗΜΩΝ  ΣΥΝΟΔΟΥ  ΤΗΣ  ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ 
ΤΗΣ  ΓΝΗΣΙΑΣ  ΚΑΙ  ΜΟΝΗΣ  ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ  ΤΩΝ  Γ.ΟΧ. ΕΛΛΑΔΟΣ

Προς  καταισχύνη  των  σατανικών και βλάσφημων  οικουμενιστών  αιρετικών  νεοχριστομάχων  εκκλησιομάχων  του  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ  ΤΖΑΝΗ  αλλά  και  άλλων  Γ.Ο.Χ.  ΚΑΙ  ΝΕΟ-ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ



Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 1924-2014 μέρος Β΄Α

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 1924-2014 μέρος Β΄Α

.Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους  35 Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2008 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ 
περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . 
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΙΣ  ΤΩΝ  ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ  ΜΕΤΑΞΥ  1924 - 1948




ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΝΟΥΜΕΝΩΝ ΤΗΝ ΘΕΪΚΗΝ ΚΕΦΑΛΗΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΠΕΡΙ ΤΗΣ  ΚΕΦΑΛΗΣ  ΤΗΣ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ  ΤΟΥ  ΘΕΟΥ
ΚΑΙ  ΚΑΤΑ  ΤΩΝ  ΑΡΝΟΥΜΕΝΩΝ  ΤΗΝ  ΘΕΪΚΗΝ  ΚΕΦΑΛΗΝ  ΤΗΣ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΚΑΙ ΘΕΟΦΟΡΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

Η  ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ  ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ  ΤΟΥ  ΕΝ  ΑΓΙΟΙΣ  ΠΑΤΡΟΣ  ΗΜΩΝ  ΚΑΙ  ΘΕΟΦΟΡΟΥ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ  ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ  ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ 

Η εικονογράφησις της Αγίας Τριάδος.


Η εικονογράφησις της Αγίας Τριάδος.

Οἱ σύγχρονοι Αἱρετικοί Νεοεικονομάχοι πολεμοῦν δολίως τήν εἰκονογράφησιν τοῦ Θεού Πατρός μέ τήν διαστροφικήν διδασκαλίαν ὅτι ἡ εἰκονογράφησις τοῦ Θεοῦ Πατρός ἐπιχειρεῖ τήν εἰκόνισιν τῆς Θείας φύσεως.

Αἱ εἰκόνες ὅμως, ὅπως μᾶς διδάσκουν οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, δέν εἰκονίζουν τήν φύσιν ἤ οὐσίαν, ἀλλά εἶναι συμβολικαί ἀπεικονίσεις τῆς ὑποστάσεως τοῦ εἰκονιζομένου. Μήπως δύνται νά εἰκονισθῇ ἡ οὐσία καί φύσις τῶν Ἀγγέλων ἤ τῶν ψυχῶν ἤ καί τῶν δαιμόνων, ἤ τοῦ Παραδείσου καί τῆς κολάσεως; Ὄχι βεβαίως. Ἀλλά τόσαι εἰκόνες ὑπάρχουν μέ Ἀγγέλους καί ψυχάς καί δαίμονας. Τήν οὐσίαν ἤ φύσιν των εἰκονίζουν; Ὄχι βεβαίως. Πόσον μᾶλλον ἀδύνατον εἶναι νά εἰκονισθῇ ἡ Ἄκτιστος καί Ἄπειρος καί Ἀπερίγραπτος καί Ἀμέθεκτος Θεϊκή Οὐσία ἤ Φύσις.

Ἄς ἰδοῦμε τί μᾶς διδάσκει ἡ Ἐκκλησία μέσῳ τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων καί τῶν Ἁγίων Πατέρων σχετικῶς μέ τάς ἀποδεκτάς ἀπεικονίσεις:

Δογματικές διαφορές Εκκλησίας και αιρέσεως Παπισμού σχετικά με το πρόσωπο της Κυρίας Θεοτόκου.


Δογματικές διαφορές Εκκλησίας και αιρέσεως Παπισμού σχετικά με το πρόσωπο της Κυρίας Θεοτόκου.


Εν Πειραιεί 24-7-2013

Πρωτοπρεσβ. π. Άγγελος Αγγελακόπουλος,
εφημέριος Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Καλλιπόλεως Πειραιώς.

....... Και κυρίως οφείλουμε να εορτάσουμε με Ορθοδοξία (ορθή πίστη) και με ορθοπραξία (ορθή ζωή). Σε διαφορετική περίπτωση θα ακούσουμε τον Κύριό μας Ιησού Χριστό και την Παναγία Μητέρα Του να μας λένε με αποστροφή και αγανάκτηση : «Μεμίσηκα, απώσμαι εορτάς υμών και ου μη οσφρανθώ θυσίας εν ταις πανηγύρεσιν υμών»[1].

Όταν γίνεται λόγος περί του Ορθοδόξως εορτάζειν, εννοείται ότι θα πρέπει να έχουμε σωστή, ορθή, ορθόδοξη και όχι διαστρεβλωμένη πίστη περί του προσώπου της Παναγίας και ότι θα πρέπει να γνωρίζουμε την δογματική ιδίως διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας περί της Θεοτόκου έναντι των αιρέσεων. Γι’αυτό θά παρουσιάσουμε τίς δογματικές διαφορές της Ορθοδόξου Εκκλησίας και της αιρέσεως του Παπισμού σχετικά μέ τήν Υπεραγία Θεοτόκο.
 

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΘΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 1924 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Δημοσίευση σε συνέχειες του τεύχους  35 Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2008 του ΚΥΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ 
περιέχον όλη την ιστορική συνέχεια της ορθοδόξου εκκλησίας από το 1924 έως σήμερα . 1η 

...

ΤΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΟΣΤΟΜΟΥ ΤΖΑΝΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ .

ΤΑ  ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ  ΤΩΝ  ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ  ΧΡΙΣΤΟΜΑΧΩΝ  ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΩΝ  ΤΟΥ  ΧΡΙΣΟΣΤΟΜΟΥ  ΤΖΑΝΗ  ΚΑΙ  ΤΩΝ  ΣΥΝ  ΑΥΤΩ .

ΤΙΤ. 3,10           ΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΜΕΤΑ ΜΙΑΝ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑΝ ΝΟΥΘΕΣΙΑΝ ΠΑΡΑΙΤΟΥ,
 ΤΙΤ. 3,11           ΕΙΔΩΣ ΟΤΙ ΕΞΕΣΤΡΑΠΤΑΙ Ο ΤΟΙΟΥΤΟΣ ΚΑΙ ΑΜΑΡΤΑΝΕΙ ΩΝ ΑΥΤΟΚΑΤΑΚΡΙΤΟΣ.